SEO Timișoara și nevoia de optimizare a site-urilor

SEO Timisoara
Optimizare SEO Timisoara, web design si copywriter

Ce înseamnă să faci SEO pentru Timișoara? Ar trebui ca pentru un astfel de serviciu să contractezi o firmă de aici din oraș? Un freelancer sau agenție? Cu ce este mai bună o variantă decât alta? Voi încerca să răspund la aceste întrebări într-o manieră cât mai simplu de înțeles. Să înțeleagă fiecare. Așa cum mi se cerea când eram jurnalist. Când un ziar era scris pentru toți oamenii. Trebuia să fie citit și înțeles (în aceeași măsură) de toate categoriile profesionale.

Voi începe prin a spune că serviciile de SEO constau în același lucru. Se fac cam la fel peste tot. Indiferent că vorbim despre contractanți din București, Timișoara, Cluj sau de fapt de oriunde din România. Diferențele constau în localizare.

» Alte diferențe constau în prețuri. Ale unui freelancer sunt în general mai mici decât ale unei agenții de marketing. Logic, el nu are secretară și nu plătește chirie. Lucrează acasă…

Definirea conceptului de SEO

Mă gândesc că totuși, dacă sunteți aici, pe site-ul meu, aveți măcar o idee despre ce înseamnă SEO. Știți că este vorba despre „search engine optimization”. Adică despre un set de reguli, corecții, editări și principii care, toate la un loc, vor face site-ul dvs să fie vizibil în mediul online. Hai să nu zicem vizibil, căci în principiu toate site-urile sunt vizibile. Să facem o corecție și să spunem că SEO face ca site-ul dvs să fie găsit departe de Timișoara în mediul online.

SEO Timisoara
Sa faci SEOînseamnă să te deosebești de alții asemănători ție. Observați pietrele roșii și galben-verzui…

Mediul online funcționează după aceleași reguli. Indiferent că site-ul este al unei firme sau persoane din Timișoara. Cel care a creat site-ul dvs poate fi din București, cel care se ocupă de administrarea lui poate fi din Cluj, de exemplu. Internetul este primul mare creator al globalizării.

Să revenim. Deci, când spunem că că e nevoie de optimizare SEO, de fapt rostim un pleonasm. Nu este cazul aici să fac teoria chibritului și să încerc să vă conving că nu este corect și logic să ne exprimăm așa. Ar fi ca și cum am încerca să oprim un tren să plece din gară. Ne adunăm câțiva și ne ținem de tampoanele de la ultimul vagon pentru a forța trenul să stea pe loc…

Așadar, voi spune și eu, la fel ca alții: optimizare SEO. Asta pentru a ne înțelege, pentru a vorbi între noi despre același lucru.

» Mai multe despre acest subiect în articolul meu Optimizare SEO, etape de lucru, măsurare, verificare, trafic organic 

Noțiunea de keyword

Într-un sens pragmatic, keyword este acel cuvânt care definește cât de bine funcționează site-ul dvs. Nu cât de frumos este pe monitor, nici cât de minunat se mișcă niște fluturași pe pagina dvs. Ci cât de ușor găsim vom găsi site-ul tastând în caseta de căutare Google acel cuvânt. Locuiți în Timișoara și vă pregătiți să plecați la București. Vreți să găsiți cazare pentru o noapte. Poate căutați „cazare București” sau „pensiune București”, ar fi cam același lucru.

keyword excesiv
SEO nu inseamna deloc o raspandire excesiva a unor cuvinte cheie…

Mai sus ați intrat deja în prima caracteristică a noțiunii de keyword. Nu trebuie să fie un cuvânt, pot fi două sau mai multe. Sau expresii. Sau sensul unui cuvânt!

Keyword-ul joacă un rol esențial în SEO și ne vom raporta la un exemplu din Timișoara. Nu este un simplu cuvânt ci o instituție, cum ar zice juriștii. Keyword înseamnă și cuvânt, și etalon și subiectul site-ului, și sensul descrierilor și al titlurilor paginilor. Tot. Să-ncepi însă optimizarea unui site doar printr-o răspândire de cuvinte cheie în paginile acestuia ar fi o mare greșeală. Un nonsens și o prostie. Keyword-ul trebuie înțeles în alți termeni. De aceea, cred, ar fi util să vorbim despre optimizarea SEO într-un mod diferit.

Avantajul unui site optimizat

Poate una dintre cele mai bune definiri ale SEO și relației de dependență cu un keyword, indiferent de locație, din Timișoara sau aiurea, ar fi următoarea. Optimizarea SEO a unui site are drept scop transpunerea mesajului lui în termeni ușor de înțeles de către un motor de căutare. Astfel încât, după ce este procesat, Google să știe despre ce este acel site. Apoi, când cineva caută după un keyword, să fie afișat site-ul respectiv. Adică acolo, în acele pagini web se vorbește și este conținut respectivul keyword.

Altfel spus, un site care nu este găsit cu un motor de căutare, nu funcționează. Prin funcționare nu mă refer la faptul că site-ul se vede pe un monitor. Că pe ecran se observă un text, o imagine, un număr de telefon. Nu, spunem că un site funcționează dacă el va fi găsit căutând despre conținutul lui! Când un client din București nu va fi nevoit să dea telefon la Timișoara pentru a afla despre oferta dvs. asta înseamnă un SEO groaznic! Ar putea să afle totul printr-un search din locația lui.

Un site funcționează dacă este găsit prin căutare și nu dacă știi unde să-l cauți. Asta înseamnă optimizarea SEO: un site să poată fi găsit pe internet după un anumit keyword. Altfel, degeaba avem site-ul. Mai bine chemi oamenii sau te duci la ușa lor și le oferi serviciile. Cât costă un drum de la Timișoara la București? Cât timp se pierde cu un telefon? Cauți pe Google…

Observați că am definit deja Google ca fiind motorul de căutare. Este mai mult decât o definiție, este un termen generic, toată lumea folosește cuvântul pentru a defini o căutare pe internet. Încă un anacronism.

Întâlnirea cu Google. Salutul: SEO!

Analizăm puțin noțiunea de SEO și închipuiți-vă că dvs sunteți un site din Timișoara și Google este o persoană. Dvs vreți ca Google să vă cunoască. Adică să spună și ce.lor din București cine sunteți și ce faceți. Fiți sigur că și el vrea să știe! Or, pentru asta, o să-i dați o carte de vizită. Pe cartea de vizită scrie pe scurt ce faceți, unde puteți fi găsit, ce număr de telefon aveți. Asta înseamnă o primă parte din ceea ce înseamnă optimizarea SEO! Că ați scos în evidență informațiile vitale despre dvs.

De acum înainte, când cineva va căuta informații despre ceea ce faceți dvs, Google ar trebui să fie capabil să-și aducă aminte despre cartea de vizită pe care i-ați dat-o. Și să afișeze în pagina de căutări, ca rezultate ale interogării, tocmai referirile despre dvs, despre site adică.

Problema apare însă tocmai din faptul că nu sunteți singurul care are ceva de oferit. Ca dvs mai sunt și alții, adică mai sunt și alte site-uri cu profilul dvs. Serviciile pe care le oferiți au puține șanse de a fi unicat. Mai sunt probabil și alții din Timișoara, mai sunt și la Cluj sau aiurea în România și toți se gândesc la SEO. E ca un campionat de fotbal, sunt mai multe echipe, nu există campionat cu o singură echipă. Ar fi nu plictisitor ci fără sens!

Un site din Timișoara să fie găsit oriunde

Probabil că fiecare dintre ceilalți a dat la rândul lui o carte de vizită lui Google. Când este întrebat despre un serviciul ca al dvs, Google va afișa (și) informațiile de pe cartea dvs. de vizită. Pentru Google nu contează că sunteți din Timișoara și cel care caută este din București. Astfel, dacă dvs ați dat o carte de vizită foarte ușor de citit, care atrage atenția, în SERP vor fi afișate cu prioritate informațiile pe care le-ați furnizat. Se spune că aveți optimizarea SEO pentru locația din Timișoara mai bine făcută.

Aceasta este și esența. Optimizarea SEO, felul în care este făcută, poate fi hotărâtoare în concurența dintre site-uri. Cele cu SEO mai bun vor fi afișate primele. Ultimele vor ajunge să nu mai conteze. Normal, sunt ultimele, cine vrea să stea de vorbă cu „looserii”!?

Studiu de caz. SEO pentru pahare din Timișoara

Să luăm un exemplu. Nu foarte diferit de multe site-uri pe care le-am întâlnit. Deci, avem un site care are la prima pagină titlul: „paharunic.ro – Pahare personalizate și cadouri unice din sticlă”. Fac pariu cu oricine că acesta nu va fi foarte ușor de găsit de către cei care caută, de exemplu, pahare personalizate pentru o nuntă.

Informațiile despre un site se iau, în primul rând, din titlul acestuia. Din titlurile paginilor lui. Optimizarea SEO se ocupă și de acest aspect, adică de titluri. De descrieri. Atâta doar că nu sunt toate la loc vizibil, nu toate informațiile unui site sunt vizibile pe monitor.

Oricât de bune ar fi paharele, oricât de avantajoase ar fi prețurile, cu titlul de mai sus se vor vinde foarte greu. Pentru că vor fi găsite cu dificultate. Ia să schimbăm titlul în ceva de genul: „Pahare personalizate în Timișoara. Cadouri unice din România”. Este cu totul altceva, dintr-odată avem deja un public țintă căruia ne adresăm. Celor din Timișoara, care caută pahare personalizate, site-ul li se va arăta mai ușor. Cine este amator de cadouri unicat, handmade sau artizanat din România, va ajunge mai ușor la site.

Eliminarea detaliilor nerelevante ale unui site

Observați că am scos din titlul paginii de start domeniul site-ului. Cui îi pasă de paharunic.ro? Merg și mai departe și vă spun că ați putea avea și domeniul sexi2000.ro că tot nu contează. Dacă site-ul ar fi cu pahare și ar fi optimizat în acest sens ar fi arătat celor care caută așa ceva. Keyword-ul sexi din numele de domeniu nu contează. Nu este un keyword în sensul a ceea ce am discutat. 

Schimbarea titlului nu este însă totul. Deși este un indiciu pentru Google. Mai sunt foarte multe elemente care fac parte din SEO. De exemplu, dacă puneți în site o imagine care are numele de fișier „DX_Olympus_191030-002.jpg”, ce poate spune ea despre conținut? În schimb, dacă imaginea respectivă ar avea numele de fișier „pahar-sticla-rosu-handmade-timisoara.jpg” parcă deja ar fi altceva. Deja am furnizat o informație despre ce e site-ul nostru.

Dacă am pune imagini cu atelierul de producție din Timișoara ar mai fi un element de interes. Adăugați și localizarea pe Google Maps.

Furnizarea de cât mai multe informații despre site-ul nostru îl va face cu atât mai relevant despre un anumit subiect. O informație de aici, una de acolo, toate dau un caracter. Personalitatea și conținutul unui site sunt definitorii pentru relevanța lui. Iar Google, și de fapt toate motoarele de căutare afișează în ordinea relevanței.

Nevoia de conținut. SEO on și off page

Din tot ce ați citit mai sus ați înțeles că pentru a promova un site este nevoie de SEO. Dar nu poți face optimizare/promovare la un site cu conținut „subțire” sau irelevant. Ca să vă promovați serviciile dincolo de Timișoara, unde probabil că sunteți oarecum cunoscuți, aveți nevoie de un conținut relevant pe site.

Asta înseamnă texte și imagini care să „agațe” vizitatorii. Care să-i facă să citească, să se intereseze, să cumpere.

» Promovarea unui site prin conținut

Cele două aspecte ale optimizării site-ului

Să adaptezi conținutul site-ului astfel încât să fie înțeles de Google se numește SEO. I se mai pune și on page sau „in site”. Despre asta cred că s-a înțeles deja din conținutul de până acum al acestui text.

SEO off page, adică „off site”, din afara site-ului se referă la tot ce există despre site în exteriorul lui. Adică acolo unde dvs., ca proprietar al site-ului, în general nu aveți acces. I s-ar mai putea spune și „link building”, respectiv construirea de legături.

Să revenim la Google ca persoană care vorbește și altora despre dvs. Am convingerea că nu v-ați dori să vă promoveze în anumite medii. De exemplu, dacă vindeți pahare personalizate, nu aveți interesul să ajungeți la cei care detestă alcoolul. Chiar dacă aceștia locuiesc în Timișoara. Ei nu beau șampanie. Sau la clienți care sunt rău platnici. Sau la clienți din Patagonia. Ca să trimiteți acolo v-ar costa transportul mai mult decât marfa în sine. Cât costă expediția unui colet de la Timișoara la București și cât până aproape de Antarctica?

Deci, SEO off page înseamnă un control al răspândirii informațiilor despre site-ul dvs. Nu aveți interesul să cheltuiți bani și să risipiți eforturi ca să vă promovați în insule din Pacific sau în Țara de Foc!

Link building Timișoara – restul lumii

Pe cale de consecință, Google, considerat a fi o persoană, va putea și elafla ce se spune despre dvs prin alte părți ale lumii. Sau ale României. Va aprecia într-un fel informațiile despre dvs care apar într-un ziar din București. Altfel pe cele de pe un site care vinde Viagra sau medicamente contrafăcute. Ce legătură ar fi între dvs producător din Timișoara și medicamentele opioide, de exemplu? Sau care ar fi sensul prezenței dvs pe site-ul unei case de toleranță din Filipine?

Dacă Google ar fi persoană s-ar gândi (poate) la moralitatea dvs. Așa, Google fiind un motor de căutare nu va ști cum să-și traducă prezența dvs pe site-uri dubioase. Opinia mea este că în cel mai bun caz va fi ignorată. În cel mai rău scenariu veți intra în categoria creatorilor de spam. Niciuna nu ar fi în avantajul dvs.

Să poți controla toate aceste aspecte înseamnă să-ți conduci afacerea. Să-ți dirijezi prezența dinspre Timișoara spre București. Să o stopezi pe cea din Filipine.

Asta înseamnă SEO!

Lectură recomandată:

Despre Matei Bitea 109 Articles
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Be the first to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată


*