Strategia de copywriting-optimizare SEO. Keyword-ul magic

optimizare SEO web design
Servicii web Timisoara; design, SEO, content, admin, copywriting, social...

Legătura aceasta dintre SEO și copywriting este fabuloasă. Aș putea spune că este cheia promovării unui site. Căci, iată, ceva ce ține în primul rând de aspectul tehnic al unui site se combină cu fantezia, meșteșugul și valoarea informațiilor din texte și imagini. Iar felul în care se dezvoltă această simbioză trebuie să ducă la plasarea site-ului cât mai bine în căutările Google.

Căci dacă două site-uri au cam același tip de conținut, aceeași bogăție de informații și sunt la fel de bine realizate tehnic, cum s-ar putea detașa unul de celălalt? Cel mai simplu, cel mai eficient și cel mai uzual prin adăugarea de conținut. Adică dacă vrei să fii mai bine plasat, va trebui să ai în site mereu ceva nou. În tematica site-ului evident. Să aduci mereu ceva mai bun decât celălalt. Conținutul nou adăugat să fie cu un copywriting bine optimizat SEO.

Sfaturi de creare a unor texte bine optimizate SEO

Trebuie doar să priviți reclamele pe unde navigați. De exemplu, eu, când mă plimb prin rețelele sociale găsesc bannere care îmi atrag atenția că pot porni o afacere în copywriting fără să știu nimic. Nu am nevoie de experiență. Îmi trebuie doar voință. Acesta este un slogan care la alții prinde. Le induce așa o credință că oricine poate face copywriting și SEO. Ceea ce intuiți și dvs că nu este chiar așa…

(Între noi fie vorba, nu este chiar greu, dacă doriți puteți învăța. Dar trebuie un minim de cunoștințe, altfel ar fi plină lumea de copywriteri. Pardon, de scriitori și specialiști SEO!)

Eșecul este rezultatul acestei „manipulări”, că este ușor și accesibil oricui. Texte grețoase pe care nu le citește nimeni și la care SEO înseamnă doar să le arunci cu lopata în text. În continuare vă voi încerca să vă dau câteva sfaturi.

Alegerea cuvintelor cheie. Cum găsești keywordul

Deci, exclud din start că vă gândiți să plantați în fiecare frază câte un cuvânt cheie. Și să vorbim la modul concret. Presupun, de exemplu, că sunteți o firmă care are un magazin de cadouri, produse de dvs sau preluate de la furnizori. În acest caz, ar fi o greșeală să vă axați strategia pe cadouri personalizate, cadouri unice, din lemn, habar n-am ce aveți, dar în niciun caz simplu pe cadouri. De ce? Este un termen prea general.

Ceva ce merge cam tot timpul ar fi „cadouri personalizate Timișoara”. Adică să adăugați și locația dvs. Este un exemplu de SEO copywriting bine făcut. Și cam așa ar trebui procedat pentru orice tip de site.

Acum, cea mai bună recomandare pe care vi-o fac este să verificați dacă se caută cuvintele dvs. Să nu vă optimizați textul (sau site-ul) pentru ceva ce nu este interesant. Una dintre cele mai bune metode de a afla este să testați cu Google Trends. Nu de alta, dar să nu munciți inutil!

Folosiți sinonime și keyword-uri contextuale

Ce înseamnă asta? Să dați dovadă de creativitate și să utilizați cuvinte care au același înțeles. Adică sinonimele. Google are algoritmi care înțeleg despr ce este vorba. Nu trebuie să repetați aceleași cuvinte până deveniți obositori. SEO se bazează mult pe sinonime, iar cei care fac copywriting trebuie să aibă un vocabular destul de bogat. Este ceea ce spuneam mai sus, că ai nevoie și de altceva nu numai de voință…

Acum, cuvinte cheie contextuale? Am inventat eu vreun cuvânt, vreo sintagmă? Expresia este foarte folosită în marketing digital. De exemplu, un bun blogger, unul axat serios pe SEO și pe furnizarea de servicii de copywriting știe ce înseamnă asta. Să luăm exemple.

Pentru magazinul de cadouri personalizate un keyword contextual ar fi gravuri pe lemn. De ce? Pentru că în general acestea se fac pentru cadouri, se personalizează. Există chiar o industrie de gravură, cu laser, cu piro, etc. Așadar puteți crea conținut și cu acest cuvânt cheie. Vă plasează în aceeași sferă a cadourilor.

Dacă aveți un „hotel la munte”, de exemplu, un cuvânt contextual ar putea fi foarte bine „traseu turistic”, apoi „drumeție de vară” și tot așa. Cred că ați prins ideea. Este plictisitor să vorbești mereu în aceleași cuvinte. Zgârie la urechi, cum ne ziceau profesorii de limba română.

Google are algoritmi care înțeleg contextul și va încadra site-ul dvs într-o categorie corectă.

Strategia de SEO copywriting unitară în tot site-ul

Vreau să spun că să vă mențineți publicul mereu în aceeași sferă de interes. Adică nu-i vorbiți într-o postare pe blog despre cadourile dvs iar în alta despre pasiunea dvs de a fi mecanic auto. N-are sens. Ieșiți din ritm, cum zic sportivii.

Prin cuvintele cheie contextuale veți reuși chiar să vă dirijați site-ul într-un mod mai subtil. Îl veți plasa în sfera pe care o doriți.

Și un sfat pe care-l dau oricui este acela să nu fie plictisitor. Începeți cu ceva interesant, cu ceva care promite. Cu o notă de mister, de senzațional. De ceva ce cititorul așteaptă de multă vreme. Cam asta înseamnă să faceți și SEO și copywriting, să creați conținut optimizat adică.

Țineți aproape, voi reveni în această tematică.

Este blogging-ul un mijloc de promovare?

Articolul de blog și rețeta succesului. Ponturi pentru texte bune

Texte optimizate vs minciuna că poți fi copywriter

Optimizare de conținut și greșeli fundamentale

Keyword Contextual Targeting

Despre Matei Bitea Articolele 171
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...