SEO practic; cum scrii articole vizibile pe Google „for ever”

SEO practic cum scrii articole
SEO practic; cum se scrie un articol pe care il vede Google

Categoric, SEO va fi un hobby puternic, un job pasionant! Indiferent că ești freelancer, agent de marketing sau critic de artă care scrie un articol, noi toți avem interesul să fim găsiți pe Google. De ce!? Simplu, ca să ne oferim serviciile, să ne vindem produsele, să stabilim relații, să fim vizibili! Contează, nu? Vremea pliantelor și a ziarelor scrise a dispărut. Acum totul este online.

Avantajul serviciilor online este clar. Să ai un magazin pe internet este deja ceva banal. Oricine se poate planta singur în mediul online. Rămâne să apară și înaintea altora. Dar asta este o altă chestiune…

» Principii de eliberare-promovare a site-ului și business-ului dvs

» Definiția condensată a ce înseamnă SEO. Pentru cine nu știe

Cum facem copywriting-ul să fie SEO

Cred că e clar, copywritng înseamnă tot ce este legat de text. Ca să ne promovăm articolul pe Google, să poată fi citit azi, mâine dar și peste cinci ani, trebuie să fim atenți la câteva chestiuni. Le voi lua pe rând, pe câteva dintre cele mai importante.

titlu SEO corect si incorect in wordpress
Exemplu de titlu greșit. Nu spune nimic, nici cititorului uman, nici unui crawler de la Google! Varianta colorată în verde este apropiată de conținutul textului…

Titlul articolului; formă și conținut

Opinia mea (și nu numai) este că titlul unui articol, al unui site, titlul în general… este printre cele mai importante elemente de SEO. Oricum, este primul pe care-l citește un motor de căutare. În primul rând ar trebui să ne gândim ce face crawler-ul de la Google când ajunge pe site-ul dvs. Logic, parcurge conținuul acestuia. Ok, dar cât parcurge, cât citește din titlu? Putem pune un titlu pe un rând, pe două, trei, o pagin? Absurd. Toate pe lumea asta au o limită.

Deci, primul element este lungimea titlului. Google va citi doar o anumită dimensiune, lungime, un anumit număr de caractere, cum doriți să spuneți. Puteți face titlul cât de lung doriți dvs dar peste o anumită dimensiune devine irelevant. Tot ce trece de o anumită dimensiune este ignorat.

Din toate sursele pe care le-am citit și din tot ce știu, pot spune că un titlu care trece de 60 de caractere este deja lung. (Atenție, caracter este și spațiul dinte cuvinte dar și semnul de punctuație!) Așadar, atunci când dați titlul unui articol sau al unui site, puneți ce este important în primele 60 de caractere. Ca să fiți sigur că este citit de Google. Aceasta este prima regulă importantă de SEO. Puneți deci keyword-ul între primele 60 de litere, spații și semne de punctuație.

Faceți descrierea articolului după reguli SEO

Întâi să lămurim ce înseamnă descrierea unui articol. (Valabil și pentru site-uri în ansamblul lor. Eu acum mă refer la cei care-și dau textul la publicat undeva, ) Descrierea este de fapt un meta tag, un text mic, care se introduce în site. Și care se numește „meta tag description”. Dvs nu-l vedeți dar el este citit de motorul de căutare. Acesta explică în câteva cuvinte despe conținutul paginii, al articolului, site-ului, al postării de pe Facebook, oriunde…

titlu si descriere lipsite de relevanță
Titlu și descriere (sau chapeau cum îi zic unii) complet neinteresante. Articolul a fost publicat într-un ziar însă poate fi atrăgător doar pentru o nișă, pentru cei care cunosc subiectul… Slabe șanse să fie indexat și difuzat în căutări…

Cei mai mulți dintre utilizatori, dintre gazetari, creatori de blog, nu contează, oricine scrie un text, nu au habar de acest meta tag. Prin urmare, puteți cădea foarte ușor în păcat. Însă, deși este un element de SEO foarte important, Google face ceva deosebit. Dacă nu găsește acest mic fragment de text în codul sursă al paginii web, atunci va lua în considerre primele 150 de caractere din articol. (De obicei face așa, nu întotdeauna…) Așadar, fără să știți programare sau SEO, puteți să transmiteți către Google ce conține articolul în primele 150 de caractere al textului.

Ați înțeles, puneți keyword-ul între primele 150 de litere…

Observație: dacă puteți introduce sau modifica meta tag-ul description, atunci este mai bine. Căci scrieți textul cum doriți și puneți descrierea indiferent de începutul de articol. Dacă dați articolul la publicare pe un blog care nu vă aparține, într-o revistă online, un site de știri, rugați-i să vă introducă descrierea (meta tag-ul de fapt) așa cum doriți. Altfel, ei o pun cum îi taie capul sau nu o pun deloc!

Sfat SEO despre de câte ori să fie un keyword în articol

Aici este una dintre cele mai mari greșeli ale celor care se ocupă de SEO. Așa zișii specialiști. Și, mai departe, ale celor care vor să știe sau vor să se promoveze printr-un articol bine scris. Aceștia din urmă se iau după „specialiști” și de fapt nu obțin niciun rezultat.

În primul rând, keyword-ul nu mai este de mult timp un simplu cuvânt cheie. A devenit un concept. Aceasta înseamnă că este inutil să scrieți de 10 ori un cuvânt cheie într-un articol. Puneți și sinonime. Inteligența artificială pricepe dacă două cuvinte au același sens și ca atare le consideră unul singur.

Dar nu numai cuvântul cheie contează. Sunt importante inclusiv imaginile, legăturile și contextul. De exemplu, degeaba introduceți un articol despre ceai de mușețel în site-ul de prezentare al unui auto-service.

titlu corect vs incorect SEO
Varianta 1 este titlul inițial, iar 2 după corectură…
meta tag description si descriere SEO
Varianta inițială era un meta tag „description” foarte lung. Cu verde am arătat ce vede Google. Varianta a doua este cea corectată și care combinată cu titlul oferă informațiile necesare motorului de căutare. Acum, literar vorbind, la numere sub zece nu se folosesc cifre. În loc de 3 se scrie „trei” dar pentru a câștiga spațiu și a avea un SEO mai eficient am fost nevoit să fac astfel…

Compuneți titluri, texte și descrieri „apetisante”

Titlul, imaginea principală și descrierea unui articol sunt reunite în snippet-uri. Acestea sunt ceea ce vedeți când căutați pe net după ceva. Ca să vă facă să intrați pe site, snippetul acestuia ar trebui să fie cât mai atrăgător.

» Obiectivul SEO: un snippet cât mai sus

În linkul de mai sus aveți indicații despre cum se face un snippet. Sau, mă rog, unde trebuie să ajungeți. Gândiți-vă la snippet ca la o fișă de bibiliotecă. Omul vede, citește și dacă are pe „vino-ncoa” face click și intră pe site. Acolo, dacă găsește ce a vrut și ce a crezut că este, mai stă, citește, click pe alte articole…

Asta înseamnă SEO.

Recomandări SEO-mistice de final

Desigur că am glumit cu titlul de mai sus. Mai sunt niște elemente de SEO importante, mă refer la datele structurate care sunt printre ultimele și cele mai serioase „jucării” ale celor de la Google. Însă, despre acestea, voi vorbi în alt articol. Ce trebuie să rețineți este că dacă respectați principiile de scriere a unui articol așa cum le-am enunțat mai sus, aveți șanse să fie găsit. Articolul dvs va fi descoperit ușor și pentru foarte mult timp.

Alegeți-vă bine keyword-ul după care vă optimizați articolul. Vă spun asta pentru a nu cădea în capcana unor cuvinte cheie pentru care ați făcit o bună compoziție a textului, ați scris bine, dar nu caută nimeni (sau prea puțini) după așa ceva. Încercați să combinați keyword-urile astfel încât cele care se caută să fie mai vizibile.

Evident că cele descrise mai sus nu sunt totul în optimzarea SEO. Mai sunt, dar acestea sunt abc-ul dacă vreți. Atunci când un text al dvs urmează să devină advertorial într-o publicație online, asigurați-vă că respectați aceste criterii. Pe care, trebuie spus, editorii respectivi nu vi-i vor spune. Dacă știți că respectivul articol ar putea fi preluat pe un blog sau ca material pe un portal, fără a fi neapărat o reclamă, faceți ce v-am spus mai sus. Astfel, va fi afișat mai ușor în căutările mtoarelor de căutare.

Să învățați aceste câteva reguli elementare de SEO nu poate fi un efort prea mare, dar vă ajută în promovarea unui articol, a propriei dvs persoane.

» What is an advertorial

Despre Matei Bitea Articolele 207
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...