Manopera de promovare a site-ului unui avocat din Timișoara ar putea fi deja văzută dintr-o cu totul altă perspectivă. Optimizarea SEO are deja alte valențe, după cum veți observa. Voi vorbi despre câteva modificări importante a Statului profesiei de avocat și care, cred eu, au cam trecut neobservate de cei mai mulți avocați. Aceste modificări s-au realizat în noiembrie 2021 când prin Hotărârea Consiliului UNBR a fost adoptat un Ghid de bune practici pentru publicitatea avocaților. Adevărul este că acum le-am observat și eu, nefiind direct interesat. Și evident că le voi discuta din prisma mea. prestator de servicii web; SEO și copywriting.
Ideea să studiez statutul avocaților mi-a venit documentând un articol pentru site-ul de mediator, respectiv Eseu despre reclama la mediatori și avocați. Și văzând niște site-uri de avocați din America m-am întrebat dacă oricărui avocat i se permite o astfel de promovare cum relatez în articolul citat. Și m-a „pocnit” o idee. De fapt, o întrebare: Adică de ce ei își pot face publice numele clienților pentru care lucrează iar aici nu?
Căci într-adevăr, în Codul deontologic al avocaților din 2017 scrie negru pe alb că menționarea clienților și a onorariilor practicate este strict interzis. Or, eu, în documentarea de care vă ziceam, văd la americanii ăștia că se laudă cât pot cu pentru cine au lucrat.
Noi perspective de promovare pentru site-ul unui avocat
Hotărârea UNBR nr 195 din septembrie 2021 creează într-adevăr o oportunitate! Ghidul acesta de bune practici în publicitatea avocaților abrogă din vechiul Statut al profesiei de avocat câteva articole. Respectiv 244-250, esențiale, zic eu. Apoi, creează două anexe care, pe mine cel puțin, m-au dat pe spate.
Voi extrage în continuare doar ideile nemaipomenite. Și le voi explica.
Oportunități de publicitate a formelor de exercitare a profesiei
Cabinetul unui avocat va putea fi prezent pe platforme de internet (portaluri) în calitate de prestatori de servicii avocațiale, ceea ce este o reală promovare. Mai mult, va putea oferi consultații și primi plăți în sistem online. Conform Anexei XXXIII, la punctul 2, Noțiuni și terminologie. Ce înseamnă asta? Că practic orice avocat va putea avea un site în wordpress, de exemplu, pe care să inițieze o sesiune de chat, adică discuții cu clientul, informații, consultații. Pe care clientul le plătește online cu cardul sau prin transfer bancar.
La punctul 3 se definesc platformele online. De acolo aflăm că acestea sunt „anuare” – conform dreptului european occidental. Și mai cunoscute sub numele de „directoare” pentru terminologia anglo-saxonă. Bine, partea asta a doua cu directoarele nu este utilă în sensul pe care-l definește UNBR, căci directoarele de promovare nu mai sunt cam demult o trambulină de lansare a unui site. Dar există portițe și este bine că s-a făcut precizarea. Cine cunoaște SEO știe foarte bine ce înseamnă acest lucru.
Ceva foarte interesant, ce contravine cam total cu filosofia de până acum a publicității site-urilor de avocați este permisiunea de a accesa platformele de brokeraj. De intermediere. Dar de fapt esențial este altceva: avocații pot primi calificative! De aici și până la review-uri de cinci stele de la Google nu este decât un pas. Mai mult, aceste review-uri se pot măslui. Se pot șterge. Te poți juca cu viața unui avocat. Dacă știi cum. Vezi Recenzia pozitivă, veșnica escrocherie!
Ghidul de bune practici de publicitate a profesiei de avocat le permite acestora și să se folosească de bannere. Adică mici imagini care să le promoveze cabinetul, locația, profesia.
Minusuri în reclama avocaților
În opinia mea, după ce se vor prinde de efectul atâtor noutăți, Ghidul de bune practici îl va învăța pe orice avocat cum „să-l faulteze” pe altul, până la urmă și asta este o promovare, i se spune SEO negativ. La urma urmei și ei sunt oameni, supuși greșelilor, ambițiilor și slăbiciunilor. Unul, de exemplu, poate să declanșeze o campanie împotriva altuia. Să publice recenzii negative la adresa concurenței. Să se dea drept client și să-l interogheze pe altul despre onorariile practicate și să se folosească de această informație.
De fapt, toată viața în mediul online este periculoasă. Dar merită trăită. Iar dacă vrei să fii în față ai nevoie de SEO și de conținut mereu proaspăt.Vezi și un articol scris acum vreo șapte ani. În esență, primcipiul este concurența. Citește Cum se promovează un site de avocat în Timișoara