buton acasa     Optimizare SEO    

Optimizare SEO Timisoara, administrare-promovare site-uri

Optimizare SEO Timisoara
Optimizare SEO pentru aproape orice site, administrare-promovare, managementul conținutului. De fapt tot ce ține de existența unui site.
Sunt interesat de pagini web de la sfârșitul anilor 90, când am hotărât să învăț web design. Primul site adevărat l-am construit însă în 2000. Era site-ul meu și eram printre puținii din România care aveau un nume de domeniu propriu. Apoi am trecut la SEO, la optimizarea și promovarea site-urilor...
creeator de continut SEO Timisoara
Servicii de creare de conținut, SEO on-page și off-page, copywriting.

Optimizare SEO Timisoara
Am început să învăț despre realizarea și promovarea site-urilor pe la sfârșitul anilor 90. Apoi, în 2000, aveam un nume de domeniu al meu și făceam primul site adevărat. Despre SEO și ce înseamnă optimizare abia după câțiva ani. Să fim sinceri, Google abia se năștea...
La început mă interesa să-mi promovez și să-mi vând fotografiile. Așa am înțeles că să faci optimizare SEO este de multe ori mai important decât să fii designer web.

De ce să apelați pentru servicii de optimizare SEO la un freelancer și nu la o agenție? Mai ales că rezultate la fel de bune sau de proaste se pot obține în ambele variante.

    Avantajele unui freelancer:
  • Prețuri mai mici comparativ cu agenția SEO;
  • comunicare rapidă, directă și deci mai eficientă;
  • posibilitatea unei „chimii” între client și prestator;

De ce serviciile mele de freelancer?

Aceasta este o bună întrebare. Din fericire există și un răspuns la fel de bun. Optimizarea SEO are strânsă legătură cu conținutul site-ului. Adică textul și imaginile din site sunt cele care influențează performanța unei pagini web, uneori decisiv, alteori împreună cu codul sursă. Indiferent că avem un website în HTML sau PHP sau altceva... principiile sunt aceleași. Un răspuns mai simplu: un site nu există fără text și fără fotografii!

Eu am avantajul unei cariere de jurnalist de presă scrisă. Deci copywriting! Fotograf de mic copil iar apoi fotoreporter, așadar sper că am acumulat destule cunoștințe. Iar marketingul propriu zis l-am deprins la ziar. Noi, cei din presă, trebuia să ne vindem articolele, nu-i așa? Trecerea la online și marketingul digital sunt transformări firești...

» SEO - dicționar de bază


Optimizare SEO on-page

SEO on-page se referă la tot ce se află în interiorul site-ului. Vizibil sau nu utilizatorului dar perfect inteligibil pentru Google sau alte motoare de căutare. Intervin asupra acestor elemente și vă fac site-ul mai ușor de găsit pe internet.

Acum, ați dori să știți ce modificări fac? Toți cei care se ocupă de optimizare SEO fac în principiu același lucru. Sau ar trebui să facă. Ceea ce-i diferențiază este talentul, unii fac mai bine alții mai puțin. Am să vă enumăr mai jos câteva operațiuni, cu precizarea că dacă schimb un text o voi face doar în formă nu și în conținut.

» Optimizarea SEO ce înseamnă de fapt?

Adăugarea sau schimbarea titlurilor

Titlul unei pagini sau al întregului website este primul element din SEO. Uneori este și cel mai important. Ați întâlnit desigur site-uri care aveau titluri de genul: Numele firmei, acasă, despre noi, contact, misiunea noastră, produse.... și altele asemenea. Poate vi se pare ceva normal, dar vă asigur că nu sunt bune pentru titluri de pagină web. Poate cuvinte care fac parte dintr-un meniu de navigare, da, asta este altceva. Dar nu titluri pentru o pagină care să transmită informații către Google.

Spunem că facem optimizare SEO dacă acolo unde se întâlnesc astfel de titluri se procedează la schimbarea lor. Cum? De exemplu, în loc de numele firmnei am adăuga și câteva cuvinte cu ce se ocupă această firmă. Căci veți fi căutat după produsul sau serviciul pe care-l oferiți și foarte rar după numele de firmă. Este ceva logic. Închipuiți-vă pe dvs cum căutați ceva pe Google! Asta înseamnă optimizare SEO, când se caută ceva Google să ofere răspunsul din site-ul dvs.! Iar dvs aveți interesul acesta.

» Ce înseamnă conținut de calitate. De la Google citire

Meta tag-urile; corecția sau introducerea lor

Acestea sunt elemente vitale pentru procesul de optimizare SEO. Sunt etichete de limbaj HTML care au forma generică <meta name=" " content=" ">. Între ghilimele se introduce un conținut specific pentru fiecare tip de acțiune și de site. De exemplu, meta tag-ul description face o descriere sumară a conținutului paginii. Dacă nu introduceți acest meta tag, atunci Google va extrage din pagina dvs un fragment de text pe care-l va considera description.

De cele mai multe ori această opțiune a lui Google (sau alt motor de căutare) nu vă va satisface. Așadar, pentru a avea o optimizare SEO cât mai reușită va trebui să introduceți meta tag-ul respectiv. S-ar putea ca nici cel pe care vi l-a introdus web designerul să nu fie cea mai bună soluție.

meta tag ptr optimizare SEO
Câteva meta tag-uri fără de care nu poate exista optimizare SEO decât așa, în glumă...

Mai sunt meta tag-uri care spun ce fel de logo aveți. Sau care este imaginea pe care o difuzați când faceți share pe facebook. Meta tag-uri care spun browserului cum să fie prezentată pagina dvs. Toate acestea țin de ceea ce se numește optimizare SEO. Ele determină felul în care este prezentat și indexat site-ul dvs.

Optimizare SEO pentru imagini

Fotografiile sunt de foarte multe ori ignorate în rolul lor de promovare a site-ului. O imagine dacă este bine optimizată SEO poate transmite singură o mulțime de informații. Determinante sunt atributul „alt” precum și „title” sau includerea acesteia în link-uri. Foarte importantă este pentru SEO o imagine, lucru de care cei mai mulți designeri nu țin cont. O fotografie optimizată SEO poate determina inclusiv viteza de încărcare a site-ului.

» Optimizare SEO pentru fotografii. Viteza si relevanta site-ului
» SEO la fotografie... sau cum 1000 de cuvinte este banal

Optimizarea de tip SEO on-page este mult mai vastă decât cele expuse mai sus. Mai avem link-urile, ancorele lor, modul de formatare și prezentare al textului în sine, titlurile și dispunerea acestora... Sunt suficiente. Or, dacă acestea sunt tratate cu indiferență, devine irelevant cât de frumos arată un site pe monitor. Pentru că oricât de frumos vi se pare că este site-ul, oricâți bani ați fi investit dacă nu comandați optimizare SEO profesionistă, înseamnă că ați aruncat banii pe fereastră. Că practic dvs munciți pentru site și nu el pentru dvs.!

Și mai sunt... multe!

SEO off-page sau link-building

Evident că SEO off-page înseamnă optimizare pentru cam tot ce nu face parte strict din codul sursă. Sau din conținutul text sau imagine din pagină. Așadar ține de prezența online a site-ului. Este important acest tip de optimizare SEO? Merită să ne concentrăm pe ceva ce poate am controla mai greu sau deloc!?

» Cum devii bun prin link-uri și comentarii

Suma conexiunilor, a legăturilor care pleacă dinspre un site și ale celor care intră în acesta se numește link-building. O Opinie larg împărtășită este aceea că putem vorbi despre optimizare SEO off-page doar în ceea ce privește link-urile care intră în site. Adică de unde vin acestea. Este un punct de vedere. Totuși, eu includ aici și legăturile care ies din site. De ce? Simplu, pentru că direcția înspre care se duc acestea determină specificul site-ului. Acestea îl fac pe Google să înțeleagă mai bine despre ce e vorba.

Link Building for SEO: The Beginner’s Guide

Ce înseamnă un link pentru SEO?

Optimizarea SEO de tip off-page pune mare preț pe linkurile care vin spre un site. Înseamnă că acesta din urmă este „viu”. În funcție de felul în care este construită legătura, scoate în evidență una sau mai multe caracteristici. Spre deosebire de acum câțiva ani nu mai contează doar să vină legături. Să facem schimb de legături. De ce? Pentru că oamenii abuzează, se făcea schimb de linkuri doar pentru a fi cât mai multe. Calitatea era dată la o parte.

» Cum să ne preocupăm de link-uri în promovarea site-urilor

Linkuri mai multe sau mai bune?

Ce înseamnă un link bun!? Depinde de context. Gândiți-vă că una ar fi să apară o legătură spre această pagină dintr-o recomandare care vine de la Bill Gates. Să spună acesta pe site-ul lui că vedeți fraților, acolo în România este unul al naibii de bun! Acesta este site-ul 789.ro vă face SEO, promovare, știe ce-i aia optimizare, știe tot ce vreți! Și altceva să mă laude o prostituată din Taiwan. Evident, am exagerat, dar numai în scop educativ.

La fel, o comparație dintre un link care vine dintr-un advertorial al unui site de mare tiraj sau de pe un blog de cartier. Este vorba de notorietate aici, de număr de vizitatori, de felul în care este construită legătura.

birou de optimizare SEO cu freelancer
Timișoara- 2004 - biroul meu de freelancer

Agențiile și freelancerii care fac optimizare SEO spun că mai bine să ai un link bun decât o mulțime proaste.

Marea problemă a tehncii de link building este însă aceea că un singur link este costisitor, costă mulți bani. Mai multe legături, mai slabe, care să aibă aceeași valoare însumată pentru SEO off-page sunt mai ieftine sau gratuite. Dar consumă mult timp până le creezi!

Aceasta este marea problemă a celor care vor sau care se ocupă de optimizare SEO: costurile! Nu mai puțin și pentru clienți...

Crearea de „amprente”

Acestea sunt de fapt urme ale existenței site-ului dvs. Unde se „vorbește” despre site-ul dvs acolo este o urmă, o amprentă, cum doriți să-i spuneți. Este o metodă mai migăloasă de optimizare SEO off-page și necesită mai mult timp. Însă este mai stabilă. Această amprentă durează atât timp cât funcționează și site-ul unde este lăsată urma.

» Blog cu articole despre SEO și altele din lumea internetului

Bannere și site-ul dvs

Vreți să vă puneți bannerul undeva pe un site? Dacă puteți, faceți-o! Cineva vreau un banner la dvs în pagină? De ce nu, acceptați, mai ales dacă și plătește... Bannerele într-un site sunt tot un fel de link-building. Seamănă într-un fel cu mai vechea rubrică de link-exchange. Optimizarea SEO profită de aceste modalități de reclamă.

Încă mai sunt „specialiști” care susțin că un link sau un banner trebuie să plece cu atributul de nofollow de la dvs. din site. Eu vă spun să nu vă luați după ei, sunt rămași în urmă. Un link este dovada că existați și aveți nevoie de acest lucru!...

» Link-urile din advertoriale sau cum ajungi să faci reclamă pentru alții!
» Ce face un blog? E bun la SEO sau nu?

carte de web design si SEO
O carte din care înveți despre web design. Cum să-ți faci un site prin cea mai rapidă și ieftină metodă. Respectiv prin modificarea unui template sau a unui site deja existent. Și primii pași în SEO, pentru a fi siguri de succes....
Citește un fragment și dacă-ți place cumpără!
servicii web
Poate vă interesează și alte servicii web pe care le ofer...

Optimizare SEO - FAQ

În cât timp se obține prin optimizare SEO o poziție de top în căutări?
Este greu de dat un răspuns, dar această perioadă este de durata a cel puțin câteva săptămâni sau luni. În procesul de optimizare SEO multe depind de concurență și de dimensiunea ei. Apoi, un element ce nu poate fi controlat este ritmul în care Google indexează site-ul și îi determină un așa numit punctaj.

Optimizarea SEO este definitivă?
SEO este un proces permanent. Site-ul trebuie mereu adus la zi dpv al fluctuației algoritmilor Google. Aceasta deoarece apar mereu schimbări care înseamnă de fapt o adaptare la evoluția internetului, la modificările de ordin social ale utilizatorilor. Mai este și o reacție a celor de la Google ca răspuns la manipulările și fraudele pe seama motorului de căutare.

Cât timp se păstrează rezultatele obținute prin optimizare SEO?
Există într-adevăr o anumită stare de inerție în care rezultatele se mențin dacă nu mai lucrăm pe site. Adică după ce am terminat procesul de optimizare, după ce ne-am asigurat că site-ul corespunde cu „pretențiile” SEO. Este o greșeală să „ne culcăm pe o ureche”. Locul fruntaș pe care se poziționează site-ul mai este păstrat pentru o durată de câteva zile, o săptămână, două... Ceilalți participanți, respectiv concurența, nu stau pe loc și vor încerca mereu să profite ca să vă treacă în față. Deci, sintetic, rezultatele nu durează mult, nu sunt veșnice!

Există SEO negativ?
SEO negativ, adică să faci un site să fie penalizat de Google, să dispară din căutări, este un vis mai vechi al „răilor” de pe net. Aceștia se laudă că pot face SEO negativ asupra oricui. Obțin clienți din cei care vor să-și vadă „concurența la pământ”. Adică se promovează prin detronarea altor site-uri și ajung înaintea lor în mod artificial. Este considerată o metodă de optimizare SEO off-page care încearcă să înșele motoarele de căutare. Și mai este cunoscută sub numele de black hat. Din (ne)fericire i-a apus vremea. Google a dezvoltat algoritmi care nu mai țin cont de prezența unui site în zona unora care vând Viagra sau oferă jocuri de noroc. Cel puțin nu fără a evalua și contextul acestor linkuri.

Ce înseamnă să scrii în tehnica SEO?
Din punctul meu de vedere este o prostie, nu poate exista un scriitor în tehnica SEO, altul în tehnica inginerească, etc. Copywritingul este același. Însă unii confundă noțiunile. O parte dintre cei care pretind că se ocupă de SEO scriu texte fără sens. Adică aruncă cuvinte cheie pentru a ieși cât mai multe la număr. Să promovezi ceva, să scrii despre ceva nu înseamnă a scrie la nesfârșit texte pentru motoarele de căutare. Ele trebuie citite de oameni care, dacă-și pierd interesul, abandonează lectura iar efectul obținut este invers. Așa zisa tehnică SEO se observbă atunci când textul, topica lui nu e este verosimilă. Apar cuvinte care parcă nu-și au locul acolo. Aceasta se mai numește și Stuffing words.

Citiți despre optimizarea SEO


Bitea Matei pfa

CUI 32042616; F35/1348/2013;
Calea Torontalului nr.7, Timisoara;
mateibit@yahoo.com; 0727.859.777;
» Cokies și GDPR
» Termeni și condiții de utilizare site
» Cum plătesc
» Politica de livrare și retur