Am început să mă scriu articole SEO cam prin anul 2000. Pe atunci nu prea exista noțiunea asta, nu se zbăteau prea mulți să apară în Google. Dar am intuit că vine repede vremea în care serviciile de editare de conținut pentru site-uri vor fi la căutare. Deși, repet, chestia asta cu redactor web o făceam doar pentru mine. Asta a fost la început, când nu doream decât să-mi vând fotografiile și să-mi popularizez cât mai bine articolele.
Redactor web. Articole pentru site-ul dvs
Meseria aceasta de content writer, redactor web, redactor de conţinut, web-editor, web-content… şi o mai găsiţi denumită în câteva moduri a apărut odată cu dezvoltarea internetului. Firesc, tot mai multe site-uri, tot mai multă informaţie, tot mai mult conţinut, dar cineva trebuie să-l şi facă! Ideea pe care vreau să o reţineţi este aceea că eu scriu articole în tehnica SEO, indispensabile oricărei lucrări de optimizare SEO sau de promovare a unui site.
Scriu articole pentru site-uri în aproape orice domeniu. Nu fac copy-paste, articolele mele sunt bine documentate şi recunosc că la acest serviciu mă ajută experienţa mea de jurnalist, scriu la modul profesionist de la începutul anilor 90. Munca de redactor web concomitent cu o optimizare SEO înseamnă de fapt o promovare a unui site. Vreau să spun că o conexiune dintre aceste aceste două servicii realizează cea mai bună promovare a unui ansamblu de pagini web, a unui site.
Articole SEO
Un redactor bun va scrie articole SEO fără ca utilizarorul site-ului să simtă diferenţa dintre un text obişnuit şi unul făcut în scopul de a promova. De fapt, orice text care este denumit articol promovează ceva, sau cel puţin are acest scop. Nu se scrie nimic fără un scop bine determinat. Că este SEO sau nu, orice text trebuie să aibă o logică, un scop, un început şi un sfârşit, aşa cum am învăţat la şcoală.
Să scrii articole SEO înseamnă o rafinare a regulilor de a scrie. O rafinare nu în sensul de a face ceva mai bun din ceva care există deja, ci vorbesc despre nişte condiţii ce trebuie îndeplinite de un articol pentru a capta atenţia unui motor de căutare, Google în mod special. Un articol scris în tehnica SEO va fi mult mai vizibil în acest sens faţă de unul care ignoră criteriile Google.
Aşadar dacă includem într-un site articole SEO el va fi vizibil pe internet, spunem că am realizat ceea ce se cheamă de fapt promovarea unor pagini web sau a unui site în ansamblul lui.
Advertorial sau articol SEO
Termenul de advertorial este ceva grotesc, ar zice unul ca mine care a învăţat la şcoală în anii comunismului. Este o traducere aiuristică a noţiunii de text publicitar, articol publicitar sau pagină de reclamă aşa cum le defineam noi, cei care lucram în perioada de renaştere a jurnalismului românesc, cea corespunzătoare anilor 90.
Un advertorial este un fel de amestec între jurnalism şi publicitate şi este folosit îndeosebi de noile entităţi din mediul online. Corect sau nu, el există şi este o creaţie a internetului, a motoarelor de căutare. Advertorial este acel text plătit pentru a se promova un business pe internet. El este scris în acest caz nu de un ziarist în adevăratul sens al cuvântului, ci de un redactor web, iar diferenţa dintre aceste două noţiuni provine (din punctul meu de vedere) din conţinutul textelor pe care persoana respectivă le scrie. Mai mult, un redactor web se ocupă de conţinutul de ansamblu al unui site.
Content writer, redactor web… exemple
Serviciile pe care le ofer reprezintă de fapt o convertire a profesiei de jurnalist din mediul tradiţional, clasic, al ziarelor scrise pe hârtie, la mediul online. Este dacă vreţi o adaptare a profesiei la cerinţele de piaţă.
Deci, scriu articole SEO pentru site-urile dvs. Exemple în acest sens puteţi vedea pe pagina de FB aferenta acestui site. Mi-a fost greu să ţin o pagină special creată pentru a promova articolele scrise de mine şi am ales această conexiune dintre o reţea de socializare şi “paginile web clasice”. De regulă, tot ce scriu apare în pagina de FaceBook aferentă acestui site. Aproape tot…