Optimizare SEO fara sitemap? Ca trenul Timisoara Resita…

sitemap si optimizare seo la Timisoara

Spuneam ca dpv al unui proiect de optimizare SEO, un sitemap pentru site este o chestiune vitala si inainte de a trece la subiect sa va spun ca am intalnit in Timisoara site-uri cu stofa care nu aveau asa ceva. In fine, cand zic site cu stofa ma refer de fapt la o firma care are (ar trebui sa aiba) o anumita prestanta. Ce face acest sitemap? Asa cum ii spune numele este o harta de site.

Esenta unui sitemap, si desi eu explic aici doar un singur termen, dvs aveti de fapt nevoie de doua, sitemap.html si sitemap.xml. Primul este pentru uz extern, sa zic asa, o optimizare SEO are nevoie de el pentru a arata vizitatorului paginilor dvs ce aveti in site, iar sitemap.xml este destinat strict pentru Google (sau alte motoare de cautare). Din punct de vedere SEO este cam acelasi lucru, fiecare motor de cautare citeste intai sitemap-ul xml si realizeaza ce aveti in site.

Concret, un generator de sitemap-uri pentru Google il puteti vedea la https://www.xml-sitemaps.com/ si pentru scopul educativ este suficient sa introduceti o adresa de internet. As vrea sa va atrag atentia ca este impropriu sa spui ca se face optimizare SEO cu sitemap-ul. Nu, absenta lui ingreuneaza optimizarea SEO!

Daca introduceti o adresa de site veti obtine fisierele sitemap.xml si sitemap.html – perfect valabile pentru orice optimizare SEO doriti. Dar pana sa obtineti sitemap-urile mai aveti de selectat trei optiuni si am sa va explic esenta la fiecare:

  • schimbarea frecventei; se refera de fapt la cat de des intentionati sa schimbati ceva in site. Este importanta pentru ca asta sugereaza Google sa vina mai des sau mai rar pe site-ul dvs. Daca setati pentru o frecventa saptamanala, ideala pentru un publicist de exemplu, ar fi bine sa va tineti de chestia asta. Caci daca nu schimbati nimic in site o data la sapte zile… e mai rau. Google va spune ca sunteti mincions, papagal si ca vreti sa-l inselati, il faceti sa-si piarda vremea… Desi nu este sigur ca va proceda cum spuneti, este doar un criteriu de aproximare. De fapt, la orice optimizare SEO fiecare amanunt conteaza, iar insumate dau esenta unui site.
  • ultima modificare; asta este o chestiune care sugereaza Google cat de vechi sunt fisierele, in SEO-ul din cap-ul lui tine minte chestia asta si-si face socoteli, pe unde sa mai treaca , pe unde nu, etc… Este un indicator pe care eu va recomand sa-l setati la ceea ce furnizeaza serverul. Desigur ca daca aveti un site despre o bomba, de exemplu, cu formule si desene care nu se modifica fiind doar o documentatie de fabricatie, puteti sa alegeti opiunea none, caci oricum nu conteaza, doar clientii sa vina, pe ei nu-i intereseaza cand ati pus trotilul acolo.
  • prioritatea: eu va recomand sa o lasati pe automat. Ce se intampla, un consultant SEO istet se va folosi de proprietatea aceasta in scopul de a recomanda mai direct catre Google care pagini se schimba mai des, care sunt mai important de indexat, ma rog, in functie de politica de optimizare SEO a site-ului isi va putea canaliza eforturile. Insa in acest program nu puteti seta alte prioritati, eventual dupa ce-l downloadati sa-l modificati manual.

Si gata, dati un „start” si obtineti fisierele sitemap.xml si sitemap.html! Ce faceti cu ele!? Le urcati in directorul radacina al site-ului. Daca este vorba de site-ul dvs, iar daca doar ati spionat… Nu este nici pe departe o optimizare SEO finalizata, este doar un fel de aditiv, dar fara de care site-ul dvs nu are o valoare atat de mare, in sensul ca este gasit mai greu.

Dupa cum ati remarcat, am vorbit despre fisierele astea ca despre un compus indispensabil. Nu este chiar asa, se poate si fara ele. Insa o optimizare SEO reusita are asa ceva si este cu atat mai bine cu cat il tratati pe Google ca pe o persoana. Chiar asa, considerati motorul de cautare Google intocmai ca pe un om, care are si el tabieturile lui si veti obtine rezultate.

Sa nu uit, linkul- de mai sus de la soft-ul acela online este in scop educativ dar perfect functional si merge bine. E gratis. Eu folosesc altceva, dar cu ocazi asta e bine sa va puneti in pielea lui Google. Ce credeti, cand vede ca faceti SEO cu un soft gratuit, cum va trateaza? Cum ne uitam noi la oamenii care alearga la Auchan dupa promotii, se duc la inaugurari sa bea o cafea gratis sau se-nghesuie de ziua armatei sa manance in oras o ciorba de fasole. Cam asta e si cu propriul SEO, cu site-urile tinute pe servere gratuite…

Bafta si noroc.