Site-ul de vacanță sau promovarea eșecului

captura ecran website promovare tenerife
Un site bine optimizat SEO dar care mai trebuia sa fie si promovat.

Promovarea site-ului „Vacanțe în Tenerife” sau mai bine zis lipsa lui de promovare ar putea fi un obiect de studiu despre risipirea de resurse și eșuarea unei afaceri, sau cel puțin sub acest aspect s-a dovedit a fi un business falimentar. Site-ul își propunea să obțină clienți care să închirieze camere și apartamente în arhipeleagul insulelor Canare. Iar turiștii, după cum se știe, există și vor exista întotdeauna, singura problemă fiind tocmai convingerea lor de a veni în spațiile pe care le oferi și de folosi exact serviciile tale.

Proiectul a debutat cu partea de web design, care trebuia să asigure cadrul tehnic de afișare a camerelor de hotel, apartamente, ce-or mai fi fost. Deoarece „SEO Timisoara 789ro” a fost și proiectantul, implementarea strategiei de optimizare nu a ridicat nicio problemă, s-a știut de la început direcția de acțiune și publicul țintă. Așadar, optimizarea SEO, din punctul de vedere al existenței și funcționalității nu a fost niciun moment în pericol. Marea problemă a site-ului se va dovedi a fi lipsa de promovare, după cum se va vedea, iar promovarea unui site, dacă nu se va face prin „AdWords” va fi obligatoriu în mod dependentă de SEO și conținut.

Conținutul: un site de succes nu va fi terminat niciodată

Prima dificultate a site-ului „Vacanțe în Tenerife” a fost cea de conținut. Orice turist care caută pe Google un loc în care ar vrea să-și petreacă vacanța, un loc unde să închirieze o cameră de hotel sau un apartament, de exemplu, va trebui în primul rând să găsească site-ul acesta despre care vorbim. Apoi, va trebui să fie convins să utilizeze serviciile oferite. Iar acest lucru înseamnă promovare, marketing, cum doriți dvs.

promovare site si seo

Conținutul site-ului s-a rezumat la câteva texte introductive și cu caracter general implementate încă din faza de web design. Acestea nu ar fi putut în niciun caz să ducă în spate o întreagă muncă de promovare la nivel de România a turismului în Canare, oricâtă perfecțiune în web design și SEO s-ar fi realizat. Conținutul site-ului este determinant în orice tentativă de promovare a acestuia și vă invit să (re)citiți textul meu „Trei cuvinte despre promovare”. Este explicat acolo suficient de bine ce înseamnă expresia „The content is King” și influența conținutului paginilor web în căutările Google.

Dacă site-ul „Vacanțe în Tenerife” trebuia să capteze turiști cărora să le ofere camere de închiriat, aceștia în primul rând trebuie să afle despre site și să ia la cunoștință despre condițiile de închiriere. Și, de ce nu, să afle ce se poate vizita în Insulele Canare…

Nedifuzarea site-ului pe niciun canal de promovare

Orice acțiune cu caracter comercial se presupune că va avea un start printr-o minimă popularizare, o minimă luare la cunoștință de către potențialii clienți. Ori, în cazul promovării unui site, metodele prin care acesta poate ajunge la publicul țintă ar putea fi una din cele expuse mai jos. De preferință toate:

  • introducerea ritmică de conținut relevant, în concordanță cu strategia de promovare și adaptat pentru a putea fi găsit de motoarele de căutare (SEO);
  • popularizarea site-ului pe rețelele de socializare, FaceBook, Google+, Twitter, LinkedIn
  • difuzarea de informații despre site prin e-mail, forumuri, portaluri, directoare, cataloage…

Singura acțiune de promovare a site-ului a fost ceva de genul discuțiilor: „Vezi că mi-am făcut site!” „Da? Unde e? Zi-mi, să mă uit și eu…” „Stai că încă nu-i gata!”

Și site-ul nu se mai lansa, nu urca de nicăieri, ideile de conținut, SEO, administrare sau promovare erau doar ceva iluzoriu. Practic totul murise chiar încă înainte de a se naște.

Administrarea site-ului: inexistentă

promovare site popularizareÎntotdeauna am fost de părere că, exceptând unele chestiuni strict tehnice de web design și de optimizare SEO, dar care pot fi suplinite prin comandarea lor la cei care se ocupă cu așa ceva, oricine-și poate administra singur site-ul. Cât despre promovare, da, un site nu va putea fi niciodată mai bine promovat decât de de către proprietarul afacerii respective! Sau de un specialist adevărat.

Opinia mea este că nici nu trebuie să știi cum se face propriu-zis un anumit lucru, trebuie doar să înțelegi de ce este nevoie și care sunt efectele lui. Să știi ce să ceri unui prestator de servicii. Dacă nu știi să faci dar știi ce trebuie făcut, poți cere altora să muncească în locul tău.

În cazul nostru, proprietarul site-ului s-a limitat în a face câteva încercări, eșuate, dar nici nu a insistat să le facă altcineva. A încercat să scrie câteva texte, să introducă niște fotografii pe site, toate însă i se păreau ceva inimaginabil de dificil de făcut de către propria persoană.

Management: absent

Să conduci un site este la fel ca orice altă afacere: trebuie să investești, să muncești și să urmărești dezvoltarea investițiilor, să faci corecții. Adică să iei decizii. Bune sau proaste dar să le iei. Cea mai importantă decizie a proprietarului site-ului a fost aceea de a comanda construcția unui site, adică strict partea de web design a acestuia.

Ori, în condițiile în care ai de luptat cu agenții de turism, cu proprietari de apartamente de închiriat, într-un cuvânt ești pe o piață unde chiar există concurență și să nu continui investiția înseamnă că nu înțelegi afacerea în care ai intrat.

Singura reacția a proprietarului site-ului (după vreo două săptămâni de la încheierea lucrărilor de web design) a fost să întrebe: „Bine, dar de ce nu am nicio comandă?” Și și-a trecut cheltuielile făcute deja la capitolul pierderi.

Concluzie: În cazul site-ului „Vacanțe în Tenerife” lipsa de promovare și de administrare a site-ului sunt principalele cauze ale eșecului. Nicidecum faptul că există concurență, ci pentru că a te lupta cu ea nu ai folosit metode specifice. Lamentarea nu va aduce niciodată clienți!