Orice idee de promovare pe rețelele sociale în combinație cu optimizarea SEO este binevenită. Mai mult, acestea se completează. Știați însă că felul în care vă alegeți imaginile este și el important. Probabil că da, dar cred că majoritatea dintre dvs nu apreciază corect că felul în care vă este construit site-ul are importanța pentru posibilitatea de promovare pe rețelele sociale. Și că impactul vizual este adesea mai mare decât conținutul în sine al unui text.
Articol scris prin bunăvoința clinicii de recuperare medicală Genki Medical Center Timisoara
Publicitatea unui tratament medical prin impact vizual.
Studiu de caz: Genki Medical Center Timisoara; Clinica de recuperare medicală
Genki este unul dintre ultimele proiecte la care lucrez. Site-ul inițial nu punea deloc accentul pe valorificarea imaginii. Or, în mediul online, imaginea este unul din elementele „care vinde”. De multe ori, o imagine conduce oamenii. Prin imagine le spui ce să facă. Textul va fi de mai multe ori (și mai bine) citit dacă există o imagine care să dirijeze. Astfel, dacă textul și imaginea se completează, combinate și incluse într-o promovare pe Facebook sau alte rețele sociale, vom afea efecte interesante.
Să discutăm despre tratamentul scoliozei, o afecțiune a coloanei vertebrale.
SEO și impactul vizual
Presa scrisă nu a dispărut în neant, vă spun acest lucru pentru că principiile de paginare nu s-au schimbat în fondul lor. Nici principiile pecuniare. (Nu s-au schimbat nici principiile de compunere ale unei imagini.) Da, publicitatea se face acum pe online, însă s-a schimbat doar forma, nu și fondul. Au apărut și cele mai multe agenții de promovare exclusiv pe rețelele sociale.
De exemplu, știați unde se plătea cea mai scumpă publicitate într-un ziar? Dar într-o pagină dintr-un website? De ce s-au pus fete sexy tocmai în pagina a cincea?
Toate astea, în contextul paginării online înseamnă într-adevăr SEO. Unele însă se mai fac și altfel. Dacă vrei să ai clienți din rețelele sociale trebuie „să rupi gura” și acolo. În continuare am să vă explic cum puteți să aveți (sau de ce nu aveți) și promovarea vizuală. Dacă faceți o promovare a unui subiect și nu vă gândiți să-i dați drumul și pe una din rețelele sociale, faceți cu siguranță o greșeală. Ideal ar fi ca să faceți acest lucru concomitent și pe FaceBook, Linkedin, Twitter ca să le enumerăm pe cele mai puternice.
Faceți asta dintr-odată. Nu acum pentru una, mâine pentru alta, etc. Altfel veți obosi și munca la site vi se va părea obositoare. Vă deconectați. Și nu veți mai vedea greșelile.
Întrebare bună. Deși, din punctul meu de vedere nu este deloc complicată. Facem SEO ca să fim găsiți pe internet. Oriunde am fi, când căutăm ceva, punem mâna pe telefon și interogăm Google. Este ceea ce facem în mod obișnuit. Căutăm o mașină, o piesă de schimb, vrem să rezervăm camere la hotel. O facem pe Google, mai rar sau deloc pe Facebook.
Și, atunci, ne gândim: Care este rostul să ne gândim la o promovare pe oricare dintre rețelele sociale?
Acum vreo șase ani scriam că Google ignoră numărul de like-uri pe care le obțineți de pe FaceBook. Nu s-a schimbat nimic în acest sens. Ba, mai mult, am senzația că-și cam dau la gioale, unii altora… Așadar, e valabil și acum textul FaceBook nu primește cadouri de la Google.
De ce să ne mai chinuim să postăm și pe rețele sociale? Păi, e simplu. Pentru că dacă nu ai comunicare, nu ai prezență, înseamnă că nu prea contezi. Să mergem doar pe mâna rețelelor sociale? Nici așa. Pentru că Google le include pe acestea și nu invers. Cred că ați înțeles, de la Google plecați!…
Promovarea pe Facebook, Twitter, Linkedin…
Spuneam mai sus că ideal ar fi ca atunci când vă pregătiți textul pentru site, vă pregătiți și imaginea. Alegeți una care să se potrivească la orice promovare pe oricare dintre rețelele sociale. Știți desigur că au caracteristici diferite. Cine se ocupă de SEO știe că acest lucru va fi extrem de dificil. Adică dacă vedeți în facebook imaginea reprezentativă a postării că arată într-un fel, ea va fi în diferită în twitter.
Cum spunem rețelei FaceBook ce imagine să arate? Includem un meta tag în codul sursă al paginii. Meta datele sunt elemente indispensabile optimizării SEO ale unui site. Dacă le stăpâniți, puteți să promovați site-ul sau puteți să-l trântiți.
Dacă site-ul dvs este construit în wordpress, atunci puteți folosi plugin-uri prin care să puteți vizualiza cam cum arată o postare pe FaceBook sau Twitter sau… Unul dintre acestea este Yoast. Atenție însă, majoritatea acestor „unelte” sunt foarte superficiale în varianta gratuită. Au puține opțiuni cu care să jonglați.
Puteți folosi pentru includerea în sursa paginii plugin-uri care să vă scrie ele meta tagul în sursa fiecărei pagini. Ca de exemplu plugin-ul Meta Tag Manager. Sau, dacă sunteți dezvoltator, includeți cu mânuța dvs. codurile. În pofida faptului că există nenumărate scripturi și coduri care fac promovare pe rețelele soiale în locul dvs, reglarea manuală este un bun obicei.
Meta pentru Facebook
<meta property=”og:title” content=”Titlul articolului Dvs.”>
<meta property=”og:description” content=”Descrierea articolului, câteva cuvinte, o propoziție două…”>
<meta property=”og:image” content=”adresa imaginii”>
<meta property=”og:url” content=”adresa paginii în care este imaginea, a articolului dvs.”>
Meta Tag pentru Twitter
<meta name=”twitter:title” content=”Titlul pe care-l vreți în twitter “><meta name=”twitter:description” content=” Descrierea articolului, va apărea în Twitter”>
<meta name=”twitter:image” content=”adresa url a imaginii destinate să apară în twitter”>
<meta name=”twitter:card” content=”summary_large_image”>
Rețeta șablonului grafic. Remedierea greșelilor.
Una dintre metodele pe care vi le sugerez este să vă construiți un șablon în editorul foto cu care lucrați. Acesta să conțină un caroiaj. În funcție de felul în care redă imaginea una sau altă rețea socială, așa vă plasați subiectul imaginii. Textul, formatul, toate vor fi în funcție de locul unde plasați imaginea.
Se întâmplă însă să greșiți. Oricâte cunoștințe ați avea, oricâte ați ști despre SEO, tot greșiți. Din grabă, neatenție sau oboseală. Dacă nu vă place cum arată ceva pe FaceBook, de exemplu, ați pus imaginea greșită sau ați scris ceva greșit, aveți la îndemână un link special pentru acest lucru. Ați remarcat, desigur, că dacă se strecoară o greșeală, FaceBook-ul nu vrea și gata, oricâte îmbunătățiri aduceți, tot ce-ați pus prima oară se vede. Străduiți-vă să faceți din ceea mai simplă promovare un succes printre membrii obișnuiți din rețelele sociale pe care le frecventați!
Folosiți link-ul următor. El elimină articolul dvs din memoria cache și vă arată noua variantă a textulului sau imaginii dvs. Mergeți la https://developers.facebook.com/tools/debug/.
Variante de curățarea a ostărilor cu erori sunt la fiecare rețea socială. Important este să intrați într-o anume rutină. O să vedeți totul fără ajutorul liniilor de ghidare.
Și o ultimă sugestie. Asigurați-vă că site-ul dvs poate face toate pe care vi le-am enumerat. Adică este bine construit. Și mai uitați-vă și la alții, poate vă mai vin idei, poate mai aflați lucruri care v-ar putea fi utile.
Când publicați un articol pe site-ul dvs., acestuia îi faceți (de obicei) și o descriere. Un text mic, care este destinat în principal motoarelor de căutare. În SEO este ceva de bază. Ceea ce conține acest text va fi luat în considerare, citit și afișat de Google în SERP. (Nu este obligatoriu. Luați-o mai mult ca pe o recomandare, Google indexează și afișează după regulile lui.)
Descrierea aceasta apare (de obicei) și pe FaceBook și pe Twitter și Linkedin, peste tot. Ei bine, atunci când postați link-ul spre articolul dvs., mai adăugați câteva cuvinte. Făceți-vă cititorii interesați de dvs. Dați-le un motiv să vă citească.
Ca să înțelegeți mai bine, uitați-vă la felul în care Dan Alexe își „vinde marfa” pe Linkedin. El vă spune despre ce scrie, cititorul află cu aproximație conținutul articolului. Evitați formulări de genul „află ce a pățit…” „vezi surpriza pe care i-a pregătit-o” și altele asemenea folosite de tabloide. Asta, evident, în cazul în care nu vreți să fiți un tabloid. În cazul în care aveți nevoie de un public select, exprimați-vă ca atare.
SEO se face cu inteligență. O promovare pe rețelele de socializare impune adaptarea l diverse tipologii de oameni. Vreți clienți de joasă condiție, exprimați-vă cu vulgaritate. Vreți clienți inteligenți, spuneți-le ceva inteligent. Îi vreți și pe unii și pe alții, atunci vorbiți simplu și explicit. Să vă priceapă toți. Asta este cel mai greu.