
Știți desigur că sunt de vânzare template-uri optimizate SEO! În imaginea de sus se observă că acesta este vândut ca fiind gata optimizat. (Am subliniat eu cu roșu ca să fie mai vizibil.) Șablonul din imagine este Inance și se spune că este bun pentru firmele de reparații și întreținere, pentru micii meseriași instalatori, electricieni, tâmplari, etc. Ceea ce-i atrage pe clienți este una din caracteristicile lui: e optimizat SEO!
Este o păcăleală. Un enunț pentru cine nu se pricepe. Le găsiți și la template-urile de wordpress. Mă rog, așa numitele teme. De fapt tot internetul este plin de astfel de glume. Vezi un link spre Wake, template pentru wordpress optimizat.
Template-ul este o soluție de web design dar nu și SEO
Template-urile sunt cea mai rentabilă opțiune de web design. La prețuri foarte rezonabile cumperi ceva gata făcut și pe care le poți folosi aproape imediat. Dar nu sunt optimizate SEO. Nu pot fi obținute astfel încât să nu vă mai bateți capul cu SEO. Bănuiesc că știți, dacă vă luați un șablon de website, faceți mari economii cu costurile de web design.
Dacă aveți minime cunoștințe de HTML puteți deveni propriul web designer. Merg mai departe și spun că dacă vreți un site în wordpress nici măcar nu trebuie să știți HTML. Este nevoie totuși de cunoștințe de operare, de lucru cu fișierele. Să creezi texte și să le salvezi, să editezi fotografii, să înțelegi cum funcționează o pagină web. Dar site-urile au nevoie și de optimizare SEO, indiferent că provin din șabloane HTML, wordpress sau alt sistem CMS. Aceasta este întrebarea: sunt template-urile optimizate atunci când le cumpărați?
Răspunsul meu este nu. Nu puteți cumpăra un șablon și să împușcați doi iepuri dintr-un foc. Respectiv să obțineți și web design și SEO. Încă de la început vă spun că nu există așa ceva. Vă explic și de ce.
Paradox: făcute pentru uz general, fiecare șablon este unic!
Pentru o afacere de succes, cel mai simplu e să copiezi una care deja funcționează. La fel este și cu website-urile. Ca să aveți un site bun, un proiect bun, faceți rost de un template. Adică un șablon care este bun pentru mai multe situații. Iar ca să devină unic îl veți adapta. Optimizarea SEO la un template asta înseamnă, să adaptați site-ul conform cu nevoile dvs. Deci, logic, fiecare șablon este astfel conceput încât să se muleze oarecum pe o idee.
Să faceți optimizare SEO la un site care activează în domeniul x înseamnă (printre altele) să-i adaptați codul sursă. Astfel încât Google să-l înțeleagă drept furnizor de servicii din domeniul x. Asta înseamnă denumiri, nume de pagini, meta date, conținut, alte imagini. Doar structura rămâne. Ați înțeles nu-i așa? Un template nu poate fi general valabil. Proiectul de web design, structura acestuia, sunt singurele care rămân valabile. SEO se face pentru fiecare în parte.
Revenind la template-ul Inance de mai sus, dacă în loc de imagini cu lăcătuși și instalatori am pune o coafeză? Ar fi un site bun, de ce nu!? Atunci conținutul și SEO se face pentru salon de frumusețe, frizerie, coafură. Logic.
Bun, atunci de ce ni se spune că este optimizat SEO? Aveți răspunsuri posibile mai jos.
Un template optimizat SEO înseamnă doar reclamă
Chiar așa! Când cineva vrea un site și nu prea știe cum să aleagă, faptul că acel template este prezentat ca fiind optimizat SEO… poate fi decisiv. Și, în definitiv, reclama este sufletul comerțului. Dacă vreți să vă vindeți mașina, nu o veți lăuda? Nu veți spune că merge bine?
Designerul nu se pricepe la SEO
Bun, eu am convingerea că un web designer nu gândește un text în ansamblul lui. Nu vede conexiunile la modul abstract. Nu că ar fi prost sau neinstruit, dar el vede un site din alt punct de vedere. Respectiv ca pe o formulă matematică sau ca pe un ilustrator. Acesta este jobul lui. La fel, un copywriter nu-și va băga nasul în depanarea codului sursă. Nu îl avantajează.
Magazinul online determină caracteristicile produsului
Știți cum e!? Într-un portal, un magazin online unde sunt expuse tot felul de produse și servicii web, de cele mai multe ori sunt mulți producători. Or, administratorul magazinului, pentru a impulsiona vânzarea sau expunerea unui produs, îi adaugă la vedere câteva calități. Unele sunt de la sine înțelese, altele există realmente, iar altele sunt închipuite.
Concluzia despre template-uri
Sper că am reușit să vă conving de câteva lucruri. Dincolo de acela că dacă vreți ceva care să meargă bine, atunci cumpărați un șablon. Template-urile sunt soluții de design web deja testate, verificate, aveți service la ele. Faceți și economii la bugetul dvs. Dar un template nu vine optimizat SEO! Nu are cum.
Așadar nu veți scăpa de optimizarea SEO a site-ului rezultat. Nu se poate, nu aveți cum. Dacă nu mă credeți, mai citiți textul o dată. Mai întrebați pe cine se pricepe, mai citiți și dvs. Dar dacă vreți sugestia mea, atunci ocupați-vă de ceea ce știți mai bine. Lăsați designul și SEO în seama altora care lucrează mai repede și mai bine.
» Cum aleg o temă de wordpress