Mini-studiu de caz: daca SEO se face cu trufie…

seo romania

Fabrica de mobila Mobirom are un site in a carui promovare se investeste la modul cel mai serios. Totusi, pentru ca are un SEO defectuos, Google nu scoate site-ul in fata absolut deloc, ba dimpotriva, la cautarile de „mobilier romania” sau „mobila romania” ea se afla abia pe paginile 6, respectiv 8… Iar asta nu este o bucurie pentru proprietarul de site caci dintr-o asemenea pozitie sunt slabe sanse sa vinzi ceva!

seo-mobilier-romania
cautarea pe Google dupa mobilier
seo-mobila-romania
cautarea pe Google dupa mobila

Eu insumi am gasit o reclama a site-ului Mobirom pe blogul lui Ovidiu Ioanitoaia, dar am ajuns acolo absolut din intamplare, iar asta pentru ca asemeni multora nu mai sunt demult un admirator al fotbalului romanesc. Ca atare, inca o dovada ca un site bun se va gasi pe Google in mod firesc si nu impins prin reclame platite! Si in locuri „dubioase”!

Una din marile erori ale celor care fac SEO este sa-l trateze pe Google ca pe un robot, ca pe ceva abstract, pe care-l poti tromboni cum vrei. Intr-adevar, indexarea unui site se face de niste programele, dar acestea sunt facute de oameni, iar asta este o dificultate permanenta a celor care se ocupa cu SEO, ei cred ca totul e cod intr-un site. Iar daca treci de filtrul robotilor intotdeauna exista si un control manual… In fine…

Deci, revenind, daca ni-l inchipuim pe Google ca pe un om care vrea sa stie ce este in site-ul acesta despre care vorbim, va afla ca este nr 1 in Romania. Eu, pe un om care-mi spune ca este nr.1, il privesc la inceput cu curiozitate, sa vad la ce!?… Apoi, daca acel om imi repeta cu obstinatie „mobilier” la fiecare doua-trei cuvinte il vad ca pe un tip agasant, enervant si de care abia astept sa scap iar curiozitatea se transforma deja in altceva… Google (care v-am spus mai sus ca e bine sa fie privit ca pe o fiinta umana) are o alta incadrare pentru acesti oameni…

Din randurile de mai sus s-ar putea desprinde ideea ca si un site este o persoana, insa nu vreau sa spun chiar asta. Mai degraba ai putea sa compari un site cu un apartament unde locuieste o persoana, iar paginile web individuale din site sa fie camerele acesteia. Google, cand intra intr-o scar de bloc si incepe sa urce scarile il cam doare-n fund cine locuieste acolo, e ca un inspector de fisc care vine sa te taxeze. Si prima oara citeste actele SEO, pardon, de identitate.

Si cand inspectorul acesta de fisc vede ca pe o usa scrie Mobirom nr 1 in Romania cam ce-ar putea sa spuna!? Cred ca de genul asta: Ia sa vedem ce e aici? ce e nr 1!? ahaaaa, mobilier, mobilier, mobilier, mobilier, mobilier…?? Ia plateste matale o amenda ca n-ai declarat ca esti nr 1 la mobilier! (Iar la Google amenzile sunt de fapt retrogradari in SERP, adica in pozitionari…)

Omul acela care este nr. 1 in Romania incearca sa spuna si el ceva dar inspectorul Google i-o reteaza scurt: auzi mataluta, mie sa-mi vorbesti pe limba mea, ca altfel nu pricep! Clar?

Ati inteles morala? Google este si el o persoana, are bucurii, slabiciuni si o anumita educatie. De aceea, trebuie sa-i vorbesti pe limba lui. E ca si cu fiscul, ce mai incoace-incolo, daca nu completezi bine niste declaratii te arde de nu te vezi. Cam asa este si-n SEO.

Iar daca ma intrebati pe mine, cred ca daca ar dispare platile catre sistemul publicitar de la Google, ma gandesc ca Mobirom-ul n-ar mai fi nici pe pagina opt!

Am scris textul de mai sus in ideea de a demonstra cum (nu) se face o promovare a unui site, unde se greseste si unde se mai poate lucra…