Schimbarea de brand. Adresa url, domeniul, SEO

freelancer seo timisoara
SEO Timisoara: sunt freelancer in orasul lalelelor

Adică vine o vreme când vă dați seama că n-ați fost inspirați cu alegerea numelui de domeniu. Că nu trebuia să vă faceți site-ul la adresa bumphyi-emma-import-export.ro (dau și eu un nume la întâmplare) ci era suficient bumpex.ro sau emex sau buemex, în fine, o variantă scurtă.

Sau poate vindeți site-ul și este absolut necesară schimbarea numelui, titlului. Dar pentru că ați investit destui bani în SEO, iar optimizarea SEO a făcut probabil parte din înțelegere, cum trebuie procedat?

Sau, din doi acționari ai SRL-ului, unul a plecat și și-a luat numele, dvs ați rămas cu site-ul și cu activitatea de bază. Ceva de genul acesta…

Așadar, cum ne rezolvăm problema? Trebuie reluat totul de la început? E ca și cum ai lua totul de la zero, adică o nouă promovare, alți bani, altă distracție? Sunt întrebări pe care mi le-au pus mai mulți clienți până acum. Unii m-au ascultat, alții nu.

Adresa de url (numele de domeniu)

În primul rând, situația nu este gravă, nu-i nicio catastrofă, este însă ceva de muncă. Înainte de vă orienta (pe scurt) să fac o observație. Multe site-uri au ajuns să aibă nevoie de schimbare dintr-un motiv simplu. De exemplu, dacă promovarea site-ului se făcea și telefonic, în cazul numelor de domenii complicate apărea o mare problemă. Erau dificil de spus la telefon, dificil de memorat…(Ce faci, îi spui pe litere omului cu care vorbești? Da, după pî vine hî și apoi i grec…? Intrați la mî puct mî…bla, bla..)

Precizare: în linii mari putem spune că o adresă de url este cam același lucru cu numele de domeniu. Deci, în continuare, le tratez ca fiind noțiuni identice.

Urechea umană funcționează diferit la fiecare. Ori, să-i spui unui posibil client la telefon care este adresa de e-mail sau pe ce site să intre să vadă o ofertă, de multe ori este o aventură. Închipuiți-vă că dictați adresa de mai sus, cea din primul paragraf al acestui text…

Eu mi-am sfătuit întotdeauna clienții să aleagă adrese simple. Care nu pot fi confundate și sunt ușor de ținut minte. Care au ceva mnemotehnic în ele. De exemplu, adresa site-ului meu, 789.ro, nu vi se pare simplă? Întotdeauna am susținut că adresa site-ului dvs se poate numi liniștit sexi-2000.ro, pisica-alba.ro. De exemplu. Adresele de url nu au absolut nicio importanță, nimeni nu se mai complica cu memorarea lor.

Dacă un site se numește într-un fel, are o anumită marcă, el va fi căutat și găsit după aceasta, niciun utilizator obișnuit nu va căuta pe google adrese de internet.

Da, au existat pe vremuri, smecherii si chiar mici afaceri. Scriam mai demult articolul SEO și numele de domeniu? N-au nicio legătură… Un articol la fel de actual și acum…

N-am vrut să spun că numele de domeniu nu are legătură cu SEO sau n-are importanță pentru aceasta. Au. Dar nu pentru optimizarea în sine, respectiv ordinea plasării în SERP. Numele de domeniu, adresa de url sunt importante în tot ceea ce ține de brandul unei firme. Sau al unei persoane particulare, ale unei activități…

Conținutul rămâne (aproape) identic. Redirecționarea 301

Un exemplu: dacă sunteți medic de familie și vă schimbați sediul, adresa cabinetului, nu mai sunteți medic? Renunțați la pacienți? Sau, când vechiul serviciu de telefonie mobilă Connex a trecut la Vodafone, v-ați schimbat nr de telefon? La fel și cu ALO-Orange…

Asta nu înseamnă că trebuie pur și simplu să luați de pe site-ul vechi și să puneți pe site-ul nou fără niciun discernământ. Noile pagini cu vechiul conținut trebuie transferate la noua adresă.

Redirecționarea 301

Cea mai simplă metodă de a transfera un conținut este redirecționarea 301. Dacă aveți un site făcut în wordpress există pluginuri speciale pentru asta. De exemplu Quick Page/Post Redirect Plugin. Dar, la fel, există metode automate de redirecționare a paginilor și pentru celelalte platforme CMS, respectiv pentru Magento, OpenCart și altele.

Redirecționarea la paginile scrise în HTML se face oarecum mai simplu. Indicați url-ul canonic în „head”. (Cu această ocazie se înțelege și mai bine de ce unele plugin-uri pentru wordpress oferă posibilitatea de a da o adresă canonică fiecărei postări/pagini. Și ce relație este între SEO și capacitatea unui plugin.)

Puteți învăța despre redirecționări de la 10webSEO. Este scris de unul care se pricepe, unul mai bun la programare decât mine. Cel puțin așa îl percep eu, ca pe un om care știe ce spune.

Totuși, sugestia mea, recomandarea mea deosebită este să nu redirecționați pur și simplu conținutul unui domeniu așa, integral. Faceți un site nou, chiar dacă este identic.

  • luați conținutul din paginile vechi, puneți-l în paginile noi;
  • introduceți redirecționarea 301 pentru fiecare element din site-ul vechi pe care-l redirecționați;
  • efectuați corecturi, îmbogățiți textele, adăugați imagini noi, linkuri noi, arătați că se lucrează pe site! Citisem undeva că pentru algoritmurile Google „dă bine” ca un site să aibă mereu pagini reactualizate. Bine, cred că să lucrezi chiar fiecare pagină ar fi exagerat, dar o muncă de primenire ar fi bine să se vadă.

Linkurile externe. Cât timp veți avea conținut dublu

Opinia mea este că nu trebuie să vă bateți capul cu schimbarea linkurilor spre site, atâta vreme cât există redirecționarea. Dar, atenție, asta înseamnă că va trebui să vă preocupe și hosting-ul vechiului site.

Practic veți avea două site-uri cu conținut identic. Nu trebuie să vă alarmeze dacă există redirecționarea.

Acum, am tot căutat și eu să aflu cât timp trebuie menținută redirecționarea. Nu mai știu unde, cred că la John Mueller, dar nu-mi cereți să vă indic exact unde, am citit că intervalul optim ar fi de câteva luni, undeva 6-8 luni. Sugestia mea este să mențineți site-ul vechi la aceiași parametri un număr de 24 de luni. Adică doi ani de hosting. Este o pierdere minoră (plata hosting-ului) față de cât ați pierde dacă nu ați prelua „tot sucul” din vechile pagini.

SEO. Concluzie de final: Cât se schimbă SERP-ul

Din  ele ce v-am spus mai sus rezultă că SEO pentru noul dvs site nu ar avea decât de câștigat. Adică, sperietoarea asta cu schimbarea adreselor de url nu există. Schimbarea numelui site-ului, rebranduirea cum se zice, toate sunt chestiuni firești în viața de zi cu zi. Deci, se poate, nu e un capăt de țară. Atât doar că trebuie lucrat.

Opinia mea este că dacă veți urma pașii de mai sus, nu veți pierde nimic. Dimpotrivă. Indexarea mai aprofundată a site-ului dvs va fi accelerată. Desigur, mai sunt câteva mici amănunte, unele nici nu le-am pomenit. Mi-am propus însă să le ating în alt articol.