Lumea se schimba; penguini si device-uri

optimizare site pentru telefoane mobile
Imaginea este nemaipomenita, descrie de fapt viata pinguinilor, care toti privesc spre soare, asa cum paginile web, toate, ar vrea sa fie în topul cautarilor. Adica sus de tot in SERP-ul celor de la Google.

Ne gândim la termenul de optimizare site când simțim că ceva nu merge. Despre prezența online e vorba, desigur. Spunem despre ceva că are nevoie de optimizare când vrem să fie mai bun, inclusiv la relațiile noastre inter-umane am putea folosi acest termen. Iar într-un sens mai general vom observa că inclusiv lumea este într-un permanent proces de adaptare, de schimbare, de îmbunătățire.

Ca de exemplu, poate nu v-ați dat seama încă, relațiile dintre noi, dintre noi și „lume” trec deja prin filtrul Google. Când nu știm ceva… apelăm la goagălul lui Vanghelie. Iar felul în care primim răspunsul la ceea ce am căutat este unul optimizat. Acesta este cuvântul, este o informație pe care o obținem gata optimizată, adică trece prin filtrul conceput de câțiva oameni care dictează felul în care ajungem noi la ea. Dintr-un alt punct de vedere ne aflăm într-un roman științifico-fantastic.

Foarte interesant fenomenul Google. Trăim într-un ritm „optimizat” de această companie, după cum sugerez mai jos. Google ne obligă pe toți să învățăm noțiunea de optimizare site… 

„Penguinul” și comentatorii de site-uri…

Au trecut trei săptămâni de la anunțul oficial al celor de la Google despre actualizarea algoritmului Penguin. Au fost alții din branșa SEO-manilor care s-au grăbit „să dea o știre” pe tema aceasta. Accentuez doar că, într-adevăr, update-ul aduce multă viteză. Adică, până acum, ca să fie observate schimbările în evoluția unui site, implicit felul în care ajungem noi la ea, trebuia să aștepți o nouă indexare a site-ului, ceea ce implica timp și o oarecare stare de nervozitate. Optimizarea unui site era un proces mai îndelungat deci.

optimizare dupa algoritmul penguinUpdate-ul este remarcabil (după părerea mea) printr-un aspect esențial: imediat cum se detectează o „mișcare” în legătură cu un site, se va proceda în consecință și la modificarea status-ului acestuia. Termenii de imediat sunt, cred, destul de relativi: De fapt e vorba de ore, o zi sau două.

Dar, oricum, în comparație cu indexările care veneau la o săptămână, o lună chiar, diferența este extraordinară. Poți vedea deci mai rapid efectul de optimizare site.

Perpetuum mobile Google: schimbările de algoritm

Google a introdus o îmbunătățire, și spun aceasta spre deosebire de diversele voci de maeștrii ai optimizărilor, de specialiști SEO, ș.a.m.d. Aceștia din urmă spun (pentru a capta clienți) ca argument decisiv că trebuie să fii în permanență pe fază, să-i urmărești pe ăștia de la Google, că tot timpul schimbă ceva. Că nici nu mai știi ce să-i mai faci site-ului…

Nu. Întotdeauna am fost de părere că dacă vrei să fii bine văzut de motoarele de căutare trebuie să le respecți regulile și să-ți pregătești (să-ți optimizezi) site-ul în consecință. Iar că să le respecți trebuie să fii informat, iar pe cale de consecință da, așa este, trebuie să citești. Să citești însă nu pentru a vedea ce au schimbat, ci să iei la cunoștință despre ce se pretinde. Pe scurt, să te preocupe conținutul site-ului!

>>> Crapă șobolanii SEO! (articol scris în 2014 dar care s-a dovedit a fi foarte adevărat și cu implicații deosebite… să luăm în considerare numai faptul că nu se mai înghesuie atâția să facă optimizare SEO pe tabloide și bloguri și să comenteze orice… bine, au rămas postacii partidelor, pe ăștia nu știu cine dracu-i mai elimină…)

Optimizare site. Și pentru smartphone-uri

Tot anul trecut scriam pe blogul meu „Web nouveau și moft design” că (prin luna mai 2015) s-a produs inevitablilul. Adică s-a ajuns în situația în care căutările pe internet s-au făcut în proporție mai mare de 50% de pe telefonul mobil. Era vorba de lumea „civilizată” desigur. Efectul era unul cu consecințe importante, respectiv că optimizarea site-urilor trebuia să se îndrepte spre referirea la telefoane mobile. Smartphone-urile sunt mare parte din viitor. Iată o altă dimensiune: optimizare site mobil!

optimizare site cu seo pentru deviceNu cred că dispozitivele mobile vor elimina în totalitate pe cele desktop, după cum relevă și un studiu al celor de la Google vis-a-vis de utilizarea device-urilor. Am scris și un articol pentru un magazin online care tratează exact această temă, respectiv Telefonul mobil; de ce-l urmărește Google…

>>> Cum își folosesc oamenii device-urile

Studiul de mai sus a fost realizat pe subiecți care aveau activate opțiuna de „history location” la browserele lor (Chrome, Firefox, IE) și erau utilizatori de Android. În cele de mai jos revin cu un studiu din aceeași zonă, despre cum își folosesc oamenii telefonul mobil. Asta ca să vedeți pentru ce este bine să se facă optimizarea unui site în această direcție. Atenție însă, subiecții sunt aleși prin chestionare directă, întrebare și răspuns, indiferent dacă folosesc sau nu Android…

Statistici de la Google

De reținut, datele pe care le redau mai jos sunt extrase din blogul „Think with Google” și sunt realizate pe subiecți americani. Ultimul aspect schimbă relevanța cifrelor pentru România. Sunt însă de părere că cifrele expuse nu se îndepărtează mult de la ceea ce (cred eu) se află în zonele urbanizate românești, respectiv orașele mari. Și, oricum, ele spun o tendință…

  • 96 la sută dintre subiecți, atunci când nu știu ceva, pun mâna pe telefon și caută cu telefonul mobil…
  • dintre aceștia 40% apelează la un motor de căutare, 19% vizitează site-ul unui distribuitor sau producător, alți 19% mai caută un site de producător…
  • 15 procente intră într-un magazin online, 12% consultă o hartă online iar 10% sunt influențați de imagini. Apoi, 8% întreabă pe cineva pe messenger sau expediază un mesaj text.
  • doar 6% sunt influențați de rețelele sociale și tot 6% se uită la un clip video.

Datele de mai sus sunt relevante în primul rând pentru comecianți, pentru că știu astfel încotro să se orienteze. Apoi, este limpede, aveți mai sus motivul pentru care un site trebuie să fie optimizat pentru telefoanele mobile.

Optimizarea site-urilor pentru telefoanele mobile este o soluție de viitor infailibilă. Din punct de vedere al marketingului, desigur. O ultimă cifră: 68% dintre oamenii cu smartphone folosesc căutările pentru a-și stabili repere pentru viitor. Iar acest 68% înseamnă totul, de la locul unde vrei să-ți duci copilul la grădiniță și până la cu ce vopsea lavabilă o să dai pe pereți!