
Promovarea unui site se poate face într-un singur fel: dezvoltarea conținutului și optimizarea SEO a acestuia. Mă refer la o promovare organică, adică prin valoarea intrinsecă a site-ului. Altfel, prin cealaltă metodă, promovarea prin GoogleAds, puteți avea orice site, să scrie orice în el, să aibă orice imagini, nu are nicio importanță. Cât timp veți plăti la Google n-aveți grețuri, site-ul este promovat.
Plec de la premiza că dvs cunoașteți diferențele dintre cele două tipuri de promovarea a unui site. Oricum, poate n-ar strica să revedeți diferențele dintre promovare prin SEO și cea prin anunțuri.
Așadar, metoda sigură, corectă și de durată de promovare a unui site nu poate fi decât editarea de conținut. Sau princopywriting, este cam același lucru. Ce înseamnă să editezi conținutul unui site? Să modifici textele care există deja? În parte da, textele dvs sunt materialul de lucru SEO. Nu se poate face însă SEO pe ceva ce nu există sau este de slabă calitate. Promovarea site-ului se face în principal prin corelarea conținutului cu scopul real al paginilor dvs web.

Continuând ideea de mai sus, am putea spune că dacă aveți intenția să vindeți pantofi atunci ar trebui ca tot conținutul site-ului, toate conexiunile lui exterioare să fie despre pantofi. Despre marochinărie, firme care produc încălțăminte, sper că ați prins ideea. Site-ul dvs va trebui să graviteze în această zonă. Faceți optimizare SEO pentru pantofi, nu pentru altceva.
Nu păcăliți vizitatorii prin inducerea în eroare
Este inutil (și nerecomandat) să adăugați bancuri cu Bulă sau poze cu femei, sperând că astfel veți avea mai mulți vizitatori, mai mulți clienți, mai multe vânzări. Veți ajunge să „străluciți” la aceste capitole, iar nu la pantofii pe care vreți să-i vindeți. Va trebui să înțelegeți că numărul de vizitatori de pe site nu produc același efect cu numărul de accesări al unui site și sunt departe de a fi numărul de clienți.
Dacă până acum ați făcut cam cum am relatat în rândurile anterioare, atunci va trebui să faceți schimbări. În mare, aceasta reprezintă de fapt corectarea conținutului site-ului dvs.
Tehnicile de optimizare SEO conduc în final (și ele) la promovarea site-ului!
Iar ca să înțelegeți mai bine de ce este nevoie să aveți un conținut de calitate în site, de ce doar astfel se va realiza promovarea site-ului dvs vă recomand să citiți articolul meu „Trei cuvinte despre promovare”
Promovarea unui site prin minciună? Mai degrabă un dezastru…
Să vă spun cel mai banal exemplu de falsă promovare. Avem un articol, nu contează despre ce. Vorbim la modul teoretic. Articolul este optimizat SEO, are conținut bun, adică este în concordanță cu profilul site-ului. Într-un cuvânt, nu ne rușinăm cu el, și-ar face treaba. Are potențial de promovare în echipă cu altele din site.
Dar pentru că dracul nu culcă-te, ce ne spunem noi? Hai să mai aducem niște vizitatori. Să zicem niște posibili clienți. Și-l promovăm pe Facebook, iar la imaginea de promovare punem o femeie cu pieptul gol. Căci toți bărbații se vor holba la așa ceva. Și femeile vor intra pe articol să vadă ce naiba le sucește mințile bărbaților…
Când văd că e un fâs, pleacă de pe site. Adică stau o secundă, două, trei și atât!
Repet, articolul nu este prost, e bun. Dar cei pe care i-ați adus pe site i-ați chemat pentru altceva, pentru țâțe. Or, nefiind interesați de servicul dvs, pleacă. Vor crește indicatorul de respingere a site-ului dvs. Iar asta se va vedea în căutările Google. Cam așa se făcea SEO înainte de algoritmul Florida. Vezi cum se lucra atunci, înainte de algoritmul Florida, până în 2004.
Într-un cuvânt, efectul va fi invers decât cel pe care l-ați scontat. Site-ul va scădea în vizibilitate. Să rețineți că nu aveți nevoie decât de vizitatorii interesați de ceea ce oferiți. Ceilalți vă provoacă neplăceri.
Detașați-vă de concurență…
Promovarea unui site prin editarea de conținut nu este o chestiune floare la ureche, un puff! Majoritatea firmelor sau freelancerii care se ocupă cu optimizarea SEO a unui site vor proceda în primul rând la cosmetică de suprafață. De cele mai multe ori se vor limita doar la corectarea titlurilor, etichetelor și atributele din codul sursă al site-ului. Mai rar, poate, și ceva corecție de conținut. De ce sunt răutăcios și afirm asta? Veți înțelege puțin mai jos.
Să creezi conținut pentru a promova un site nu este o operațiune ca și cum ai schimba o roată la mașină, ceea ce aproape toți șoferii din lume știu, ce mare lucru să monteze un cric și să desfacă niște șuruburi!? Am spus aproape toți, nu și blondele…
Mini studiu de caz absolut teoretic
Interferența dintre tehnicile de optimizare SEO și promovarea unui site prin conținut este sugestiv redată în exemplul de mai jos.
Închipuiți-vă că sunt 20 de firme care vând pantofi prin magazinele online, adică 20 de site-uri și deci este o anumită concurență pentru a ocupa unul din cele 10 locuri de pe prima pagină Google. Sunt doi pe un loc, cum se zice la admiterea la facultate. Toate aceste magazine online vor angaja câte un specialist SEO ca să facă optimizarea site-urilor (și implicit promovarea în prima pagină). Deci, teoretic, sunt 20 site-uri perfect optimizate și care au băgat bani în promovarea site-urilor, dar Google oferă doar 10 locuri pe prima pagină. (Facem abstracție acum de locurile suplimentare care reprezintă anunțuri GoogleAds…)
Presupunem că optimizarea SEO este aproximativ la fel de bine făcută pentru fiecare. Codul sursă este corect, titluri, descrieri, cuvinte cheie, legături… nu găsim niciun cusur la aceste aspecte! Atunci, cum se detașează cele 10 site-uri care vor intra în prima pagină? Care sunt site-urile care rămân pe dinafară? Cum ne dăm seama care site a avut promovarea mai bună? Simplu: Google face analiza conținutului din pagini! 🙂 Care intră în „top 10” au avut un conținut intrinsec al paginilor mai bun. Sunt mai bine promovate…
Concluzia este limpede: ca să fiți în față nu mai este suficientă optimizarea site-ului din punct de vedere al codului sursă (ca acum câțiva ani), trebuie să faceți și o optimizare a conținutului, o corecție, o editare, iar toate la un loc înseamnă promovarea site-ului. Ca să vă detașați de concurență trebuie să aveți un conținut mai bun. Astfel, promovarea site-ului dvs va avea drept efect plasarea acestuia acolo unde doriți… top10, top5, top3, ce top vreți…
Noțiunea de promovare pentru Google, Bing și dvs.
La fel ca în exemplul descris mai sus face orice alt motor de căutare, doar că analizează conținutul site-ului după criteriile proprii, după normele pe care le consideră a fi valabile pentru politica sa. Promovarea unui site are alte înțelesuri pentru Google în comparație cu „Bing” al celor de la Microsoft.
La fel, optica SEO este diferită între motoarele de căutare. Fiecare are propriile sale criterii de evaluare. Fiecare înțelege altceva prin „optimizare SEO” și prin „promovare site”. La fel veți face și dvs. presupunând că sunteți un motor de căutare, veți avea propriile criterii de stabilire a ierarhiei; care vi se pare mai frumos, care are ceea ce vă interesează, etc…
Din motivația expusă mai sus rezultă un aspect foarte interesant și logic în același timp: vor fi extrem de rare situațiile în care căutând „magazin pantofi Timișoara” cu Google veți obține aceleați rezultate cu Bing. Sau din perspectiva dvs.
În funcție de aceste lucruri se face și optimizarea SEO a site-ului și promovarea lui. Unde vreți să fiți găsit mai ușor…
Exemple cu bazaconii din site-uri care blochează promovarea
În practică, am întâlnit nenumărate exemple de tâmpenii, scrise doar așa, să-ncerci să păcălești. Cred că asta se face peste tot în lume, nu este ceva specific doar nouă. deși, acceptați ideea că suntem artiști la capitolul șmecheri și șmecherași. Deci, vă dau două exemple, iar dacă vă interesează subiectul cum trebuie să vă scrieți site-ul, vă recomand cu căldură articolul meu: Cum scrieți pe site, așa cititori și clienți primiți…
Voi începe prin a relua exemplul meu favorit de idioțenie în ceea ce privește promovarea unui site. Căci eu nu cred în ruptul capului în câștigarea de parteneri după ce postezi un anunț precum cel cu macaraua… Este antologic și nu mă satur niciodată să nu-l dau drept exemplu negativ. Pe vremuri erau panouri de perete, ceva de genul „așa da, așa nu!” Acum, nu mai este decât bunul simț și cultura generală, în scădere și ele…

Cum se face promovarea prin adăugare de conținut
Din cele de mai sus, din practicile de optimizare a site-urilor de până acum, din ceea ce se spune pe diferite bloguri de optimizatori SEO-liți rezultă că ar trebui băgate cuvinte cheie în titlu, în text, în adresa url, în descrieri, în buzunare și la bancă. Și să vă scrieți și-n palmă, ca să nu uitați. Peste tot adică. Fals! Încercați asta și veți fi catalogat ca spammer. Nu mai este ca acum câțiva ani și dacă veți face promovarea site-ului în acest fel nu veți avea cine știe ce rezultate, ba mai mult, riscați o penalizare și veți ajunge undeva în spatele clasamentelor!
Nu se poate nici să puneți cuvinte fără sens și fără logică în construcția textului, acele keyword-uri, totul pentru a avea conținut optimizat SEO și să vă iese promovarea. Nu merge, motoarele de căutare nu sunt chiar atât de tâmpite, adică aceia care le dirijează nu sunt chiar proști, or să vă dibuiască șmecheria.
Ca să încheiem și să formulăm morala de sfârșit de text va trebui să recunoașteți că a scrie, dacă nu cumva este o meserie, este cel puțin o abilitate! O dexteritate. Unii scriu mai ușor, alții mai greu. Câți dintre dvs ați avut talent la compunere? La câți v-a plăcut? Scrieți ușor o scrisoare care să aibă mai mult de 500 de cuvinte?
Mai mult, câți dintre dvs sunteți familiarizat cu tehnica de a scrie SEO (cred că mai nou se poate spune și acest lucru) astfel încât aceasta să vă promoveze site-ul. Pentru că este o diferență netă între o rețetă de prăjituri și un articol de promovare pe care să-l citească Google.
Morala: dați-mi un telefon, scrieți-mi un e-mail și aveți șansa de a vi se promova site-ul. Eu doar asta fac, nu joc table în fața blocului…