Textul ancoră: SEO off-page și relația cu FaceBook

text ancora

O întrebare a celor care-și fac ei înșiși optimizarea site-ului: am trafic mare, de ce nu urcă în Google? Voi încerca să dau o explicație relevând câteva erori care mai toate duc spre același punct: textul ancoră din relația cu FaceBook. O eroare pe care puțini sunt capabili să o-nțeleagă iar și mai puțini vor să o accepte este aceea care provine din acumularea unui trafic impresionant prin ignorarea sensului textului ancoră, element care este deosebit de important în tehnica SEO. Pe scurt, mai simplu, mai băbește, dacă încerci să aduci trafic pe site-ul tău (și chiar reușești) asta nu înseamnă că site-ul va fi mai bine plasat în căutări, ba s-ar putea dimpotrivă, să scadă, iar mai departe voi demonstra cu un model teoretic.

De exemplu, cineva are un service auto și s-a gândit să-i facă optimizarea SEO și apoi promovarea. Presupunem că optimizarea interioară (on-page) a mers, site-ul este în regulă în ceea ce privește codul sursă, text și descrieri, iar acum se pune problema să-l mai și difuzezi puțin, să faci trafic cum se spune, să urce în Google. De pe FaceBook să-ți vină vizitatorii, nu-i așa, că acesta este mijlocul cel mai la îndemână, ieftin și n-ai nevoie de nimeni pentru asta… (!?) Logic, pentru ce să mai plătești pe cineva pentru consultanță SEO?

Ancora de pe pagina de FB

Omul și-a făcut o pagină de FaceBook, distinctă de contul lui personal și începe să strângă like-uri. Începe goana după like-uri! Este inutil, dar câți vor să asculte că într-adevăr nu are rost să-ți pierzi timpul și banii!? Puțini sunt cei care au înțeles că în internet, în tehnicile SEO, lucrurile se schimbă peste noapte. Pentru Google nu are importanță câte like-uri ai. Dacă pagina ta de FaceBook se va numi „La Gicu priceputul” atunci nu vei fi găsit nici măcar pe FaceBook după cuvintele „mecanic” sau „autoservice”. (N-aș putea spune că nu vei fi găsit chiar deloc, mai depinde și de conținutul paginii și al contului de FB, după cum se va vedea…) E mai simplu și mai util să denumești pagina „Mecanic auto, Autoservice Timisoara” dar câți vor un așa nume banal? Probabil doar cei care ascultă de sfaturile unuia ce se ocupă cu SEO.

Sper că nu confundați numele paginii de FaceBook cu adresa url a acesteia.

om-cu-sticla-ancora
În viață, în SEO… trebuie să știi ce ancoră-ți alegi!

Numele paginii de FB joacă în acest caz rolul de text ancoră. Dacă spre site-ul tău vin vizitatori de la „Mecanic auto, Autoservice Timisoara” atunci o să beneficiați nu doar de avantajele unui trafic semnificativ, ci și de creșterea relevanței site-ului dvs în ceea ce privește domeniul pe care vă axați, respectiv mecanica auto și autoservice. Dacă pagina de pe care vă vine traficul se numește aia cu Gicu… veți obține un fâs! Acestea sunt chestiuni de finețe din arsenalul unui specialist în optimizarea SEO.

Mergem mai departe. Dacă omul cu autoservice-ul și-a denumit pagina „Mechanical Engineering – Gicu the number one!” (am dat și eu o idee, e doar pentru exemplificare!) rezultatul va fi cam tot un zero barat. Lucrurile se schimbă însă dacă aveți pagina de FB asta cu Gicu iar site-ul dvs este adresat utilizatorilor de limba engleză, celor axați pe tema „mechanical”, da, atunci site-ul dvs va crește în relevanță vizavi de mechanical și engineer. Este altceva, asta se numește o adevărată tehnică SEO…

Exemplele de mai sus de referă desigur la postări care au cât de cât legătură cu „mecanic auto”, cu „autoservice” și care sunt puse pe pagina dvs de FB.

Text ancoră de pe conturi personale de FB

Ce se întâmplă cu impusurile venite de la utilizatori independenți de pe FB, puse pe conturi personale de FaceBook? Sunt două situații și le detaliez în funcție de conținutul textului publicat pe pagina de FB. Deci, dacă aveți un text care vorbește despre mecanica auto iar cei care îl văd sunt interesați să intre pe site-ul dvs, atunci veți avea o creștere a relevanței. Într-adevăr, pagina de FB și-a făcut treaba și v-a dirijat vizitatori serioși, posibili clienți. Este o situație aproape ideală, dar vă trebuie fler ca să știți cum să agățați un client din FaceBook și apoi să-l „târâți” pe site…

Presupunem că plantați pe contul de FB o postare „Hot Girl car wash” cu fetițe care spală mașini, cu pantaloni scurți, cu tricouri ude, ș.c.l… Da, veți obține trafic, la mare parte dintre bărbați le vor curge balele și vor privi filmul, pozele, ce aveți acolo… Dar site-ul se va duce spre pământ și vă spun de ce: chestia asta cu „hot girl car wash” nu seamănă mai deloc cu obiectul dvs de activitate, iar ăștia de la Google nu-s chiar tâmpiți, vor sesiza intenția dvs de a manipula traficul spre site și vă vor taxa. Cum!? Vor scădea punctajul dvs, vă retrogradează în SERP-ul căutărilor, chestii de genul acesta. Se numește SEO murdar, sau unii zic că ar fi o încercare de genul „black heat SEO”, să înșelați vigilența motoarelor de căutare…

Ați realizat că denumirea postării va juca rolul de „text ancoră” al legăturii spre site-ul dvs. Iar faptul că la această întreprindere se raliază tot blocul, colegii de serviciu și neamurile, hai să răspândim postarea lui Gicu, din punct de vedere al promovării și al tehnicilor SEO nu vă ajută cu nimic. Site-ul nu va urca. Ba, ar trebui să fiți bucuroși dacă nu coboară…