Optimizarea SEO la imagini este vitală; cum se face cu adevărat?

Optimizare SEO pentru imagini. Reducerea dimensiunilor cu Squoosh
Optimizare SEO pentru imagini. Reducerea dimensiunilor cu Squoosh. În stânga se observă dimensiunea inițială, în dreapta după comprimare. Performanța site-ului crește...

De ce se face SEO la fotografii, de ce trebuie optimizate? Pentru că ele transmit informații către motorul de căutare. Imaginile comunică vizual cu cititorul paginii și transmit tehnic informații către Google, Bing, Yahoo, oricare ar fi motorul de căutare. Astfel vă promovați, dacă lucrați „cu cap” vă puteți promova singuri, fără să aveți nevoie de „specialiști”…

Puțini oameni se gândesc că la SEO, unul din marii consumatori de timp este alegerea fotografiei. De fapt alegerea și „urcarea” ei pe site. Ei, și, ce mare lucru e să pui o imagine? Este, credeți-mă că știu ce spun și vă voi dovedi. Imaginea este al doilea mare mesager dintr-o pagină web, cred că primul este textul. Adică dacă ai aceste două elemente, să nu scrii prostii și să pui imagini relevante, iar textul și imaginea să fie bine optimizate SEO, faptul că ai greșeli în codul sursă trece pe un plan inferior. Google va înțelege despre ce este site-ul sau pagina ta și o va arăta celor care caută conținutul tău.

Prin această introducere v-am dat de fapt cel mai mare indiciu despre ce înseamnă să faci SEO și la ce folosește. Spun asta pentru că, am observat, foarte mulți proprietari de site-uri cred că SEO este un moft, o sursă de păpat bani de către șmecheri de la fraieri.

SEO practic pentru începători, fotografiile în CMS

Cine are un site în wordpress este primul responsabil de SEO. Trebuie să-l înțeleagă, în primul rând. Dacă nu funcționează site-ul (nu aduce clienți 

Să lămurim ce înseamnă CMS. Este denumirea generică dată site-urilor care lucrează cu baze de date și sunt destinate, în principal, publicului nespecialist în programare. WordPress este cel mai popular, dar și Joomla sau Magenta intră în aceeași categorie, ca să ne referim la cele mai cunoscute.

Dacă aveți un site în wordpress și vreți să obțineți performanță, primul responsabil sunteți dvs. Trebuie să-i înțelegeți funcționarea și înțelegeți SEO.

Exemplele din acest articol se referă la inserarea greșită a fotografiilor în site. Adică site-ul are imagini dar acestea nu transmit nicio informație către Google sau o transmit într-un mod care nu vă avantajează. Astfel, este afectată performanța. Iar dvs vă pierdeți vremea cu site-ul căci nu vă ajută deloc.

elementele SEO de baza la o fotografie in wordpress
elementele SEO de baza la o fotografie in wordpress
  1. Zona „Alternative text” este folosită pentru a transmite iformații despre conținutul imaginii. Dacă doar luați imaginea din telefon sau de pe Whatsapp s-ar putea să apară fie spații goale, fie denumiri care nu sunt înțelese de un motor de căutare. Această zonă este una dintre cele mai importante pentru SEO. Este invizibil pentru utilizator.
  2. „Caption” definește textul care apare sub imagine și ar trebui să descrie conținutul fotografiei.
  3. Zona 3 are în vedere formatarea în cadrul paginii, respectiv alinierea și cât de mare este imaginea. De asemenea prin click pe imagine se poate face un link către fișierul propriu-zis sau către o țintă externă.
  4. „Image Title Attribute” este textul acela pe care-l vedeți când așezați mouse-ul peste imagine. Este util mai ales pentru utilizatorii de pe desktop, cei de pe dispozitive mobile nu văd acest text.

Consumarea timpului cu optimizarea fotografiilor

Imaginile se optimizează sub mai multe aspecte: mărimea fișierului, formatul acestuia, denumirea lui, adresa de url, conținutul intrinsec al fotografiei.

Referitor la legalitate există două tipuri de imagini care se introduc într-un site. Însă, indiferent în ce categorie se află fotografia tot va trebui s-o optimizați din punct de vedere SEO.

  • Fotografii pe care aveți dreptul să le folosiți și care nu vă crează probleme din punctul de vedere al dreptului de autor. De exemplu fotografii cu lucrările dvs, imagini de execuție, produse pe care le fabricați sau le vindeți. În orice caz ceva ce este al dvs fără nicio îndoială, fotografii personale, etc. Veți cheltui cel puțin din timpul dvs pentru a avea fotografii pe care să le puneți în site.
  • Imagini care nu vă aparțin. De exemplu, dacă sunteți blogger și scrieți despre o excursie în Egipt și aveți nevoie de o imagine de acolo, de unde o luați? Sunteți ziarist și aveți nevoie de o imagine de la un eveniment. Cele mai simple și mai la îndemână soluții sunt fie site-urile cu fotografii libere de drepturi de autor gen pixabay, fie să le cumpărați dreptul de folosință. În acest din urmă caz, cel mai simplu este să vă abonați la servicii furnizate de agenții de presă. Sau Inquam ori altă agenție, nu contează. Dacă aveți nevoie de imagini și nu sunteți dispuși să plătiți atunci, vă asigur, veți cheltui timp până să găsiți ceva convenabil.

Ideea este că indiferent cum obțineți imaginea, dacă vreți să vă ajute, să vă propulseze site-ul și să transmită o informație valoroasă, la SEO veți cheltui suficient timp. Dacă ar trebui s-o faceți dvs ați înțelege de ce un webadmin pentru site-ul dvs costă bani.

Dimensiunea și formatul fișierului, compresia

Cele mai folosite tipuri de imagine incluse într-un site sunt de tipul JPG, PNG, GIF sau WebP. Probabil vor mai apărea, dar acum acestea sunt.

Trebuie să rețineți că dimensiunea unui fișier de tip imagine determină viteza de încărcare. Nu este neapărat ceva de SEO, dar cu cât o imagine este mai mică, cu atât se încarcă mai rapid și site-ul dvs este mai performant. Apoi, același conținut propriu-zis al imaginii, același mesaj poate fi transpus în formate diferite dar care au efecte diferite.

Despre formatul fișierului

De exemplu, un grafic, care are un fond alb și vreo trei patru linii să zicem de diferite culori, ar impune folosirea unei imagini care are 6 culori. Cel mai bun format în acest caz ar fi cel de tip PNG. Aceasta pentru că există instrumente care pot reduce numărul de culori la atât cât aveți nevoie. În acest mod nu veți folosi spațiu care nu vă trebuie. Prin urmare veți avea fișierul mic și se va încărca ușor.

Nu are sens ca pentru un grafic să folosim un fișier de tip JPG căci acesta este mai potrivit unei imagini de tip fotografic. Care are posibilitatea de a reda mii, zeci de mii de culori. Cu creșterea cuvenită în dimensiune a fișierului.

Un instrument care vă va face să înțelegeți mai ușor este Squoosh. Încărcați acolo o imagine și salvați-o sub diferite formate. O să vedeți diferența în dimensiune și cu cât o comprimă. Veți înțelege foarte ușor că o puteți manevra astfel încât să vă fie de folos.

Recomandările mele sunt acestea:

  • imagini de tip fotografic: JPG sau Webp, acesta din urmă are o compresie și mai bună, păstrând aproximativ aceeași calitate cu JPG.
  • grafice sau ilustrații cu PNG sau GIF, cu condiția să reduceți numărul de culori, altfel obțineți imagini mari sau foarte mari ca dimensiune pe disc.

» Trei reguli SEO de bază la optimizarea fotografiilor

Despre Matei Bitea Articolele 212
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...