Oricine are un site își dorește ca promovarea acestuia să „meargă strună”, adică să fie rapidă și eficientă. Să fie și ieftină, cât mai ieftină. Dacă se poate chiar gratis! Ei bine, această din urmă cerință nu se poate decât teoretic. Se înșală cine crede că poate să facă și promovare și să nici nu-l coste nimic. O să încerc să vă explic mai jos.
Ar trebui început cu o mică discuție: cine să se ocupe de promovare? În ce ar consta aceasta? Răspunsul cel mai sincer și cel mai corect este acesta: de promovare ar trebui să se ocupe proprietarul site-ului, cel direct interesat. De ce acest lucru!? Pentru că el știe cel mai bine ce trebuie să scoată în față, ce stil de abordare i se potrivește. Și el știe și cel mai bine ce conținut să fie în site. Adică, mai precis, ce texte și fotografii ar trebui să pună în site. Astfel încât promovarea să meargă în direcția cea bună.
(Astăzi mă voi referi la textele dintr-un site. Urmează ca în alt articol să scriu despre conținutul fotografiilor.)
Realitatea ne arată însă că acest lucru nu se întâmplă. De ce? Pentru că proprietarul site-ului are de regulă alte preocupări decât să scrie articole. Și ca să fim sinceri nici nu ar trebui să o facă. Dacă ar sta să-și scrie singur articolele și-ar lua din timpul „de făcut bani”. Astfel, ar constata foarte curând că promovarea site-ului făcută de el însuși ar fi extrem de scumpă. Că îi distrage atenția de la adevăratul lui scop. Nu discut faptul că ar trebui să mai știe și ceva despre SEO.
» Cum scrieți pe site, așa cititori și clienți primiți
Creatorii de conținut, cine să fie aceștia
Ideea care vreau să o transmit este aceea că ar trebui un compromis. De promovare, de creare de conținut, ar trebui să se ocupe cineva specializat. Proprietarul să supravegheze. Implicarea celui direct interesat în promovarea site-ului în supravegherea și coordonarea colaboratorilor merge până la un punct sau este totală.
Opinia mea este că prețul serviciilor de promovare a site-ului spune totul. Inclusiv despre cât de mult credeți în promovarea unui site prin propriul său conținut, căci despre asta vorbim. Dacă plătiți „mult” înseamnă că trebuie să vă și așteptați la rezultate. Apoi, cu cât plătiți mai puțin, cu atât serviciul este mai ieftin și pe cale de consecință trebuie să vă așteptați la cât mai puțin.
Chintesența ar putea fi această exprimare: nu plătiți nimic pentru promovare, nu vă așteptați la nimic! Toată lumea funcționează așa! Or, în aceste condiții, de ce ați mai făcut un site, care nu fie promovat, care să nu vă aducă beneficii?
Servicii ieftine, rezultate pe măsură. Și invers. Greșeli și stângăcii
În rândurile următoare vă prezint câteva greșeli de concepție, de scriere, de fapt consecințe ale diletantismului. Sunt texte pe care unii proprietari de site, disperați că promovarea site-ului lor nu merge, mi le trimit să fac corectură. Despre SEO nu discut în acest articol, mă refer strict la greșeli. La felul în care influențează acestea promovarea… Și vă și explic consecințele greșelilor…
Folosirea de traduceri cu Google și de cuvinte care nu există
Fenomenul copy-paste este atât de prezent în societate încât de multe ori este foarte greu de combătut. Pe scară largă este chiar imposibil, hoția nu va putea fi eradicată niciodată complet. Însă, dac este vorba de promovarea propriului site ar trebui să fim atenți. La noi „în curte” avem posibilitatea de a controla cine intră și ce aduce.
În textul de mai sus se face referire la un cuvânt care nu există. Respectiv „senzitivitate”. Dacă veți căuta în DEX veți observa că am dreptate. Chiar Google, atunci când căutați după acest cuvânt va intui că ați greșit, că nu asta ați vrut să spuneți și vă va da formula corectă. Bun, și care este problema!? Esența greșelii nu stă neapărat în faptul că a fost folosit acest cuvânt în mod greșit. Ci loculîn care a fost utilizat un cuvânt care nu există.
Google, atunci când citește conținutul unui site, primele informații le obține din titluri. de orice fel ar fi titlurile acestea, de site, de pagină, de articol, subtitlu… În funcție de conținutul titlului deduce și că este vorba despre un anumit subiect. Or, în cazul în care dvs aveți în titlu un cuvânt care nu există. Este absurd să ne închipuim că motorul de căutare este conceput să se gândească la ce a vrut să spună autorul într-un titlu de pagină. Nu asta înseamnă promovare, să te întrebi ce a vrut să spună…
De fapt, folosirea eronată a acestui cuvânt înseamnă doar că avem de-a face cu un copy-paste din alt site, de o traducere. Or, se vede treaba că „autorul” a uitat să traducă „sensitivity”…
Cultura generală este foarte utilă în promovarea unui site
Nimeni nu spune că trebuie să fim docți! Să le știm pe toate. Dar un minim de cultură generală și de logică este absolut necesar.
În fragmentul de mai sus ni se dezvăluie o enormitate. Respectiv aceea că sub gingie s-ar afla numai o treime din dinte, restul fiind la suprafață. Este o informație absurdă, ceea ce dovedește că autorul de literatură de specialitate este un diletant. Nu doar că nu a reținut nimic din orele de anatomie, dar nu înțelege conținutul a ceea ce ne spune, nu are logică.
Dacă sub gingie ar fi o treime din dinte, toți dinții noștri ar „zbura” efectiv din gură, nu am mai putea mânca decât lapte bătut și supe.
Limbaj cu fraze inutile, ilogice și goale de conținut
Există un așa numit limbaj de lemn, pe care-l folosesc așa-zișii oameni inteligenți, dar care nu reușesc să transmită nimic. Pentru că este doar stufos și plin de cuvinte pe care destinatarii nu vor reuși să le rețină. La fel, dacă folosim cuvinte care să se repete enervant și acolo unde nu își au locul. Chiar dacă folosim de (prea) multe ori un cuvânt, nu înseamnă că vom transmite și un anumit mesaj, nu vom realiza acea mult dorită promovare.
Iar dacă mai și plătim pentru un asemenea mesaj publicitar…
Mai jos vedeți un text care a apărut în revista Avantaje. Faptul că publicația are o anumită notorietate, nu înseamnă că vă ajută la promovarea site-ului dvs. Citiți și observați compunerea enervantă a textului.
Abundența unui anumit cuvânt nu înseamnă automat și promovarea serviciului la care se referă.
De ce nu funcționează promovarea site-urilor cu texte „aiuristice”?
Bine, bine, veți zice, dar ce importanță are că folosești de prea multe ori un cuvânt? Ce importanță are dacă este o eroare? De fapt de ce un text ar fi mai bun decât altul, doar pentru că unul este mai plătit corect iar altul gratis, copiat de pe net? Cel mai bun răspuns vi-l puteți da dvs. înșivă. Gândiți-vă că cereți unui chirurg să vă explice felul în care vă taie. Dar nu înțelegeți nimic. Probabil nu vă lăsați pe mâna lui.
Vreți să citiți un articol de pe un site. La fel, nu înțelegeți nimic, veți pleca de pe site și căutați altul unde să înțelegeți, unde veți poposi mai mult timp citind despre un anumit aspect. Cu cât veți sta mai puțin pe un site înainte de a căuta altul, cu atât veți crește rata de respingere a primului site. Pentru Google, care măsoară acest indicator, concluzia este că site-ul nu este relevant pentru problema respectivă, pentru termenul de căutare în cauză.
Așa se face promovarea unui site. Prin texte care să fie corecte și care să țină cititorii. Nu care să fie copiate și traduse greșit, texte care folosesc limbaje de lemn sau cu erori și idioțenii în cuprinsul lor.
» Citește și „Promovarea site-urilor prin propriul lor conținut”
Recomandări de lectură
Dacă vă pasionează, aveți mai jos recomandări de lectură din online-ul internațional.