Review-ul, Google și escrocheria perpetuă. Recenzii plătite

recenzia pe Google
Trebuie spus ca primele recenzii false, primul review inselator a fost pe Facebook. Acum s-au mutat pe Google...

Deși se spune că obținerea de recenzii bune face parte dintr-o strategie SEO bine pusă la punct, dați-mi voie să nu (prea) fiu de acord și veți vedea de ce. Adică, dacă ai 100 de review-uri pozitive ești mai bine clasat decât unul cu 2 review-uri? Nu este adevărat și practica o demonstrează.

Înainte de toate însă trebuie să facem o distincție. Altfel spus, să separăm lucrurile, ca să știm despre ce vorbim. Ce înseamnă să fii bine clasat? Dacă simplificăm lucrurile, considerăm că a fi clasat înseamnă momentul în care apăreți, dvs sau afacerea dvs atunci când se caută ceva relativ la aceasta. Și veți vedea că singurul lucru constant și pe care nu vi-l poate lua nimeni este ceea ce sunteți. Cartea de vizită din online, adică site-ul dvs. Restul sunt relative, false sau escrocherii. Urmăriți-mă vă rog.

» SEO Timișoara – optimizare site-uri, promovare

Ursul Artur și ratingul pe Google

Vă aduceți aminte cu toții, subiectul este destul de recent, că din cauza împușcării ursului Artur a căzut ratingul castelului Riegersburg. Adică locația de pe Google a afacerii prințului Emanuel von und zu Liechtenstein a fost „trântită” de români. Nu comentez vinovăția prințului, nu asta mă interesează. Vreau să spun doar că toți care au fost nemulțumiți au dat câte o stea și au trimis comentarii răutăcioase.

→ Recenzii de o stea pentru pagina de Google a castelului Riegersburg

Adică tot prestigiul turistic s-a dus naibii, pe românește vorbind. Doar că totul a durat câteva ore, până s-au prins proprietarii și Google că este un eveniment deosebit. Și care nu are legătură cu castelul în sine. Cu turismul, cu businessul cu recenzia în sine.

Într-o primă fază s-au blocat toate comentariile, iar apoi au fost eliminate. Apoi s-a revenit la ratingul inițial, cel de dinainte de împușcarea ursului. Ce vreau să spun este că nu s-a întâmplat nimic cu site-ul în sine al castelului. Se pot trage însă câteva concluzii.

  • review-urile răutăcioase pot fi retrase, șterse, blocate, scoase din calculul final al ratingului;
  • ratingul nu afectează vizibil site-ul propriu-zis, ca să fim sinceri nu are absolut nicio legătură cu acesta;
  • practic, putem alege oricând să ștergem anumite comentarii, anumite review-uri, Google permite acest lucru;
  • cele mai proaste recenzii se pot transforma și devin pozitive, cum se vede în imaginile de mai jos;
  • ceea ce vedeți ca review pe Google despre o locație, despre un produs… poate fi doar o iluzie, nu veți fi niciodată siguri!
recenzie relevanta
așa arată acum o recenzie relevantă despre castel
review negativ
și cel mai prost review din momentul de față

Desigur, există voci care vor susține contrariul. Că review-urile puse pe locații din Google nu se pot șterge. Exemplul de mai sus dovedește însă contrariul. Mărturisesc că și eu am avut review-uri negative, de la persoane pe care nici nu le cunosc, nici nu am avut vreodată vreo legătură cu acestea. Am solicitat celor de la Google România să le scoată și le-au scos. Nu am plătit nimic, nu a fost nimic birocratic.

Autenticitatea unui review

Cred că nu vă spun o noutate că magazinele online au recenzii măsluite. Am convingerea că v-ați pus de nenumărate ori problema pe ce bază să alegeți un produs când îl cumpărați din online. Unul dintre criterii a fost „ia să văd ce review-uri are”! Și nu v-ați gândit că acestea pot fi false!? Serios, chiar le-ați dat crezare tuturor comentariilor? 

Cât costă să ai recenzii bune pe Google

Îmi permit să vă supun atenției un e-mail pe care l-am primit în urmă cu câteva zile. Merită să-l citiți, dar rețineți că prin ce v-am spus mai sus am demontat practic logica lui. Este doar o escrocherie. Ca atâtea altele…

Deci…

„Bună ziua,

Dorim să vă informăm despre serviciul nostru de recenzii manuale pe care am decis să-l oferim agențiilor digitale pentru o perioadă limitată de timp. 

Cum funcționează?

1. O locație nouă pe Google Maps este propulsată puternic în listă dacă primește recenzii bune în mod constant. În orașele mari aproape orice locație ajunge TOP3 zonal în 6 luni și TOP3 local în 12 luni. În orașele mai mici nu ne stă nimic în cale. 

2. Dacă reputația online a unuia dintre clienții dvs. a avut de suferit în urma unui eveniment nefericit probabil acesta și-ar dori să elimine recenziile negative. Știm cu toții că așa ceva nu este posibil. Soluția noastră la această problemă este compensarea manuală cu recenzii pozitive.

Câte recenzii putem livra?

Pentru „a zbura sub radar” în funcție de nișa și popularitatea locației putem oferi unei locații până la 15 recenzii  / lună. 

Cât costă?

Pentru parteneri prețul pentru pachetul de 120 de recenzii / an este de 100 euro. Bonus vă oferim 20 de recenzii pe Facebook și o listă cu 10 pași care trebuiesc urmați pentru optimizarea maximă a locației.

De ce cu noi?

Pentru că de-a lungul ultimilor 3 ani ne-am dezvoltat o infrastructură sigură cu peste 1000 de conturi și peste 800 de IP-uri unice în 6 orașe mari din România. 

Serviciul este disponibil pentru 12 locații, înscrierile se fac până la data de 1 iunie 2021 pe regula primul venit, primul servit. Dacă aveți întrebări nu ezitați să ne contactați.

Vă mulțumim pentru atenția acordată și vă dorim o zi cât mai plăcută!

Cu stimă, 

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Mai credeți în recenzii? Mai cumpărați în funcție de ce spun oamenii pe Google? 

La început au fost like-urile mincinoase

Dacă vă aduceți aminte, în urmă cu câțiva ani erau agenții de marketing online care vindeau pur și simplu 1000, 2000, câte mii de like-uri pe Facebook doreați. Se vindeau pachete, nu mai știu prețurile dar nu erau cine știe ce sume. Ideea era că se vindeau iluzii. Oamenilor (proprietarilor și administratorilor de site-uri) li se părea logic că dacă au 2000 de like-uri să apară mai în față pe Google. Mă rog, li se și inocula această idee, că ești bine promovat, că așa se face SEO, etc și bla-bla-bla!

Vedeţi dvs., teoretic, dacă primești mai multe aprecieri atunci, logic, ești mai bun! Dacă ai o mie de like-uri, atunci consecința este că ar trebui să fii mai bine văzut, mai bine clasat, să apari înaintea concurenței cu 50! Da, poate, dar asta nu înseamnă că ești mai bun, din moment ce like-urile acestea pot fi cumpărate. De treaba asta s-au prins și cei de la Google și ca atare au ignorat numărul de aprecieri de pe Facebook.

→ Facebook nu primește cadouri de la Google

» Like, like, like degeaba!

Acesta este motivul pentru care au dispărut firmele de dat like-uri pe Facebook. Pentru că de fapt nu contau și orice escrocherie are până la urmă un final! Nu contau nici măcar pentru rețeaua de socializare în sine, adică nici pentru Facebook. De ce!? Pentru că doar Google contează. Cum, de ce, nu mă întrebați, nu mă judecați, doar Google contează! Asta este realitatea.

Deci, așa a fost cu like-urile de pe Facebook. Acestea nu contau în SEO, nu contau în ierarhizarea site-urilor. Nu contau decât pentru cei care plăteau.

→ Impulsurile din rețelele sociale nu fac parte din algoritmul Google

Acum au apărut firmele de review-uri pozitive pe Google!

Importanța rețelelor de socializare

Vreau să vă spun că dacă ai o afacere, un business cât de mic, să faci parte dintr-o rețea de socializare este important. Dar nu este important câți prieteni ai, câte like-uri, câte review-uri pozitive… Este important să exiști acolo, să ai o activitate. Altfel spus, pentru Google, nu este relevantă dimensiunea activității sociale, ci însăși existența ei.

Aprecierile negative fac parte din viață. Ai prieteni, ai dușmani, ai concurență, ai parteneri. Este normal să fii apreciat dar și dușmănit! (Nah, că am manelizat-o…) Nu are rost să stați în limbă pentru a obține o apreciere pozitivă, totul este relativ. Din momentul în care Google vă îndeamnă să scrieți recenzii despre un loc sau altul, cutia Pandorei este deschisă. Singurul lucru real și pe care-l puteți controla este site-ul dvs.

Așadar, SEO nu înseamnă să te zbați să aduni vorbe frumoase despre tine. Oricum, acestea se contabilizează și se arată în funcție de diverse criterii. Vezi criteriile Google de clasificare ca relevante pentru comentarii, un articol destul de bun care vă dă o oarecare dimensiune a acestora. Iar dacă vreți să învățați mai multe, să vă ordonați mica afacere, vă recomand să urmați niște cursuri de Marketing Digital de la Google. Eu zic că merită…

» SEO Timișoara; despre nevoia de optimizare a site-urilor

Despre Matei Bitea Articolele 143
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*