Cel mai bun web design, cel mai bun SEO

monkey thinking at SEO

Cum să construiești un site care să fie și aspectuos, să fie și pe prima pagină, care să vândă și cel mai bine, într-un cuvânt să fie cel mai bun și la web design și la capitolul de SEO? Este întrebarea care-i frământă pe cei care vor să aibă succes, pe cei pentru care prezența pe internet este un lucru vital.

Dacă veți citi cu atenție acest text și până la sfârșit, veți observa logica și firescul, veți înțelege paradigma lui Bill Gates care s-a îmbogățit din vânzarea unui lucru deștept la toți proștii!

O întrebare firească și adiacentă dilemei de la început ar fi: să apelăm la un programator sau să facem site-ul într-o platformă sau cu ajutorul unui soft care este la îndemâna tuturor? Și dacă alegem un programator, pe cine? Dacă facem magazinul online, cum? În Presta Shop, Open Cart sau WordPress?

După cum observați, o întrebare naște alta și există riscul să vă petreceți tot restul vieții în a găsi răspunsuri la întrebări… care este cel mai bun web design, cea mai potrivită aplicație pentru SEO, cum se face optimizarea site-ului cel mai ușor, etc… Iar în acest timp concurența, cu pragamatism, vinde. Ea a rezolvat problema. Păi să nu te-apuce dracii!? Cum a făcut? Altă întrebare…

Pasul esențial în virtual: existența unui site

Opinia mea este că mare parte din întrebări nu-și au rostul, sunt inutile, iar dacă ați avea bunăvoința să priviți în miezul lucrurilor și să nu vă mai pierdeți în detalii, veți înțelege că există un singur răspuns valabil și acesta este acela de a exista un site. Deci, avem un site, nu vorbim de web design sau de SEO deocamdată ci doar de website. El trebuie creat. După ce ați creat un site, acesta trebuie să fie văzut de alții. Ar trebui să apară alte întrebări, cu ce vedem site-ul, oare-l vedem așa cuma fost creat, așa cum a fost intenția celui care l-a creat? Ați observat răspunsul desigur, existența site-ului este singurul element care nu va dispare.

Concluzie: ca să fii pe internet totul se traduce în existența site-ului.

Cum să facem acest site, cum este mai bine? Vă sperie această întrebare, nu-i așa? Am să vă dau un răspuns pe care sunt sigur că-l știți cu toții, dacă ar fi atât de greu de făcut un site atunci ar fi și foarte puține pagini pe internet, iar meseria de web designer ar fi ceva asemănător unui astronaut. Un site de face foarte ușor: poți avea un site (cu o minimă instrucție desigur, dar și să obții permisul de conducere ai nevoie de un instructor!) până și cu un editor de tip word.

Sunt sigur că veți spune că bat câmpii. Citiți vă rog mai departe și veți înțelege că în fiecare dintre dvs există un web designer. Da, un tip care face web design este acela care pune într-o pagină niște idei, niște date, niște ce vreți dvs, idei care sunt ale altuia sau pot fi și ale lui. Iar ca să existe șansa aceasta de a fi web designer s-au născut tot felul de firme care crează softuri. Toate fac același lucru, vă trasnpun ideile într-un format inteligibil pentru internet, respectiv în limbajul html, dar n-are rost să vă bateți capul cu programarea pentru că ea chiar nu trebuie cunoscută. V-am spus doar, există softuri. Amintiți-vă de Bill Gates, el a făcut windows-ul pentru toți oamenii din lumea asta și acum aproape toată lumea îl folosește. Comparativ, cei cu linux sunt totuși o minoritate…

Un site se poate face deci la mână, adică să-i scrieți codul cuvânt cu cuvânt sau în Dreamweaver, în WordPress, în Open Cart, Word, CoffeeCup, Front Page, bla, bla, până mâine putem enumera și tot nu terminăm…

Cum se vede un site? Cu un browser…

Aveți un website. Cum se vede el? Așa au apărut browserele, navigatoarele, spuneți-le cum vreți, toate fac același lucru, traduc unui utilizator oarecare ceea ce a făcut un alt oarecare cu ideile unui alt oarecare. Observați deci că din acest punct de vedere toți suntem destul de oarecare. Adică, pentru a ne înțelege unul cu altul avem nevoie de un limbaj comun, oricare ar fi acesta dar să fie comun.

Nu intru acum în istoria browserelor, care a fost primul, care este cel mai folosit… Dar, veți înțelege că a doua chestiune ce trebuia lămurită era asta: cum se va vedea site-ul nostru? Așa se punea problema până în urmă cu câțiva ani. Că dacă vezi un site în Internet Explorer e într-un fel, în Netscape altfel și așa puteam duce discuția în neant…

Astăzi, diferențele dintre modul de percepție a unui site sunt minore, indiferent dacă aveți la dispoziție Intrernet Explorer, Chrome, Opera, Mozilla sau cine știe ce alt browser. Din punctul de vedere al aspectului vizual… cam toate sunt o apă și-un pământ, arată același lucru. Alte chestiuni fac diferența, dar în ceea ce privește modul în care sunt redate paginile de internet nu prea există diferențe.

Până acum s-a desprins o concluzie: un site se poate face printr-o multitudine de moduri. Puteți să-l vedeți cum doriți, fără imagini, fără reclame, pe desktop, pe tabletă, telefon sau să citiți noutățile dintr-un feed, tot ce vă trece prin cap! Ca și mai înainte, până mâine sau poimâine putem discuta despre asta.

A fi sau a nu fi site-ul meu!?

O întrebare care încă este esențială pentru mulți dintre noi. Domnule, ce trebuie să fac, vreau să se știe și despre site-ul meu!? Cui trebuie să-i dau bani pentru asta?

Din fericire, răspunsurile la întrebările din paragraful de mai sus sunt extrem de simple, doar că prea puțin cunoscute. Nu trebuie să faceți nimic. Absolut nimic. Ca să existați pe net este suficient să aveți un site. Da, știu, veți râde din nou, veți spune că vorbesc aiureli. Nu, chiar nu trebuie să vă obosiți, cum apare un site acesta este deja luat la index de motoarele de căutare. Motorul de căutare este o „firmă” care inventariază tot ce este pe internet, tot ce apare, tot ce dispare, tot ce se modifică. Aceasta este menirea lor, să fie la curent cu tot ce se întâmplă. Există câteva mai cunoscute – Google, Bing, Yahoo – dar și altele mici, neesențiale…

Poți avea cel mai prost web design, cea mai slabă optimizare SEO, nu contează, de existat exiști, odată ce te-ai născut e normal să fie un loc sub soare și pentru tine!

Aș vrea să fiți conștienți că dacă au apărut firme care crează site-uri, firme care ți le arată, credeți că există și unii care vă țin evidența! Inevitabil. Iar asta ca să vin în contradicție cu alții care cer bani ca să te indexeze Google… O prostie. Oricum ești inventariat, indexat, însemnat, înscris. N-are importanță cum spunem, dar totul este ca la Primărie la serviciul de stare civilă, dacă te-ai născut înseamnă că ai un nume și o adresă… locuiești undeva.

Deci, despre site-ul dvs ia cineva la cunoștință, întotdeauna și oriunde…

Întotdeauna cineva va fi primul, altcineva ultimul…

Vreau să spun că dacă vă caută cineva pe internet vă va găsi. Singura problemă va fi aceasta: veți fi mai pe la începutul listei cu rezultatele căutării (SERP) sau mai pe la sfârșit? Dar de găsit veți fi găsit.

Este posibil ca dacă sunteți doctor să nu apăreți pe lista doctorilor, ci la mecanicii auto, atunci aveți o problemă de optimizare SEO. Chestiunea asta se datorează unei proaste conceperi a site-ului, este ca atunci când mergeți la starea civilă și spuneți funcționarului că vă numiți Mandea, iar el e tare de urechi și vă trece în acte sub numele de Mandela…

Din fericire, totul se poate repara, mă rog, aproape totul, și sub aspect de web design și cel al SEO și cel de conținut. Ce nu se poate repara de către un funcționar al internetului (adică un web designer sau unul care se ocupă cu optimizarea SEO) este condiția dvs. Adică, degeaba încercați să fiți un Armani dacă nu depășiți stadiul de șuster (om care repară pantofii…). Altfel spus, veți putea ajunge în prima pagină, dar nu înseamnă că vă veți îmbogăți dacă sunteți acolo. Și dacă nu vindeți marfă de calitate nu veți putea rămâne prea mult…

Ierarhizarea site-urilor este altă afacere cu care nu trebuie dvs să vă bateți capul, s-au născut deja firme care numai asta fac. Motoarele de căutare, Google sau Bing sau cine știe ce nowbody, vor face ele o ierarhie și vă scutesc de muncă. Problema care se pune este ce vă interesează mai mult, să fiți găsit într-un motor de căutare de genul Google sau unul specilizat, al armatei, care caută doar grenade de infanterie!? Odată ce ați lămurit acest aspect, veți ști cum să lucrați cu site-ul dvs și ce așteptări să aveți de la el.

Și totuși, cel mai bun site…

Din fericire, la dilema aceasta este altcineva care vă dă răspunsul: Google! Deocamdată. Marea binefacere a celor de la Google este stabilirea ierarhiei site-urilor. Este bine că o fac ei, că ne scapă pe noi ceilalți, muritorii de rând, de certuri și îmbrânceli. Așa, lucrurile sunt clare.

Cum se face ierarhia site-urilor? Este o chestiune foarte simplă: se analizează fiecare site, se stabilesc punctaje și se ordonează. Ca la copii, când se nasc, primesc note, că e gras, că e slab, că țipă tare, naiba mai știe ce au în cap medicii când stabilesc astea. La fel face și Google, dă niște note, pentru funcționalitate, pentru viteză, pentru conținut… chestii din astea. Singurul lucru pe care nu-l poate aprecia un robot de la Google este partea de estetică. Adică nu-și pot da seama dacă e un site frumos sau nu, dacă e urât sau antipatic. N-au cum, e ca-n viață, nu e frumos ce e frumos ci e frumos ce-ți place ție!

Și totuși, cum ajunge un site să fie pe primul loc? Asta este ceva care ține de optimizarea SEO dar e o chestiune simplă, o să vă explic, singurul lucru de care-mi pare rău este că nu m-am născut eu Google. Deci, când vorbim despe un site care face sau vinde pantofi, de exemplu, acesta va fi pe primul loc dacă respectă următoarele condiții minime:

  • site-ul conține doar imagini cu pantofi și texte despre aceștia;
  • toată lumea știe că este un site despre pantofi;
  • proprietarul site-ului face doar pantofi, a făcut și face pantofi și nu-i trece prin cap să se apuce și de altceva, de SEO de exemplu…

Concluzia este cât se poate de simplă: ca să ai site-ul pe primul loc la ceva, trebuie să te ocupi cu acel ceva, să trăiești doar pentru acel ceva. Să fii cineva în ceva!

Iar ca să sintetizăm, folosim cuvintele lui Bill Gates și preluate ulterior de toți cei din compartimentul SEO de la Google: The content is king! Adică, foarte pe scurt, în traducerea mea: Vrei să fii primul, fii rege! Sau: Ești rege dacă ești primul!

Cam astea sunt lucrurile esențiale despre site-uri!