Schimbare de SEO, de strategie și cam ce face Google

schimbare de strategie SEO
Optimizarea SEO este mai usoara dacă schimbările de direcție sunt cat mai putin imprevizibile.
buton distribuie pe Facebook   distribuie pe X   distribuie pe X   buton trimite pe e-mail   tipareste acest articol       distribuie pe whatsapp

Să faci o strategie SEO pentru un site înseamnă să lucrezi pentru ca site-ul să vie vizibil într-o anumită direcție. Iar aceasta înseamnă să lucrezi pe mai multe planuri: editarea și corectarea conținutului, legăturile care vin și pleacă dinspre site, vizibilitatea în plan social și altele.

Despre unele dintre aceste aspecte clienții știu, despre unele nu. Vreau să spun că pe proprietarul unui site, de fapt nici nu-l interesează foarte exact ce înseamnă una și ce înseamnă alta. El vrea să fie găsit cât mai ușor și cu asta basta! Dacă reușești, ești bun, dacă nu, va căuta servicii similare în altă parte. Agenții de marketing și creatori de strategie, specialiștii SEO sunt chiar din abundență… Așa că are de unde alege. Bine, nu discutăm despre consistența acestor servicii acum.

Ce se întâmplă însă atunci când proprietarul site-ului schimbă direcția. Este o întrebare logică și firească, face parte din naturalul cotidian. Adică asta e viața, faci un business, apoi se schimbă piața, faci altceva sau te adaptezi. Înseamnă că și site-ul tău trebuie adaptat. Ai avut SEO pentru o afacere dar acum faci ceva diferit. Trebuie schimbată direcția și felul în care acționează pe piață. Cum se face însă acest lucru!?

O schimbare de strategie urmărește promovarea, SEO trebuie adaptat

În primul rând, aș vrea să spun că aceasta (schimbarea de SEO) nu este o chestiune filosofală, se poate. Numai că durează un timp. Și ca să înțelegem de ce durează, ar trebui să revenim asupra felului în care ne este indexat site-ul. De către Google, evident…

Indexarea paginilor în Google

Odată ce site-ul a fost lansat Google îl și ia în vizor. Adică inventariază paginile, ierarhizează, verifică dacă sunt respectate anumite condiții, în fine, totul conform propriului lor algoritm de indexare. Eu, unul, nu știu care este conținutul acestui algoritm și nu cunosc ce este mai important în SEO vis-a-vis de acest aspect, am suspiciuni că pe cei de la Google îi interesează ce fel de strategie are un site.

Vreau să spun că dacă aș cunoaște formula exactă de a plasa un site pe primul loc într-un anumit timp și pentru o anumită căutare, acum aș fi undeva pe o plajă din Pacific și m-ar durea capul de mizeria din România. Știu doar chestiuni aproximative, iar dacă cineva se laudă că știe orice din SEO este un palavragiu. Nu știe nimeni în afara staff-ului de la Google. Dacă ar ști ar fi pe plaja aceea, nu aici…

>
optimizare SEO Timisoara
Ca să crești în Google ai nevoie de servicii SEO. Sau de bani pentru reclame veșnice și din ce în ce mai scumpe. Serviciul Google Ads abia așteaptă…

Bun, să revenim. Deci paginile sunt indexate și încadrate la un anumit specific. Apoi, când cineva caută o informație despre site-ul tău, Google o afișează. Aici ar fi cazul să devoalez o șmecherie. Există o anumită categorie de dezvoltatori web, designeri și specialiști SEO, experți în strategie care-ți asigură indexarea în Google. Nu este adevărat, banii aceia sunt dați de pomană. Google este direct interesat să-ți indexeze site-ul și va face totul ca să afle tot ce mișcă în mediul online. Doar că indexează ceea ce consideră el valoare. Ceea ce observă el că este relevant. Dar nu indexează toate paginile unui site, asta este clar.

Google te indexează singur. Nu trebuie să plătești pentru acest serviciu. Evident. Să ai un site, nu pagini de test.

Așadar, Google va veni singur spre site-ul tău, nu trebuie să dai bani nimănui. Sunt bani luați de pomană de către niște „jmecheri”. Apoi, treaba celui care face SEO este să vă plaseze înaintea altora, da, pentru asta e cazul să plătiți. Este un business, un job, o afacere, spuneți-i cum doriți dar acceptați că este un serviciu pe care trebuie să-l plătiți.

Google nu se (prea) grăbește cu reindexarea

Odată ce v-a indexat site-ul, Google devine cam leneș. Adică va face referiri către paginile dvs în funcție de conținut și de SEO implementat, de felul în care ați creat o strategie anume. Dar va reveni destul de greu asupra conținutului. Asta este părerea mea și explic în continuare cum mi-am format-o.

Cei de la Google au instrumente speciale de verificare și reverificare a site-ului, dacă s-a schimbat conținutul și dacă respectă politicile lor de indexare. Opinia mea este însă aceea că Google are o mare doză de inerție. Viteza cu care se reindexează o pagină a doua oară este mult inferioară celei cu care v-a văzut prima oară. Adică, mai simplu, el păstrează o anumită impresie despre dvs., despre site. Dacă ați schimbat conținutul această schimbare va fi vizibilă mai târziu.

Ori, de ce ați schimba conținutulul unui site, legăturile lui dacă nu pentru a intra în alt sector de vizibilitate pe internet!? Aici este problema celor de la Google, adică a dvs., căci dvs aveți interesul. Ei întotdeauna se laudă că au adus îmbunătățiri la algoritm, că reactualizarea indexării paginilor se va face mai apropiat de timpul real! Realitatea este însă alta, ei sunt deficitari la acest aspect. Nu țin pasul cu actualizările în timp real…

Opinia mea este că nici nu vor reuși prea curând să reflecte noile direcții și orientări ale site-urilor obișnuite. Obișnuit, pentru ei, este tot ce n-are legătură cu businessul lor. Poți să faci orice strategie SEO vrei, poți să schimbi conținutul cât vrei de des, o anumită lentoare tot va exista. Se va reflecta schimbarea, dar nu așa cum vrea fiecare, ci după ritmul celor de la Google.

Apoi, ca să știți ce îi interesează pe Google gândiți-vă la sistemul lor de reclamă. La AdWords. Acesta va beneficia mereu de update-uri, de atenție. Pe cei de la Google îi interesează și Google Books, adică lupta permanentă cu proprietarii de drepturi de autor. Google are atenție distributivă și de aceea se concentrează și la relația juridică cu UE. Îi interesează și altele. Sunt multe alte chestiuni mai importante decât actualizarea noii direcții a site-ului dvs.

Cum vă explicați că dacă ștergeți o pagină din site, abia după un timp este văzută schimbarea? De exemplu, eu schimb o pagină în întregul ei sau o elimin complet tocmai pentru a schimba direcția site-ului acum, dar modificarea se vede abia peste un timp, pot fi câteva luni. Dar, în acest timp, conținutul paginii șterse a influențat căutările organice pentru site-ul meu. Amprenta SEO era memorată în funcție de ce a fost, deși eu făcusem schimbări în strategie.

Adică, rețineți: Pe Google nu-l interesează atât de mult că nu mai vinzi adidași ci ai trecut pe bocanci! (ba, nu-l interesează chiar deloc!) Va releva schimbarea asta doar după un timp. Timp în care, să fim sinceri, s-ar putea să ai mari pierderi.

Actualizează-te singur. SEO pe termen lung

Cum am spus, actualitatea obișnuită este marele handicap al celor de la Google. El nu este dependent de SEO ci de politica firmei lor. Nu faptul că eu nu mai am 75 de kg., ca pe vremuri, ci aproape 100, nu asta este important pentru ei. Dacă însă aș vrea să bag niște reclame imediat ar sări să mă ajute.

Dar, vorbind de căutările organice, deci, ca să nu aveți pierderi de niciun fel, sau cât mai mici, în cazul unor schimbări în site-ul dvs, ar trebui să țineți cont de câteva recomandări.

  • Luați în calcul această încetineală a celor de la Google. Încercați să prevedeți cât mai de devreme faptul că (poate) v-ar interesa să schimbați ceva în ceea ce privește activitatea dvs. Una este să ai un site cu pantofi roșii care va vinde pantofi albi și altceva ca dintr-un site cu pantofi roșii să vinzi bocanci negri. Între cele două noțiuni chiar nu mai este decât o legătură virtuală – marochinăria!
  • Ca să fiu sincer, înainte aș schimba prin site, aș redesena SEO și apoi aș insista cu alte modificări…
  • Păstrați-vă perseverența. Dacă ați avut rezultate cu un anumit stil de muncă, nu-l schimbați. Principiul că dușmanul binelui este mai binele va fi întotdeauna actual! Rezultatele se vor vedea. Căutați să înțelegeți de ce, nu neapărat cum să faceți. Profesioniști care să facă ce doriți se vor găsi întotdeauna, trebuie însă să știți ce și cum să le pretindeți.
  • Dacă diferența între vechea orientare a site-ului și cea nouă este prea mare, opinia mea este să mai faceți un site. Nu pentru că nu ați reuși să-l valorificați pe cel vechi, ci pentru că efortul ar fi mai mare. Semnificativ de mare să schimbi SEO și sensul acestuia, decât să faceți unul nou.

Eu spun că, în mare, am reușit să vă fac să înțelegeți relația dintre o strategie de promovare și dificultatea la schimbarea de SEO. Nu sunt noțiuni senzaționale. Singurul lucru pe care nu-l are nimeni din belșug este timpul. Toți trebuie să așteptăm, mereu, câte ceva.

Niciunul dintre noi nu are timp destul. O strategie SEO nu va fi niciodată pentru eternitate…

Despre Matei Bitea Articolele 215
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce facem noi ca să vindem ziarul... Sunt freelancer. Mă ocup și de SEO, scriind site-urile altora. Cam asta fac...