Să facem SEO singuri. Cum alegem un  keyword

SEO Timisoara keyword
Să facem SEO singuri, cum alegem keyword-ul

Să alegem un keyword se poate dovedi o întreprindere dificilă. Pentru unii profesioniști, pentru bloggeri saupentru cei care SEO are o tentă de orgoliu. Sunt sigur că vă veți mira, cum adică orgoliu într-o chestiune pur tehnică!? Ei bine, SEO nu este chiar tehnică brută, de editare cod sursă, eu aș spune că mai degrabă a evoluat spre ideea de concept. Și pe adaptarea la ce solicită publicul vizitator al unui site. La modul în care interacționează cu oferta ta.

Justific ce am spus amintindu-vă că în urmă cu vreo 10-15 ani puteai să optimizezi un site folosind noțiunea de keyword în mod ad litteram. Ceea ce, între timp, s-a schimbat. Atât Google cât și utilizatorii înțeleg cuvântul cheie ca fiind un concept, o idee. Sensul unui articol dacă vreți.

Keyword-ul pe care-l dorim și cel care este căutat

Ca să mă fac înțeles mai bine am să vă dau exemplu din dreptul civil. Veți observa cât este de important pentru SEO felul în care alegem un keyword, un titlu de pagină. În continuare, deși mă refer la noțiuni juridice, principiul este valabil cam peste tot.

Ei bine, știm cu toții ce înseamnă o „pensie alimentară”. Este ceea ce oamenii numesc o sumă de bani ce se acordă (în general) pentru întreținerea unui minor. Sintagma este sinonimă cu cea de „pensie de întreținere”. Aceasta din urmă este în mod special folosită de profesioniștii în drept. Este utilizată în legislație și în literatura de specialitate. Însă, în mod practic, cele două sintagme sunt echivalente. Dar nu până la capăt.

SEO Timisoara prin Google Trends
Google Trends – un instrument deosebit de util

Cine se ocupă de SEO știe foarte bine că, atunci când alegem să folosim un keyword, titlul unui site sau al unei pagini este prima sursă de informare pentru un motor de căutare. Adică de acolo se obțin primele detalii despre conținut. În titlu se plasează acel keyword care ne interesează.

Dacă veți căuta însă pe Google după pensia alimentară veți obține un SERP diferit de cel rezultat la pensia de întreținere. Diferențele sunt vizibile și dacă le comparăm prin prisma instrumentului oferit de Google Trends.

În primul caz (pensia alimentară), rezultatele vor fi mai consistente. În al doilea însă, deși vorbim despre același lucru, observăm o activitate sensibil mai mică. Explicația derivă din faptul că oamenilor le este mai „la îndemână” termenul de pensie alimentară. Așa se spunea înainte cu câțiva ani, așa se spune și acum, chiar dacă noua legislație se referă și consacră varianta a doua.

Un exemplu oarecum similar este și cel care se referă la infracțiunea de abandon de familie. Vedeți în graficul de mai jos un exemplu în acest sens, la care ultima căutare reprezintă subiectul în sine.

Cum să înțelegem diferențele de SERP

Probabil vă întrebați și care-i „șpilul”, ce trebuie înțeles de aici? Pentru ce vă furnizez aceste informații? Eu susțin că dacă vrem să fim găsiți de „vulg”, adică de oamenii fără pregătire juridică, vom alege un titlu care să conțină pensia alimentară. Așa este bine să alegem acel keyword…

Dacă ne interesează ceva mai elevat, adică un public specializat în drept, profesioniștii cum s-ar spune, ne orientăm spre termenul consacrat în Codul Civil. Respectiv vom pune în titlu sintagma pensie de întreținere.

Asta nu înseamnă că putem neglija subiectul prin manipularea termenului de căutare. Degeaba folosim un keyword în titlu dacă textul și conținutul nu se referă la acesta. Nu înseamnă că asta se numește SEO, că vom reuși să plasăm textul în topul Google.

SEO prin Google Trends
Dacă folosim diacritice avem alte rezultate…

Rafinament când alegem keyword-ul

Merg și mai departe și vă sugerez că alegerea acelui keyword pe care ar trebui să-l punem în titlu, depinde și de cei înrudiți ca să spun așa. Adică să facem SEO și pentru alte keyword-uri. Pentru exemplul de față, pensia alimentară este de obicei asociată cu infracțiunea de abandon de familie. Ceea ce înseamnă că, în opinia mea, dacă vrem ca un text care tratează subiectul abandonului de familie să fie găsit cu ușurință, să-l „împodobim” și cu trimiteri, referiri sau includeri ale subiectului pensie alimentară.

În mod similar ar trebui să procedăm și dacă ne referim la alte subiecte. De exemplu, în turism, dacă avem un text al cărui keyword ar trebui să fie un nume de hotel, ar trebui să-l corelăm și cu alte keyword-uri secundare. Ca de pildă „rent-a car”, „turism”… Asocierea este logică. Gândiți-vă că toate aceste activități sunt legate de un hotel sau altul.

Cuvinte cheie cu diacritice sau fără!?

Știți cum este? Instrumentul Google Trends ne oferă informații foarte valoroase în acest sens. Adică degeaba vrem noi să fim elevați, să scriem corect în limba română, când pe cititori îi doare în cot de asta. Și, atunci, deși nu are o legătură directă cu SEO, sugestia mea este să trageți învățăminte când ne alegem un keyword. Și să folosiți această informație pe care vi-o oferă Google Trends.

În paragraful de mai sus ar fi vorba de orgoliu. Propunerea mea este să vă adaptați textul în funcție de ceea ce caută oamenii. Dacă observați că se caută un keyword mai mult fără diacritice, atunci țineți cont că:

  • este vorba de un keyword accesat extraordinar de mult de pe telefonul mobil, în aceste cazuri oamenii când caută nu-și mai pierd vremea cu diacriticele;
  • asta înseamnă și că sunt șanse mai mari ca publicul să fie mai vulgar, ca să zic așa, adică oameni care nu stau de obicei la un desktop să lucreze și să studieze conținutul din online;
  • conform celor de mai sus, cititorii dvs trebuie și să înțeleagă mai ușor textul, așadar abandonați exprimările pretențioase.

În concluzie, de felul în care vă alegeți un keyword depinde în mare parte și publicul pe care-l aveți. Care ar putea să nu fie neapărat și cel de care aveți nevoie.

Articolul de blog și rețeta succesului. Ponturi pentru texte bune

Despre Matei Bitea 164 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...