Înainte de a vorbi despre snippet-uri să spun de la ce mi-a venit! Mă întreba cineva despre SEO; cum se măsoară? De unde știm cât este de bine sau dacă mai trebuie… sau toate chestiile astea sunt doar niște scorneli, să mai scoată fraierii niște bani!? Sincer, mi s-a părut atât de prostească întrebarea și atât de jignitoare partea cu fraierii, încât, apoi, am scris un articol și mi-am bătut joc de individul ăsta pe blog. Apoi, după ce mi-a trecut furia am șters postarea. Mi-am adus aminte de asta și regret că nu i-am scris atunci așa, cu înțelepciune, cu calm. Doar că și eu sunt un om, îmi mai ies și eu din pepeni câteodată. (Unii zic că prea des!)
Deci, în continuare, cât SEO trebuie să faci ca să fie bine. Și încă un amănunt: pe lângă aspectul tehnic, mai este oare ceva?
Snippet-ul este cartea dvs de vizită
În mod sigur snippet-ul este esența site-ului dvs pe internet, iar asemănarea cu o carte de vizită este foarte potrivită. Un snippet chiar are forma dreptunghiulară. Atunci când aveți nevoie de ceva, când vreți să aflați o informație căutați să zicem cu Google. Vi se afișează niște pagini (SERP) care fiecare dintre acestea conține un posibil răspuns la ceea ce doriți să aflați.
Deci, logic, fiecare dintre noi, dintre cei care oferim anumite servicii pe internet, care avem un magazin și vrem să vindem un produs, avem tot interesul ca snippet-ul nostru să fie arătat înaintea altora. Asta este SEO! Să faci ceva să iese în evidență, și nu oricum, ci cel mai cel!
Bun, cum facem să avem un snippet care se află cât mai sus în căutări!? Pe scurt, optimizăm site-ul și îi scoatem în evidență conținutul. Iar aceasta se face prin SEO. Adică spunem motorului de căutare ce fel de informații sunt în site. Iar dacă vrem ca snippet-ul nostru să fie înaintea altora atunci avem grijă de conținut, ne preocupăm de calitatea acestuia.
» Un checklist pentru promovarea siteurilor. SEO-abc pentru wordpress
Cele trei (+1) reguli SEO de bază pentru a fi înaintea altora
Dacă studiați snippet-urile, dacă sunteți atenți la ceea ce conțin, veți observa câteva caracteristici de bază. Așadar, simpla observație a acestora ar trebui să fie un bun început pentru a vă promova. Priviți imaginea de mai jos…
Mai sus avem câteva snippet-uri la căutarea pe Google după „floare de colț”. Observați câteva caracteristici, avem de-a face cu cuvinte sinonime, cu diacritice… altceva decât fac specialiștii SEO de modă veche. Adică, vreau să spun, algoritmul de căutare înțelege despre ce e vorba în căutarea dvs.
Și acum despre reguli… ca să aveți un snippet bun și bine plasat.
- Keyword-ul să fie în domeniul vizibil al titlului paginii dvs. Adică dacă faceți un titlu lung și puneți cuvântul cheie la sfârșit atunci nu faceți bine. Google dar și alte motoare de căutare citesc (de regulă) primele 60 de caractere dintr-un titlu. Deci, aici să puneți keyword-ul. Sau sinonimul acestuia, articulat sau ne, la plural sau singular. Nu vă luați după pseudospecialiști în SEO, algoritmul înțelege despre ce subiect e vorba…
- Introduceți keyword-ul în metatagul „description”, și aplicați aceeași regulă ca mai sus. Adică nu compuneți o frază lungă și inutilă, căci Google nu va citi decât aproximativ 150 de caractere. Între acestea introduceți cuvântul cheie sau sinonimul acestuia. Că e la singular sau la plural, Google înțelege despre ce e vorba.
- Introduceți atributul alt la imagini. Denumiți-le astfel încât să transmiteți excat informația, respectiv despre ce e vorba în imagine…
A patra regulă se bazează pe bunul simț
Aici voi fi foarte scurt. Degeaba introduceți cuvântul cheie respectând regulile de mai sus dacă în conținutul textului nu vă referiți la subiect. Este o practică înșelătoare care nu ajută cu nimic, cei de la Google includ acest procedeu la Black Hat SEO.
Aveți un SEO bun dar site-ul dvs nu este de găsit cu Google
În primul rând, să lămurim ce înseamnă că s-a făcut SEO bine? Că a făcut tot ce trebuia dar site-ul tot nu intră nici măcar în primele 200 de poziții, asta îmi reproșa personajul pe care l-am pomenit la început. „Păi cum să nu te gândești că undeva, cumva, cineva face o șmecherie și fraierește pe altcineva? Voi, ăștia care spuneți că vă ocupați cu optimizarea, de fapt faceți altceva, deloc ceea ce ne spuneți nouă!…”
Da, din această cauză nu vă urcă snippet-ul, pentru că există secrete.
Să vă întreb ceva. Ați deschis un restaurant unde sunteți aprovizionat cu cele mai bune mirodenii, cele mai bune materii prime, ați angajat un bucătar bun și aveți cel mai bun vad comercial. Înseamnă că veți avea cei mai mulți clienți? Sau: ați început o afacere cu pantofi de sport. Mărcile cele mai renumite, în centrul orașului. Sunteți sigur că veți face mulți bani?
Aveți un site care promovează confecții metalice. Ați respectat regulile de SEO expuse mai sus, ați pus cuvinte cheie, ați denumit imaginile cum trebuie. Și totuși, site-ul dvs nici nu apare. Sunteți frustrat, se-nțelege.
Nu cumva să vă axați doar pe chestiunile tehnice nu este suficient? Oare nu cumva în afară de SEO, keyword-uri și linkuri, nu cumva mai este ceva? Și dacă da, ce anume?
Să spui că știi SEO și totuși să nu ai rezultate, asta înseamnă de fapt că nu știi. (Dar cine știe cu adevărat!?) Afli când îți dai cu capul de pereți. Când vezi că snippet-ul site-ului, plin de SEO ca la carte, nici nu există.
Depinde la ce perioadă de timp te raportezi. Opinia mea este că trebuie să fiți mereu la curent cu tot ce se întâmplă. Totuși, SEO a început cam prin 2000. Or, de atunci, parcă s-a schimbat mereu ceva.
Partea asta cu optimizarea și promovarea este o chestie ușoară. Se poate citi pe net, ai toate sursele la dispoziție. Și totuși, există ceva ce nu vă poate învăța nimeni, ceva ce nu vă va spune nimeni…