Spuneam în articolul trecut (cel cu șobolanii SEO) că a murit seo-blogging-ul. Adică nu eu am spus că a murit, ci Matt Cutts de la Google, responsabilul lor în ceea ce privește spam-ul și căutările, eu doar vă informam care este optica în aceată privință. Ce înseamnă asta? Înseamnă că, printre altele, a devenit inutil să te faci că urmărești bloguri, comentezi acolo și tu ceva, lectura ziarelor on-line unde pui un comentariu deștept de genul „da, așa e” iar toate șmecheriile astea să aibă ca finalitate o legătură spre site-ul tău, blogul tău sau pagina de Facebook, iar mai departe, datorită acestei idei geniale să fii bine văzut de Google. De fapt SEO-ul tău să fie perfect, ceea ce vă spun și eu că nu mai este adevărat. Cine are un blog știe ce înseamnă asta și a simțit pe pielea lui cum e să ștergi zilnic pingback-urile chinezești și rusești, așadar va înțelege de ce nu mai contează chestiile astea și de ce este bine că nu mai au importanță.
Pe cale de consecință, ca să dezvoltăm această discuție despre utilitatea rețelei tale de legături pe care ți-ai construit-o ani de zile (poate) sau ai dat bani grei la firme de SEO care să ți-o realizeze, ar însemna că linkurile tale au devenit inutile. Vax! Zero! Așa să fie!? Personal, am unele dubii referitor la această interpretare și o să vedeți de ce.
În manulaul său de bune practici ( Search Engine Optimization Starter Guide ), cei de la Google se referă la un anume gen de legături, respectiv de promovare prin backlink-uri. Mai exact, nu se spune nicidecum că dacă ești înscris în directoare, că ai legături spre tine, etc. ești considerat un spamer. Dimpotrivă, se face referire, și nu numai acolo ci și în alte surse provenind de la Google sau medii apropiate, că este importantă calitatea acestor legături. De exemplu, ai un site care promovează un atelier de confecționat mănuși din piele, iar legături spre tine apar din cele mai diverse locuri. Dacă, de exemplu, cele mai multe linkuri spre tine sunt cele dinspre site-uri cu fotografii deocheate, cu „pițipoance” sau vînzări de garsoniere în Dubai, este limpede efectul pe care îl va obține poziționarea site-ului tău.
Ca să rezum, există în ghidul respectiv o frază care spune cam așa: atenție, practicile duse la extrem pot dăuna performanțelor în căutare pentru site-ul dvs! Clar, mai este nevoie de adăugat vreun comentariu!?
Acum, de la teorie la practică. Ce ar trebui să învețe mediul românesc de promovare SEO și de realizare a unei „biblioteci” sau rețele de linkuri? Adică nu promotorii în sine, mă refer la firmele și persoanele „expert SEO”, ci aceia care chiar au nevoie de așa ceva, de servicii de promovare și de optimizare ale site-urilor. Cel mai scurt și mai complet răspuns poate fi următorul: aveți grijă unde este listat site-ul dvs! Există firme de promovare care într-adevăr vă înscriu site-ul în 146 de directoare (am dat și eu un număr la întâmplare!) dar felul în care acești „promotori” fac alegerea directoarelor nu este cea mai potrivită. Adică este de la sine înțeles că o alăturare a unui cabinet de consultanță cu o firmă de reparat pantofi nu este cea mai benefică, un importator-distribuitor de semințe agricole nu prea are ce căuta în site-uri care promovează DVD-uri cu filme polițiste, șcl…
Calitatea contează, nu numărul! O sugestie personală ar fi să vă înscrieți singur site-ul în câte directoare doriți, astfel puteți singur să vă faceți idee dacă alăturarea respectivă cu alte site-uri sau bloguri este cea mai potrivită
De fapt, chiar tendința generală de căutare este aceea de surse de încredere, iar Google are chiar implementat un algoritm propriu de clasare a surselor. Nu numai Google, dar și Bing sau Yahoo tocmai acest lucru se străduiesc să facă. Și nu o fac dintr-un motiv altruist, de bine general oferit omenirii și mediului de afaceri, nu, ci pur și simplu pentru că între motoarele de căutare există o concurență acerbă pe piața publicității. Au nevoie să ofere servicii cât mai bune, pentru a obține cât mai multe contracte. Ca atare, să dea drept rezultate niște căutări cât mai exacte și relevante.
În ceea ce privește pe autorii de conținut, toate cele spuse mai sus s-ar putea rezuma într-o singură frază: Scrieți și realizați lucuri de calitate, cu conținut unic și original iar lumea va ajunge la dvs.! Iar pentru cei care au nevoie de promovare, să-și aleagă partenerii cu atenție. Cine se autointitulează expert SEO precis are o tolbă de țepe în pregătire…
Și o ultimă frază, adresată celor care încă mai consideră că page-rank-ul unui site este un criteriu determinat în clasarea acestuia: nu mai prostiți clienții, asta a fost valabil în urmă cu câțiva ani! (N-aveți decât să verificați…) Iar cei pentru care nu știu ce înseamnă un page-rank, pe scurt, este numărul de link-uri spre pagina ta. Tocmai am explicat mai sus cât de dăunător poate fi să ai zeci-sute de link-uri spre tine, în comparație cu două-trei, dar bune. Cam asta este și noul SEO, dar prea puțini bagă la cutie!
Fii primul care comentează