Optimizare SEO pe înțelesul tuturor. Cred că pentru a se intui mai bine scopul și mijloacele folosite este nevoie de texte ușor de citit. Astfel încât noțiunile să fie recepționate pentru toate genurile de educație pe care le are cititorul, de la o formație umanistă la una tehnică. Optimizarea SEO este ceva indispensabil în zilele noastre. Și totuși, mare parte din documentație este inaccesibilă tocmai datorită prețiozității limbajului. Sper ca textul meu să se distingă de celelalte.
Cuprins ascunde
Advertorial
Cuvântul advertorial vine de la advertising, respectiv publicitate. În presa scrisa traditionala, articolul se numea publicitar daca facea publicitate la ceva. Respectiv daca era o pagina, un articol de reclama. Desigur că societatea a evoluat, iar acum a aparut advertorialul in site-uri. În esenta lui, acesta este tot un articol publicitar. Insa au aparut niste elemente in plus. Astfel, un advertorial contine elemente de SEO, respectiv link-uri, titluri optimizate, ancore, imagini cu informatii SEO. Practic, un advertorial este un mijloc de promovare in mediul online. Este ceva mai complex decat un articol publicitar obisnuit.
Cum scrieti articole SEO de promovare
Audit SEO
Când se face un audit SEO se verifică existența datelor necesare pentru indexarea site-ului de către motoarele de căutare. De cele mai multe ori se verifică existența titlurilor, a descrierilor, elementelor de identificare a imaginilor, linkuri… Un audit SEO se poate face și în mod gratuit dacă veți căuta un script free online. De exemplu, la seoptimer.com vă puteți face o idee despre ce înseamnă din punct de vedere tehnic site-ul dvs. Însă opinia mea este că doar o astfel de expertiză nu doar că nu vă ajunge, dar vă poate induce în eroare. Auditul SEO corect este făcut de un operator uman. Apoi, firmele care vă oferă astfel de analize gratuite, pleacă și ele de la un audit de acest gen, adică gratis. Vă recomand să citiți și articolul meu Audit SEO gratis, pe bani și dacă aveți cu adevărat nevoie
Ancoră – text sau imagine
Se numește ancoră cuvântul (cuvintele) sau imaginea de pe care pleacă un link. Ce înseamnă asta? Că dacă avem ancora ceva de genul „citește mai departe” sau „click aici” nu vom putea reda sau intui foarte bine ce conținut urmează să accesăm. În schimb, de exemplu, dacă ancora este Optimizare SEO Timișoara urmăm această legătură atunci pagina de destinație va avea tematica de optimizare SEO. Motoarele de căutare înțeleg astfel mai bine despre ce este site-ul unde se ajunge. Sau pagina de destinație. Or, ancora este un element care contribuie la SEO.
Anunțuri „Google Ads”
Acestea sunt acele rezultate care vă sunt afișate la o interogare și care sunt marcate specific, respectiv cu cuvântul „Anunț” – dacă utilizatorul se află în România. În altă țară vor fi afișate, evident, traducerile acestuia. De regulă sunt afișate unul, două, trei anunțuri în partea de sus a paginii. În funcție de cât de solicitată este respectiva căutare, în SERP pot fi afișate anunțuri și în partea de jos a paginii.
SEO versus Google Ads; promovarea site-urilor
Backlink
Un backlink pentru site-ul X este o legătură care vine către acesta de pe un alt site. Poate veni dintr-un articol de pe un blog sau dintr-un articolscris pe o publicație. Backlink-ul poate fi și o referire a cuiva dintr-o discuție pe un forum, de exemplu. Backlink-urile fac parte din tactica SEO, mai precis din SEO off page. În același timp, site-ul X nu trebuie interpretat neapărat ca site-ul în ansamblul lui, el poate fi un articol de peacel site. Deci o pagină sau chiar o imagine.
Blog
Denumirea dată unei secțiuni din site unde se publică în mod regulat articole și fotografii. În general informații cu tematică asociată site-ului. Blogul este cel mai eficient mijloc de promovare. Scrise conform cu regulile SEO, postările acestuia reușesc să atragă atenția asupra serviciilor dvs. și să promoveze produsele sau conceptele site-ului. Autorii articolelor din blog ar trebui să fie persoane deprinse cu scrisul. Sunt mai multe genuri de scriitori de blog, specializați sau cu caracter general. Pentru a avea succes însă, un blog ar trebui scris de cei care au cunoștințe de SEO. Cu cât mai multe, cu atât mai bine.
Ce face un blog… Este bun pentru SEO sau nu!?
CMS
Este abrevierea de la Content Management System, o denumire generică dată în general site-urilor care funcționează bazându-se pe o bază de date. Cel mai cunoscut este wordpress-ul, dar mai sunt Joomla, Magenta, OpenCart… Construcția și funcționarea acestor tipuri de site-uri se remarcă pe ușurința în exploatare. Administratorul are la dispoziție un panou de comandă de unde gestionează conținutul. Sunt site-uri comode și destinate în primul rând unei mase largi de utilizatori, cu diferite niveluri de pregătire și prea puține cunoștințe de programare.
Crack
Un “crack” este un termen care poate avea mai multe sensuri. Însă, cel mai frecvent, “crack” este asociat cu o metodă de a sparge protecția unui software sau a unui joc, permițând astfel utilizarea neautorizată a acestora sau obținerea de funcționalități sau conținut suplimentar fără a plăti pentru ele. De obicei, un crack implică modificarea codului sau a fișierelor de sistem ale programului, în scopul eliminării restricțiilor impuse de producător. Cele mai „vizate” programe de a fi crăckuite sunt jocurile dar și cele de web design și SEO.
De obicei, software-ul comercial este protejat prin diverse metode, cum ar fi chei de licență, protecție împotriva copierii sau autentificare online. Așadar, un crack este un fișier sau o metodă care permite eliminarea sau ocolirea acestor măsuri de protecție, permițând utilizatorilor să utilizeze software-ul fără a achiziționa o licență sau a respecta alte restricții.
Utilizarea, distribuirea sau dezvoltarea de crack-uri pentru software este ilegală și încalcă drepturile de autor ale dezvoltatorului software-ului. Aceste acțiuni sunt considerate forme de piraterie și pot avea consecințe legale grave, inclusiv amenzi și închisoare. Recomand să respectați întotdeauna drepturile de autor și să achiziționați licențe legale pentru software-ul pe care îl utilizați.
Cum se crăckuiau site-urile
Digital Marketing
Noțiunea însumează toate metodele folosite de a promova un site, respectiv SEO (on-page și off-page), e-mail marketing, promovare pe rețelele sociale, susținerea blogului și advertorialele. Este una dintre cele mai complexe specialități ale celor care activează în mediul online.
Despre licența de marketing digital obținută online
Freelancer
O persoană care activează în mod independent în sfera serviciilor. Deși noțiunea îi poate acoperi pe toți „liber-profesioniștii” care activează în special în mediul online, ea este folosită însă mai mult la creatorii de site-uri, la graficieni, artiști digitali, cei care fac optimizare SEO, fotografi, în general activități creatoare.
Freelancer sau agenție de SEO
Google Search Console
Este un instrument gratuit pus la dispoziție de Google administratorilor de site. Din el puteți afla performanța site-ului, respectiv câte pagini sunt indexate și în care sunt erori. Este un fel de trusă SEO, interpretarea rezultatelor vă ajută să dirijați evoluția site-ului. De exemplu, puteți afla care pagini nu sunt indexate. În acest caz, le optimizați, le dați spre analiză crawlerului de la Google și faceți corecțiile. Dacă lucrați bine SEO, dacă aveți o strategie stabilă, nu se poate să nu dați rezultate. Tot aici puteți trimite sitemap-urile, respectiv niște fișiere care spun lui Google ce și câte pagini are site-ul. Scopul este ca Google să indexeze toate paginile din site care sunt relevante. Un mic tutorial despre Google Search Console găsiți pe site-ul Yoast, respectiv la How to use Google Search Console: a beginner’s guide.
HTML
HTML (HyperText Markup Language) este un limbaj de marcare utilizat pentru a structura și afișa conținutul unei pagini web. Fără a ști HTML nu se poate proiecta o pagină web, nu se poate face web design. Fără a avea măcar noțiuni de bază nu se poate face SEO. Este unul dintre principalele limbaje de programare folosite în dezvoltarea web și reprezintă scheletul pe care este construită o pagină web.
HTML utilizează o serie de etichete (tag-uri) pentru a marca și structura diferite elemente ale unei pagini web, cum ar fi titluri, paragrafe, imagini, link-uri, tabele și multe altele. Toate sunt utilizate pentru SEO. Aceste etichete sunt scrise într-un format specific și sunt interpretate de către browserele web pentru a afișa conținutul în mod corespunzător. Etichetele HTML sunt folosite de către motoarele de căutare pentru a înțelege conținutul paginii, al site-ului iar apoi a-l afișa în căutări. Adică prin intermediul acestora se face „Search Engine Optimization”.
Tutorial de HTML
Hyperlink (link)
Un hyperlink este de fapt un element de media folosit pentru navigare. Dacă-l acționați veți fi redirecționați spre alt site, altă pagină din propriul site, spre un material sau software sau orice fișier pe care-l puteți downloada. Sau spre o altă secțiune din aceeași pagină. Important este că hyperlinkul conține o legătură. Un link dacă vreți, acela este elementul pe care trebuie să-l acționați. Faceți click pe el.
Hyperlinkul poate fi un text, o imagine, un buton, fiecare separat sau toate la un loc. Felul în care este construit hyperlinkul influențează:
- asupra experienței utilizatorului, respectiv face navigarea mai ușoară pentru cei care au dificultăți cu vederea;
- SEO și implicit performanța site-ului, căci una este să pleci de pe un buton care spune „click pentru…” sau „mai multe informații” și cu totul altceva dacă textul descrie explicit unde duce legătura. De exemplu, un link explicit ar fi „descarcă manualul de reparații al aparatului electric.”
Indexare
Indexarea de către Google înseamnă luarea în evidență, înscrierea în baza de date a acestui motor de căutare. Indexarea este unul din principalele scopuri din SEO. Astfel, dacă avem pe cineva care caută o anumită informație, serviciu, produs, persoană, Google îi va oferi doar acel răspuns care este indexat în baza sa de date.
Dacă sunt mai multe răspunsuri vis-a-vis de un subiect, de o interogare, atunci Google (motoarele de căutare în general) vor afișa răspunsurile în funcție de relevanța lor. Sau de importanță dacă vreți. Ordonarea rezultatelor se face în SERP pe baza unui algoritm. Indexarea se face pentru orice există în mediul online. Respectiv pentru site-uri, articole, pagini sau fotografii ori fișiere video…
Keyword
În general este esența cuvântului sau înșiruirii de cuvinte după care căutăm pe internet. Prin Google sau orice alt motor de căutare. În principiu există două tipuri de keyword-uri: „long tail keywords” și „short tail keywords”. Diferența între acestea provine în primul rând din faptul că cele scurte (short), fiind formate din unul-două cuvinte, sunt în principiu cu caracter mai general. Și, logic, asupra acestora este o concurență mult mai mare.
Cu cât avem de-a face cu o căutare mai detaliată, cu mai multe cuvinte, trei-patru-cinci, cu atât suntem mai specifici în ceea ce vrem să găsim. Aici avem și avantaj și dezavantaj. Fiind o căutare specifică ea va deveni una de nișă. (Merită menționat și că site-urile care se orientează cu o strategie SEO din căutări specifice, de 3-5 cuvinte, au un public mai restrâns.) Partea bună este însă că Google prin algoritmii săi începe să înțeleagă mai bine ce anume vrem să găsim. Cu mențiunea că s-ar putea să fim nevoiți să reluăm căutarea, generalizând-o pentru a obține și alte rezultate din care să alegem ce să accesăm.
Despre cuvintele cheie, ce sunt, cum se pun și cum lucrează…
Landing page
O „landing page” sau pagină de destinație cum mai este cunoscută, este special construită pentru a promova ceva. Respectiv un produs, un serviciu, o idee, un formular…Acest tip de pagini sunt folosite pentru a fi loc de destinație atunci când faceți click pe o reclamă de tip banner, pe un buton, pe un link dintr-un newsletter sau link dintr-un articol.
Această pagină este în general mai suplă decât o pagină comună din site. De obicei nu conține toate elementele acesteia, are un meniu mai simplu. Este astfel construită încât să fie rapidă. Se concentrează strict asupra mesajului, asupra prezentării produsului. Ea poate avea și un scop de colectare de informații gen sondaj.
Cele mai obișnuite pagini de tip „landing” sunt cele la care ajungeți când faceți click pe o legătură dintr-un e-mail. Sunt unul dintre cele mai eficiente mijloace de marketing.
Optimizare pentru homepage. Construirea unui brand. Ponturi
Link-building, backlinkuri
Procesul de creare a unei rețele de legături înspre și dinspre site-ul pe care-l optimizăm. Legăturile înspre site, care vin de pe ancore adecvate și din site-uri cu relevanță la domeniul paginilor țintă, sunt apreciate și dau un impuls pozitiv. De fapt dau o notă coerentă, introduc site-ul într-un anumit sistem de referințe.
Proveniența backlink-urilor a cunoscut o transformare semnificativă în timp. Au început prin a nu conta de unde vin, apoi prin sistemul link-exchange, iar apoi au urmat prin legături provenite din așa-numitele directoare de promovare. S-a constatat însă că webmasterii abuzau de acest sistem al directoarelor și al fermelor de texte. Acestea au ajuns să fie de fapt o colecție de texte fără valoare, care nu ofereau informații semnificative.
Cum devii bun prin linkuri și comentarii relevante
Meta tag
Meta tag-urile sunt fragmente de cod introduse în secțiunea de Head a unei pagini web, în scopul de a comunica cu browserul și/sau cu motorul de căutare. Meta tag-ul transmite informații despre titlul și conținutul paginii, autorul acesteia, modul de afișare, informații destinate roboților, etc Alte informații SEO. Ca să înțelegeți mai bine citiți despre Structura unei pagini web.
Optimizare SEO
Din punct de vedere lingvistic este un nonsens să spui „optimizare SEO” pentru că SEO tocmai asta înseamnă. Greu de explicat cum de s-a împământenit această formulare dar ea trebuie acceptată ca atare. În general termenul de optimizare SEO se referă la site-urile care trebuie promovate. Cele neoptimizate, cu SEO precar sau inexistent. Acest termen are parte de una dintre cele mai dure competiții. Vezi și definiția de la SEO.
Detalii despre serviciile mele web…
Ranking
În traducere ar însemna clasament. Însă relativ la subiectele de site-uri, de prezență online, de SEO până la urmă, este folosit ca un fel de indice, de sumă a unor punctaje. Spunem că un site are un ranking mai bun adică este mai bine clasat. Adică, acesta ar întruni mai multe criterii de calitate. Este mai funcțional, are mai mult trafic, este mai citit… Aș putea spune că toți vor să-și crească „rankingul”, să fie mai vizibili! De remarcat că nu este un indicator universal valabil. El poate avea diferite componente, în funcție de ce ne raportăm. Un site, un text, o imagine are un ranking în funcție de Google și altul vis-a-vis de Bing. Asta pentru că e compus din indicatori diferiți care au o pondere diferită în ceea ce numim „ranking”.
Rata de respingere
Rata de respingere este un indicator care dă o valoare despre atractivitatea site-ului dvs. În esență se referă la cât este de „citit”, cât este de vizitat. Dacă vă interesează formula de calcul o puteți afla din secțiunea de suport de la Google Analytics. Poate că în SEO mai important decât valoarea propriu-zisă a ratei de respingere este sensul acesteia. Eu am să vă spun mai plastic, că rata de respingere este mică dacă vizitatorul stă mai mult pe site-ul dvs., citește și accesează și alte pagini. Adică, altfel spus, intră cineva pe un articol și-l citește până la capăt, apoi vede un link și decide să-l urmeze, atunci avem un lucru bun. Dacă din această a doua pagină mai merge la una este și mai bine. Și tot așa. Deci, rata de respingere, dacă este mică spune despre cât este de important site-ul pentru cititor.
Există situații când o rată de respingere ridicată nu este deloc un lucru negativ. Este cazul blogurilor, de exemplu. Aici avem de-a face cu cititori care sunt interesați de o poveste nouă, pe care ei n-o știau, se presupune că pe celelalte le citiseră deja, deci ei sunt vizitatori obișnuiți. Deci, în acest din urmă caz, rata de respingere mare nu indică un site slab, neatractiv…
Google, în algoritmul său de clasificare-ierarhizare pentru site-uri ține cont în afară de rata de respingere și de timpul petrecut pe site. Citește și Rata de respingere. Efectele unui cârlig de SEO mincinos
Scam
Scam-ul este de fapt o înșelătorie. Vă face să vă cheltuiți banii pe lucruri sau servicii practic inexistente. Sau atât de proaste încât practic vă aruncați banii pe fereastră. Se întâmplă ca scamul să aibă o aparență de legalitate perfectă. De obicei, cine pică în plasa unui astfel de infractor nu-și va mai recupera banii. Mai nou, scamerii se aliază cu avocați fără scrupule. Puteți citi și articolul meu Un business de pomină și cum am scăpat de-o țeapă…
SEO on page și off page
Acronimul expresiei „Search Engine Optimization” care înseamnă optimizarea (site-urilor) pentru motoarele de căutare. Adică executarea asupra site-ului a unor operațiuni care să-l facă pe acesta mai ușor de înțeles de către motorul de căutare. După ce site-ul este optimizat ar trebui ca Google să înțeleagă foarte bine despre ce este vorba în el. Pentru a optimiza site-ul se fac două tipuri de modificări/corecții:
- Asupra conținutului efectiv al acestuia (text și fotografii) și a codului sursă – operațiune care se numește SEO on-page;
- În ceea ce privește legăturile care pleacă din site precum și cele care vin – link building sau SEO off-page;
SERP
Acronimul de la expresia „Search Engine Result Page”, respectiv este lista cu răspunsuri pe care le primiți după ce căutați ceva pe Google. Vi se afișează o înșiruire de câte 10 răspunsuri la interogarea dvs. Prima pagină, respectiv primele 10 răspunsuri, reprezintă așa numita pagina întâi de la Google. Apoi a doua pagină și tot așa. În mod evident, site-urile care se află pe prima pagină și mai ales în primele poziții, au șanse mai mari de a fi accesate, de a vinde, de a-și prezenta produsele și prin urmare de a stabili noi contacte. Primele site-uri afișate în SERP sunt posibile beneficiare de trafic organic. Poziția unui site în această listă demonstrează eficiența SEO. SERP-ul ce este. Prima pagină și dinamica ei.
Snippet
Snippetul este acel fragment de text însoțit (sau nu) de o mică imagine, o miniatură a imaginii reprezentative a unui text, a unei informații. Atunci când căutați o informație pe internet, motorul de căutare vă afișează pagini (SERP) cu mai multe rezultate ale interogării dvs. Pagina este compusă așadar din aceste rezultate. Un rezultat este snippet-ul și reprezintă un fragment din conținutul site-ului relativ la ceea ce ați căutat. Așadar, un snippet este o mică piesă, o frântură din pagina unde se găsește ceea ce căutați. Această piesă este rezultatul muncii de SEO. În principiu un snippet conține patru elemente de bază:
- numele site-ului și adresa de URL unde se găsește informația respectivă;
- titlul – al articolului, al informației sau denumirea produsului;
- descrierea – un mic fragment de text care spune pe scurt ce reprezintă, o caracterizare sumară, niște proprietăți, etc.;
- imagine în miniatură – o prelucrare de formă pătrată a imaginii principale a articolului, informației, produsului la care se face referire.
Vezi cum arată un snippet Google pentru desktop. Vezi și un snippet Google pentru vizualizare pe telefon mobil.
Spider Google, web crawler, Googlebot
Denumiri generice pentru software-ul folosit de Google pentru accesarea site-urilor. Informațiile colectate din conținutul unui website sunt folosite pentru indexarea paginilor web. Procesul de „spionare” a paginilor, a ceea ce conțin ele se face prin intermediul acestui gen de soft. Mai sunt denumiți și roboți. Odată ce a fost înțeles (sau nu) conținutul unui website, Google va indexa pagina respectivă, o va depozita într-o bază de date care deja este imensă. Urmează prelucrarea informațiilor printr-un algoritm, în funcție de rezultatele căruia o pagină este mai mult sau mai puțin reprezentativă referitor la un subiect. În consecință, pagina respectivă va fi afișată mai în față sau mai în spate.
Structura unei pagini web
Tehnic vorbind, o pagină web dintr-un site este compusă din două părți: Head și Body. Prima este una care furnizează informații browserului și motorului de căutare. Conținutul acesteia nu este vizibil de către utilizatorul site-ului. De ceea ce scrie însă în această secțiune contează modul de indexare al site-ului, vizibilitatea lui pe internet și în cele din urmă promovarea site-ului. În această secțiune se poate bloca un site, astfel încât acesta să nu mai fie indexat. este locul în care se introduc metatagurile, elemente de referință care definesc identitatea unui site.
SEO se face și pentru Head ca și pentru Body, ambele sunt „câmp de lucru”.
Body este partea destinată vizitatorilor site-ului. În această secțiune se introduc textele propriu-zise, fotografiile, informațiile de contact, etc. Tot ceea ce vede un utilizator este scris aici.De remarcat că în partea de Body se personalizează puternic SEO în ansamblul. Aici se definesc atributele fotografiilor, ale legăturilor și textelor. Dar nu poate funcționa o secțiune fără alta.
Cum se face un titlu de pagină web și să ne folosim de Google Trends
Trafic organic și trafic plătit
În mod logic, suma accesărilor unui site reprezintă traficul. În funcție de proveniența acestuia, traficul poate fi împărțit în două:
- Spunem că avem trafic organic dacă vizitatorul accesează site-ul pentru că l-a găsit pe internet căutându-l după un anumit keyword, o interogare. Altfel spus, vizita se datorează calității în sine a site-ului, cineva a căutat ceva iar SERP-ul i-a sugerat că în site-ul respectiv ar fi informațiile căutate. Un site este cu atât mai bun, mai relevant și mai ușor de găsit cu cât are un trafic organic mai mare. Și invers, este un drum cu dublu sens.
- Traficul plătit reprezintă acele accesări care se produc în urma unui anunț publicitar, a unei reclame, a unui advertorial. Așadar, acest tip de trafic nu are legătură cu calitatea site-ului ci cu faptul că s-a plătit pentru a exista aceste accesări.
Trafic organic vs trafic plătit
Template-uri web, șabloane de site-uri
Un template de website, un șablon dacă vreți, este o structură de site gata făcută. Un site ale cărui elemente principale sunt deja realizate, este vorba de pagini și ierarhia acestora, formulare, fotografii, sa. Echipe de web designeri se ocupă aproape exclusiv cu proiectarea de template-uri. Cumpărătorului nu-i rămâne decât să modifice textul existent, fotografiile și diverse alte elemente de personalizare. Sau să adauge propriul conținut, respectiv text și imagini. De asemenea, să se ocupe de optimizarea SEO a noului site și de administrare. Vezi un magazin online de template-uri web.
Există modele prefabricate pentru practic orice tip de site. Trebuie spus însă că șabloanele nu se cumpără gata optimizate SEO, este și imposibil acest lucru! Costul unui astfel de site preconstruit nu este mare, de regulă între 30-100 de euro. Însă investiția poate crește prin achiziția de fotografii libere de drepturi de autor, inserarea de muzică licențiată, costurile de implementare…
Și încă o mică observație, template-urile de wordpress, Joomla, Drupal, HTML sau orice alt șablon, sunt făcute de oameni care se ocupă aproape exclusiv de web design. Prin urmare, unui utilizator obișnuit s-ar putea să-i fie „peste mână” administrarea și promovarea site-ului. Recomandăm apelarea la un administrator de site care să știe SEO. Vezi și Template-urile nu sunt site-uri gata optimizate
Trafic organic și trafic plătit
În mod logic, suma accesărilor unui site reprezintă traficul. În funcție de proveniența acestuia, traficul poate fi împărțit în două:
- Spunem că avem trafic organic dacă vizitatorul accesează site-ul pentru că l-a găsit pe internet căutându-l după un anumit keyword, o interogare. Altfel spus, vizita se datorează calității în sine a site-ului, cineva a căutat ceva iar SERP-ul i-a sugerat că în site-ul respectiv ar fi informațiile căutate. Un site este cu atât mai bun, mai relevant și mai ușor de găsit cu cât are un trafic organic mai mare. Și invers, este un drum cu dublu sens.
- Traficul plătit reprezintă acele accesări care se produc în urma unui anunț publicitar, a unei reclame, a unui advertorial. Așadar, acest tip de trafic nu are legătură cu calitatea site-ului ci cu faptul că s-a plătit pentru a exista aceste accesări.
Trafic organic vs trafic plătit
White Hat și Black Hat SEO
Acestea sunt denumiri generice a două metode de a face SEO. Mă rog, este cam mult spus SEO, mai curând ne referim la principiile de pregătire a site-urilor pentru interacțiunea cu Google. Prin White Hat, adică „pălăria albă” se simbolizează metodele corecte și recomandate de către Google pentru promovare. Cei care practică Black Hat („pălăria neagră”) încearcă mereu să inducă în eroare motorul de căutare.
Practicanții de Black Hat vor încerca mereu fie să înșele Google cu privire la reprezentativitatea unui site, fie să defavorizeze site-uri concurente. Se spune că prin Black Hat unii reușesc să declaseze anumite site-uri, pur și simpu „trântindu-le” la coada căutărilor. Reprezentanții Google au afirmat de nenumărate ori că își îmbunătățesc mereu algoritmii și că recunosc mereu când e vorba de Black Hat. Și că practic nu se mai pot produce astfel de denaturări ale reprezentativității unui site.
O metodă legală de Black Hat
Search Engine Journal – printre cele mai bune publicații despre SEO și teoria promovării site-urilor
The Who, What, Why, & How of Digital Marketing – sau cum se face marketingul digital