Manuale pentru SEO, informații pentru autodidacți

manuale seo
Manuale pentru invatat SEO, de unde obtineti informații

Vorbind despre manuale pentru învățat SEO intrăm într-o zonă de tip SF. Toți cei care sunt preocupați de optimizarea și promovarea site-urilor ajung, mai devreme sau mai târziu, să caute o informație pe internet. Problema care se pune este următoarea: cât de mult se pot baza pe sursele de informație de pe internet? Sau: cât de mult se poate învăța de pe un site? Dintr-un blog sau dintr-un manual de SEO pe care-l primești gratis? Sau citind o publicație on-line? Cât de adevărate sunt informațiile, ponturile, studiile de caz?

Răspunsul la dilema de mai sus este destul de complex. Recomandarea mea este să folosiți cu prudență orice informație. Din optimizarea SEO se câștigă o pâine, este o „profesie”, o afacere. Așa stând lucrurile, cine credeți că v-ar pune la dispoziție toate cunoștințele doar așa, pe un site? Să le acceseze oricine, oricum și oricând? Eu, unul, nu! Va trebui așadar să judecați lucrurile conform cu această presupunere. Că veți primi informații care sunt adevărate. Unele vă incită. Dar nimeni nu merge până la capăt. Nimeni nu spune tot, nu-și dă secretele afară din casă.

V-ați pus vreodată întrebarea de ce o mulțime de site-uri vă oferă manuale gratuite pentru învățat SEO? O mulțime de studii cu tehnici de optimizare, strategii de marketing, tehnici de web design… Și multe alte informații care vă ajută să vă creșteți afacerea, n-ați observat că este un fel de inflație? Toată lumea vă învață cum să câștigați foarte bine și foarte ușor mulți bani. Cum să vă creșteți afacerea…

Credeți că este gratis totul? Că sunteți unul din fericiții sorții care au pus mâna pe un izvor neprețuit de cunoștințe, că dintr-odată se poate învăța totul așa… doar citind expunerile cuiva care a depus eforturi pentru a învăța ceea ce știe? Vă înșelați.

Citește Ebook SEO și zece mii de euro în concediul de creștere al copilului - un articol în care tratez această temă a îmbogățirii. Adică nu ai nevoie de nimic experiență, zero studii, dar cineva îți spune că poți câștiga bani cu nemiluita. Stând acasă, dacă te plictisești...

Totuși, manuale pentru SEO nu există!

Dacă aveți nevoie de manuale de SEO, de niște ghiduri de optimizare a site-ului dvs. este suficient să dați o raită printre firmele care oferă aceste servicii. O să culegeți o mulțime de materiale în majoritatea lor în format „pdf”. Nu va trebui să plătiți nimic. Sunt așa, drept mulțumire că ați fost pe site-ul respectiv și v-ați înscris la newsletterul site-ului.

Adică așa credeți, că e gratis! Veți vedea mai târziu…

Ce înseamnă asta, că manualele nu sunt autentice? În principiu, optimizarea SEO se face după reguli pe care le stabilesc motoarele de căutare. Altfel spus, dacă vrei să fii găsit de un anume motor de căutare trebuie să-ți optimizezi site-ul în funcție de cerințele acestuia. Teoretic, căci practic nu există decât un singur motor de căutare care contează cu adevărat: Google! Așadar, orice pregătire a site-ului trebuie făcută după „normele” acestuia. Google nu a emis însă până acum vreun manual de SEO, așa ceva nu există și mă îndoiesc că va exista vreodată. Veți afla mai jos de ce.

Consecința este că acele manuale de optimizare SEO, ghiduri de optimizare pe care le obțineți prin „download gratuit” nu sunt decât niște puncte de vedere. De cele mai multe ori depășite.

Citiți „Google nu va emite certificate SEO” un material în care explic suficient de bine (cred) și documentat de ce nici nu se va întâmpla acest lucru.

Totuși, Google a dat publicității un set de reguli de bune practici. Se recomandă web-designerilor cum să construiască un site, dă indicații despre cum ce criterii trebuie să îndeplinească acesta. Acesta se numea „Search engine optimization starter guide”. Menționez însă că aceasta se întâmpla în 2010. De atunci și până acum însă lucrurile s-au schimbat semnificativ. Nici nu-l mai găsiți pentru download…

Însă puteți învăța primele noțiuni de la Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide. Sunt informații reale și care provin direct de la sursă.

Actualitatea surselor de informație

Am convingerea că, în proporție de 90%, informațiile pe care le găsiți vis-a-vis de termenul de „optimizare SEO” sunt deja depășite, în niciun caz nu pot fi numite manuale. Este un paradox apărut datorită felului în care funcționează căutările pe internet.

Pe net veți mai găsi materaiale al căror conținut este vechi sau chiar nociv, chiar dacă odată a fost corect. Vă revine sarcina de a face o distincție între ce este actual și ce nu. În primul rând trebuie să identificați vechimea materialului. Cu cât este mai vechi, cu atât este mai îndoielnic.

De reținut că, în termeni de realitate virtuală, o informație despre modalitatea de căutare/ordonare a rezultatelor, dacă deja are vechimea de un an trebuie privită cu prudență. Așa lucrează Google. Unii, mai răutăcioși, spun că schimbă mereu algoritmii, eu sunt însă de părere că se rafinează tehnologia prin care se realizează „search engine optimization”.


Opinia mea este că dacă vreți să învățați despre SEO, dacă aveți nevoie de manuale adevărate și bine explicate, urmăriți-l pe acest specialist. John Mueller este cel care vă arată frumusețea netului…

Credibilitatea informațiilor cu tematică SEO

În acest sens, referitor la autenticitatea informațiilor difuzate, opinia mea este foarte clară: sursa trebuie să fie oficială. Dar oficial nu este nimic altceva decât Google și canalele acestuia de comunicare, respectiv comunicate de presă, postări pe forumuri sau blogul oficial. Nimic în ceea ce privește domeniul SEO, metodologia și tehnicile de optimizare a unui site, așa zisele manuale, nu pot fi mai presus decât un comunicat oficial Google.

O altă sursă credibilă sunt blogurile staffului tehnic sau de conducere. Aceștia obișnuiesc să transmită ei mai departe diverse schimbări de algoritm, noutăți sau tendințe. Mai demult era site-ul oficial al lui Matt Cutts și blogul aferent, comunicările acestuia pe Youtube. De câțiva ani încoace locul lui e luat de John Mueller. Din postările acestuia ar trebui învățat despre SEO, de la el să luați informațiile cele mai în cunoștință de cauză.

Cât de gratuite sunt sursele de informație

Cum probabil știți deja, nimic nu este pe gratis în lumea asta. De ce ar fi aceste manuale de SEO, dacă ele ar exista!? Totul se plătește într-un fel sau altul. În orice domeniu este la fel. Faptul că vă dați e-mailul pentru a primi newsletter este deja o plată. Ați dat un like, la fel. Produsul pe care l-ați consumat se numește reclamă.

Revenind la aceste „manuale pentru SEO” pe care le-ați luat în schimbul unui accept de a primi e-mailuri. Veți observa probabil că acestea devin tot mai dese, tot mai insistente, deja conțin oferte concrete. Ba, mai mult, foarte probabil să fiți contactat și la telefon. Vi se va face o ofertă, apoi alta, cumva, ceva poate tot veți cumpăra. Așa funcționează marketingul.

Esențial este că, dacă păstrați legătura, dacă accesați linkurile care vi se oferă, veți deveni un posibil client. Asta înseamnă că la proxima ocazie veți ști pe cine să căutați. Veți ști cine efectuează un anumit serviciu. Și veți plăti. Pentru că ați fost deja „inoculat”. Sau contaminat, dacă doriți…

În realitate, prin acceptul dvs de a primi newslettere de la o firmă de optimizări, de la un freelancer, ați devenit un vizitator valoros. Expeditorii știu că vă preocupă acest subiect și vor exploata situația. Vă vor trimite mereu linkuri pentru download ghiduri sau manuale de învățat SEO. Colectarea adreselor de posibili clienți interesați este o tehnică de marketing.

Sunteți o parte din publicul țintă. Dați-mi și mie adresa dvs de e-mail!

Neil Patel este unul dintre cei care furnizează „en-gros” manuale și ghiduri despre SEO, despre marketing. Vă puteți face o idee, mergeți pe site-ul lui pentru a vă convinge că e bun la marketing. Confirmă textul articolului meu. Vezi What is SEO? Your Complete Step-By-Step Guide
Despre Matei Bitea 195 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...