Optimizarea site-urilor: SEO pentru autodidacți

specialist optimizare SEO

Toți cei care sunt preocupați de optimizarea site-urilor, de SEO la modul general sau particular ajung, mai devreme sau mai târziu, să caute o informație pe internet. Problema care se pune este următoarea: cât de mult se pot baza pe sursele de informație de pe internet? Sau: cât de mult se poate învăța de pe un site, dintr-un blog, sau citind o publicație on-line? Cât de adevărate sunt informațiile, ponturile, studiile de caz?

Răspunsul la dilema de mai sus este destul de complex. Recomandarea mea este să folosiți cu prudență orice informație. Din optimizarea SEO se câștigă o pâine, este o profesie, o afacere. Așa stând lucrurile, cine credeți că v-ar pune la dispoziție toate cunoștințele doar așa, pe un site, să le acceseze oricine, oricum și oricând? Eu, unul, nu! Va trebui așadar să judecați lucrurile conform cu această presupunere, cel puțin în ceea ce privește subiectul textului de față, respectiv al tehnicilor de „search engine optimization”.

V-ați pus vreodată întrebarea de ce o mulțime de site-uri vă oferă manuale gratis, studii cu tehnici de optimizare, strategii SEO, tehnici de web design și multe alte informații care vă ajută să vă creșteți afacerea? Credeți că este gratis totul? Că sunteți unul din fericiții sorții care au pus mâna pe un izvor neprețuit de cunoștințe, că dintr-odată se poate învăța totul așa… doar citind expunerile cuiva care a depus eforturi pentru a învăța ceea ce știe? Vă înșelați.

Citiți și „Nimic adevărat! Nimic gratis…

Totuși, manuale SEO nu există!

Dacă aveți nevoie de un „manual de SEO”, de niște ghiduri de optimizare a site-ului dvs. este suficient să dați o raită printre firmele care oferă aceste servicii. O să culegeți o mulțime de materiale în majoritatea lor în format „pdf”. Nu va trebui să plătiți nimic, sunt așa, drept mulțumire că ați fost pe site-ul respectiv și v-ați înscris la newsletterul site-ului.

Adică așa credeți, că e gratis! Veți vedea mai târziu…

Ce înseamnă că manualele nu sunt autentice? În principiu, optimizarea SEO se face după reguli pe care le stabilesc motoarele de căutare. Altfel spus, dacă vrei să fii găsit de un anume motor de căutare trebuie să-ți optimizezi site-ul în funcție de cerinețele acestuia. Teoretic, căci practic nu există decât un singur motor de căutare care contează cu adevărat: Google! Așadar, orice optimizare a site-ului trebuie făcută după „normele” acestuia. Google nu a emis însă până acum vreun manual de SEO, așa ceva nu există și mă îndoiesc că va exista vreodată. Veți afla mai jos de ce.

promovare site optimizare SEOManuale de optimizare? Puncte de vedere…

Consecința este că acele manuale de optimizare SEO, ghiduri de optimizare pe care le obțineți prin „download gratuit” nu sunt decât niște puncte de vedere. De cele mai multe ori depășite, din motive pe care vi le-am expus mai sus.

Citiți „Google nu va emite certificate SEO” un material în care explic suficient de bine (cred) și documentat de ce nici nu se va întâmpla acest lucru.

Totuși, Google a dat publicității un set de reguli de bune practici, care recomandă web-designerilor cum să construiască un site, dă indicații despre cum ce criterii trebuie să îndeplinească acesta. Puteți descărca „Search engine optimization starter guide” cu mențiunea că de la realizarea acestuia (2010) și până acum … lucrurile s-au schimbat (eu aș spune) semnificativ. Vă puteți face însă o idee.

Actualitatea surselor de informație

Am convingerea că, în proporție de 90%, informațiile pe care le găsiți vis-a-vis de termenul de „optimizare SEO” sunt deja depășite. Este oarecum un paradox, dar care a apărut datorită felului în care funcționează căutările pe internet. Însăși materialul de mai sus despre SEO este depășit.

mecanism optimizare SEO

Pe net veți mai găsi materaiale al căror conținut este vechi sau chiar nociv (chiar dacă odată a fost corect), iar dvs vă revine sarcina de a face o distincție între ce este actual și ce nu. În primul rând trebuie să identificați vechimea materialului. Cu cât este mai vechi, cu atât este mai îndoielnic.

De reținut că, în termeni de realitate virtuală, o informație despre modalitatea de căutare/ordonare a rezultatelor, dacă deja are vechimea de un an trebuie privită cu prudență. Așa lucrează Google. Unii, mai răutăcioși, spun că schimbă mereu algoritmii, eu sunt însă de părere că se rafinează tehnologia prin care se realizează „search engine optimization”.

Credibilitatea informațiilor cu tematică SEO

În acest sens, referitor la autenticitatea informațiilor difuzate, opinia mea este foarte clară: sursa trebuie să fie oficială, iar oficial nu este nimic altceva decât Google și canalele acestuia de comunicare, respectiv comunicate de presă, postări pe forumuri sau blogul oficial. Nimic în ceea ce privește domeniul SEO, metodologia și tehnicile de optimizare a unui site nu poate fi mai presus decât un comunicat oficial Google.

O altă sursă credibilă sunt blogurile staffului tehnic sau de conducere. Aceștia obișnuiesc să transmită ei mai departe diverse schimbări de algoritm, noutăți sau tendințe. De exemplu, site-ul oficial al lui Matt Cutts și blogul aferent.

Cât de gratuite sunt sursele de informație

Cum probabil știți deja, nimic nu este pe gratis în lumea asta. Totul se plătește într-un fel sau altul. În SEO este la fel. Faptul că vă dați e-mailul pentru a primi newsletter este deja o plată. Ați dat un like, la fel. Produsul pe care l-ați consumat se numește reclamă.

optimizare SEO ghid pentru GoogleRevenind la „manualele SEO” pe care le-ați luat în schimbul unui accept de a primi e-mailuri, veți observa probabil că acestea devin tot mai dese, tot mai insistente, deja conțin oferte concrete. Ba, mai mult, se poate întâmpla să fiți contactat și la telefon. Vi se va face o ofertă, apoi alta, cumva, ceva poate tot veți cumpăra. Așa funcționează marketingul.

Esențial este că, dacă păstrați legătura, dacă accesați linkurile care vi se oferă, veți deveni un posibil client. Asta înseamnă că la proxima ocazie veți ști pe cine să căutați, veți ști cine efectuează un anumit serviciu. Și veți plăti. Pentru că ați fost deja „inoculat”. Sau contaminat, dacă doriți…

În realitate, prin acceptul dvs de a primi newslettere de la o firmă de optimizări, de la un freelancer SEO, ați devenit un vizitator valoros. Expeditorii știu că vă preocupă acest subiect și vor exploata situația. Colectarea adreselor de posibili clienți interesați este ea însăși o tehnică de SEO.

Sunteți o parte din publicul țintă. Dați-mi și mie adresa dvs de e-mail!