
Optimizare SEO pe înțelesul tuturor. Cred că pentru a se intui mai bine scopul și mijloacele folosite este nevoie de texte ușor de citit. Astfel încât noțiunile să fie recepționate pentru toate genurile de educație pe care le are cititorul, de la o formație umanistă la una tehnică. Optimizarea SEO este ceva indispensabil în zilele noastre. Și totuși, mare parte din documentație este inaccesibilă tocmai datorită prețiozității limbajului. Sper ca textul meu să se distingă de celelalte.
Audit SEO
Când se face un audit SEO se verifică existența datelor necesare pentru indexarea site-ului de către motoarele de căutare. De cele mai multe ori se verifică existența titlurilor, a descrierilor, elementelor de identificare a imaginilor, linkuri… Un audit SEO se poate face și în mod gratuit dacă veți căuta un script free online. De exemplu, la seoptimer.com vă puteți face o idee despre ce înseamnă din punct de vedere tehnic site-ul dvs. Însă opinia mea este că doar o astfel de expertiză nu doar că nu vă ajunge, dar vă poate induce în eroare. Auditul SEO corect este făcut de un operator uman. Apoi, firmele care vă oferă astfel de analize gratuite, pleacă și ele de la un audit de acest gen, adică gratis. Vă recomand să citiți și articolul meu Audit SEO gratis, pe bani și dacă aveți cu adevărat nevoie
Ancoră – text sau imagine
Se numește ancoră cuvântul (cuvintele) sau imaginea de pe care pleacă un link. Ce înseamnă asta? Că dacă avem ancora ceva de genul „citește mai departe” sau „click aici” nu vom putea reda sau intui foarte bine ce conținut urmează să accesăm. În schimb, de exemplu, dacă ancora este Optimizare SEO Timișoara urmăm această legătură atunci pagina de destinație va avea tematica de optimizare SEO. Motoarele de căutare înțeleg astfel mai bine despre ce este site-ul unde se ajunge. Sau pagina de destinație. Or, ancora este un element care contribuie la SEO.
Anunțuri „Google Ads”
Acestea sunt acele rezultate care vă sunt afișate la o interogare și care sunt marcate specific, respectiv cu cuvântul „Anunț” – dacă utilizatorul se află în România. În altă țară vor fi afișate, evident, traducerile acestuia. De regulă sunt afișate unul, două, trei anunțuri în partea de sus a paginii. În funcție de cât de solicitată este respectiva căutare, în SERP pot fi afișate anunțuri și în partea de jos a paginii.
SEO versus Google Ads; promovarea site-urilor
Blog
Denumirea dată unei secțiuni din site unde se publică în mod regulat articole și fotografii. În general informații cu tematică asociată site-ului. Blogul este cel mai eficient mijloc de promovare. Scrise conform cu regulile SEO, postările acestuia reușesc să atragă atenția asupra serviciilor dvs. și să promoveze produsele sau conceptele site-ului. Autorii articolelor din blog ar trebui să fie persoane deprinse cu scrisul. Sunt mai multe genuri de scriitori de blog, specializați sau cu caracter general. Pentru a avea succes însă, un blog ar trebui scris de cei care au cunoștințe de SEO. Cu cât mai multe, cu atât mai bine.
Ce face un blog… Este bun pentru SEO sau nu!?
Digital Marketing
Noțiunea însumează toate metodele folosite de a promova un site, respectiv SEO (on-page și off-page), e-mail marketing, promovare pe rețelele sociale, susținerea blogului și advertorialele. Este una dintre cele mai complexe specialități ale celor care activează în mediul online.
Despre licența de marketing digital obținută online
Freelancer
O persoană care activează în mod independent în sfera serviciilor. Deși noțiunea îi poate acoperi pe toți „liber-profesioniștii” care activează în special în mediul online, ea este folosită însă mai mult la creatorii de site-uri, la graficieni, artiști digitali, cei care fac optimizare SEO, fotografi… în general activități creatoare.
Freelancer sau agenție de SEO
Keyword
În general este esența cuvântului sau înșiruirii de cuvinte după care căutăm pe internet. Prin Google sau orice alt motor de căutare. În principiu există două tipuri de keyword-uri: „long tail keywords” și „short tail keywords”. Diferența între acestea provine în primul rând din faptul că cele scurte (short), fiind formate din unul-două cuvinte, sunt în principiu cu caracter mai general. Și, logic, asupra acestora este o concurență mult mai mare.
Cu cât avem de-a face cu o căutare mai detaliată, cu mai multe cuvinte, trei-patru-cinci, cu atât suntem mai specifici în ceea ce vrem să găsim. Aici avem și avantaj și dezavantaj. Fiind o căutare specifică ea va deveni una de nișă. (Merită menționat și că site-urile care se orientează cu o strategie SEO din căutări specifice, de 3-5 cuvinte, au un public mai restrâns.) Partea bună este însă că Google prin algoritmii săi începe să înțeleagă mai bine ce anume vrem să găsim. Cu mențiunea că s-ar putea să fim nevoiți să reluăm căutarea, generalizând-o pentru a obține și alte rezultate din care să alegem ce să accesăm.
Despre cuvintele cheie, ce sunt, cum se pun și cum lucrează…
Link-building, backlinkuri
Procesul de creare a unei rețele de legături înspre și dinspre site-ul pe care-l optimizăm. Legăturile înspre site, care vin de pe ancore adecvate și din site-uri cu relevanță la domeniul paginilor țintă, sunt apreciate și dau un impuls pozitiv. De fapt dau o notă coerentă, introduc site-ul într-un anumit sistem de referințe.
Proveniența backlink-urilor a cunoscut o transformare semnificativă în timp. Au început prin a nu conta de unde vin, apoi prin sistemul link-exchange, iar apoi au urmat prin legături provenite din așa-numitele directoare de promovare. S-a constatat însă că webmasterii abuzau de acest sistem al directoarelor și al fermelor de texte. Acestea au ajuns să fie de fapt o colecție de texte fără valoare, care nu ofereau informații semnificative.
Cum devii bun prin linkuri și comentarii relevante
Metatag
Metatagurile sunt fragmente de cod introduse în secțiunea de Head a unei pagini web, în scopul de a comunica cu browserul și/sau cu motorul de căutare. Metatagul transmite informații despre titlul și conținutul paginii, autorul acesteia, modul de afișare, informații destinate roboților. Alte informații SEO. Ca să înțelegeți mai bine citiți despre Structura unei pagini web.
Optimizare SEO
Din punct de vedere lingvistic este un nonsens să spui „optimizare SEO” pentru că SEO tocmai asta înseamnă. Greu de explicat cum de s-a împământenit această formulare dar ea trebuie acceptată ca atare. În general termenul de optimizare SEO se referă la site-urile care trebuie promovate. Cele neoptimizate, cu SEO precar sau inexistent. Acest termen are parte de una dintre cele mai dure competiții. Vezi și definiția de la SEO.
Detalii despre serviciile mele web…
SEO
Acronimul expresiei „Search Engine Optimization” care înseamnă optimizarea (site-urilor) pentru motoarele de căutare. Adică executarea asupra site-ului a unor operațiuni care să-l facă pe acesta mai ușor de înțeles de către motorul de căutare. După ce site-ul este optimizat ar trebui ca Google să înțeleagă foarte bine despre ce este vorba în el. Pentru a optimiza site-ul se fac două tipuri de modificări/corecții:
- Asupra conținutului efectiv al acestuia (text și fotografii) și a codului sursă – operațiune care se numește SEO on-page;
- În ceea ce privește legăturile care pleacă din site precum și cele care vin – link building sau SEO off-page;
SERP
Acronimul de la expresia „Search Engine Result Page”, respectiv este lista cu răspunsuri pe care le primiți după ce căutați ceva pe Google. Vi se afișează o înșiruire de câte 10 răspunsuri la interogarea dvs. Prima pagină, respectiv primele 10 răspunsuri, reprezintă așa numita pagina întâi de la Google. Apoi a doua pagină și tot așa. În mod evident, site-urile care se află pe prima pagină și mai ales în primele poziții, au șanse mai mari de a fi accesate, de a vinde, de a-și prezenta produsele și prin urmare de a stabili noi contacte. Primele site-uri afișate în SERP sunt posibile beneficiare de trafic organic. Poziția unui site în această listă demonstrează eficiența SEO.
Spider Google, web crawler, Googlebot
Denumiri generice pentru software-ul folosit de Google pentru accesarea site-urilor. Informațiile colectate din conținutul unui website sunt folosite pentru indexarea paginilor web. Procesul de „spionare” a paginilor, a ceea ce conțin ele se face prin intermediul acestui gen de soft. Mai sunt denumiți și roboți. Odată ce a fost înțeles (sau nu) conținutul unui website, Google va indexa pagina respectivă, o va depozita într-o bază de date care deja este imensă. Urmează prelucrarea informațiilor printr-un algoritm, în funcție de rezultatele căruia o pagină este mai mult sau mai puțin reprezentativă referitor la un subiect. În consecință, pagina respectivă va fi afișată mai în față sau mai în spate.
Structura unei pagini web
Tehnic vorbind, o pagină web dintr-un site este compusă din două părți: Head și Body. Prima este una care furnizează informații browserului și motorului de căutare. Conținutul acesteia nu este vizibil de către utilizatorul site-ului. De ceea ce scrie însă în această secțiune contează modul de indexare al site-ului, vizibilitatea lui pe internet și în cele din urmă promovarea site-ului. În această secțiune se poate bloca un site, astfel încât acesta să nu mai fie indexat. este locul în care se introduc metatagurile, elemente de referință care definesc identitatea unui site.
SEO se face și pentru Head ca și pentru Body, ambele sunt „câmp de lucru”.
Body este partea destinată vizitatorilor site-ului. În această secțiune se introduc textele propriu-zise, fotografiile, informațiile de contact, etc. Tot ceea ce vede un utilizator este scris aici.De remarcat că în partea de Body se personalizează puternic SEO în ansamblul. Aici se definesc atributele fotografiilor, ale legăturilor și textelor. Dar nu poate funcționa o secțiune fără alta.
Cum se face un titlu de pagină web și să ne folosim de Google Trends
Trafic organic și trafic plătit
În mod logic, suma accesărilor unui site reprezintă traficul. În funcție de proveniența acestuia, traficul poate fi împărțit în două:
- Spunem că avem trafic organic dacă vizitatorul accesează site-ul pentru că l-a găsit pe internet căutându-l după un anumit keyword, o interogare. Altfel spus, vizita se datorează calității în sine a site-ului, cineva a căutat ceva iar SERP-ul i-a sugerat că în site-ul respectiv ar fi informațiile căutate. Un site este cu atât mai bun, mai relevant și mai ușor de găsit cu cât are un trafic organic mai mare. Și invers, este un drum cu dublu sens.
- Traficul plătit reprezintă acele accesări care se produc în urma unui anunț publicitar, a unei reclame, a unui advertorial. Așadar, acest tip de trafic nu are legătură cu calitatea site-ului ci cu faptul că s-a plătit pentru a exista aceste accesări.
Trafic organic vs trafic plătit
White Hat și Black Hat SEO
Acestea sunt denumiri generice a două metode de a face SEO. Mă rog, este cam mult spus SEO, mai curând ne referim la principiile de pregătire a site-urilor pentru interacțiunea cu Google. Prin White Hat, adică „pălăria albă” se simbolizează metodele corecte și recomandate de către Google pentru promovare. Cei care practică Black Hat („pălăria neagră”) încearcă mereu să inducă în eroare motorul de căutare.
Practicanții de Black Hat vor încerca mereu fie să înșele Google cu privire la reprezentativitatea unui site, fie să defavorizeze site-uri concurente. Se spune că prin Black Hat unii reușesc să declaseze anumite site-uri, pur și simpu „trântindu-le” la coada căutărilor. Reprezentanții Google au afirmat de nenumărate ori că își îmbunătățesc mereu algoritmii și că recunosc mereu când e vorba de Black Hat. Și că practic nu se mai pot produce astfel de denaturări ale reprezentativității unui site.
O metodă legală de Black Hat
Search Engine Journal – printre cele mai bune publicații despre SEO și teoria promovării site-urilor
The Who, What, Why, & How of Digital Marketing – sau cum se face marketingul digital