Magie, stiinta, intuitie? Poezie? SEO! Proiect Hotel Savoy Timisoara

hotel savoy proiect seo
Hotel Savoy Timisoara

De multe ori am fost intrebat: ce este mai important la SEO? O anumita tehnica de scriere a site-ului astfel incat acesta sa „zboare“? Niste „secrete“ introduse in codul sursa al paginilor web? Sau legaturi cu lumea buna a internetului? Sau magie? Ori totul nu-i decat o mare vrajeala, menita sa ia banii clientilor, adica acelora care au un site si afacerea le functioneaza in tandem cu internetul si de aceea spunem ca e vorba de SEO, ca sa fie mai pompos…

Inainte de a vorbi putin despre un lucru atat de simplu pentru o optimizare SEO, cum este un titlu de pagina, de exemplu, impuls pe care l-am luat din ultimul meu proiect de „search engine optimization“, dati-mi voie sa fac o ascurta introducere. Este o explicatie si o intelegere a principiului acestei noi meserii, cea de SEO-man, cum ma ia peste picior nevasta-mea… Deci…

Eu as spune ca, atunci cand incepi sa faci o lucrare de optimizare la un site, cel mai important lucru pentru noua campanie SEO este sa fii om. Nu este o figura de stil, ci chiar adevarul. Este evident ca site-ul respectiv il facem pentru oameni si trebuie asadar sa gandim ca oamenii, ce vrem noi, oamenii, sa vedem la un site, ce vrem sa aflam din el si ca urmare vom putea sa facem o optimizare perfecta, adica un SEO eficient, caci SEO este cel mai bun agent de marketing din lume. N-ati observat inca? Nu stiti? Daca ai SEO ca lumea esti tare, te gasec toti si intri peste tot, acesta este motorul internetului. Si nu Google care este doar curierul care duce mapa, caci americanii astia chiar asta si sunt, niste curieri care care duc informatiile dvs catre cei care au nevoie. Si de asta trebuie sa le scrii SEO, ca sa priceapa, ca s-au adunat toate natiile lumii acolo… E nevoie de un limbaj comun.

Ion Barbu
Ion Barbu, printre putinii oameni care au imbinat poezia cu matematica…

Partea a doua a introducerii mele filozofice se refera la eroarea (fatala) pe care o fac toti web design-erii atunci cand construiesc un site: matematica! Adica partea asta logica, de scripturi si cod php si bucati de html si tot ce doriti dvs, pentru SEO nu au valoare decat daca sunt puse intr-o anumita ordine, sa iese muzica, sa te incante, sa-ti iese o poezie! Da, acesta este cuvantul, poezie, daca vreti, iar eu cred ca sunt destul de rari oamenii care pot face si matematica si poezie in acelasi timp, vezi Ion Barbu, daca l-ati citit in liceu… Sau, daca tot vorbim de poeti, sa ne gandim putin la Arghezi, care cred eu ca este primul poet SEO al romanilor, a luat niste mizerii si a facut din ele opere!

Acum, putin despre un hotel din Timisoara. Desigur ca daca te uiti la el, la Hotel Savoy, si vezi cat este de shic, de original, de elegant… iti pui intrebarea: si cum, hotelul acesta, barul, restaurantul de patru stele… nu se pot gasi pe internet? Nu se puteau pana ieri. Si revin, ca si in alte texte ale mele, la intrebarea: de ce nu se fac lucrurile temeinice inca de la inceput? De ce acela care face web design nu introduce chestiuni elementare de SEO in site? Si daca aveam tot timpul cate un raspuns pentru asta, ba ca e nestiinta, rea vointa, viclenie… ei bine ca acum mi-a mai venit in minte un raspuns: oamenii astia nu l-au citit pe Ion Barbu!

(Am eu prostul obicei sa o cam iau pe aratura cateodata. Scuze!)

Ziceam deci ca site-ului Hotel Savoy Timisoara, din punct de vedere SEO i-a lipsit o chestie esentiala, elementara, ultraprimordiala: titlul de pagina! Adica, aici intervine chestia aia de a fi om, de care spuneam mai sus, inchipuiti-va ca-i ziceti curierului Google du-te băăăi si adu-mi dosarul acela cu cirese si crizanteme de la mine din birou! L-ati nenorocit! Pai se duce Google si cauta toate dosarele pe care vede el cirese si crizanteme si-si bate capul si se blocheaza, vine cu mana-n buzunar, ca nu stie care dosar!?

Asa a fost si cu site-ul de la Hotel Savoy Timisoara, cine a facut paginile web nu a pus titluri de pagina, nu i-a zis lui Google ca pagina asta este despre un bar, asta despre un restaurant, asta despre… Asta este chestiunea SEO, la asta se rezuma de fapt toata teoria de optimizare, sa faci in asa fel incat Google sa stie despre ce e vorba in site-ul tau. Exemplu concret. Titlurile site-ului meu, zic al meu pentru ca de-acum e proiectul meu, erau aceleasi in tot site-ul si se numeau asa: „HotelSavoyTimisoara“! Iar eu le-am schimbat si am pus, de exemplu: „Hotel Savoy Timisoara, restaurant si bar de patru stele“. Este cu totul altceva!

Dintr-odata totul s-a schimbat. Google a inteles imediat despre ce este vorba, caci v-am spus ca e cam tampitzel, daca nu-i vorbesti pe limba lui, SEO, nu pricepe si gata!

Deci, se naste o concluzie, ca aceia care l-au facut si-l mentin pe Google sunt oameni! Ca ei vor intr-adevar sa stie despre ce e vorba in site-ul tau. Iar daca-si trimit spiderii sa-ti vada site-ul, niste roboti pana la urma, nu inseamna ca robotii aceia fac ceva de capul lor. Google i-a instruit (in limbaj SEO) ce sa caute. Iar daca un web designer gandeste ca un robot, atunci vom ajunge sa prezentam hoteluri pentru roboti, nu pentru oameni!

Cine doreste sa afle putin mai multe despre chestiunea asta, inclusiv un mic studiu de caz, il invit sa citeasca si un articol mai vechi de-al meu, respectiv Optimizare SEO, definitie si studiu de caz

Acum, sper ca e bine inteleasa ideea de titlu intr-o pagina web. Adica toate paginile trebuie sa aiba un titlu, daca cineva v-a facut un site care are prima pagina de genul „home page“ sau „untitled“ sau aiurea, va spun din start ca aveti un site prost. Ca respectivul web design-er este un aiurit… habar n-are de SEO…

Sa nu intelegeti ca daca veti face un site cu titluri deshtepte veti fi primii la Google si ca doar asta conteaza! Sunt ele mai multe, dar daca v-as spune totul si in detaliu as muri de foame. Trebuie sa castig si eu o paine, am si eu un job, am familie, rate… deci trebuie sa muncesc! Iar eu asta fac: SEO!