Promovarea inteligentă a unui site

optimizare SEO
Promovarea unui site înseamnă tocmai evidențierea lui...

Niciun proiect de web design nu se sfârșește la momentul în care editorul vă spune: gata site-ul! (și „achitați factura!”) Dimpotrivă, s-ar putea afirma că marea încercare abia de-atunci începe. Căci fiecare site are trei etape în viața lui, care sunt (sau ar putea fi) distincte.

Fac parte totuși dintr-un ansamblu:

  • construcția site-ului, respectiv partea de web design propriu-zis. Aici se face layout-ul, se creionează aspectul vizual;
  • optimizarea de bază, adică implementarea elementelor atât de necesare procesului de SEO. Nu veți putea să lansați site-ul dacă el nu are „portițele” de implementare a optimizării;
  • promovarea site-ului, care include o importantă manoperă de difuzare și stabilire de interconexiuni cu acesta. Tot aici, la această componentă vorbim și despre administrare, ea este vitală, asigură viitorul…

promovare SEO si administrare

Realizarea a mai multor etape simultan la proiectul unui site are efect în reducerea costurilor și recuperarea mai rapidă a investițiilor.

Din păcate, interferența între cele trei faze este în cea mai mare parte limitată. Cu o singură excepție: promovarea unui site se poate suprapune aproape integral cu faza de web design cât și cu cea de optimizare SEO.

 

Interconectivitatea etapelor existenței unui website

promovare site
Prin promovare, un site se detașează de la o etapă la alta. În viața reală nu prea există salturi, totul se face succesiv….

Prima etapă nu se poate întrepătrunde decât într-o măsură relativă cu celelate două căci, cum altfel ai promova ce nu este terminat, eventual să faci promovare pentru un proiect în continuă dezvoltare, pentru un proiect de web design „never ending” dacă putem să-i spunem așa.

Despre SEO este limpede că el se adaptează în funcție de dezvoltarea ulterioară a site-ului. Sau web designul urmează calea impusă de SEO, este o chestiune de opțiune a proprietarului site-ului.

Dacă primele două etape pot interacționa așadar între ele, promovarea site-ului se poate face încă din fazele incipiente ale primelor două. Cu condiția că webdesigenrul să fi realizat măcar câteva pagini, să facă așadar o „ușă de intrare” în noul site, iar liniile directoare ale optimizării SEO să fie deja stabilite.

După cum observați, ar fi o greșeală să considerăm că un site are trei etape separate total. Practica demonsrează însă că în realitate chiar așa se și întâmplă: întâi se face site-ul, (web design-ul), apoi partea de optimizare SEO (dacă se mai face…), iar abia la final se gândește cineva că poate ar trebui și o promovare a site-ului…

Explicația acestei erori de management a site-urilor rezidă dintr-o singură cauză: există foarte puține firme sau freelanceri care reunesc toate cele trei activități: web design, optimizare SEO și promovarea site-ului. Iar dintre acestea și mai puține care chiar pot să facă, nu doar la modul declarativ. Ori, în această situație, oricât de avizat ar fi, proprietarul site-ului recurge la realizarea lui pe etape…

Promovarea site-ului ca un episod pilot

Dacă ați observat, înaintea marilor seriale de televiziune de succes a existat întotdeauna un episod pilot. Un film în toată regula, cu acțiune și personajele care urmeză să apară în serial. Iar serialul a fost de succes nu pentru că au fost episoadele bune în sine, ci pentru că managerii au știut să interpreteze rezultatele episodului pilot. Adică au observat interes din partea publicului, și-au dat seama de ce ar vrea acesta să vadă, au realizat de unde vor veni banii de reclamă, etc.

optimizare seo
orice site are o anumita audienta, pentru ea se dezvolta conținutul…

La fel este și cu promovarea site-urilor. Acestea pot avea cel mai strălucitor web design, pot avea implementată cea mai bună optimizare SEO, pot beneficia de promovarea cea mai intensă… dacă nu există un interes real pentru conținutul site-ului acesta nu va avea succes. Iar resursele alocate vor fi de fapt risipite. Aceasta este explicația pentru care nu ținem minte decât serialele de succes, pentru că, la fel, filmele proaste au avut manageri buni care și-au dat seama că nu e cazul să se continue cu o idee proastă.

De fapt, așa se nasc serialele de succes. Nu doar printr-o promovare inteligentă, prin lansarea unui episod pilot. În funcție de cum evoluează lucrurile, se face sau nu filmul. De ce n-ar fi așa și cu un site care lansează ceva nou!? Chiar este, în mare majoritate a cazurilor. Există o testare în viața mai reală care cuiva îi spune că dacă s-ar promova pe internet ar avea succes. La fel cum, la fel ca peste tot în viață, ce e bun pentru mine s-ar putea să nu fie bun pentru tine! Există și eșecuri…

Episodul pilot al unui site care nu poate fi testat în viața reală ar putea fi lansarea unei teme de discuții. Promovarea de subiecte pe rețelele de socializare și testarea rezultatelor, construcția site-ului în funcție de reacția publicului țintă, optimizarea SEO în funcție de acestea. Desigur că este o chestiune mai mult teoretică, dar am simțit nevoia să o expun.

Existența unui site, viața de zi cu zi…

În realitate promovarea unui site este mult mai directă: se face site-ul și gata, nu merge, nu merge! Punct și altceva. Este modul de gândire al oamenilor care au câștigat cu foarte mare ușurință banii și în consecință nu le prea pasă de cum îi cheltuie.

Cel mai simplu „episod pilot” de promovare a unui site este, de exemplu, realizarea unei pagini simple a viitorului site. Se impelementeză un contor de analize statistice și un formular chestionar online. Pe toate căile posibile faceți reclamă site-ului. Obervați câți vizitatori vin și de unde. Defapt, în acest mod, veți realiza ce aveți de făcut în continuare, cum să fie web design-ul, ce nevoi aveți la optimizarea SEO. Astfel, veți putea economisi resurse, le veți putea cheltui în mod inteligent.

Sau, nu veți avea nimic de făcut, ideea nu e bună, nu prinde la public și mai bine economisiți banii. Mergeți într-un concediu exotic!…

Observație: Puteți studia mai multe despre promovarea unui site urmând cursurile Atelierului Digital Google