Cum se promovează un site de avocat în Timișoara

alergatori-seo-avocati

Să promovezi un site de avocat în Timișoara este o chestiune dificilă, dar nu numai aici ci asta este valabil în toată România. Să faci SEO pentru site-uri de avocați seamănă cu mersul pe bicicletă când ești legat la ochi! Și totuși, se poate, orice site care promovează servicii de avocatură poate fi lansat, poate fi dus în față la căutările cu Google, ce mai, poate aduna clienți!

În primul rând, vreau să vă spun că la un site, cel care vă face SEO, la fel ca în avocatură, poate aplica tot felul de trucuri, astfel încât un site mai bine cotat să câștige în fața altuia mult mai bun ca și conținut. (Vezi fotografia care deschide acest articol, cea cu diferența dintre câștigătorul real și cel regulamentar!) Asta face o optimizare SEO, un consultant SEO isteț manipulează de fapt informația. O face relevantă pe cea mai puțin importantă și invers.

Mărturisesc că am la activ câteva pagini web care promovau serviciile de avocați, toate din Timișoara, așadar am suficientă experiență în a trasa niște linii și a relata în cunoștință de cauză diverse chestiuni. Unde mai pui că am și studii juridice și deși nu am fost avocat niciodată știu cu siguranță despre ceea ce vorbesc.

Deși, să spui în față unui avocat că-i poți aduce clienți poate să semene a jignire, am întâlnit asta în practică, iar eu cred că de vină este un anumit sentiment de frustrare. În fine, să trecem la subiectul despre promovarea site-urilor cu avocați…

Obstacole în promovarea site-urilor de avocați

obstacole promovare site avocati
cam așa se întrec și site-urile de avocați, dar SEO face diferența

Pentru cei care nu știu, câteva profesii din România sunt supuse unor anumite constrângeri în ceea ce privește publicitatea online sau de orice altă natură, printre aceștia fiind și avocații, tocmai acesta este și motivul pentru care nu veți vedea în niciun site cu caracter general, niciun site de știri sau portal publicitare bannere care să te trimită la cabinete de avocatură.

Ați înțeles, marele obstacol în promovarea site-urilor de avocați se referă la modul în care este concepută structura internă a profesiei. Este vorba de codul deontologic de funcționare a profesiei de avocat, de regulamente și alte hotărâri emise la nivel de barou sau cuprinse chiar în legislație, care interzic unui avocat publicitatea la scară mare. (Așa o numesc eu, marea publicitate, termen rămas din anii îndelungi de redacție de ziar…) În fine, asta nu înseamnă că avocații ar fi sortiți pieirii din această pricină! (Doamne ferește, nici nu cred că ar fi posibil!)

În general, un avocat care are un site, se limitează la a se promova singur. Cum o face? În mod uzual prin transmiterea adresei sale de internet tuturor posibililor clienți. O tipărește pe cărți de vizită, o pune ca semnătură implicită în toate mesajele de e-mail pe care le trimite, o spune la telefon, se înscrie în pagini colorate sau cine știe ce alte cataloage și cărți de telefon.

Cât este de eficientă metoda aceasta de self-promotion a unui site de avocat? Părerea mea este că viitorul nu există pentru auto-promovare. Este cam ca și la poștă, poșta tradițională este pe cale de dispriție tocmai din cauza e-mail-urilor. La fel, să te bazezi doar că-ți împarți cărțile de vizită la toți cunoscuții… e cam puțin! Cam ineficient. Nu aduce prea mulți clienți!

Reclama celebră „din gură-n gură” mă face să râd, fie și numai din cauza exprimării propriu-zise. Asta a fost pe vremuri, când avocații se găseau doar în zona judecătoriilor sau știai de unul că ți-a spus nu știu cine că este avocat bun și să te duci la el. Atunci, în vremurile de demult, erau puțini avocați și altă orânduire. Acum sunt mulți avocați și alte mijloace de informare. ca să nu mai spun că e multă libertate! Uneori prea multă…

Orice avocat are viitor doar prin promovare pe internet

Titlul pare ilogic. Adică să spui că un avocat nu are voie să-și facă reclamă pe internet, în portaluri de gen publicitar și totuși să afirmi că el doar așa poate să-și extindă aria de „recrutare” … este o contradicție fățișă!  Nu este nicio contradicție, veți vedea de ce.

Un site cu servicii de avocatură – repet, observația nu este doar pentru Timișoara ci pentru toata țara, ce mai, una la nivel mondial – se va promova doar datorită felului în care este văzut de Google. Este, dacă vreți, ceva în genul trucurilor avocățești care te fac să pierzi un proces datorită unor vicii de procedură. Pentru a fi înțeleasă mai bine ideea voi sugera un exemplu care poate fi folosit foarte bine în această teorie de promovare a unui site de avocat.

Când mergeți să depuneți o cerere de chemare în judecată, la registratură doamna aceea de acolo, indiferent cât este de frumoasă și deșteaptă, nu se va uita decât formal pe acțiune. O va lua și o va pune în dosar. Veți primi acasă o citație pentru primul termen. Dacă nu ați depus toate actele, nu ați timbrat sau orice alt motiv de procedură nu este îndeplinit, atunci vi se va solicita să o faceți, sau să o faceți din nou. Cam nasol, nu!? Dacă doamna de la registratură v-ar fi spus… nu ați fi pierdut timp,ați fi fost scutiți de niște cheltuieli, etc… Unde mai pui că după atâtea neplăceri poate vă trece cheful de judecată.

bloc-start-seo-site-romania
toti plecam in competitie de la aceeasi linie, insa doar unul castiga!

Așa este cu site-ul dvs. Când vine Google și se uită peste el, zice că nu e bine făcut, că ăsta nu e site de avocat care se respectă, cine mai știe ce vă găsește și ajungeți la concluzia că la ce sunt bune site-urile astea, că nu faci nicio brânză cu ele…

În exemplul de mai sus cererea dvs este site-ul de avocat, judecătorul la care a ajuns cazul dvs este de fapt Google! Iar doamna de la registratură nu are niciun rol, este doar hazardul din viața dvs și înseamnă o cheltuială făcută fără cap.

Să presupunem că ați depus cererea printr-un avocat. În acest caz sunt mult mai puține șanse să aveți un dosar prost făcut, doar din asta trăiește un avocat, din dosare și procese, așa că nu veți fi târât de câteva ori printr-un du-te vino interminabil și să vă piară cheful de a vă obține dreptul! Veți ști exact ce taxe trebuie să plătiți.

În exemplul de mai sus, reformulat, cererea dvs este site-ul iar judecătorul este Google și se va ocupa de îndată de cazul dvs. O să vă citească dosarul, magistratul este Google, el vă citește site-ul și doar asta vreți nu-i așa!? Avocatul este consultantul SEO care se ocupă de site! V-ați prins nu-i așa!?

Acum, trebuie să știți că sunt avocați și avocați, cum sunt oameni și oameni cei care fac SEO, unii buni alții deloc, ca toate lucrurile în viața asta. Eu sper că sunt printre cei buni și aștept să vă conving de asta.

Totuși, cum se promovează un site de avocați în Timișoara?

Vreau să vă spun că ați atins o coardă sensibilă. Dacă mergeți la un avocat și-l întrebați ceva o să vă spună că ora de consultație juridică are tariful x. Așadar, pentru că eu chiar pot să promovez orice site de avocat vă voi spune la fel. Mai exact, dacă aveți un site care face vorbire despre servicii de avocat și vreți să-l promovați vă pot face un audit SEO. Vă spun ce să-i faceți ca să meargă bine…

Dacă sunteți avocat în Timișoara vă pot răspunde în privat, dar și serviciile mele sunt tot pe bază de tarife. Sau, dacă vreți întâi să aflați ce este cu auditul SEO, să aveți mai multe informații în acest sens. vă dau linkul acesta, citiți și aflați la ce este bun un audit SEO. Citește așadar Ce este un audit SEO. Si aveți în articol și o idee despre cum se poate obține un audit gratis. Care este ca ceaiul rece… vă spun eu!

Summa summarum: un site se promovează în funcție de cât de bine este făcut, nu cât este de frumos sau că sunteți avocatul Darius, nepotul lui Istaspe, un site se promovează prin metode SEO. Adică, pe înțelesul unui avocat, în funcție de cât de bine este făcut dosarul!

E ca la instanță: ești bun, ai câștigat!