Rezultate organice prin blog. Google, animal orb…

seo timisoara blog
Dpv al SEO, un blog nu diferă de un site propriu-zis

Pe internet nu sunt două tipuri de căutări, ci doar una singură. Atunci când cauți ceva tastezi de regulă cuvântul care descrie ceea ce te interesează. Iar Google îți va da răspunsul. Apare un paradox. Acum începem să avem de-a face cu SEO, aici începem să înțelegem ce înseamnă această industrie a căutărilor pe internet și cum sunt ele influențate de ceea ce numim generic optimizare pentru motoarele de căutare. Pe scurt, SEO.

Paradoxul este acesta: la o solicitare obișnuită Google dă două tipuri de răspunsuri, iar unul dintre ele s-ar putea să nu fie ceea ce căutați. Răspunsurile pe care le primiți sunt care merită să le aflați (organice) și cele pentru care Google este plătit să răspundă.

Ultima categorie nu mă interesează, sunt anunțurile plătite, cele din categoria reclamelor de tip AdWords, nu discut mult despre ele. Sunt acele anunțuri pe care le plătești către Google și care apar doar atât timp cât plătești.

Răspunsurile pe care trebuie să le afli sunt cele așa numite rezultate organice. Ele se referă exact la ceea ce cauți. Dacă știi să te folosești de un motor de căutare vei afla foarte repede ce te interesează. Adică vrei să găsești un magazin cu articole sportive trebuie să ajungi la astfel de site-uri. Cauți o clinică de stomatologie, trebuie să ți se ofere astfel de rezultate.

Asta înseamnă SEO, să faci ca aceluia care caută serviciile tale să te găsească. Problema care se pune cu adevărat este ca să fii înaintea altora care oferă exact aceleași servicii. Tot SEO face și asta…

Cum faci să fii găsit. Pe prima pagină…

Optimizarea unui site, tehnicile de SEO sunt noțiuni prea complexe ca să fie explicate într-un articol. Totuși, câteva cuvinte despre bloguri, ce rol au ele în promovarea unui site. Cei interesați vor înțelege foarte rapid despre ce este vorba. Așadar, ca să fii găsit prin rezultate organice, prin calitatea intrinsecă a site-ului dvs, există câteva condiții.

În general, condiția primordială ca un site să fie găsit este ca el „să fie viu”. Adică să se miște. Să se îmbogățească în permanență. Să comunice. De cele mai multe ori acest lucru se face prin intermediul unui blog. Să nu înțelegeți blogul ca pe un loc unde stați de vorbă. Sau nu doar asta.

În fond un blog este denumirea mai comună a platformei wordpress care implementează acest tip de site. Blogul, ca mijloc de promovare a unui site, ca unealtă SEO, trebuie să aibă un conținut care să respecte condiții esențiale.

SEO Timisoara
Să faci SEO unui blog înseamnă a-l face să iasă în evidență…

Cuvintele cheie. Obligativitatea lor

Noțiunea de cuvând cheie (keyword) este una foarte delicată. În ultimul timp a devenit o instituție, dacă-mi este permisă comparația cu dreptul. Să folosești cuvinte cheie înseamnă că dacă ai un site care se referă la un cabinet de stomatologie, atunci cuvântul stomatologie ar trebui să se regăsească în mod clar în site-ul dvs.

Deci, dacă vrem să fim găsiți când cineva caută „stomatologie”, atunci paginile site-ului nostru ar trebui să conțină acest cuvânt cheie. Cu cât mai multe, cu atât mai bine? Cu cât avem mai multe keyword-uri din astea, cu atât ne plasăm mai bine. Dacă avem 200 de cuvinte iar concurența doar 180… suntem înaintea lor.


Atenție! Degeaba puneți cuvinte cheie peste tot pe unde puteți, pentru SEO nu contează! Nu acesta este sensul, scopul și utilitatea keyword-ului. O explică însăși cei de la Google…

Până la un punct, cum am spus mai sus este corect. Google este un animal prost și orb, am putea spune. Așadar am putea arunca niște fraze fără noimă în care să presărăm cuvântul care ne interesează și am rezolvat probema. Pînă în urmă cu câțiva ani, în epoca SEO primitiv așa se și făcea.

Google, fiind un animal prost și orb, trimitea pe alții să citească site-urile (spiderii, google boots). Dacă aceste mici progrămele se întorceau cu informația că pe un site sunt 200 de cuvinte cheie „stomatologie”, însemna neapărat că site-ul aparținea unui dentist.

Oamenii au fost întotdeauna tentați să fenteze. S-au prins că Google e cam tâmpițel și au pus cuvinte cheie peste tot ca să-și scoată site-urile în evidență. Cei din Mountain View (California) au înțeles însă că sunt luați de fraieri. Pentru contracararea acestui SEO rudimentar trebuia găsit un antidot. Așa s-au inventat algoritmii, care au revoluționat totul.

Algoritmii Google și cuvintele cheie

Un algoritm este o chestiune de principiu care sesizează dacă un site are calitatea dată de cuvântul de căutare sau este keywordul este fals. Este pus eventual la derută.

Așa s-a creat regula că este logic și obligatoriu ca un site să aibă cuvinte cheie. În același timp, faptul că omul cu SEO a pus cuvinte cheie peste tot în site, nu înseamnă că acele pagini web se califică la justificarea unui keyword.

Deci, trebuie să ai cuvinte cheie. Dar dacă le ai nu înseamnă că ele te definesc. Mai trebuie și altceva. Poate niște legături spre alte site-uri. Și dinspre alte site-uri spre tine. Adică link-building.

Textul și cuvântul cheie

Deci este obligatoriu, logic și normal să ai cuvinte cheie. Altfel Google n-ar ști despre ce este un site. Doar nu vă-nchipuiți că are angajați care doar citesc paginile web din toată lumea, apoi dau note și fac clasamente. Ok, scriem texte! Dacă asta trebuie, asta facem.

Google și-a dat însă seama că iar este luat de fraier. Adică scriem, scriem, toată ziua scriem și băgăm cuvinte cheie încât să înecăm concurența. Cum stabilești care text este de calitate. Așa s-au introdus reguli pentru bloguri. Căci orice clasament se face după niște reguli. Logic și normal. Și cam care ar fi criteriile de departajare? La ce se referă algoritmii Google…

  • Cât de des introducem texte în blog;
  • Cît de mare este o postare pe blog;
  • Numărul de cuvinte cheie;
  • Un articol de blog trebuie să fie optimizat SEO;
  • Cât de interesant este articolul, este citit sau se pleacă rapid de acolo;
  • Cât de lungi sunt frazele?
  • De unde vin cei care citesc ce se scrie pe blog…
  • Etc., etc., etc.,

Cum se face SEO la un blog

Marea dilemă a proprietarilor de site-uri, când înțeleg nevoia de comunicare a propriului site, este aceea dacă să aibă sau nu un blog. Păi tocmai v-am sugerat mai sus să nu înțelegeți blogul ca pe o secțiune doar pentru comunicare. Opinia generală este aceea că nu vă trebuie un blog în sensul a ceea ce se înțelege la modul general. Ci doar să aveți în site opțiunea de comunicare, respectiv funcțiunea unui blog.

Ideea este că prin blog vă puteți promova produsele, ideile, afacerile, realizările. Blogul este el însăși un instrument SEO și evident că-l poate face aproape oricine. Trebuie să vă ocupați, să scrieți despre obiectul site-ului, să-l îngrijiți să vă păstrați cititorii.

Ok, regulile generale au fost înțelese. Ne-am informat cât de bine am putut și ne ocupăm de site, de blog, de tot ce presupune promovare. Și totuși, nu merge… site-ul nu avansează.

În astfel de cazuri, dacă avem siguranța că suntem cinstiți și nu lucrăm doar pentru motoarele de căutare, adică nu ne interesează doar optimizarea SEO la modul excesiv, atunci eroarea este una pe care n-o vedem deși este vizibilă.

Există o vorbă : nu vedem pădurea din cauza copacilor! Așa este.

Cea mai bună sugestie pentru remedierea situației este să ne gândim despre ce scriem și cum valorificăm conținutul. Și totul în relație cu ceea ce ne interesează. Să rămânem la exemplul cu cabinetul de stomatologie. Dacă vrem să fim găsiți după cuvântul stomatologie, de ce nu domină acest keyword, cu tot ce implică noțiunea? Poate ne rătăcim prin căutări conexe, de exemplu „proteze”…

Citește și: Beția cuvintelor cheie și SEO