Ce sa faci pentru a fi vazut de Google

Din punct de vedere al SEO sunt multe de facut, dar asa, in principiu, la modul serios vorbind, nu trebuie sa faci nimic. Google te vede oricum, indiferent ce site super trasnet sau ce porcarie sexi ai. Dar, pentru ca vorbim serios, din punct de vedere al unei optimizari SEO este de neconceput sa nu ai in site (sau blog, sau magazin online) o harta a site-ului.

Despre sitemap-uri puteti afla mult mai multe de pe site-ul special dedicat acestui scop, respectiv sitemaps.org dar noi vom face acum o scurta teorie, utila pentru toti cei care se ocupa de SEO dar si celor interesati ca blogurile lor sa mearga bine.

Asa numitele fisiere sitemap sunt de fapt de doua tipuri. Sitemap in varianta html si care trebuie sa fie in mod normal accesibila vizitatorilor si sitemap.xml pe care o citeste Google. Va rog sa retineti ca de existenta sau nu a acestor fisiere este legata insasi performanta site-ului dvs. Sa le luam pe rand, nu inainte de a spune ca ele pot avea orice alta denumire derivata, nu acest lucru este important, ci functia la care ma refer. Repet, nicio optimizare SEO nu le poate lasa pe dinafara.

sitemap
cam asa arata un sitemap intr-o perspectiva vizuala pentru SEO

Fiserul sitemap de tip html este acel index al site-ului accesibil publicului larg si care ofera o navigare mai usoara, o intelegere de fapt a site-ului dvs. Este daca vreti o pagina ce arata structura, unde este si ce este in site, reprezinta niste scurtaturi pentru vizitator. Ajunge mai repede intr-o anumita parte. Evident ca este foarte util in cazul site-urilor mari, stufoase.

Daca nu aveti sitemap.html inseamna ca nu este un SEO bun in site-ul dvs, caci tocmai prezenta acestui fisier induce o anumita usurinta in vizitare si de care Google este foarte interesat.

Fisierul sitemap.xml (cu denumiri variante) este si el de o importanta vitala. Reprezinta tot o harta a site-ului, ma rog, scrisa in alt fel, dar tot harta este. Cine face SEO si nu stie cum sa foloseasca acest fisier va rata sansa de a creste site-ul in pozitionari. Caci fiecare pagina din site-ul dvs are un grad implicit de indexare, o prioritate, cum se spune. In mod normal priroitatea implicita este 0,5 dar ea poate creste sau scadea, in functie de importanta paginii respective. Mai mult, SEO se face pe aceste fisiere in sensul de a le modifica frecventa de schimbare, de la zilnic pana la lunar sau sa fie indiferenta. Sa vorbim pe exemplu concret.

Simplificam un site si presupunem ca are 10 pagini. Pagina principala va fi index-ul, evident, caruia ii dam un indice 1 si indicam o frecventa de schimbare saptamanala. Aceasta inseamna ca Google va fi atent ca aceasta pagina se schimba saptamanal si ca atare o va verifica tot saptamanal? In principiu, asa am dori sa se desfasoare lucrurile si in mare parte chiar asa se si intampla. Dar Google are reguli proprii si nu tine cont de dorintele noastre.

In site-ul nostru demonstrativ la pagina 3 facem modificari mai des decat la celelalte. Sa zicem ca o modificam tot saptamanal. ca buni specialisti SEO ce suntem ii vom atribui deci acesteia un caracter de schimbare saptamanal si o sa-i marim indicele de prioritate la 0,8 sau chiar 0,9. Asta inseamna ca Google va veni si va verifica site-ul nostru in primul rand la pagina principala, apoi la pagina 3 si abia apoi, daca are chef si dispozitie se va uita si la celelalte.

Cele spuse mai sus sunt in teorie. Pentru ca practic Google nu respecta tot ce vrem noi, as putea spune ca nu respecta deloc, dar tine cont daca aceste practici SEO sunt indeplinite.

Fisierele necesare unui SEO corespunzator sunt deci: sitemap.html si sitemap.xml fara ele nu aveti performante deosebite! Cum le obtineti? Tineti aproape, o sa revin…