
Altfel spus, mai merită să investiți în web design și SEO când aveți la dispoziție atâtea rețele sociale? Surprinzător, răspunsul este DA! Mai mult, dacă aveți abilitatea să le folosiți pe amândouă modurile de promovare, prezența dvs în mediul online poate fi un adevărat succes.
Unii dintre (foștii mei) clienți au migrat deja doar în social media, considerând că e risipă de resurse să întreții și un website și să fii activ și pe conturile sociale. Dintr-un anumit punct de vedere au desigur dreptate. Însă, unii au revenit deja la soluția de a-și întreține promordial site-ul.
Dacă mă întrebați pe mine, da, fără îndoială, dacă oferi ceva servicii sau produse, dacă vrei să găsești parteneri într-un anumit domeniu, atunci trebuie să ai un website. Acesta este casa ta digitală, am văzut că se folosește aceste termen. În paralel cu website-ul îți dai drumul și în social media.
Mai jos, argumentele principale pentru care un website este net superior rețelelor sociale.
Dețineți controlul deplin, sunteți singurul care decide
Dvs. sunteți proprietarul, iar asta înseamnă că sunteți cel care decide ce conținut are, în ce cantitate și sub ce formă. Site-ul este locul unde păstrați totul. Nu vă poate bloca nimeni, nu primiți restricții de comunicare, orice s-ar întâmpla, aveți o bază de unde puteți s-o luați oricând de la început. Website-ul dvs este, dacă vreți, un fel de depozit permanent.
Pe contul de social media dvs sunteți doar chiriaș, indiferent de platformă și a cui este. Trebuie să urmați niște reguli pe care nu le puteți negocia. Nu le puteți schimba. Ba, mai mult, oricând „deranjați” pe cineva, respectivul vă poate raporta, bloca, ascunde conținutul.
Credibilitate și informații la dispoziție
Cel puțin acum și în viitorul relativ apropiat, clienții sau partenerii dvs se așteaptă să aveți un site. Aici să le oferiți informațiile de care au nevoie suplimentar și pe care le puteți prezenta așa cum doriți. De exemplu fișiere pentru download, formulare. Încă (și nu sunt semne să se schimbe) website-urile sunt esențiale și denotă profesionalism și credibilitate. Pe când în social media…
Paginile webiste-ului dvs pot adăposti contracte, informații detaliate și portofolii pe care nu vă obligă nimeni să le prezentați în vreun fel. Nu vă spune nimeni că sunt „contrare bunelor practici”.
Țineți cont de algoritmi, aceștia sunt diferiți!
Există două mari grupe de algoritmi de căutare folosiți în mediul online:
- cei de căutare; aceștia sunt oferiți de Google, Bing, Yahoo… de motoare de căutare;
- algoritmi de interese și conexiuni, folosiți de rețelele sociale.
În mod logic, când cineva caută ce oferiți dvs, ce vreți să vindeți sau ce vreți să fie găsit la dvs, va deschide telefonul și va folosi aplicația de căutare. Prea puțini folosesc Facebook pentru a găsi ceva. (De exemplu Facebook, dar situația este similară pentru orice rețea de social-media.)
Prin SEO puteți controla propria vizibilitate
Ce înseamnă că vă controlați prezența? Adică prin folosirea elementelor de optimizare SEO – titluri, etichete „alt” pentru imagini, meta-taguri, etc. – veți putea să vă promovați în direcția care o urmăriți. Rețelele sociale nu vă dau această posibilitate, acolo totul este impus de schema lor. Ca să nu mai vorbesc de layout-ul pe care sunteți obligat să-l folosiți.
Eventual aveți la dispoziție ceva șabloane, dar sunt puține și în niciun caz nu le puteți optimiza SEO. Și se mai naște o chestiune. Dacă social media funcționează (în linii mari) cam la fel, pe bază de like-uri, aprecieri, urmăriri, există portaluri care vă pun la dispoziție șabloane de web design. Adică modele de website-uri, pe care să le populați cu propriul dvs text.
Portalurile cu șabloane de website-uri și web design diferit
În lumina a ceea ce am explicat mai sus, sunt destule portaluri care vă oferă posibilitatea de a avea un website. Gratuit sau cu prețuri foarte mici. De exemplu wix website creator sau cele de tip blogspot. Vă spun cu toată sinceritatea că sunt piedere de vreme. De ce? Pentru că, la fel ca paginile din social media, nu le puteți controla. Nu puteți introduce meta taguri, date structurate și mai sunt o mulțime de alte chestii pe care nu le puteți face.
Într-un cuvânt, între un website realizat pe platforma Wix și un cont de facebook…. nu e mare diferență.
Trebuie recunoscut însă că rețelele sociale au un mare avantaj financiar: sunt ieftine! Chiar aproape gratis. Însă promovarea pe social media presupune o muncă titanică. Închipuiți-vă că în website-ul clasic postezi conținutul și faci SEO astfel ca atunci când cineva caută ceva ce oferiți, să vă găsească. Și nu oricum, ci cât mai în față.
Ei bine, în social media este invers, trebuie să muncești în permanență, să te faci cunoscut la cât mai mulți oameni cu interese apropiate, să ai urmăritori. De cât de apreciat sunteți de cei care vă urmăresc, de asta depinde succesul dvs. În eventualitatea că se caută ceea ce oferiți…
Și mai gândiți-vă că există un sonat care raportează conținutul dvs.! Spune că este jignitor… Ce faceți în situația asta!? Nu aveți nimic a face, așteptați să vă treacă perioada de penalizare. Există o vorbă: cât plătești, atât primești!
Soluția optimă de promovare a serviciilor dvs.
Ceea ce vă recomand eu, dar și alții care înseamnă ceva în sfera acestor servicii, este să vă faceți un site pe caere să-l optimizați SEO astfel încât să fiți găsiți pe Google. În paralel să folosiți social media pentru a vă promova. Știți cum e, dacă nu se vorbește despre dvs, dacă nu vă laudă sau bârfește nimeni, parcă n-ați fi!
O afacere despre care nu se vorbește, înseamnă că nu există! Aceasta este soluția ideală: să aveți un website pe post de casă digitală, pe poziție centrală. Conținutul acestuia să fie difuzat cât mai mult în social media. Plus SEO, evident, ca să vă duceți site-ul în sus…