SEO, optimizare și promovare site-uri pentru firme sau instituții se pot face foarte bine prin outsourcing. Respectiv prin cedarea activităților de editare a conținutului paginilor web către o altă entitate. Aceasta din urmă este, de obicei, o firmă mică sau un freelancer. Astfel, beneficiarul serviciilor obține realizarea câtorva obiective foarte importante, toate fiind în strânsă legătură cu prerezența în spațiul virtual. Prezența pe internet a companiei nu este doar importantă, ci mai ales vitală.
Simpla existenta a unor pagini web nu justifica investitiile facute. Dupa conceptie urmează un ansamblu de tehnici așa numite de promovare site.
Nu ne mai întrebăm cine-ar putea refuza să fie în mediul online, este o întrebare retorică. Mai există vreo firmă indiferent cât de mică să nu-și dorească vizibilitatea prin Google?
Vizibilitatea prin Google, pe internet, totul ține de SEO, respectiv procesul de optimizare si promovare site. De lansare a activităților, serviciilor sau produselor pe care le popularizează site-ul.
Redactarea corectă a articolelor din site
Am întâlnit nenumărate situații în care era vorba de absolvenți de jurnalistică și nu erau în stare să redacteze o știre, un comunicat, o prezentare. Lucrul nu este de mirare, vorba ceea: mulți chemați, puțin aleși! Cu atât mai mult se pune problema despre cei din cadrul unor companii care sunt însărcinați cu redactarea articolelor dintr-un site. Cum ar putea fi aceștia în stare să creeze un concept unitar despre prezentarea firmei!? Unul coerent și scris corect și care să nu se refere doar la enumerarea de date tehnice. Este vorba de publicarea de articole pe site, de întreținerea unui blog, de menținerea legăturilor virtuale cu clienții.
Aducem in discutie competența pe internet a unor angajati. Nu doar gradul de educație, cât mai ales despre eficiența activității pentru care sunt plătiți. Merită degrevați de la atribuțiile lor zilnice oameni care să se ocupe de promovarea site-ului, de postări în Google+ sau pe FaceBook?
Scrierea articolelor destinate paginilor web ale firmei nu este o chestiune ce poate fi lăsată la voia întâmplării. Până la urmă nu este vorba de optimizare și promovarea site, ci de mentinerea imaginii în ansamblu a acesteia.
Redactare corectă = promovare site
Mai mult, scrierea unor articole pentru site-ul companiei nu este una care să se înscrie în tipicul comun al redactării unui text, ci acestea trebuie să fie scrise în tehnica SEO.
Remarcați că nu am pomenit nicimic de greșelile de ortografie
Nu este mai puțin adevărat că multe din marile proiecte comerciale și economice sunt făcute de oameni educați, care știu ce înseamnă o cratimă și ca atare ar putea foarte bine să scrie articole pentru site-ul companiei. Se pune însă întrebarea: merită să-și lase aceștia activitățile zilnice, care aduc profit companiei, care promovează ele însele prin calitate și imagine și să scrie articole și postări pe blogul firmei? Opinia mea este că nu, iar tendința în domeniu este outsourcing-ul conținutului paginilor web.
Outsourcing-ul in Romania
În România optimizarea SEO a site-ului unei companii încă nu este o problemă extraordinar de luată în serios. Cu atât mai mult dacă ne referim la outsourcing. Totuși, dincolo, în SUA și în Vestul Europei există o altă viziune asupra acestui aspect. Am convingerea că și în România lucrurile vor intra pe un alt făgaș în foarte scurt timp.
Optimizarea site-ului este mijlocul esențial ca firma să fie prezentă pe internet. Fără a fi cunoscută și remarcată de motoarele de căutare este inutilă existența a aproape oricărei activități. N-are sens să organizezi excursii în Egipt dacă nu află nimeni că faci asta. Acum toată lumea caută orice pe Google. Iar dacă nu ești găsit nu exiști!
» România livrează outsourcing semnificativ în lume
Optimizarea off-page a site-ului
Ne referim la acea optimizare a site-ului care este parte a promovării lui și care se realizează în afara conținutului intrinsec al paginilor acestuia. Acel elemement SEO care nu se vede direct în conținutul site-ului. Mai este cunoscută și sub denumirea de link-building sau optimizare off-line. Practic este vorba de ceea ce se întâmplă în afara firmei și a site-ului, ori acest aspect chiar că este scăpat din vedere de către cei care fac parte din business-ul propriu-zis.
Ce rost ar avea ca un anagajat al companiei să se ocupe despre ceea ce se „vorbește” în spațiul online despre firmă? Chiar credeți că merită efortul? În timp ce pentru o entitate specializată studierea vizitatorilor și a traficului, legăturile dinspre alte site-uri către firmă… acestea sunt chestiuni de rutină. Deci mai ieftin și cu adevărat profesionist.
Editarea imaginilor de pe un site
Optimizarea SEO include aspecte legate de viteza de încărcare a unui site, aspect legat implicit de dimensiunile imaginilor. Nu mai vorbesc despre clitatea artistică a acestora. Acum oricine poate să facă o imagine, o „poză” cum se zice, aproape oricine își permite să-și cumpere o cameră foto, un telefon mobil cu cameră de nu știu câți megapixeli. În schimb, fotografia a rămas în atribuțiile fotografilor. Dacă vorbim despre fotografii, ne referim la fotografi. Sper că înțelegeți diferența dintre o fotografie și o „poză”…
Optimizarea imaginilor de pe un site poate fi încredințată unei entități de outsourcing, la fel cum foarte bine realizarea imaginilor ar trebui făcută de fotografi și nu de către oricine are un aparat de fotografiat. Chestiuni de nuanță dar care se regăsesc în optimizarea site-ului și în promovarea lui. Altel spus în SEO.
Cele de mai sus au fost, cred, argumente hotărâtoare despre avantajele apelării la outsourcing în crearea optimizarea și promovarea unui site. Poate că ar fi fost mai indicat să încep prin a explica definiția oursourcing-ului, dar în acest caz ar fi fost, poate, un text mai plictisitor despre chestiuni pe care unii dintre cititorii mei le cunosc. Cine vrea să știe mai multe despre externalizarea serviciilor IT și de conținut al unui site este invitat să citească pe blogul meu Outsourcing: administrare și promovare IT