Review-ul, o minciună inutilă pentru SEO și înșelătoare…

Un review, un smiley, inutil pentru SEO dar înșelător
Un review, un smiley, inutil pentru SEO dar înșelător

Cine face SEO poate promova o minciună sau poate să ascundă adevărul! Deși s-ar putea să pară că e același lucru, să știți că nu prea e. De exemplu, dacă știi ce înseamnă SEO și marketing digital poți face ca o prostie să devină cap de afiș pe Google. Și invers, poți ascunde adevărul. Nu că nu l-ai spune, îl spui dar faci în așa fel încât motoarele de căutare să nu-l găsească. La chestia asta se pricep cel mai bine guvernanții României, nu că ar ști ei ce-i aia SEO, dar o fac din ticăloșie.

Am mai scris despre subiectul acesta, respectiv despre faptul că poți ascunde adevărul prin simplul fapt că te înconjori de oameni care habar n-au despre ce este acela adevăr. În schimb, dacă știi ce înseamnă un profesionist, dacă ai idee despre cât de mult te poate ajuta SEO în business și în comunicare de fapt, atunci succesul este aproape de firma ta. Eu nu vorbesc de moralitate acum ci doar de profesionalism. Recitiți ce am scris pe blog, respectiv SEO pentru guvernanți, avocați și confrați

Review-urile sunt mincinoase și nu contează în promovare

Am avut și am clienți care mă agasează cu „vreau review, vreau review” și degeaba încerc să le explic că e pierdere de vreme! Că Google nu se uită la așa ceva, că nu contează pentru a-ți promova site-ul… Nu. Ei zic dar uită-te la ăsta, la ăsta, toți au review-uri și uite ce bine le merge site-ul! Este (din nou) inutil să le spun că site-ul merge pentru că are SEO cum trebuie, plus că s-au băgat bani serioși în conținutul paginilor că s-a investit în promovare și nu în review-uri…

Nu toți pricep, de fapt prea puțini! Iar asta se datorează (într-o suficientă măsură) și faptului că optimizarea SEO este mai tăcută. Nu se prea vede. Iar cui nu o-nțelege poți să-i spui orice. Și de fapt mai bine să pui conținut, să optimizezi și vei ajunge în fața celor care au review-uri cu nemiluita. Astea și like-urile și stelele de pe Google Maps sunt niște labe triste dar n-am cui să explic. Poate cu voi, acum…

De ce cred oamenii în aprecieri online?

Un prim motiv este acela că așa le apare lor când caută pe internet. Adică pun și ei o întrebare de genul „sunt review-urile criterii de clasare în algoritmul Google?” Iar răspunsul este „daaa, unul dintre cei trei factori importanți de promovare a site-urilor!” (vezi foto review-ranking-1.jpg)

Păi, și dacă așa apare pe Google, cine pana mea sunt eu să fac notă discordantă, să fiu Gică contra? De ce-mi bag nasul? Uite-așa, că știu ce spun. Căci dacă vă uitați la cine dă acest răspuns, de unde este luată referința, veți observa că este de la o firmă care promite ranking. Adică promovare, clasare. Or, oamenii ăștia știu SEO, uitați-vă cine este Ranktracker, adică ce face și cu se ocupă și poate veți înțelege că știu să se promoveze.

Nu vă aduceți aminte că mai de mult erau (și încă mai sunt) firme care îți aranjau să ai nu știu câte like-uri? Că astfel îți vei crește afacerea? De fapt câștigau și ei o pâine de pe seama ignoranților, căci nu toată lumea înțelege cum vine chestia asta cu link-uri plătite sau link-uri naturale. La fel este și acum, numai că în loc de like-uri ți se promit review-uri pozitive. Nu e prea mare diferența, cam același lucru. (Vezi și Like, like, like degeaba)

John Müller
John Mueller de la Google; un guru SEO

Adevărul despre review-uri, despre aprecieri…

Ca să cunoașteți adevărul trebuie să vă informați de unde trebuie, indiferent despre ce e vorba. De exemplu, dacă sunt review-urile un lucru esențial pentru promovarea dvs, ar fi bine să întrebați pe John Mueller, cel care se ocupă de SEO la Google. (Căci dacă vă zic eu, pe mine nu mă credeți, cine naiba sunt eu!?…) Adică, altfel spus, pe unul dintre cei care știu ce vorbesc, unul care conduce toată treaba asta cu promovarea în online. Vezi foto review-rankink-2.jpg

El spune limpede, că acest tip de aprecieri nu fac parte din algoritmul Google. Adică, pe românește spus, puteți să vă băgați în site sau pe pagina de Facebook câte vreți! Oricâte aprecieri pozitive. De la oricine și pot fi oricât de măgulitoare sau catastrofale, ele tot nu contează. Singurul lucru important este calitatea site-ului! Cu SEO și cu tot ce înseamnă conținut….

Autenticitatea celor care apreciază un site sau un produs

Am să vă exemplific cu niște review-uri de la un site important de marketing digital din Romania. Și să vă întreb (retoric bineînțeles), dacă dvs ați fi Google ați aprecia un astfel de site? L-ați cota înaintea altora sau în spatele acestora!? Răspunsul o să vă surprindă poate. Google nici nu apreciază nici nu penalizează. Pur și simplu ignoră, în asta constă „penalizarea”!

Deci, observați în foto review-01.jpg motivele pentru care ați apela la promovarea prin site-ul acesta. Sunt expuse câteva persoane care s-au umplut de încântare după ce au folosit serviciile site-ului. Au numai aprecieri pozitive și au dat numai review-uri cu cinci stele. Să vedem cine este primul, respectiv Nikolas K, un fotograf care obține foaaarte mulți clienți folosind serviciile acestui site. Să căutăm cu Google pentru imagini după moaca fotografului ăsta, vezi foto cautare-imagine-cu-google.jpg. Veți ajunge să descoperiți că e doar o imagine. Una cu drepturi libere de autor și pe care o găsiți pe site-ul unsplash.com.

Acesta, Unsplash.com este un site de unde puteți descărca fotografii în mod gratuit și pe care să le folosiți la business-ul dvs. Sau contra cost, desigur, totul depinde de cât de extinsă doriți să fie plaja drepturilor de autor.

Revenind, veți găsi pe toți cei care fac review-uri în site-ul despre care vorbim, veți găsi pozele lor pe Unsplash. Respectiv imaginile 01-unsplash-com.jpg, 02-unsplash-com.jpg și 03-unsplash-com.jpg.

Întrebare: cât de bune sunt aceste servicii de marketing digital care vă bagă pe gât niște fapte, niște descrieri, aprecieri, review-uri care nu sunt reale? Pe cale de consecință, de analogie, cum vreți, mergeți pe un magazin online și citiți review-urile: daaaa, foarte bun produsul, merită toți banii! Îl luați în seamă? Cred că nu. Dar dacă găsiți un review cam așa: s-a stricat la două zile după ce l-am cumpărat… Ce ziceți de acesta?

Și ne întoarcem la ce am spus la începutul textului. Cine știe SEO poate promova o minciună sau ascunde un adevăr! Și gata, ajunge pe ziua de azi…

Recomandări de lectură

  1. Review-ul, Google și escrocheria perpetuă. Recenzii plătite acesta este un articol scris de mine…
  2. 57 SEO Insights From Google’s John Mueller la punctul 6 aveți informații despre cât de mult (nu) influențează review-urile poziționarea unui site. Și de fapt este un foarte bun articol despre SEO, despre care anume factori sunt luați în considerare la indexare și clasare.
  3. John Mueller pe Linkedin
Despre Matei Bitea Articolele 212
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...