Cât de mult contează un review pentru clasarea în Google? Cum te ajută la SEO și ce importanță au review-urile în promovarea site-ului dvs? Sunt poate cele mai importante întrebări pe această temă și din cele ce urmează veți înțelege dacă și cum vă ajută acest tip de apreciere. Intuiți, cred, că review-urile au echivalențe în social media, respectiv like-uri, follower, samd…
Ar trebui să încep prin a spune că goana asta după aprecieri, după review-uri de 5 stele, spaima și deruta când primești doar o stea, toate astea sunt chestii care practic nu contează pentru Google. Sau nu contează în felul în care vă închipuiți. De ce? Pentru că (știți și dvs.) un review, un like, un follwer, absolut orice se poate măslui, se poate cumpăra. Iar asta o știu și cei care dețin motoarele de căutare. Astfel și-au construit algoritmii de clasare în SERP încât să nu fie factori determinanți. Ba, să nu fie deloc! Prin urmare, sunt abolut indiferenți pentru un motor de căutare, pe carel doare-n spate că ai 10 review-uri sau 100, că media este de 5 sau 3,2…
Cum se văd review-urile false
De exemplu, am descoperit că un portal-catalog care reunește diverși profesioniști, își face promovarea cu review-uri false. Înainte de asta trebuie să știți că până nu de mult înscrierea în portaluri și cataloage online de servicii era o tactică foarte bună de SEO. În general obțineai link-uri și vizitatori pe site. Portalul de care spun își publică review-urile ca să vadă și ceilalți ce avantaje ai dacă te înscrii la ei.
Însă, dacă știi să cauți, să-nțelegi cum funcționează internetul, vei descoperi falsul. În acest caz, dacă sunteți atenți, pozele celor care spun că ce bine este pe portalul acesta românesc, sunt de fapt luate de pe un portal de fotografii stock. Ba, mai mult, pe unul dintre ei (fotograful acela de culoare) l-au nimerit ca nuca-n perete.
Studiu de caz: Relația dintre Google Maps și review-uri
Întrebare: ești mai bine văzut dacă ai mai multe reviewuri și mai bune? Adică pozitive, de excelență? Răspuns: review-urile în sine nu influențează poziționarea site-ului afacerii pe Google Maps. Cu toate acestea, datorită review-urilor, un site, o afacere „urcă sau coboară”. Însă nu în felul în care se așteaptă cei mai mulți. Adică nu funcționează după principiul că „hai să adunăm aprecieri, cât mai multe, cât mai bune…”
Cred că o prezentare a câtorva capturi de ecran după căutările pe Google este sugestivă. Întîi miniaturile și apoi explicațiile.
Foto 1 SEO Timișoara
La căutarea cu SEO Timișoara (în martie 2025) prima locație este a mea, respectiv Freelancer Matei Bîtea. Observați că am 9 recenzii și în fața mea este un anunț plătit care are 33 de review-uri. Apoi, după mine sunt agenții de SEO cu 31, 19, 1, 23 review-uri. Se observă că nu se poate stabili o corespondență între aprecieri și poziția firmei în căutări.
Foto 2 și 3 Clinica de pediatrie
La doua și a treia captură de ecran mă refer la o anumită clinică medicală, este evidențiată cu creion roșu. Prima este luată în 2024 când avea 69 de review-uri și se afla pe locul doi. A treia captură, la același site și pentru același keyword, poziționarea în Google Maps este mult mai în spate. Aceasta deși clinica „a adunat” 666 de review-uri (pozitive)!
Conexiunea dintre review-uri și poziția site-ului, a afacerii…
Dacă studiem cele două capturi ale clinicii, ne uităm și la cel cu SEO Timișoara, nu vom putea stabili vreo corespondență între poziționarea pe Google Maps și nr de aprecieri.
Și totuși, nu putem să nu ne punem întrebarea: oare chiar nu au nicio influență aceste review-uri? Pentru ce se mai fac dacă nu ne aută cu nimic. Ba, parcă, judecând după a treia captură de ecran, cu cât ai mai mute aprecieri, cu atât ești mai în spate în SERP-ul de la Google Maps.
Răspunsul este acesta: infuența review-ului asupra promovării afaceri, a site-ului, este luată în seamă de Google, dar nu în mod direct. Ci, cumva, pe ocolite. Da, este important să ai referința bune dar contează și cum se referă acestea la site și invers. Știu ce spun. Clinica medicală era în administrarea mea când ocupa acea poziție de top, când mă ocupam de SEO și administrarea site-ului. Apoi s-a schimbat administratorul, s-au adunat atâtea review-uri… dar afacerea a coborât!
Se poate reveni la poziția anterioară și chiar să fie pe locul întâi? Desigur că se poate, în timp totul este posibil. Însă se pune întrebarea dacă nu cumva au fost aruncați pe fereastră niște bani, eforturi, ca să iei totul de la început. În fine, asta este deja managementul unei societăți.

„Din câte știu eu, nu folosim numărul de clienți sau recenziile atunci când vine vorba de căutarea pe web, în ceea ce privește clasamentul. Uneori, extragem aceste informații și le putem afișa ca un fel de rezultat îmbogățit în rezultatele căutării.
Rezultatele locale se bazează în principal pe relevanță, distanță și importanță. O combinație a acestor factori ne ajută să găsim cea mai bună potrivire pentru căutarea dvs.”
Cum să obținem review-uri utile SERP-ului din Google Maps
Eu pot să vă spun că această operațiune ar trebui făcută în mod cât mai natural. O apreciere de 5 stele este de dorit. Mărturisesc că eu am avut unele dezastruoase dar pe care le-am eliminat, am solicitat direct către Google. Asta pentru că habar n-aveam cine sunt persoanele respective care, chipurile, au contractat servicii de SEO de la mine și au fost foarte dezamăgite. Review-urile dezastruoase sunt de neevitat, ele pot proveni inclusiv din rea voință.
» Review-ul, Google și escrocheria perpetuă. Recenzii plătite
Solicitați recenzii de la partenerii dvs într-un mod cât mai firesc și atunci când are loc livrarea serviciului, a produsului, când se desfășoară contactul propriu-zis.
Ar trebui însă s rețineți că review-ul în sine nu contează pentru ranking, pentru poziționarea acestuia în SERP. Și nu o spun eu, o (re)afirmă cei de la Google, respectiv prin vocea lui John Mueller, șeful compartimentului de căutări. Vezi articolul „Google: Review-urile nu sunt un indiciu pentru poziționarea site-urilor”
Dacă v-ați fi așteptat ca să vă spun cum să valorificăm review-ul va trebui să vă dezamăgesc. Eu intuiesc cum să le folosesc, chiar știu, am obținut rezultate, dar nu-mi vine să-mi dezvălui tacticile. Pentru că, așa cum ați înțeles, să te ocupi de SEO este și asta un job. O sursă de venit. Căutați-mă și cereți o ofertă, să stabilim un contract și am toată încrederea că veți fi mulțumiți.









