Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Testimoniale. Efect zero la SEO. Lumea postacilor

SEO Timisoara Dacă postacii de azi ar scrie cu pana, le-ar dispărea sămânța iar optimizarea SEO ar fi doar pentru cunoscători

            Cei de la Google au un serviciu de promovare numit „Google MyBusiness” (Compania mea pe Google). (N-are niciun efect asupra SEO, după cum veți înțelege mai departe.) Printre altele, acolo se pot face recenzii, se pot face aprecieri asupra unei anumite afaceri. Recenzii cu 5 stele ca să spui dacă ești mulțumit sau o stea dacă serviciul lasă de dorit. Adică dacă lingușești sau dacă vrei să scuipi vânzătorul.

            Atunci când cineva face o recenzie acolo, administratorul site-ului primește un mesaj. Dacă sunt mai mulți care apreciază pagina, vin mai multe mesaje. Însă, orice om cu mintea normală înțelege un lucru, că dacă vin numai aprecieri super-formi-fantastice în jumătate de oră, atunci e ceva suspect. Mai ales dacă până la acel moment nu s-a sinchisit nimeni de compania ta.

            Limbajul recenziilor este în general de om care dă limbi, ca să spunem pe românește. Dar publicul trebuie să înțeleagă un singur lucru: e vorba de aprecieri / recenzii / testimoniale care au destul de puțină legătură cu realitatea. Nu sunt firești. După cum veți realiza singuri din imaginile de mai jos.

Captură de ecran cu momentul când vin „recenziile pozitive”. Cusătură cu ață albă…

Optimizarea SEO nu se face cu testimoniale sau recenzii sau atribuirea de cinci stele. Nici cu postări pe bloguri. Dacă ar fi așa, lumea internetului ar fi rezervată doar pentru cei care au bani. Optimizare SEO ar deveni o chestie insipidă, o scurtătură plicticoasă și accesibilă oricui, indiferent de gradul de educație.

Cele trei dimensiuni ale recenziilor

            Optimizarea SEO și aprecierile cu 5 stele pe internet nu au nicio relevanță vis-a-vis de cât de sus este site-ul dvs. Din punctul de vedere al celor de la Google, aprecierile și stelele de la Compania mea și/sau Google Maps sunt lucruri diferite față de like-urile de la FaceBook sau Linkedin sau mai știu eu ce rețea.

Dacă vreți să aveți testimoniale în site-ul dvs., în blog sau în magazinul online… nu este nicio problemă. Puteți avea, puteți pune, nu vă oprește nimeni, să rețineți doar faptul că ele nu au nicio importanță pentru SEO, puteți avea 100 de aprecieri și puteți avea 1000, tot același lucru. Influența lor este poate de câteva zecimi de procent dacă aveți testimoniale. În general nu sunteți nici mai bine văzuți și nici mai prost indexați. Repet, când este vorba de Google, căci rețelele de socializare au alte reguli.

Majoritatea clienților mei, când veneau la mine erau pătrunși de necesitatea arzătoare de a avea aprecieri pozitive, recenzii cu 5 stele, să dispară aprecierile negative, etc. O parte încă mai cred în beneficiul recenziilor asupra SEO, respectiv a poziționării în SERP-ul celor de la Google. Dar din ce în ce mai puțin.

Am avut și oameni pe care nu i-am putut convinge nicicum. De aceea nici nu ne-am înțeles. Ori, din moment ce site-ul tău nu aduce clienți, nu are vizitatori, nu are succes, înseamnă că trebuie să schimbi ceva, că tot ce ai făcut până atunci a fost greșit. Sau, mă rog, o mare parte. De aceea apelează la cineva pentru optimizare SEO. Dar tipul ăsta (sau agenția de SEO) să nu facă așa, oricum, ci doar așa cum vrea proprietarul site-ului, că doar el plătește. Rezultatul este în mod evident un mare nonsens. Contradicția de principii va produce nervi, certuri și un rezultat egal cu zero.

Citește și „Facebook nu primește cadouri de la Google”

Scopul inițial al aprecierilor

            În urmă cu câțiva ani, când au apărut testimonialele (recenziile) ele au fost văzute ca o metodă de a culege informații despre validitatea unui site. Cât este de apreciat, cât este de bun, dacă este la obiect, chestiuni din acestea. La fel, comentariile de pe bloguri dacă erau multe însemna că articolul respectiv era extrem de interesant iar bloggerul un tip dat dracului.

            Optimizarea SEO se baza destul de mult pe aceste detalii din conținutul site-ului. Dacă vă amintiți, printre cei care se ocupau cu promovarea site-urilor erau unii care comentau la articole din ziare, la postări pe bloguri, peste tot unde era ceva de comentat apăreau ei și scriau ceva (de bine) despre site-ul sau ideea în slujba căreia lucrau. Și Google ținea cont de asta.

            A fost chiar și o perioadă când Google indexa paginile de Facebook în funcție de numărul de like-uri. Până când au apărut firmele care strângeau like-uri contra unei sume de bani. Astfel făceau un fel de SEO indirect.

SEO și recenziile plătite

            Din cele de mai sus ați realizat că utilizatorii de inernet, agențiile de marketing sau de optimizare a site-urilor, freelancerii, mare parte dintre aceștia au început să abuzeze de Google. Cele două idei de bază care erau axa principală a indexărilor Google, respectiv valoarea conținutului site-ului și link-urile spre site să fie neplătite, au început așadar să fie alterate. Google a realizat impostura și și-a modificat politica, nu e cazul să reamintim de schimbările permanente de algoritmi. Totul în sprijinul unei idei generoase dealtfel, aceea ca promovarea unui site să se facă într-un mod cât mai firesc.

Citește și „Like, like, like degraba!”

            Ori, între a plăti pe cineva care să scrie recenzii pozitive și a scrie tu însuți, direct sau prin interpuși, o recenzie care să păcălească fie utilizatorul fie pe Google nu este nicio diferență. Cum își dau seama cei de la Google că e o păcăleală? Prin examinarea firescului, sau a nefirescului dacă doriți.

            În campaniile electorale duse online erau inși care postau în numele unui candidat, puneau întrebări și tot ei răspundeau. Apoi se făcea referire la aceste postări. O tehnică abjectă care a dus la nașterea meseriei de postac. Dvs., cititorii cu bun simț, ați fost un fel de Google atunci, nu țineați cont de SEO primitiv și parșiv al postacilor. N-ați înregistrat ceva atât de nefiresc, ați știut că-i o măsluire a realității.

Când un magazin online care nu este prezent cu săptămânile în spațiul public, mă refer la postări și recenzii, apoi dintr-odată toată lumea a înnebunit, cumpără și face aprecieri pozitive cu 5 stele, toți, dar absolut toți dau cinci stele și zic ce marfă bună au cumpărat, că de când o au și este la fel de bună s.a.m.d., înseamnă că e ceva în neregulă.

Google sesizează aceste situații nefirești. Contrar ideilor multora, orice întâmplare poate spune ceva din punct de vedere statistic. Cifrele ne spun totul. Trebuie doar să știi să le interpretezi. Iar cel care face SEO trebuie să aibă bun simț. Doar astfel va putea să lucreze în interesul clientului său.

Vremea postacilor a trecut.