
Oricine are o afacere pe plan local, un serviciu, un cabinet, o farmacie, în fine, un magazin sau un atelier va auzi de SEO. Va înțelege ce înseamnă acronimul de la search engine optimization. Și se va întreba la un moment dat cum să aibă o expunere mai mare. Cum să se promoveze pe plan local? Aceasta pentru că, probabil, cei mai mulți clienți sunt din același oraș.
Cum se face SEO pentru Timișoara? Cum se face pentru alt oraș? Principiile sunt aceleași oriunde v-ați afla în România. Și oriunde în lume unde există serviciile Google. Trebuie să profitați de tot ce aveți la îndemână.
Înainte de a începe să vă descriu pașii pe care-i aveți de făcut voi face un rezumat gen „how-too”. Apoi, dați-mi voie să vă fac o paranteză. Este utilă pentru a înțelege cum s-a schimbat SEO de-a lungul timpului. Și de ce se va schimba în continuare. Și de ce va trebui să rămâneți mereu „în priză” cu tot ce se întâmplă.
Da, paradoxal, dacă știi SEO, realizezi că pentru a exista pe internet nu ai nevoie de un website. Dar este absolut obligatoriu să ai o locație fizică, un număr de telefon (mobil) și o adresă de Gmail. Am învățat asta de la primele cursuri ținute de Google, eu fiind prin 2006 unul dintre primii absolvenți ai Atelierului Digital. Nu vreau să mă laud, cursurile erau făcute ca să înveți, puteau fi terminate de oricine avea interesul. Practic le înveți până treci examenul. Se obținea o diplomă.
Cine urma acele cursuri învăța din materiale video, putea să studieze pe îndelete din Search Engine Optimization Starter Guide. Ei bine, acestea nu mai sunt. Ceva echivalent și cred că actualizat oarecum ar fi la adresa de la Google Developers. De ce s-au schimbat? Sunt mai multe motive, dar voi enumera doar două:
Ideea de bază este însă aceea că SEO a devenit un mod de viață. Vinzi, oferi, cauți, creezi… trebuie să faci SEO, adică să sari în ochi motoarelor de căutare. Nu-ți trebuie neapărat un site, trebuie să știi cum să fii găsit. Problema care se va schimba mereu este însă aceea de a fi găsit înaintea altora. Adică înaintea concurenței dvs.
Bun, acum să trecem la pașii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a te promova pe plan local. Sau cum se zice, SEO local. Valabil pentru orice oraș, nu doar pentru Timișoara!
Asta înseamnă că va trebui să aveți o adresă de Gmail. După ce aveți adresa de la ei, intrați în contul dvs și accesați Google Maps. Revendicați locația mutând fanionul pe hartă acolo unde se află sediul firmei. Al cabinetului sau atelierului, în fine a afacerii dvs.
În mod evident, puteți face acest lucru și dacă sunteți o reprezentanță a unei alte societăți. SEO înseamnă să marcați acest punct ca fiind compania dvs. Apoi, printr-un proces simplu, veți furniza toate datele dvs. Mă rog, ale companiei. Nu este nevoie să le prezint acum, ele se pot schimba în forma lor dar în fond nu sunt o filosofie.
Furnizați adresa, telefonul, indicați cu ce vă ocupați, cât personal aveți…
Următoarea etapă ar fi verificarea celor de la Google Romania. Ei urmăresc să știe dacă locația chiar vă aparține. Se va trimite o carte poștală la adresa pe care ai furnizat-o și în ea va fi un cod. Acestea trebuie introdus într-un formular din contul dvs. (Când aveți codul intrați în cont și accesați secțiunea de profil a afacerii, unde oricum nu veți putea face nimic până nu introduceți acest semn de siguranță.)
Acum, după ce sunteți „proprietarul” locației, oricine va căuta pe net magazinul îl va vedea. Puteți trimite locația din Google Maps celui care vrea să vină cu mașina și are nevoie de indicații. Aveți deja o bună parte din SEO! E fain, nu-i așa?
>>> Aveți toate detaliile practice aici, pe Google My Business
Mai sus ați rezolvat problema existenței pe plan local. Acum va trebui să mergeți mai departe. Adică SEO înseamnă și să lucrezi astfel încât să fii plasat înaintea concurenței. Altfel, dacă rămâneți la acest stadiu, nu că nu veți exista, dar când cineva caută produsul sau serviciul oferit de dvs Google va arăta alte locații înaintea celei a dvs.
Aici este problema care doar prin SEO făcut foarte bine o veți depăși. Cum? Mai jos sunt câteva soluții pe care dacă le puneți în practică veți rezolva promovarea afacerii dvs.
Din contul dvs veți avea acces la secțiunea profil a business-ului dvs. Acum se numește Google MyBusiness, dar deja se poate administra direct din Google Maps. Puteți introduce produse, anunțuri, evenimente sau postări. Inclusiv fotografii.
Dacă vreți să aflați ce înseamnă o promovare pe plan local, respectiv în Timișoara, puteți vedea site-ul meu din profilul Google. Faceți click pe www.eu789ro.business.site
Site-ul pe care vi-l oferă Google este destul de puțin manevrabil din punct de vedere SEO. Vă sugerez să introduceți în titlul primei pagini a acestuia cuvântul localității de unde sunteți. În cazul meu este Timișoara. Este o modalitate de localizare.
Adresa acestui site va avea terminația de business.site. Distribuiți-o pe unde puteți, cât puteți, deveniți cât mai vizibil. Postați regulat în ea.
Adică un site adevărat, pe care să-l, puteți controla. La care să puteți face optimizare SEO așa cum doriți. Deosebirea dintre aceste două tipuri de site este tocmai cea despre posibilitatea de a-l optimiza.
Un website autentic este foarte util, în sensul că practic aveți posibilități nelimitate. Nu vă ține nimeni socoteala la cât de lungi sunt textele. La cel de pe GMB nu puteți scrie mai mult de 1500 caractere per post.
Și cel mai important este că având propriul dvs site vă puteți introduce meta tag-urile. Elemente esențiale pentru promovarea unui site. Fără acestea nici nu puteți să faceți SEO!
Vă spun una pentru că mai multe este greu de întreținut. Și nu sunteți credibili. Alegeți rețeaua socială unde vă simțiți mai bine și unde sunteți prezent în mod real, acolo unde estimați că vor fi majoritatea clienților dvs.
Răspândiți-vă site-ul peste tot. Indiferent ce variantă folosiți, cel de la Google sau unul cu extensia ro sau com sau oricare alta. Comentați pe site-uri și bloguri dându-vă adresa site-ului, comentați fiind logați în contul afacerii dvs.
În cele din urmă, după un timp, veți realiza că existați în plan local. Cam asta înseamnă SEO local.
Indiferent ce tip de site alegeți, inclusiv pagina de Facebook sau Linkedin… o regulă este sigură. Nu dați titluri de pagină de genul numelesite-ului.ro - despre noi sau Nume de firmă. Nu este eficient. Sunt rare persoanele care caută pe net după numele site-ului sau după numele firmei.
Gândiți-vă la un titlu care să includă numele serviciului pe care-l oferiți și cuvântul Timișoara. Sau de unde este afacerea dvs.
De exemplu, mai demult, am avut în lucru un site care avea titlul: „paharunic.ro - calitate pentru firma ta!” Era o afacere de pahare personalizate. Sincer, un titlu de toată jena, dar nah, pentru asta există diviziunea muncii. Unii fac unele, alții altele. Fiecare ce știe mai bine. Am schimbat în Pahare și cadouri personalizate din Timișoara, suveniruri și hand made iar parcă dintr-odată totul s-a schimbat.
La fel descrierile paginilor dvs., evitați expresii de genul „avem misiunea” sau altele de genul acesta. Încercați să țineți utilizatorul pe pagină printr-o exprimare de calitate. SEO înseamnă și asta, site-ul să fie vizitat nu să vă plece clientul după 10 secunde.
Nu introduceți titluri care nu au legătură cu subiectul. Este o păcăleală pe care vi-o faceți singuri. Oamenii intră și când văd că nu este ce au crezut pleacă. Asta înseamnă că vă crește rata de respingere. Ceea ce este cam greu de digerat pentru poziționarea site-ului.
Folosiți 60 de caractere la titlu astfel încât să includeți informațiile inițiale. Mai mult nu le ia Google în considerare, mai puțin pierdeți pentru că nu folosiți eficient spațiul.
Și mai citiți în surse credibile. Sau angajați pe cineva să vă administreze site-ul. Pe mine, de exemplu!
