buton acasa     SEO, studiu de caz    

Optimizare SEO in Timisoara. Studiu de caz

Despre ce înseamnă optimizare SEO în Timișoara, la modul concret, în rândurile următoare. Exemplul este real și luat din viața de zi cu zi, am schimbat doar datele de identificare.

Mă voi referi la un site care oferă servicii juridice. Un birou cu trei juriști. Ce fac ei și cum se pot promova, cum pot obține clienți, căci până la urmă acesta este scopul întregii noastre activități. Pentru asta ne trezim în fiecare zi, mergem la job să ne câștigăm pâinea.

Veți vedea că în timpurile noastre SEO face parte din viață. Oho, încă mai mult decât am putea crede! Exemplul pe care-l prezint este autentic. Vă asigur însă că este valabil pentru o mulțime de alte activități. Multe site-uri se află în această situație.

Imediat veți înțelege de ce aveți nevoie de SEO și la ce e bună o optimizare pentru site. Însă trebuie o mică introducere. Chiar este necesară. Și să știți că SEO se face și la paginile de Facebook. Doar că altfel. Deci...


Nevoia de SEO

Biroul nostru care oferă servicii juridice este format din trei juriști. Au un site, făcut probabil de ei sau cineva apropiat, din familie de exemplu. Nici nu este complicat să-ți faci un site în zilele noastre. Web design și SEO sunt deja chestiuni comerciale, destinate tuturor.

Au închiriat un birou, au un site, se duc în fiecare zi la job și își văd de treburi. Cum obțin clienți, cum câștigă bani? Ca de obicei cu reclama din om în om. Dar tocmai pentru că este o concurență mare în sectorul lor au nevoie de mai multe contracte. De surse diverse de obținere a clientelei. Au de luptat cu avocații și cu alți juriști. Speranța lor este ca potențialii clienți să-i contacteze găsindu-i pe internet.

De aceea au site-ul tudorachebiroujuridic.ro. Atunci când ai un site (sau o pagină pe facebook, linkedin, problema se pune la fel) ca să obții clienți trebuie să îndeplinești două cerințe.

1 Optimizarea site-ului

Aceasta nu este o poveste, ceva care să vă scoată banii din buzunar de către o agenție de marketing sau de un freelancer. Nu, este ceva absolut obligatoriu. Dacă doriți să fiți găsiți pe internet trebuie „să spuneți” lui Google despre ce este site-ul dvs. Adică să-i dați exact acele repere de care are nevoie ca să vă înțeleagă afacerea conținutul.

SEO exact asta înseamnă: search engine optimization. Site-ul trebuie pregătit pentru motorul de căutare și să comunice pe limba acestuia din urmă. Astfel, Google știe că site-ul furnizează servicii juridice. Atunci când cineva caută serviciile pe care le oferă biroul nostru, Google să ofere acest site ca un răspuns celui care interoghează.

La modul concret, site-ul tudorachebiroujuridic trebuie „setat” astfel încât Google să-l aibă în evidență când cineva caută servicii juridice. Asta este SEO, să comunici de fapt „pe limba motorului de căutare”. Să-i spui ceva de genul: băi Google, fraiere, vezi că și noi oferim asta! Arată site-ul nostru când cineva caută!

Paragraful de mai sus a fost o glumă. Dar limbajul pe care-l știe Google și pe care-l caută scris la dvs în site sunt în principiu meta datele și atributele de etichete din codul sursă, sitemap-urile... Iar de vreo 2-3 ani caută în special datele structurate incluse în site-ul dvs.

2 Marketing pentru depășirea concurenței

Da, să vă preocupați de marketing este a doua condiție pentru a avea succes cu un site. Etapa de mai sus se referea la existența site-ului, la prezența lui pe Google. Adică SEO de bază, așa-i spun eu. Iar această a doua etapă este ca să vă luptați cu concurența.

Dacă faceți numai optimizare de bază nu este suficient. De ce? Pentru că nu sunteți singuri pe internet. Păi, să vă dau un exemplu, ceva similar cu cazul de față! Într-un oraș ca Timișoara sunt vreo o mie de furnizori de servicii juridice. Așa, la prima mână, avocați, juriști…

Mai puneți serviciile specializate de la Registrul Comerțului, Camera de Comerț, prefectură… și o să vedeți ce concurență este! Pentru asta vă puteți folosi de SEO și marketing digital, pentru a vă plasa în fața concurenței!

Așadar, este totuși greu să obțineți contracte doar de pe net. Trebuie nu doar să existați pe piață (condiția de mai sus) ci și să luați și fața celorlalți! De ce? Simplu, pentru că oamenii așa fac, caută, Google le oferă câteva pagini cu rezultate și ei iau la rând. Dar de fapt contează numai primele poziții. Nimeni nu stă să caute pe Google o zi întreagă! Alege din primele rezultate pe care le găsește.

audit SEO



Creator de conținut unic pentru site-ul dvs. Articole și fotografii de la un jurnalist 25 de ani presă scrisă...


Optimizare SEO la concret

Bun. Acum să trecem la studiul de caz. Dar încă o mică paranteză. În urmă cu câțiva ani, hă, prin 2004, când am înțeles că SEO este viitorul în marketing, promovarea se făcea mult mai simplu. Vă dau un exemplu de cât de ușor era, prin cazul celor de la CoffeCup software.

Cumpărai de la ei un program, de exemplu cel de făcut sitemap-uri și ei te înscriau în Google. Adică între firma de software și Google exista un parteneriat. Colaborări, contracte, chestiuni de acest gen..

Cumpărai softul și după aceea sitemap-ul era trimis la Google. Aceștia din urmă te scoteau în față de câte ori cineva căuta ce ai de oferit. Era simplu și fără bătaie de cap. Da, dar atunci, în 2004, când am început eu să mă ocup (și) de SEO, nu era concurența de azi. Erau câteva site-uri. Oamenii încă nu prea aveau încredere în site-uri. Aveau senzația că le bagi mâna în buzunar.

Stabilirea strategiei SEO și a cuvintelor cheie

Introducerea de mai sus a fost necesară pentru a vă arăta că erau destul de puține criterii obiective. Plăteai o taxă și erai în față, erai chiar primul. Asta nu prea era optimizare SEO dar așa erau timpurile. Acum trebuie să fii maestru în a determina cuvintele cheie. Avem însă la dispoziție un instrument extrem de util cu care să începem. Acesta este Google Trends. La ce ne folosește?

Utilitatea serviciului (gratuit) este aceea că ne arată ce caută oamenii. Și că dacă ne folosim de aceste informații vom exploata situația în favoarea noastră. În cazul nostru, în Timișoara, practic nimeni nu caută „servicii juridice”! Surprinzător? Deloc, este mai ușor să tasteze un singur cuvânt, care exprimă totul din acest domeniu. Se caută după „jurist”. Or, în această situație, de ce să te promovezi ca o firmă care se prezintă așa: „Tudorache - Birou de servicii juridice în Timișoara. Competență și siguranță”? Când ai avea un efect infinit mai bun dacă te-ai prezenta ceva de genul: „Jurist în Timișoara - Tudorache și asociații”!

Google trends Timisoara
Din datele furnizate de Google se vede ce se caută la Timișoara, relativ cu cazul pe care-l studiem...

Deci, după ce am făcut un audit SEO pentru Tudorache & Co, aceasta a fost prima constatare. Alegerea cuvintelor cheie este neinspirată.

SERP; performanța site-ului

Deci, concluzia mea este simplă. Dacă nu alegi bine keyword-ul care să te definească, atunci tot SEO pe care-l faci poți să-l arunci la gunoi. Logic. Degeaba ești printre primii la ceva, dacă acel ceva nu se caută! Nu? Te promovezi în vânt.

SERP SEO Timisoara
Biroul juridic analizat se găsește relativ în față la keyword-uri care nu sunt căutate. Și exact în spate, pe o pagină unde nu mai caută nimeni, la căutarea care ar trebui să-i intereseze... Asta este optimizare SEO neinspirată... marketing deficitar, totul este pe o cale greșită!

Ce vreau să spun este că trebuie să alegem cuvântul cheie nu așa cum ne place nouă! Cum vrem noi sau cum credem noi că e bine. Nu, ci după felul în care oamenii caută. Noi ne facem site pentru clienții pe care-i așteptăm, pentru cei pe care-i dorim să ne caute. Nu pentru frumusețea de limbaj literar! SEO nu înseamnă deloc poezie sau frumusețe, ci spirit practic. Concurență, bani sau foamete! Nu ai clienți, mori de foame!

La Tudorache și asociații degeaba se face optimizarea site-ului pentru înființaree de PFA-uri! Degeaba ne lăudăm că suntem prin față, n-are sens. Căci nimeni nu caută astfel de servicii. Atunci mai bine ne orientăm pe înființare firmă, după cum se vede din grafic.

Dacă muncim pentru un keyword inutil, atunci pierdem timp, bani și perspective. Dacă persistăm în greșeală atunci suntem naivi și nu avem ce căuta pe net!

carte de web design si SEO
O carte din care înveți despre web design. Cum să-ți faci un site prin cea mai rapidă și ieftină metodă. Respectiv prin modificarea unui template sau a unui site deja existent. Și primii pași în SEO, pentru a fi siguri de succes....
Citește un fragment și dacă-ți place cumpără!
servicii web
Poate vă interesează și alte servicii web pe care le ofer...

Soluția SEO: crearea de conținut

Să presupunem însă că și concurența face SEO cum trebuie. Alege keyword cum trebuie, face pragmatism și nu muncește pentru memoria lui Nicolae Labiș. Deci site-urile sunt optimizate de bază cum trebuie. Ce le deosebește? Cum pot ieși în față? Cum să faci SEO astfel încât să le arăți tu celorlalți, să fii în fața lor și să le iei clienții!? (Hai, recunoașteți, toți ar vrea să furați clienții celorlalți!)

Soluția este una simplă. Să creșteți conținutul site-ului în direcția care vă interesează. Adică SEO la specificul dvs. Iar asta este valabil și dacă vorbim despre o pagină de Facebook sau altă aiureală de social media.

Pe scurt: conținut mereu proaspăt și de calitate. Optimizare SEO mereu pe ceea ce adăugați în site, text, imagine sau video.

SEO pentru Timișoara

Apoi, dacă vă interesează businessul pe plan local și nu văd de ce nu ar fi așa, ar trebui să vă optimizați site-ul pentru ceea ce se numește „local business”. Aici veți da tot de utilitățile Google. Dar în cazul lui Tudorache și asociații, dacă ai mers pe varianta de birou cu servicii juridice… trebuie schimbat.

La optimizarea SEO pe plan local este însă aceeași concurență, aceleași dispute, atâta doar că e cu cei din oraș Dacă vrei să fii în fața lor trebuie să fii mereu activ. Tebuie să ai mereu postări în contul de pe Google Maps.

Și mai este o problemă. Întâlnită de multe ori. Integrarea cu rețelele sociale. Cu Facebook în special. Mulți consideră că nu e cazul să fie o imixtiune între cele două. Or, tocmai că este cazul. O activitate, o persoană, un serviciu despre care nu sunt discuții în social media, înseamnă că nu există.

Dacă nimeni nu discută despre o afacere sau un serviciu e ca și cum nu reprezintă nimic. Nu!?

Un alt „defect” al site-ului Tudorache și asociații: integrarea cu Google+. Acest serviciu nu mai există! Trimiterile către el sunt dăunătoare!

O altă deficiență sunt linkurile pe care dacă apeși nu execută nimic. Adică numărul de telefon și când „apeși” pe el… zero! Pentru SEO acest lucru este o bilă neagră.

Și, evident că mai sunt. Dar și eu am un job și nu vreau să dau totul din casă. Cei interesați să mă contacteze. Mulțumesc pentru răbdare.


Bitea Matei pfa

CUI 32042616; F35/1348/2013;
Calea Torontalului nr.7, Timisoara;
mateibit@yahoo.com; 0727.859.777;
» Cokies și GDPR
» Termeni și condiții de utilizare site
» Cum plătesc
» Politica de livrare și retur