Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Noul SEO, cavaler al apocalipsei pentru spam

cavaler apocalipsa

cam asa arata noul SEO pentru spameri

 Dintr-un articol apărut în „Search Engine Land”, în 6 decembrie, putem afla că Yandex va renunța la contorizarea link-urilor externe ale unui site ca element în clasificarea acestora. Yandex, care este similarul lui Google pe piața din Rusia, nu face decât să implementeze la rându-i o nouă strategie de indexare a site-urilor web, respectiv aceea de eliminare a spam-ului. Chiar aceasta este și explicația lui Alexander Sadovsky, șeful departamentului de „căutări” al Yandex, care afirma că spamul în Rusia a devenit atât de important încât era necesară o regândire a algoritmului motorului de căutare, care la această companie se numește Metrika. Schimbarea nu va afecta, deocamdată, decât rezultatele furnizate pentru site-uri din Rusia.

Ce înseamnă acest lucru pentru România? Probabil că foarte mult nu, în sensul că Rusia este un partener comercial cu o cotă relativ mică, mai ales dacă facem o comparație cu anii de dinainte de 90. Impactul asupra deținătorilor de site-uri români mi se pare a fi și el extrem de mic, aceasta mai ales datorită interesului încă mic pentru piața rusească. Semnalul care se transmite este însă unul mai serios, respectiv acela că nici în Rusia nu se mai tolerează spam-ul!

Observatorii atenți ai pieței de servicii web, unele prea mult spus de SEO, o piață care în România a furnizat o pâine bună de mâncat celor care prestau așa-numitele servicii de promovare garantată, de urcare pe primele locuri în Google, de plasare pe prima pagină Google prin tehnici SEO și altele asemănătoare, și-au tras propriile lor semnale de alarmă. Cel mai important avertisment este acesta: gata cu linkurile plătite, gata cu linkuri nerelevante, gata cu conținut de proastă calitate!

Mișcarea celor de la Yandex survine după uriașul pas făcut de Google prin penalizările de site-uri date prin algoritmul Penguin. Practic, dacă înțelegem noua filosofie a lumii internauților, filosofie care a fost impusă de o companie cu interese comerciale până la urmă, realizăm că Google prin Penguin nu ne face decât un mare serviciu, respectiv acela de a ne ajuta să scăpăm de spam. Că o face eficient sau mai puțin, asta este deja o altă discuție asupra căreia se încrâncenează acum cei care fac SEO. De reținut însă ideea că dacă vrei să promovezi în căutările Google, sau Yandex sau oricare alt motor de căutare, trebuie să adopți o strategie sănătoasă, altfel mai devreme sau mai târziu vei fi penalizat.

Așadar, firmele și specialiștii de SEO trebuie să-și regândească pentru 2014 metodele și tehnicile. Trendul este altul, respectiv acela de a promova calitatea prin calitate, iar cei care încă nu au luat în serios tendința tot mai evidentă a ultimelor luni, care încă nu au avut de suferit prin căderi ale site-urilor lor și deci nu au „exersat” pe pielea lor cât de dăunător a devenit să cumperi link-uri sau like-uri, foarte probabil că vor înțelege curând.

O concluzie, răutăcioasă dacă vreți, este aceea că dacă tot vrei să plătești pentru a promova în căutările Google sau Yandex sau orice alt motor de căutare important, atunci mai bine plătește-le lor! Sau fă pentru site-ul tău un SEO sănătos…