Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Trei sfaturi pentru inscrierea in directoarele de promovare

seo vs link building
seo-link-building

desi link-building-ul este aproape mort…

Inscrierea in directoare web ca parte a tehnicii SEO, tocmai in scopul promovarii cat mai intense a unui site este considerata a fi o afacere. De unii, pentru unii. Scopul este crearea unei retele de linkuri (legaturi) care sa serveasca strategiei de promovare a unui site. Pana nu demult, in Romania, erau o multime de „firme” care ofereau astfel de servicii: te inscriau in directoare de promovare” si te plasau in prima pagina Google. Oare!?

De la un timp incoace firmele acestea parca nu-ti mai inunda display-ul cu reclamele acelea care devenisera obositoare. Si totusi, ele mai exista. Si nu numai ca exista, dar inca fac afaceri de optimizare SEO. Afacerile de acest gen sunt destinate celor neinformati, care citesc niste site-uri neactualizate unde li se spune ca inscrierea in cat mai multe directoare este calea sigura spre prima pagina Google.

Chestia asta cu link-building a fost valabila odata, dar acum dupa introducerea noilor algoritmi de la Google devine chiar riscant sa te inscrii in prea multe directoare. Si, mai ales, in orice director! Caci firmele acestea de SEO au drept slogan: Te inscriem in 150 de directoare, garantat ajungi pe prima pagina! De ce doar 150, de ce nu 200 sau 300 sau 500? Gasiti si asa ceva, totul depinde de strategia firmei respective care, de cle mai multe ori, nu este decat un intreprinzator ce incearca sa traiasca de pe sema ignorantei. Si, de multe ori, reuseste…

In cele ce urmeaza va dau cateva sfaturi pentru a face singuri inscrierea in directoarele de promovare. Link-building-ul inca mai inseamna ceva in pozitionarea unui site, desigur insa ca nu totul si oricum nu mai este ce a fost. SEO din zilele noastre se bazeaza acum pe constinut si accesibilitate. Deci:

  1. Verificati daca directorul este activ. Acest lucru se face relativ simplu, va uitati la lista ultimelor site-uri adaugate, ceva de genul „the latest links”. In general veti gasi data la care au fost inscrise. Daca nu, va puteti uita si in josul paginii acolo unde scrie „copyright anul”, desi aceasta informatie nu este absolut sigura. Daca este un an anterior, n-are rost sa va mai pierdeti timpul, de directorul acela nu se mai ocupa nimeni. Ar trebui sa gasiti site-uri adaugate cat de curand, azi sau cu o zi-doua in urma. Puteti distinge daca de director se ocupa cineva si studiind continutul acestuia. In general, veti gasi „articole” nemaipomenite, uitati-va la data acestora, de cand sunt si ce informatii trateaza.
  2. Evitati directoarele-urile care trateaza ostentativ, prin reclame, teme porno, sexi, matrimoniale, asta desigur daca site-ul dvs nu se ocupa cu asa ceva. Daca aveti un magazin online cu jucarii erotice, atunci tocmai acolo trebuie sa va inscrieti. Am facut aceasta recomandare tocmai pentru a va informa ca o inscriere nefericita a site-ului dvs va poate face enorm de mult rau. Sa presupunem ca vindeti seminte de floarea sorealui. Daca ajungeti la ceva de genul porn.com si va si inscrieti acolo… sigur veti fi depunctati de Google. Altfel spus, inscrieti-va la categoria cea mai apropiata continutului site-ului dvs.
  3. Straduiti-va sa va descrieti site-ul cat mai diferit pentru orice director unde va inscrieti. Este o regula apreciata de Google, care altfel interpreteaza actiunea dvs ca pe o actiune apropiata se spam.

Cred ca daca tineti seama de aceste sfaturi puteti sa va faceti o raspandire cat de cat convenabila a site-ului. Bafta!