Cum să ne preocupăm de link-uri în promovarea site-ului

link buikding
Importanta link-urilor dintr-un site si spre site

Ce înseamnă un link spre site-ul tău? Cel mai simplu mod de a explica noțiunea este să vă închipuiți că citiți un articol pe un blog, pe un ziar online, vă place articolul și comentați. Iar din acel comentariu pleacă o legătură spre site-ul dvs. Sau că aveți un blog și faceți schimb de legături cu un alt blog. Aceasta se numește schimb de linkuri.

Linkuri spre site-ul dvs se pot obține și dacă scrieți un articol și-l publicați într-o publicație online. Asta s-ar numi advertorial SEO. Mie nu-mi place cuvântul acesta „advertorial”, mai bine ar fi articol de reclamă. Sau text publicitare, dar în fine, nu după dorințele mele se face limba română.

Până cu nu foarte mult timp în urmă era o adevărată goană după audit-uri SEO de depistare a linkurilor slabe. Adică exista credința că dacă spre site-ul tău vine o legătură de pe un site „subțire” atunci ai de suferit. În sensul că nu e bine, că site-ul tău va scădea proporțional cu numărul de legături slabe spre el. Or, chiar și acum, mulți proprietari de site-uri comandă câte un audit SEO pe tema asta. Cineva să depisteze ce legături sunt și să facă o analiză dacă sunt bune sau dacă dimpotrivă, sunt slabe.

» Audit SEO. Definiție, cât costă și dacă ai nevoie…

Multe agenții de marketing, de SEO, de editare de conținut încă fac bani frumoși din treaba asta. Încă există firme care oferă înscriere în directoare de promovare dintre cele mai redutabile. Așa zic ei. Printre serviciile oferite de o agenție de marketing este automat o expertiză a legăturilor spre site.

Dar chiar aveți nevoie de o expertizare a legăturilor spre site-ul dvs.?

Istoricul expertizei SEO asupra linkurilor

A existat într-adevăr o perioadă (scurtă) când calitatea unui site se expertiza judecând după calitatea linkurilor spre el. Dar asta a fost cu vreo 10-15 ani în urmă. Până când cei de la Google s-au prins că este mai ieftin să cumperi pe cineva care să facă linkuri slabe spre site-uri concurente decât să investești în a-ți dezvolta site-ul. Adică să creezi conținut unic, de calitate și relevant pentru sfera dvs. de interes. Asta se numește „black hat SEO”. Sau SEO negativ cum se mai spune.

Vă spuneam că Google și-a dat seama că proprietarii de site-uri nu erau interesați în dezvoltarea de conținut nou și original. Mai bine lucrau să îngroape site-urile altora. Era mai ieftin. Așa a apărut algoritmul penguin care din 2012 a schimbat complet viziunea asupra legăturilor.

Culmea, oamenii nici până azi nu a renunțat la ideea de a obține linkuri mai bune de pe un site sau de a verifica dacă are parte numai de linkuri bune.

De exemplu, cei de la SEOmark.ro au elaborat un ghid din care (spun ei) poți învăța cum să te folosești de link-building. Opinia mea nu coincide neapărat cu a lor. Ei spun că se pot ignora linkurile slabe spre site-ul de analizat, în sensul că n-are rost să-ți mai bați capul cu eliminarea lor. Există un instrument numit Google Disavow prin care se poate solicita respingerea unor anumite legături. Cei care se ocupă cu SEO știu în general să-l folosească și nu mai are rost să-ți pierzi vremea cu el.

Până la un punct sunt și eu de acord. Dar iată că cei de la Search Engine Journal au o și ei un articol, pe această temă, culmea, sursa de informare fiind aceeași. Respectiv John Mueller, un specialist de referință din domeniul SEO. Din acest articol rezultă că totuși este utilă o igienă a linkurilor.

Cât de mult să curățăm linkurile nedorite

Nici cei de la SEJ nu se agită extraordinar să recomande eliminarea linkurilor slabe. Mă rog, deocamdată să înțelegeți ca link slab acea legătură care se potrivește ca nuca în perete cu ceea ce faceți dvs.

De fapt, chiar Google ține oarecum ascuns instrumentul Disavow. Asta înseamnă că nu trebuie să ne stresăm neapărat din cauza linkurilor slabe. Totuși, atenție, Google vă sugerează că dacă aveți linkuri nenaturale săle eliminați dvs.! (Înainte de a se recurge la retrogradarea site-ului…) 

Eu v-aș recomanda să folosiți link-uri de unde și cum puteți obține. Eu merg pe principiul „reclama e sufletul comerțului”. Despre diferența dintre un link bun și unul slab… asta este o discuție interesantă și frumoasă pe care o voi face în viitor.

Tot de la un curs Google am învățat și eu o treabă. Respectiv aceea că dacă ești constant și tenace vei obține rezultatele pe care le urmărești. Că dacă te promovezi sub un nume de brand, mereu și mereu același, mai devreme sau mai târziu vei ajunge unde dorești. Însă dacă azi ai un nume de firmă și mâine altul asta va produce derută. În general, oamenilor le place să știe că la o anumită adresă locuiește cineva.

Ce înseamnă asta pentru SEO? Să vă mențineți adresa. Dacă faceți o schimbare să redirecționați la noua adresă. Or linkurile dvs să ducă mereu în același loc și sub aceeași deviză. De exemplu, dacă vă ocupați cu design pentru mobilă, toate linkurile pe care le plantați pe net să ducă spre aceeași pagină a dvs. Care să se numeasă mereu la fel.

Bun, acum aș vrea să arăt cum Google ține totuși cont de linkuri. În Google Search Console este un instrument numit „Eliminări Temporare”. Acesta lucrează aproximativ la fel ca și Google Disavow doar că este mai simplu. Pur și simplu introduci linkul și ceri să nu se țină cont de el. De ce cineva care face SEO ar vrea să elimine un conținut din căutarea Google? Sunt câteva motive:

  • în pagina introdusă este o greșeală atât de mare încât nu am vrea să o afle ceilalți, poate fi o informație eronată și pe care trebuie să ocorectăm;
  • adresa respectivă nu trebuie să apară în căutări, poate fi un secret sau nu este destinată publicului larg, adresa este trimisă cu dedicație doar atunci când și cui trebuie;
  • nu este proprie site-ului, dpv SEO nu are ce căuta acolo, de exemplu avem un site care promovează un service auto și pagina respectivă este despre confecții textile;

Acum, după expunerea de mai sus, mă gândesc că am lămurit totuși de ce este important și relevant un link. De unde vine și în ce context. Feicare link este judecat într-un anume fel. Că este pe site-ul nostru sau vine din altă parte, are el un efect…

Iar la sfârșit, să prefațez puțin discuția despre linkuri puternice și linkuri slabe. Adică dacă am făcut un site și mi-am lăsat semnătura în el, aici a lucrat Matei Bîtea, el a făcut web design și SEO, iar site-ul nu va evolua foarte mult după aceea, înseamnă că am un link pe un site slab? Deloc adevărat. Este o metodă de publicitate cu un link obținut în mod natural. De fapt îmi promovez site-ul printr-o metodă cinstită. De ce să ignore Google o astfel de legătură spre site-ul meu?

Așadar, un link puternic este acela care îți aduce un client interesat de ceea ce ai de oferit. Și care să vină de la sine…

Despre Matei Bitea Articolele 148
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*