Trei metode de SEO off-page și distribuire de conținut

SEO off page prin link building
SEO off page prin link building

După ce am creat un conținut valoros în site-ul nostru, următoarea etapă este distribuirea lui. Dacă difuzăm în locul corect ceea ce se află în site-ul nostru – articol, fotografie, servicii, produs – avem șanse mai mari de a obține vizitatori, cumpărători sau parteneri. Este de fapt scopul pentru care ne-am făcut un site. În fond, difuzarea conținutului înseamnă SEO off-page și este ceea ce se numește link-building.

Distribuirea corectă a conținutului paginii (site-ului) ne crește așadar relevanța în domeniul respectiv. Vedeți dvs., foarte mulți vorbesc despre distribuirea conținutului, dar mult mai puțini o fac așa cum trebuie. În cele ce urmează vă voi explica principiile după care se face acest așa-numit SEO off-page.

În traducere, link-building înseamnă construirea de legături. De ce ? Simplu, pentru că dacă te ocupi cu ceva, ai tot interesul să faci parte dintr-un grup despre acel ceva. De exemplu, dacă ești avocat, ai tot interesul să exiști pe un portal unde sunt avocați. Astfel încât oricine caută un avocat să te poată găsi. Pentru că, logic, nu vei căuta avocați pe un site unde se vând cereale, de exemplu.

Dacă scrii articole pentru site-uri, dacă te ocupi cu web design-ul, faci fotografii, ai un magazin online, orice fel de business mic sau mare ați avea, interesul este să fiți conectați cu cei care caută serviciile dvs. De asemenea, să faceți parte dintr-un anumit grup. La fel ca fotbaliștii, fiecare vrea să facă parte dintr-un club, asta ca să poată juca fotbal la modul organizat. Așadar, asta înseamnă link-building, să creați legături spre dvs., spre site, spre serviciile sau magazinul dvs.

Cele mai obișnuite tipuri de legături spre site-ul dvs pot fi:

  1. de pe texte ancoră din articole puse pe site-uri specializate, din advertoriale;
  2. bannere de pe alte site-uri;
  3. legături de pe rețelele sociale.

Spunem că avem un link care provine de pe o ancoră când de pe un cuvânt sau o expresie pleacă o legătură spre site-ul nostru. În acest caz, cuvântul, sintagma, expresia reprezintă ancora. În imaginea de mai jos aveți exemple de ancore dintr-un text. De pe cuvintele accentuate cu galben pleacă legături spre articole despre SEO. Dar, la fel de bine se poate întâmpla să fie despre rent-a-car, despre cofetărie, etc.

ancora SEO
Exemple de ancore folosite în SEO; text si imagine (banner)

Link-urile de pe bannere le știți deja. Știu, unele sunt foarte enervante, dar tot din SEO off-page fac parte. Iar despre cele din rețelele sociale nu sunt foarte multe de spus, le-a experimentat toată lumea.

SEO off-page; cum, unde, cât costă…

După ce am explicat care este esența link-buildingului, să vedem cam care ar fi  cele mai bune metode de realizare în România. Deci, despre SEO off-page la noi, cum se face. Înainte de a le expune pe cele (care am constatat eu) mai frecvente și eficiente, să spun două vorbe despre linkurile din comentarii. Indiferent că vin de la site-uri sau bloguri.

La noi, în România, să comentezi un articol juridic (de exemplu) pe un site… este ireal! De ce? Pentru că nu ți-e permis linkul. La fel, să comentezi un articol de specialitate de pe un site de știri! Sunt rare și ți-este interzis linkul. Cam atât…

Legături de pe advertoriale SEO optimizate

Cel mai simplu mod de a obține linkuri spre site-ul dvs este de a publica un advertorial pe un site gazdă. Cu cât este site-ul gazdă mai vizitat, cu cât este mai bun și mai relevant, cu atât mai mult aveți șanse să primiți vizitatori de pe site-ul respectiv. Acesta poate fi un portal specific profilului dvs, un site de știri. Sau un blog bine cotat.

Important este ca textul ancoră să fie relevant pentru link. La fel, bannerele ar trebui să fie și ele cu o anumită relevanță. De exemplu, atributul ALT al unei imagini de pe care pleacă un link ar trebui să aibă legătură cu pagina de destinație. Cine are câteva noțiuni de SEO știe ce important este textul alternativ al unei imagini. O imagine cu o bicicletă ar trebui să ducă (în principiu) undeva unde se vorbește despre ciclism.

» Însemnătatea atributului ALT pentru SEO

Linkurile din advertoriale pot însă să coste destul de mult. Să plătiți un advertorial la un cotidian făcut după toate regulile SEO ajunge la sute de euro dacă este din Timișoara, București, Cluj… Însă, dacă e site-ul de știri al unui orășel, prețurile pot fi rezonabile. Însă ar trebui să vă orientați după locul unde este publicul țintă, nu după cât costă!

» Ce este Alt Text pentru un site SEO

Linkuri de pe Facebook

Să obțineți legături de pe Facebook nu este deloc greu. Aveți un site mai mult sau mai puțin optimizat SEO, un blog, un magazin online… pe Facebook îl promovați destul de ușor. De ce trebuie difuzat pe rețelele sociale? Simplu, dacă nu se vorbește despre site-ul dvs înseamnă că nu existați.

promovare de continut pe Facebook
promovare de continut pe Facebook

Promovarea pe Facebook este relativ ieftină, dacă o faceți dvs poate fi chiar gratuită. Problema este însă alta: relevanța vizitelor. Oricât de bine ați fi scris un text, oricât de bine ar fi acesta optimizat, dacă nu-l interesează pe vizitator atunci n-ați făcut nimic. Ba, dimpotrivă, vă faceți mai mult rău…

Să ne lămurim. Dacă vă postați pe contul personal legătura spre un articol pe site-ul dvs., ar fi bine ca vizitatorii să fie interesați! Altfel, intră pe site, utilizatorul neavizat vede că nu e ceva ce-l interesează și pleacă. Google va înțelege că postarea dvs. nu este relevantă pentru ancora respectivă. Soluția este ca postările să fie făcute în grupuri specifice. Pe grupuri de oameni preocupați de aceleași subiecte. De exemplu, dacă aveți un hotel și îl promovați într-un grup de turism este foarte bine.

Faceți o pagină specială de firmă și va fi mai bine. Se poate face SEO și pe aceasta.

Dacă vă promovați postările pe contul personal, atunci aveți toate șansele să ratați promovarea. Fiindcă veți avea prea puțini vizitatori interesați cu adevărat de industria dvs.

Articole pe Linkedin

Linkedin oferă posibilitatea de a vă promova articolele care fac trimitere spre site-ul dvs. Mie mi se pare o rețea de social media foarte profesionistă. Adică sunt și aici tot felul de zoombie care dau din gură dar, în general, sunt excluși. Nu au public! În plus, Linkedin are și ea un algoritm, oferă un fel de SEO destul de asemănător cu cel pentru Google. Este o rețea destul de bună pentru promovare.

Promovarea pe Twitter

De când twitterul a fost preluat de Elon Musk, aici lucrurile s-au schimbat. Nu mai e ceea ce a fost înainte. Totuși, unii urcă, alții cresc. Până la urmă și Musk este un om de afaceri și îl preocupă reclama.

În esență, această componentă majoră de SEO trebuie să ducă la un singur lucru: cât mai multe legături și cât mai mulți vizitatori „calificați” în site-ul dvs. Un vizitator calificat este acela care făcând click pe o legătură ajunge la o pagină care-l interesează. Nu unul care are cu totul alte așteptări.

» Mai multe despre SEO off-page

» 7 SEO best practices

Despre Matei Bitea Articolele 200
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...