La început mă interesa să-mi promovez și să-mi vând fotografiile. Așa am înțeles că să faci optimizare SEO este de multe ori mai important decât să fii designer web.
De ce să apelați pentru servicii de optimizare SEO la un freelancer și nu la o agenție? Mai ales că rezultate la fel de bune sau de proaste se pot obține în ambele variante.
Aceasta este o bună întrebare. Din fericire există și un răspuns la fel de bun. Optimizarea SEO are strânsă legătură cu conținutul site-ului. Adică textul și imaginile din site sunt cele care influențează performanța unei pagini web, uneori decisiv, alteori împreună cu codul sursă. Indiferent că avem un website în HTML sau PHP sau altceva... principiile sunt aceleași. Un răspuns mai simplu: un site nu există fără text și fără fotografii!
Eu am avantajul unei cariere de jurnalist de presă scrisă. Deci copywriting! Fotograf de mic copil iar apoi fotoreporter, așadar sper că am acumulat destule cunoștințe. Iar marketingul propriu zis l-am deprins la ziar. Noi, cei din presă, trebuia să ne vindem articolele, nu-i așa? Trecerea la online și marketingul digital sunt transformări firești...
SEO on-page se referă la tot ce se află în interiorul site-ului. Vizibil sau nu utilizatorului dar perfect inteligibil pentru Google sau alte motoare de căutare. Intervin asupra acestor elemente și vă fac site-ul mai ușor de găsit pe internet.
Acum, ați dori să știți ce modificări fac? Toți cei care se ocupă de optimizare SEO fac în principiu același lucru. Sau ar trebui să facă. Ceea ce-i diferențiază este talentul, unii fac mai bine alții mai puțin. Am să vă enumăr mai jos câteva operațiuni, cu precizarea că dacă schimb un text o voi face doar în formă nu și în conținut.
» Optimizarea SEO ce înseamnă de fapt?
Titlul unei pagini sau al întregului website este primul element din SEO. Uneori este și cel mai important. Ați întâlnit desigur site-uri care aveau titluri de genul: Numele firmei, acasă, despre noi, contact, misiunea noastră, produse.... și altele asemenea. Poate vi se pare ceva normal, dar vă asigur că nu sunt bune pentru titluri de pagină web. Poate cuvinte care fac parte dintr-un meniu de navigare, da, asta este altceva. Dar nu titluri pentru o pagină care să transmită informații către Google.
Spunem că facem optimizare SEO dacă acolo unde se întâlnesc astfel de titluri se procedează la schimbarea lor. Cum? De exemplu, în loc de numele firmnei am adăuga și câteva cuvinte cu ce se ocupă această firmă. Căci veți fi căutat după produsul sau serviciul pe care-l oferiți și foarte rar după numele de firmă. Este ceva logic. Închipuiți-vă pe dvs cum căutați ceva pe Google! Asta înseamnă optimizare SEO, când se caută ceva Google să ofere răspunsul din site-ul dvs.! Iar dvs aveți interesul acesta.
» Ce înseamnă conținut de calitate. De la Google citire
Acestea sunt elemente vitale pentru procesul de optimizare SEO. Sunt etichete de limbaj HTML care au forma generică <meta name=" " content=" ">. Între ghilimele se introduce un conținut specific pentru fiecare tip de acțiune și de site. De exemplu, meta tag-ul description face o descriere sumară a conținutului paginii. Dacă nu introduceți acest meta tag, atunci Google va extrage din pagina dvs un fragment de text pe care-l va considera description.
De cele mai multe ori această opțiune a lui Google (sau alt motor de căutare) nu vă va satisface. Așadar, pentru a avea o optimizare SEO cât mai reușită va trebui să introduceți meta tag-ul respectiv. S-ar putea ca nici cel pe care vi l-a introdus web designerul să nu fie cea mai bună soluție.Mai sunt meta tag-uri care spun ce fel de logo aveți. Sau care este imaginea pe care o difuzați când faceți share pe facebook. Meta tag-uri care spun browserului cum să fie prezentată pagina dvs. Toate acestea țin de ceea ce se numește optimizare SEO. Ele determină felul în care este prezentat și indexat site-ul dvs.
Fotografiile sunt de foarte multe ori ignorate în rolul lor de promovare a site-ului. O imagine dacă este bine optimizată SEO poate transmite singură o mulțime de informații. Determinante sunt atributul „alt” precum și „title” sau includerea acesteia în link-uri. Foarte importantă este pentru SEO o imagine, lucru de care cei mai mulți designeri nu țin cont. O fotografie optimizată SEO poate determina inclusiv viteza de încărcare a site-ului.
» Optimizare SEO pentru fotografii. Viteza si relevanta site-ului
» SEO la fotografie... sau cum 1000 de cuvinte este banal
Optimizarea de tip SEO on-page este mult mai vastă decât cele expuse mai sus. Mai avem link-urile, ancorele lor, modul de formatare și prezentare al textului în sine, titlurile și dispunerea acestora... Sunt suficiente. Or, dacă acestea sunt tratate cu indiferență, devine irelevant cât de frumos arată un site pe monitor. Pentru că oricât de frumos vi se pare că este site-ul, oricâți bani ați fi investit dacă nu comandați optimizare SEO profesionistă, înseamnă că ați aruncat banii pe fereastră. Că practic dvs munciți pentru site și nu el pentru dvs.!
Și mai sunt... multe!
Evident că SEO off-page înseamnă optimizare pentru cam tot ce nu face parte strict din codul sursă. Sau din conținutul text sau imagine din pagină. Așadar ține de prezența online a site-ului. Este important acest tip de optimizare SEO? Merită să ne concentrăm pe ceva ce poate am controla mai greu sau deloc!?
» Cum devii bun prin link-uri și comentarii
Suma conexiunilor, a legăturilor care pleacă dinspre un site și ale celor care intră în acesta se numește link-building. O Opinie larg împărtășită este aceea că putem vorbi despre optimizare SEO off-page doar în ceea ce privește link-urile care intră în site. Adică de unde vin acestea. Este un punct de vedere. Totuși, eu includ aici și legăturile care ies din site. De ce? Simplu, pentru că direcția înspre care se duc acestea determină specificul site-ului. Acestea îl fac pe Google să înțeleagă mai bine despre ce e vorba.
Link Building for SEO: The Beginner’s Guide
Optimizarea SEO de tip off-page pune mare preț pe linkurile care vin spre un site. Înseamnă că acesta din urmă este „viu”. În funcție de felul în care este construită legătura, scoate în evidență una sau mai multe caracteristici. Spre deosebire de acum câțiva ani nu mai contează doar să vină legături. Să facem schimb de legături. De ce? Pentru că oamenii abuzează, se făcea schimb de linkuri doar pentru a fi cât mai multe. Calitatea era dată la o parte.
» Cum să ne preocupăm de link-uri în promovarea site-urilor
Ce înseamnă un link bun!? Depinde de context. Gândiți-vă că una ar fi să apară o legătură spre această pagină dintr-o recomandare care vine de la Bill Gates. Să spună acesta pe site-ul lui că vedeți fraților, acolo în România este unul al naibii de bun! Acesta este site-ul 789.ro vă face SEO, promovare, știe ce-i aia optimizare, știe tot ce vreți! Și altceva să mă laude o prostituată din Taiwan. Evident, am exagerat, dar numai în scop educativ.
La fel, o comparație dintre un link care vine dintr-un advertorial al unui site de mare tiraj sau de pe un blog de cartier. Este vorba de notorietate aici, de număr de vizitatori, de felul în care este construită legătura.
Agențiile și freelancerii care fac optimizare SEO spun că mai bine să ai un link bun decât o mulțime proaste.
Marea problemă a tehncii de link building este însă aceea că un singur link este costisitor, costă mulți bani. Mai multe legături, mai slabe, care să aibă aceeași valoare însumată pentru SEO off-page sunt mai ieftine sau gratuite. Dar consumă mult timp până le creezi!
Aceasta este marea problemă a celor care vor sau care se ocupă de optimizare SEO: costurile! Nu mai puțin și pentru clienți...
Acestea sunt de fapt urme ale existenței site-ului dvs. Unde se „vorbește” despre site-ul dvs acolo este o urmă, o amprentă, cum doriți să-i spuneți. Este o metodă mai migăloasă de optimizare SEO off-page și necesită mai mult timp. Însă este mai stabilă. Această amprentă durează atât timp cât funcționează și site-ul unde este lăsată urma.
» Blog cu articole despre SEO și altele din lumea internetului
Vreți să vă puneți bannerul undeva pe un site? Dacă puteți, faceți-o! Cineva vreau un banner la dvs în pagină? De ce nu, acceptați, mai ales dacă și plătește... Bannerele într-un site sunt tot un fel de link-building. Seamănă într-un fel cu mai vechea rubrică de link-exchange. Optimizarea SEO profită de aceste modalități de reclamă.
Încă mai sunt „specialiști” care susțin că un link sau un banner trebuie să plece cu atributul de nofollow de la dvs. din site. Eu vă spun să nu vă luați după ei, sunt rămași în urmă. Un link este dovada că existați și aveți nevoie de acest lucru!...
» Link-urile din advertoriale sau cum ajungi să faci reclamă pentru alții!
» Ce face un blog? E bun la SEO sau nu?
În cât timp se obține prin optimizare SEO o poziție de top în căutări?
Este greu de dat un răspuns, dar această perioadă este de durata a cel puțin câteva săptămâni sau luni. În procesul de optimizare SEO multe depind de concurență și de dimensiunea ei. Apoi, un element ce nu poate fi controlat este ritmul în care Google indexează site-ul și îi determină un așa numit punctaj.
Optimizarea SEO este definitivă?
SEO este un proces permanent. Site-ul trebuie mereu adus la zi dpv al fluctuației algoritmilor Google. Aceasta deoarece apar mereu schimbări care înseamnă de fapt o adaptare la evoluția internetului, la modificările de ordin social ale utilizatorilor. Mai este și o reacție a celor de la Google ca răspuns la manipulările și fraudele pe seama motorului de căutare.
Cât timp se păstrează rezultatele obținute prin optimizare SEO?
Există într-adevăr o anumită stare de inerție în care rezultatele se mențin dacă nu mai lucrăm pe site. Adică după ce am terminat procesul de optimizare, după ce ne-am asigurat că site-ul corespunde cu „pretențiile” SEO. Este o greșeală să „ne culcăm pe o ureche”. Locul fruntaș pe care se poziționează site-ul mai este păstrat pentru o durată de câteva zile, o săptămână, două... Ceilalți participanți, respectiv concurența, nu stau pe loc și vor încerca mereu să profite ca să vă treacă în față. Deci, sintetic, rezultatele nu durează mult, nu sunt veșnice!
Există SEO negativ?
SEO negativ, adică să faci un site să fie penalizat de Google, să dispară din căutări, este un vis mai vechi al „răilor” de pe net. Aceștia se laudă că pot face SEO negativ asupra oricui. Obțin clienți din cei care vor să-și vadă „concurența la pământ”. Adică se promovează prin detronarea altor site-uri și ajung înaintea lor în mod artificial. Este considerată o metodă de optimizare SEO off-page care încearcă să înșele motoarele de căutare. Și mai este cunoscută sub numele de black hat. Din (ne)fericire i-a apus vremea. Google a dezvoltat algoritmi care nu mai țin cont de prezența unui site în zona unora care vând Viagra sau oferă jocuri de noroc. Cel puțin nu fără a evalua și contextul acestor linkuri.
Ce înseamnă să scrii în tehnica SEO?
Din punctul meu de vedere este o prostie, nu poate exista un scriitor în tehnica SEO, altul în tehnica inginerească, etc. Copywritingul este același. Însă unii confundă noțiunile. O parte dintre cei care pretind că se ocupă de SEO scriu texte fără sens. Adică aruncă cuvinte cheie pentru a ieși cât mai multe la număr. Să promovezi ceva, să scrii despre ceva nu înseamnă a scrie la nesfârșit texte pentru motoarele de căutare. Ele trebuie citite de oameni care, dacă-și pierd interesul, abandonează lectura iar efectul obținut este invers. Așa zisa tehnică SEO se observbă atunci când textul, topica lui nu e este verosimilă. Apar cuvinte care parcă nu-și au locul acolo. Aceasta se mai numește și Stuffing words.