Studiu de marketing. Cum se construiește încrederea publicului

studiu de marketing de la SEO Timisoara
SEO Timisoara va recomanda un studiu de marketing

A doua cea mai vizitată pagină dintr-un site este așa-numita „despre noi”. Mă rog, despre firmă, persoană, prezentarea serviciilor, este pagina care face prezentarea și vă construiește încrederea. De fapt, imediat după ceea ce caută utilizatorii – produse, servicii, prezentări – informațiile de contact și pagina „about” sunt ceea ce doresc utilizatorii să găsească.

Ceea ce am scris mai sus reiese dintr-un studiu al celor de la Ko Marketing. Pe care am „pus mâna” și îl puteți citi și dvs., este un material pdf doar cu marketing Cu ce vor oamenii să vadă într-un site. De fapt, toată ideea studiului este despre cum se construiește încrederea. Așa văd eu mesajul. Este deosebit de util celor care se ocupă de marketing, de SEO și web design.

creator de continut cu Optimizare SEO Timisoara

De fapt, în primul rând vă este util dvs., celor care vă bazați existența pe un site. Chiar dacă acest studiu de marketing a fost publicat în 2015, el este de strictă actualitate. Pandemia nu a alterat valoarea acestui studiu. Ba, aș zice, dimpotrivă!

Marketing real și miturile care dispar

rezultate studiu de marketing

Din imaginea de mai sus, extrasă din respectivul studiu de marketing, aș putea extrage câteva idei. Poate cea mai importantă se referă la preț, adică acesta este pe ultimul loc. Vizitatorii unui site sunt interesați în primul rând de produsul în sine (mă refer la ofertă în ansamblul ei), apoi de cum pot contacta ofertantul și ce informații se pot obține despre el. Abia la sfârșit este prețul. Adică, zic eu și cred că și dvs sunteți de acord, pe plan superior sunt informațiile despre produs și încrederea în vânzător. Prețul este o consecință.

Testimonialele sunt… ceva ce se citește! Dar nu decisive, iar dacă răsfoiți puțin acest studiu de marketing veți observa la un moment dat că cei intervievați au și spus, alegerea nu se face în funcție de un review sau o declarație a nu știu cui. Mai ales că acestea pot fi măsluite. Vă aduceți aminte de scandalul cu review-uri false de la TripAdvisor ?

De fapt sunt atâtea scandaluri cu testimoniale false și review-uri încât te doare capul! Puteți citi și despre Review-ul Google și escrocheria perpetuă

Despre blog eu interpretez că nu este decisiv în vânzarea unui produs, a unui serviciu. Adică nu articolul de blog în sine vinde, ceea ce pe mine mă face să mă gândesc la cât de mincinoși sunt influencerii de la noi. Care afirmă că ei vând, ei vând… Vând pe naiba! Mai degrabă cred ce spune acest studiu de marketing.

Despre marketingul afiliat… nimic nou!

Creuzetul paginii despre noi și informațiile de contact

Nu știu cât este de paradoxal acest studiu, însă trupa asta de la „Ko Marketing”dă peste nas tuturor designerilor și creatorilor care făceau site-uri cu fraze de lemn și care nu spuneau nimic. Adică țineți minte, nu!? Misiunea noastră este să venim în întâmpinarea clientului, noi iubim munca și lucrăm din pasiune, clientul nostru are în noi un prieten și tot felul de bla-bla-uri răsuflate.

Ei, dar partea frumoasă vine acum. Într-o economie sănătoasă studiul nu a trecut neobservat. Au apărut mici afaceri și freelanceri care scriu pentru fiecare site pagina „despre noi”. Pentru că în general oamenii nu se pricep la marketing, nu se pricep la scris sau nu au chef să facă asta. Și, atunci? Sunt destui scriitori care pot ei să facă o pagină despre afacerea dvs., despre persoană sau ce obiectiv are site-ul.

Știți cât costă? Adică să facă cineva această pagină? Aproape 200 de dolari. Respectiv 197! Vedeți aici servicii de copywriting.

Să punem problema și altfel. Cineva investește într-un site, investește în SEO dar constată că site-ul nu inspiră încredere. Că nu are succes. Că nu este ce ar trebui. Și, atunci, mai plătește extra doar pentru o pagină? Poate în America, dar nu aici…

Cum îți dai seama că „despre noi” nu are succes

Cel mai simplu mod este să urmăriți informațiile furnizate de un script de tip Google Analytics. Puteți vedea grafice cu numărul de accesări, cât timp durează o vizită și vă veți da seama cât de mare este interesul vizitatorului.

Însă, cred eu, cel mai simplu mod de a vă evalua pagina „despre” este să faceți o evaluare personală. Să fiți sincer cu dvs și să apreciați cu sinceritate dacă vă reprezintă. Să realizați o comparație cu cea a competitorilor dvs.

Ce ar trebui să conțină pagina „despre noi”

Opinia mea (și nu numai) este că o astfel de pagină trebuie să vă reprezinte la mpdul absolut. Ar fi o greșeală ca această pagină să se adreseze unui public larg. Nu, ea trebuie să se adreseze exact publicului pe care-l doriți! Construiți încrederea prin informațiile furnizate și de acest studiu, eventual completați cu alte resurse de marketing.

V-aș putea sugera un corolar al ideilor pe care trebuie să le includeți și concretizați. Pagina despre noi ar trebui deci să răspundă la următoarele criterii.

  • Nu tratați acest conținut ca pe unul secundar. Cu fraze șablon, care pot fi găsite și pe alte site-uri. Pagina nu trebuie scrisă la modul general, ci să vă adresați publicului pe care-l doriți. Publicului pe care vă bazați.
  • Pagina despre noi trebuie să conțină elementele de contact și cele care vă reprezintă. Respectiv:
    • telefon, e-mail, localizare;
    • imagine cu echipa dvs., autorul;
    • logo, alte elemente care definesc brandul, identitatea dvs
    •  legături spre materiale video care vă reprezintă.
  • Punctați elemetele dvs forte, arătați-vă plusurile. Fiți concreți și practici. Demonstrați de ce ar trebui să fiți dvs și nu concurența!
  • O idee excelentă este să plasați dovezi ale excelenței serviciilor dvs., cursuri urmate, premii câștigate, chiar și testimoniale, acestea din urmă însă cu mare chibzuință. V-am spus mai sus, ele pot fi falsificate.
  • Un formular care colectează impresii sau face abonamente la newsletter ar fi excelent.

Pagina „despre noi” seamănă cu un cont de social media

Dacă ați observat. atunci când căutați ceva se întâmplă ca Google să vă ofere printre rezultate și conturi de Facebook, de Linkedin… Este firesc, dacă aveți o prezență în social media cu ceea ce caută vizitatorul. În fond, un cont social este aproape o pagină web.

În fine, pagina „despre noi” ar trebui să fie unică, așa cum sunteți și dvs. Să fie ceva care vă definește cu adevărat. Este, așa cum am spus în tot acest text, a doua pagină ca importanță dintr-un site. Uitați gândul că o citiți doar dvs! Dacă faceți această greșeală, atunci chiar vă veți citi singur!

» Strategia de copywriting optimizare SEO. Keyword-ul magic

» Promovarea site-ului nostru, greșeli de evitat la conținut

» Vezi și serviciile mele de creare de editare de conținut

Despre Matei Bitea 195 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...