Întrebarea din titlu s-ar putea pune și altfel: cum să cresc audiența paginii de Facebook? Mi-a fost pusă de un amic și așa mi-a venit ideea articolului de față. Mai mult, voi arăta legătura dintre reclamele pe Facebook și optimizarea SEO, dintre Google și firma lui Zuckerberg.
Primul pas în promovarea pe Facebook este să vă invitați prietenii să vă urmărească – vezi foto – și astfel să vă creșteți audiența, să obțineți like-uri. Dar, în opinia mea, înainte de a face asta ar trebui o mică discuție. Vă propun să urmăriți ce scriu în rândurile următoare.
Cred că pentru început trebuie să lămurim un aspect. Respectiv „de ce ar vrea cineva să se promoveze pe Facebook”? La ce i-ar folosi, cu ce l-ar ajuta? Pentru a înțelege răspunsul trebuie să ne gândim la ce facem noi, ce fac oamenii în general, atunci când caută ceva. Când au nevoie de un serviciu sau doresc să cumpere un produs. E simplu, aproape toți vor face conform uneia dintre cele două metode de mai jos.
- Deschid telefonul și caută în aplicația Google. Prea puțini, un număr insignifiant de utilizatori, vor avea pe telefon instalat un alt browser cu alt motor de căutare. Deci, caută pe Google. Doar o minoritate vor căuta un magazin online pe Facebook!
- Dacă sunt la birou și lucrează la desktop sau laptop vor face la fel: caută pe Google! Foarte puțini caută medicamente pe Facebook, foarte puțini vor căuta un mecanic auto pe facebook. Aproape imensa majoritate vor căuta cu Google. Trebuie spus însă că există și un mic segment de utilizatori care caută prin Bing, motorul de căutare de la Microsoft. Însă aceștia, marea lor majoritate sunt în America, nu în România.
Ce facem când căutăm un prieten? Pe cineva despre care nu mai știm mare lucru? Evident, pentru început îl căutăm pe Facebook, cea mai populară rețea de social media. Sau alta, unde credem noi că s-ar „ascunde”.
Așadar, dacă avem interes să fim găsiți de toată lumea vom căuta în primul rând pe Google. Dacă ați observat, pe Google veți găsi și pagini de Facebook, dar invers nu se întâmplă. Consecința observației: Google include Facebook și nu invers!
Contează ca afacerea dvs să fie pe Facebook?
Da, contează. Cu mențiunea că trebuie să faceți distincție între contul personal și contul firmei dvs. Aceasta din urmă va fi o pagină specială. Adică nu confindați contul personal cu cel al unei afaceri, persoane publice, instituții. Evitați să aveți un cont personal cu numele „Reparații Chiuvete Alexandru”. Nu veți avea o mai mare popularitate, nu veți avea mai mulți clienți, nu vă va găsi Google mai ușor.
Dacă vă faceți treaba bine, pagina dvs de Facebook va fi găsită de Google și expusă în SERP chiar înaintea unor site-uri cu vechime și care alocă buget serios pentru publicitate.
Contează câți urmăritori are pagina dvs.? Nu, absolut deloc. Pentru Google este importantă conexiunea dvs cu rețelele sociale, nicidecum dimensiunea acesteia. Căci, știți foarte bine, aprecierile, like-urile, review-urile se pot falsifica și pot fi cumpărate. Ele nu contează pentru a avansa în clasamentul Google. Însă o afacere despre care nu se discută înseamnă că nu există.
Metode de a ne crește audiența paginii de Facebook
Pentru a crește audiența unei pagini de Facebook, există mai multe strategii și tactici pe care le poți utiliza. Iată câteva sugestii care vă pot ajuta:
- Creați conținut valoros: Asigurați-vă că oferiți conținut relevant și de calitate pentru audiența pe care o doriți. Identificați interesele și nevoile lor și oferă informații utile, amuzante sau inspiraționale. Încurajează interacțiunea cu întrebări, sondaje sau concursuri. De exemplu, oferiți un premiu celui care oferă cea mai hazlie povestire!
- Promovați pagina și pe alte canale: Folosiți și alte rețele sociale, bloguri, site-uri sau newslettere pentru a vă promova pagina de Facebook. Adaugați link-uri către aceasta în semnăturile de e-mail, pe site-ul tău dvs sau în alte materiale de marketing.
- Folosiți anunțuri plătite: Platforma de publicitate Facebook Ads vă permite să vă promovați pagina prin intermediul anunțurilor plătite. Puteți defini audiențe destul de precise și să alegeți să fie afișate anunțurile către utilizatori cu interese similare sau demografice relevante. Atenție însă că acest lucru devinde din ce în ce mai greu și mai scump. Aceasta din cauza GDPR-ului, Facebook a încasat nenumărate amenzi deja.
- Interacționați cu comunitatea: Răspundeți prompt la comentariile, întrebările și mesajele primite de la utilizatori. Acest lucru arată că vă pasă de audiență și încurajați interacțiunea. De asemenea, colaborați cu influenceri pentru a vă promova pagina și a vă extinde audiența.
- Utilizați instrumentele de analiză: Facebook oferă instrumente de analiză pentru paginile de business. Urmează metricile relevante, cum ar fi implicarea utilizatorilor, rata de interacțiune sau demografia audienței. Aceste informații te pot ajuta să ajustezi strategia și să optimizați conținutul în funcție de preferințele și comportamentul audienței.
- Participați în grupuri relevante: Căutați grupuri relevante pentru domeniul propriu de activitate și implicați-vă în discuții în mod activ. Oferiți sfaturi, răspundeți la întrebări și oferiți valoare comunității respective. În timp, vă veți construi reputație și veți putea promova pagina în cadrul grupurilor, desigur cu acordul administratorilor, căci aceștia se opun în mod obișnuit la reclame în grupurile lor.
- Folosiți hashtag-uri relevante: Adaugați hashtag-uri relevante în postări, astfel încât utilizatorii să poată găsi conținutul mai ușor atunci când se caută anumite subiecte sau interese.
- Încurajează interacțiunea și partajarea: Cereți utilizatorilor să își exprime părerea, să lase comentarii și să partajeze conținutul interesant. Interacțiunea și partajarea ajută la extinderea audienței și la creșterea vizibilității.
Ne fac bine la site-uri vizitatorii de pe Facebook?
Este o idee foarte bună promovarea articolelor sau a produselor pe care le avem pe site-uri. Să punem în postări legături spre site este o metodă de creștere a traficului. Promovarea pe Facebook este însă o armă cu două tăișuri. Dacă punem o reclamă pe FB cu trimitere spre site și la ea are acces orice utilizator, efectul va fi îndoilenic.
Dacă cel care face „click” pe reclamă este interesat de oferta de pe site, dacă stă pe site și citește, studiază ce mai e pe-acolo, vede și alte pagini/produse, atunci site-ul crește în relevanță. Este mai bine văzut de către Google și îi crește „ranking-ul” cum se spune. De aceea sunt recomandate grupurile, căci acolo se reunesc doar cei preocupați de un anumit subiect. Dacă însă intră așa, din curtoazie, pentru că vă este prieten și de fapt nu-l interesează, atunci vă crește rata de respingere. Iar site-ul dvs va pierde din „viteză”.
Așadar, dacă reclama sau postarea dvs ajunge la cine trebuie, sunteți în câștig dacă vă promovați pe Facebook. Și invers, ajunge la cine nu trebuie – pierdeți bani, timp, oportunități. De fapt, dacă țineți cont de algoritmii fiecărei rețele, veți putea obține rezultate la fel de bune oriunde v-ați promova. Sau la fel de proaste!
Vă recomand să citiți:
» Reclamele în social media încep să devină oarbe
» Administrarea reclamelor pe Facebook
» Dincolo de narcisism social; SEO, Facebook și Google ADS