Proiectarea articolelor de promovare pe Google

Proiectare articole de promovare pentru site-uri si conturi de social media
Cum se face proiectarea articolelor de promovare puse pe site-uri si conturi de social media

Promovarea în spațiul online este la îndemâna fiecăruia dintre noi și doar de noi depinde de a fi vizibili și înaintea concurenților noștri. Dacă ținem cont de câteva reguli de adaptare-optimizare, de înțelegere a modului de funcționare a căutărilor și să ne însușim câteva tehnici de SEO, este imposibil să nu avem rezultate. În rândurile ce urmează vă ofer câteva sugestii. Cum să planificați un text și la ce să vă concentrați. Despre chestiuni practice am scris în postările anterioare și redau mai jos linkul.

Pe de altă parte, recomandările din acest text sunt valabile pentru orice loc unde ați publica un articol de promovare. Pe site, pe Facebook…

Cunoscând aceste tehnici veți putea să vă promovați site-ul sau magazinul online. Mai mult, dacă pubicați într-o revistă, articolul dvs ar putea sări în ochi! Iar asta fără să fiți expert SEO!

» SEO practic sau cum scrii articole văzute de Google „for ever”

Conținut de calitate; criterii și planificare, SEO+content

Voi vorbi doar despre Google, căci el contează. Deci, tot auzim despre asta, că dacă vrem să fim în primele căutări să creăm conținut de calitate. Dar ce înseamnă conținutul de calitate? Care sunt criteriile pe care să le urmăm pentru a obține conținut de calitate?

Conceptul de conținut de calitate este mai amplu, nu se referă doar la conținutul propriu-zis al unui text. La bogăția de informații autentice, unice și evidențiate de un creator de conținut. Înseamnă mai mult. Ține inclusiv de modul de stricturare a informației. De lizibilitatea unui text, de lungimea lui, de ierarhia paginilor, de subiect și keyword-uri până la urmă. Află despre acest concept prezentat de John Mueller – Senior Webmaster la Google

Pentru a ne promova avem nevoie de trafic, dar nu oricum

În primul rând trebuie să avem trafic. Suntem tentați să credem despre un site, un cont social sau un articol dintr-o revistă că este de calitate dacă are trafic, like-uri sau urmăritori, vizualizări. Nu prea este așa. Degeaba avem trafic dacă vizitatorii nu sunt ceea ce avem noi nevoie, dacă aceștia sunt vizitatori la propriu. Vin, văd despre ce e vorba, nu-i interesează și pleacă. Avem nevoie de trafic organic, obținut prin SEO. Vizitatori care vin pe site pentru că au căutat și au găsit. Citesc, studiază produsele, cumpără sau doar se informează.

(Traficul plătit nu ține cont de calitatea site-ului. El aduce utilizatori de conjunctură. Respectiv aceștia sunt cei care fac click pe reclame, în principal Google Ads.)

Putem obține trafic pe site prin postare de legături pe Facebook, de exemplu. Dar nu este sigur că vom obține vizitatorii pe care-i dorim.

Conținut pentru oameni dar pregătit și pentru roboți

Trebuie să înțelegem că primii noștri vizitatori sunt motoarele de căutare. Respectiv crawler-ele. Deci trebuie să scriem și să ne optimizăm textul, site-ul, contul social în primul rând pentru niște roboți. Însă e frustrant să scrii pentru roboți. Nu te citesc oamenii și ajungi să irosești timp și să nu vinzi nimic. Oamenii sunt importanți pentru că ei cumpără. Roboții contează pentru că ei te arată, ei te pun pe Google.

Tehnic vorbind, ne vom plasa informațiile în articole conform unor reguli. (Vezi primul link din acest text.) Dar nu rezolvăm nimic dacă facem un text doar pentru roboți, acesta trebuie să fie citit de oameni. Ei decid. Ei cumpără. Oamenii sunt cei care apreciază valoarea. Așadar SEO pentru roboți este un non-sens.

Poate sunteți curioși, ce înseamnă să scrii pentru roboți? Înseamnă să scrii cu gândul la un singur scop, respectiv acela de a scoate în evidență un cuvânt cheie. Textul apare așadar ciudat, lipsesc dezacorduri, uneori stârnește râsul.

text scris pentru roboti si care ignora factorul uman
Exemplu de text care provoacă râsul. Scopul a fost evident, să apară un keyword…
Texte scrise pentru roboți! In SEO se numeste stuffing words
Texte scrise pentru roboți! In SEO se numeste stuffing words

Modul de redactare al acestei imagini din oferta de curățenie nu doar că este enervant. Ci riscă să treacă site-ul în rândul celor creatoare de spam.

În SEO, tehnica se numește „stuffing words” și este din categoria „black hat SEO”. Este o modalitate de a înșela motoarele de căutare și este tratată ca atare. Adică acestea, atunci când o detectează (sau li se raportează) ignoră site-ul sau pagina respectivă.

Interesant este că tehnica, tactica dacă doriți, încă persistă. De ce? Pentru că optimizarea și promovarea site-urilor este ca fotbalul. Toți se pricep…

Planificarea subiectelor, a cuvintelor cheie

În mod logic, nu are sens promovarea dacă acel ceva nu se caută. Ar fi risipă de resurse, adică de timp și de bani. Subiectul dvs trebuie să fie de interes, altfel munca vă este inutilă. Nu sunt foarte multe tipuri de căutări în spațiul online. Cele mai importante le-am putea clasifica în:

  1. Căutări informaționale, oamenii caută doar informații despre ceva, ce este, cum se face, cine este, articole și pagini care conțin acest gen de informații.
  2. Informații de navigare și contact, respectiv cum se ajunge la, cum se ia legătura cu…
  3. Tranzacționare; magazine online, cursuri de schimb, asigurări auto, imobiliare, etc.
  4. Căutări cu scop evaluativ; care este mai bun, ce este mai ieftin, cel mai rezistent, etc.

Bun, deci dacă vom crea conținut pentru o pagină de genul celor expuse mai sus, va trebui să promovăm un keyword. Adică să găsim acea interogare pe care o folosesc oamenii în mod obișnuit pentru a afla informația. Opinia mea este că aici ține mai mult de bun simț decât de SEO. Află mai multe despre ce sunt cuvintele cheie

Însă nu ne putem baza doar pe bun simț și de aceea n-ar strica să ne folosim de ceva tool-uri pentru a determina/căuta keyword-urile de interes. La acest link aveți câteva instrumente gratuite de cercetare/alegere a keywordurilor.

În opinia mea Google Trends este printre cele mai relevante instrumente.

Scrieți despre ce vor oamenii să afle

Dacă vă bazați doar pe bunul simț aveți mari șanse să greșiți. Pentru că s-ar putea ca oamenii să nu aprecieze ce scrieți (ce promovați, ce vindeți). Atunci, aveți ceva ce pur și simplu nu merge, oricât de interesant vi s-ar părea dvs. Nu riscați subiecte care nu se citesc.

O metodă de a afla ce subiecte mai sunt interesante, care au legătură cu ideile dvs este să folosim casetele informaționale oferite de Google. Sau să observăm tehnica de auto-complete…

sugestii de keyworduri pentru promovare prin articole SEO
sugestii de căutare de la Google, astfel vă dați seama ce subiecte ar fi interesant de scris…

De ce este important să alegeți corect un keyword

Pentru că dacă alegeți greșit un cuvânt cheie, nu veți obține trafic! Ca atare nu veți avea succes, nu vindeți, nu vă promovați. Alegerea keywordului corect este primul pas important în promovarea dvs, este opțiunea de bază în SEO.

Trebuie menționat că acum, spre deosebire de nu cu foarte mult timp în urmă, algoritmii sunt dotați cu inteligență artificială și își dau ei foarte bine seama despre ce este textul, pagina sau site-ul dvs. Însă de modul în care vă alegeți cuvântul cheie transmiteți și motorului de căutare ce urmăriți. De exemplu, dacă vă orientați pentru „pensie alimentară” veți obține trafic de la oamenii obișnuiți. Vor veni spre dvs oameni care caută un avocat de exemplu. Este vorba de suma de bani datorată pentru creșterea unui copil.

Denumirea de „pensie de întreținere” are același sens. Dar este mai oficială, o folosesc specialiștii, juriștii. Ca atare, dacă faceți SEO pentru această formulare veți atrage avocați, juriști… cei care au în vorbirea curentă această formulare. Află mai multe despre acest subiect, cum alegem un keyword

Cum am spus, AI va indexa și va arăta în SERP aceste două tipuri de căutări, diferența va contsa însă în ordinea de afișare a rezultatelor. În funcție de ceea ce doriți dvs.

Cât de lung să fie textul. Cum să arate structura acestuia

Cel mai bun răspuns pentru a afla cât de lung este textul potrivit pentru Google este să studiați articolele de pe prima pagină cu subiectul dvs. Uitați-vă, calculați și faceți o medie. Veți ști pentru viitor.

Dacă mă întrebați pe mine, ca fost jurnalist, vă spun că nu există o rețetă referitoare la lungimea unui articol. Scrieți atât cât aveți nevoie. În același timp însă, un text va avea capacitatea de a spune mai puțin dacă este mai scurt, mai mult dacă este mai lung.

Spionarea modului în care scriu cei care sunt primii este poate cea mai bună metodă de a învăța. Însă simpla observare tot nu ajunge, mai trebuie să știți și ceva SEO dacă se poate. Pentru ca să înțelegeți. Da, dar de unde să învățați? Se poate într-un timp relativ scurt? Din păcate, răspunsul nu este unul simplu și implică devierea de la subiectul articolului de față. Totuși, dacă aveți răbdare, puteți afla mai multe din Se-nvață SEO pe furate!?

Revenind la spionarea conținutului concurenților, sunt convins că veți observa că textul este împărțit în subtexte. Asta înseamnă și subtitluri! Și, observați, subtitlurile au cuvinte cheie, nu sunt puse doar așa, ca să rupă textul. Este respectată și o anumită ierarhie. Titlul principal, subtitlu 2, 3, 4…

» Cât de lungi să fie textele pentru site-uri, bloguri, magazine online

Scrieți articole ușor de înțeles, cu SEO pentru roboți dar și pentru oameni

  • Folosiți limbajul comun! Una dintre cele mai mari greșeli este să apelați la cuvinte inaccesibile cititorilor obișnuiți. Folosiți cuvinte ușor de înșeles pentru toate nivelurile de educație. Evident, dacă vă doriți să aveți mulți. Dacă aveți nevoie de clienți…
  • Agățați cititorul din primul paragraf! Dacă reușiți să captați utilizatorul din primele rânduri aveți șanse să vă citească până la sfârșit. Acesta ar fi un succes pentru cel care face SEO, să obțină timp petrecut pe site. Apoi, dacă cititorul mai accesează și altă pagină… avem o promovare adevărată!
  • Faceți texte lizibile! Un text lizibil nu înseamnă că neapărat că este mai bun în privința conținutului, că oferă informații mai valoroase. Dar este mai ușor de citit, iar lizibilitatea face parte din criteriile unui conținut de calitate. Lizibil înseamnă paragrafe rezonabile, lungimea propozițiilor să fie cât mai mică. Aflați mai multe despre cum să faceți texte mai lizibile.

În ceea ce privește lizibilitatea textelor aici mi-ar fi greu să vă spun cum să faceți. Vă sugerez doar să vă corectați cât de des puteți. Scrieți propoziții cu maxim 20 de cuvinte, fraze cu maxim 200 de cuvinte. Corpuri de text cu 300 de cuvinte.

» Paragraph length check: Why and how to write shorter paragraphs

» O listă de instrumente utile și gratis pentru „a vă măsura scrisul”

Concluzie despre planificarea articolelor de promovare

Opinia mea, de om care scrie din 90, face site-uri din 2000 și le promovează cam din 2005, este să țineți cont de sugestiile de aici. Dacă sunteți constanți și tenace, nu aveți cum să nu reușiți. Vă recomand să proiectați conținutul dvs cu foarte mare atenție. Să folosiți tot SEO-ul de care sunteți în stare, învățați sau alegeți un colaborator.

Aveți răbdare.

Ce-aș mai putea să vă sugerez este să nu lăsați „garda jos” niciodată. Tehnica de promovare a site-urilor, algoritmii de la Google, tot ce ține de SEO la codul sursă, totul este într-o permanentă schimbare. Chiar dacă obțineți rezultate la un moment dat, nu vă opriți! Continuați și insistați, v-am spus, totul este dinamic.

» Primele mele site-uri; cum am ajuns blogger

Despre Matei Bitea Articolele 211
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...