Trei cuvinte despre promovare

content is king

În legătură cu promovarea site-urilor circulă o mare vorbă de duh spusă de Bill Gates, încă de prin 1996 care, culmea, inițial nu se referea chiar la conținutul site-urilor, dar la internet și la banii care se pot face aici, în online, cu siguranță. Bill gates spunea într-un articol din 1996, intitulat chiar așa „Content is King” că el se așteaptă ca din internet să se facă mari averi.

Apoi, peste doar câțiva ani, Serghey Brin și Larry Page, cei care vor da naștere imperiului Google, chiar îi vor confirma teoria și vor face avere. Ironia sorții este că toți slujbașii Google vor șlefui și vor freca atât de mult în palme expresia asta încât va deveni un fel de proprietate a lor, nu a lui Bill Gates, de fapt prea puțini sunt cei care știu că asta a spus-o stăpânul Microsoft. Imediat vom ajunge și la legătura dintre promovarea unui site și cele trei vorbe: Content is king.

Matt Cutts, tehnicianul născut să lupte împotriva spamului și să stablească modul în care se face promovarea unui site, de fapt care sunt regulile ca un site să promoveze și să se afle deci înaintea altora, repeta obsesiv că pentru a fi în față la căutările Google nu trebuie să ai conținut de proastă calitate, sau non-conținut. Puteți să vă convingeți și singuri urmărind clipul de pe YouTube cu Matt Cutts.

Interpretarea expresiei „content is king”

reclama cu promovarea unui siteÎn clipul video de mai sus, Matt explică foarte limpede cum se face promovarea unui site. Adică, tradus mai pe românește și în limbajul SEO, dacă este vorba despre Timișoara și să zicem despre o anumită afacere din Timișoara, pentru a face promovarea acelei afaceri din Timișoara prin intermediul unor pagini web, a unui site deci, procedeul nu este unul atât de prozaic încât să-l poată face oricine și oricum. Altfel spus, dacă sunteți atenți, Matt Cutts spune clar, doar că trebuie să înțelegi, nu e cazul să compunem câteva pagini, să facem un site deci, în care din loc în loc să strecurăm cuvintele „afacere” și „Timișoara”.

Așa, cum se făcea odată, era simplu: scriai o poveste insipidă, băgai din loc în loc cuvintele astea despre Timișoara și era gata, promovarea site-ului s-a făcut. Nu, mai trebuie ceva! Ce? Este acel „quleque-chose” pe care-l au de exemplu femeile și ne fac să-ntoarcem capul după ele pe stradă, este cel ceva care-l știe doar Google și-l aplică în algoritmii săi de ierarhizare a site-urilor.

În termenii de SEO, promovarea site-ului se face prin conținut de valoare, prin adăugarea mereu și mereu de conținut nou și relevant. Promovarea unui site se face deci înțelegând expresia „content is king”, adică vei avea un site stăpân peste toate celelalte dacă se comportă ca un rege. Cum sunt regii? Gândiți-vă la lei, la stăpânii animalelor și veți ști ce să faceți pentru a vă promova site-ul.

Efectele imediate, de durată și veșnice ale conținutului

De când Bill gates a rostit pentru prima oară formula magică pentru promovare pe internet, tiltul acesta pe care ne străduim și noi să-l excplicăm, site-urile din lumea întreagă au parcurs un drum pe care, în esență, l-am explicat în rândurile de mai sus. Adică unele au fost mai bune, altele mai slabe, unele s-au promvat și altele nu, totul în funcție de conținutul intrinsec al site-urilor.

Și s-a mai întâmplat ceva. Cele trei vorbe care definesc promovarea unui site au început să fie răscolite și interpretate pe toate părțile. Unii le contestă, aceștia sunt lupii tineri din marketing, care vor să detroneze „vechile” tipare. Alții, conservatorii, ca mine, care cred și acum că este foarte important să citești cărți și nu bilete de autobuz, vor fi mereu adepții promovării valorilor.

Cum spuneam, dați un search pe Goolge și veți vedea câte trăriti negativiste au unii în legătură cu „content is king”, sau dacă nu sunt negative, cel puțin se străduiesc să introducă nuanțe. Puteți să-l citiți pe Craig Bailey sau pe Încăpățânatul și misteriosul Ramsay ambii (după părerea mea) făcând teroia chibritului pentru un principiu.

Dar, dacă mă întrebați pe mine cum se face promovarea unui site, eu vă voi răspunde cam așa: „content is king”…