Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Cum se distruge site-ul concurent cu SEO și testimoniale

Optimizare SEO Timisoara

Optimizarea SEO a unui site se face în mod sigur pentru a-l ridica în căutările Google. Deci, dacă vrei să fii printre primii, îți pui la punct site-ul. Cât mai bine. Te gândești la tot ce este mai bun pentru el, lucrezi cu cei mai buni colaboratori, conținut mereu actual și de calitate, într-un cuvânt te dai de ceasul morții ca să-l ridici.

Un alt mod de a fi în față pe Google, este nu neapărat să fii tu cel mai bun, ci să fie ceilalți cei mai proști! Logic și haios, nu? Ei, cum s-ar putea face asta? Există vreo metodă (chiar și SEO) de a-ți nimici concurența direct la ea acasă? Adică să nu crești tu neapărat, ci să-i faci pe ceilalți să moară. Să dai concurenței în cap, să-i dai apă otrăvită, să-i dai foc, s-o înjuri pe unde poți, să faci orice ca să dispară de pe fața pământului!

Despre asta vom vorbi în continuare…

SEO negativ

Cred că sunt puțini oameni care având un site nu s-au gândit cum naiba să-l reducă la tăcere pe cel al concurenței!? Am avut clienți care la un moment dat spuneau: domne, fă-i ceva și lui, să cadă, să nu-i mai văd site-ul! Cred că denumirea de SEO negativ este cea mai potrivită pentru acest gen de operațiuni. Și când spun asta nu mă refer în niciun caz la tehnicile „black hat SEO” sau „white hat SEO” care deși sunt oarecum înrudite, au totuși altă orientare.

Un text foarte bun despre tehnicile SEO negre și albe găsiți la cei de la DOW media. Pentru a înțelege însă mai bine care sunt tendințele generale în lumea promovării site-urilor vă invit însă să citiți și articolul indicat mai jos. Este scris în 2014 iar ceea ce s-a întâmplat ulterior mi-a dat dreptate.

Noul SEO; cavaler al apocalipsei pentru SPAM

Revenind la dorința inepuizabilă a unora de a demonta site-urile concurente, cred că este o investiție de timp și bani care nu se justifică. Financiar vorbind. Pentru că am convingerea unor bani mai bine cheltuiți în folosul propriului site. Decât SEO negativ pentru a-ți împiedica adversarii…

Metoda cea mai la îndemână de a contribui la prăbușirea unui site a rămas cea prin linkuri puturoase. Adică să târăști site-ul concurent prin cele mai murdare locuri. Există însă un dezavantaj major: metoda nu e veșnică și se poate contracara destul de rapid. Unde mai pui și că Google a evoluat suficient de mult la partea cu identificarea site-urilor generatoare de SPAM. Sunt deja algoritmi care-și fac bine treaba…

Evident, sunt și metode muuuult mai neortodoxe de boicotare a site-urilor, acțiuni care nu au legătură cu SEO. Dar, mă gândesc, sper, nu vă așteptați să vi le povestesc…

Matt Cutts
Matt Cutts cel care a dezvoltat SEO si a luptat împotriva SPAM-ului. Acum lucră pentru Guvernul SUA și sunt foarte mulți care-l vor înapoi la Google. Era un tip foarte capabil și comunicativ…

Testimoniale. Ce sunt și ce efect au…

Ce sunt testimonialele și ce rol au ele în promovarea site-urilor? Ce efect au asupra SEO sau, mă rog, care e legătura cu site-urile și cu afacerile promovate de un testimonial. Să le luăm pe rând.

Noțiunea de testimonial vine de la latinescul „testimonialis” și înseamnă ceva care se dovedește cu martori. La origine a fost un termen folosit (aproape) exclusiv de juriști. Apoi, zilele internetului au transferat testimonialul în tehnica de promovare a paginilor web. Nu neapărat în SEO sau mai bine zis a ajuns în mod indirect în această noțiune. Concret, un testimonial despre o pagină web este o mărturie a cuiva despre acel ceva ce se promovează în site-ul respectiv; o idee, un produs, o afacere…

Paginile cu testimoniale erau ceva menit să crească încrederea utilizatorului în serviciile sau mărfurile la care se referea site-ul acela. O asemenea mărturie trebuie să dea încredere, dă o relevanță site-ului, spune cât de serios este și ce calitate oferă. Ei bine, tocmai aceste informații au fost folosite și de Google în ierarhizarea site-urilor. Până toată lumea s-a prins că este vorba de informații false.

Oamenii abuzau și lăsau în site-uri doar comentariile favorabile. Însă noi, ceilalți, cei care utilizam un anumit site nu ne lăsam prostiți decât prima oară. Acum, însă, nici nu știu dacă mai există cineva care să citească testimoniale…

Prin 2016 Google renunțase deja de multișor la folosirea testimonialelor în procesul de ierarhizare a site-urilor. Este vorba de poziția unui site în SERP.

Uitați de pagina dvs de testimoniale… articol din SearchEngineLand

Cei de la Google renunțaseră și la like-uri și la aprecierile venite din rețelele sociale tocmai din cauza abuzurilor. Abuzul însemna inclusiv faptul că s-au format deja firme care scriau testimoniale și le promovau agresiv. Aceste mărturii erau fie pozitive, la adresa propriului site, elogii pe bandă rulantă, fie se năpusteau cu injurii și fake-uri pe site-ul concurent.

Like, like, like degeaba!

Nimeni nu mai crede astăzi în testimoniale, Google nu le bagă în seamă iar pe cale de consecință sunt niște chestii inutile. Ocupă loc și chiar au efect contrar.

Review-urile… același sfârșit de drum

Review-urile sunt substitutul testimonialului, cam același lucru, au la bază același principiu. Google și-a desființat propria rețea socială, Google+, care s-a dorit a fi un concurent la FaceBook tocmai din imposibilitatea de a-i menține calitatea. Google+ păcătuia prin aceeași poluare cu informații false ca și FaceBook.

Ratingul de 1-5 stele, o modalitate simplistă de a evalua ceva, poate fi fals, poate fi plătit, poate fi manipulat. Și, atunci, ce rol au review-urile în evaluarea unui site? Răspunsul este simplu: niciunul! Google nu le mai folosește în ierarhizare, dar multă lume nu știe încă.

Legătura unui testimonial sau a unui review cu procesul de optimizare SEO este aceea că din informațiile scrise acolo mai rezultă un link, apar accesări ale site-ului, teroetic crește traficul. De curiozitate, totuși, urmăriți dvs câte accesări sunt de pe linku-urile din testimoniale sau review-uri. Veți fi srprins să constatați că testimonialele nu aduc nimic în acest sens.

Scriam în 2014 un articol despre felul în care Google interpretează like-urile din FaceBook. De fapt explică viziunea like-urilor, completa lipsă de relevanță pentru SEO a acestora. Din 2014 de când l-am scris, lucurile nu s-au schimbat. Ba, dimpotrivă, cei doi mari giganți ai internetului sunt mai departe ca oricând unul de altul. Și, atunci, despre ce interdependență vorbim!? Deocamdată un lucru este sigur: Google include FaceBook și nu invers.

(Re)Citiți așadar Google nu primește cadouri de la FaceBook

Exemple de review-uri agresive și false

Unul dintre cele mai sugestive exemple de testimoniale/review-uri măgulitoare este cel prezentat în articolul Testimoniale. Efect zero la SEO. Lumea postacilor. Spuneam că pentru SEO este pierdere de timp să scrii așa ceva, ca dovadă că doamna aceea, nu spui care, persoană importantă, a și renunțat. Nu mai scrie nimic, nici pozitiv și nici negativ.

Un exemplu de review-uri negative pot lua oricând de la mine. Fiecare are dușmanii săi. Iar eu, la SEO, „mă lupt” cu tot felul de neaveniți, tienrei care habar n-au! Cei buni s-au dus deja demult în Vest!

Vizionați imaginile de mai jos și apreciați dvs singuri dacă ele pot avea o bază reală. Și dacă dvs nu credeți că sunt review-uri reale, ale clienților mei „păgubiți”, ce relevanță ar putea avea pentru Google!? Răspund tot eu: niciuna…

De remarcat că toate aceste recenzii au sosit într-un interval de câteva minute… timpul la care s-au făcut este accentuat cu culoarea galbenă…
Marele noroc al tuturor posesorilor de site-uri este acela că Google nu ține cont de astfel de manopere SEO. De fapt ele nu au legătură cu nimic cinstit, este de fapt ceva asemănător tehnicilor de „black hat SEO”…

Și totuși, cum omori site-ul care-ți face concurență?

Cred că din cele spuse mai sus ați înțeles că nu sunt adeptul acestei metode. Singura modalitate de a crește în Google este să faci un SEO corect. Iar dintre cele mai corecte operațiuni în acest sens este clar conținutul.

Optimizarea și calitatea conținutului este calea pe care trebuie să o urmați dacă doriți o creștere sănătoasă.

Un om a primit 9 luni de închisoare pentru că a postat review-uri false

Unde mai pui că pentru fake-review mai poți ajunge și la pârnaie. Vă amintiți desigur scandalul TripAdvisor. Un site care ne vindea iluzii. De unde putem trage concluzia că SEO este singura opțiune de promovare.