ChatBot-ul și AI nu pot fi peste tot. Nu SEO, nu creare de conținut…

ChatBot-ul, AI în general, nu pot fi in SEO si marketing. Nu acum și probabil nici în viitorul apropiat. Asta în primul rând pentru că nu vrem.
ChatBot-ul, AI în general, nu pot fi in SEO si marketing. Nu acum și probabil nici în viitorul apropiat. Asta în primul rând pentru că nu vrem.
buton distribuie pe Facebook   distribuie pe X   distribuie pe X   buton trimite pe e-mail   tipareste acest articol       distribuie pe whatsapp

Inteligența artificială te ajută să ai conținut pentru site, oferă soluții de marketing, stabilește ce ai de făcut la SEO, dar câte nu poți face prin AI!? Nu v-ați împiedicat de astfel de reclame, care te cheamă să te înscrii la un webinar absolut gratuit în care să afli totul? Mă rog, totul, suficientă informație care să-ți explice de ce merită să te înscrii la un alt curs, de ce trebuie să începi să folosești AI…

Nu te teme, adio creatori de conținut! Nu mai ai nevoie de agenții de SEO, nu mai trebuie să plătești articole, multe nu mai trebuie să faci! Și, mai ales, ceea ce m-a dat pe spate: Nu trebuie să-ți dai demisia ca să-ți faci propria afacere! Fă-ți propria agenție de marketing! Câștigă nu știu câte mii de euro pe lună!

Bun, sper că ați intuit ghilimelele și ați înțeles că am fost pus pe făcut mișto. Dar, acum, să trecem la lucruri serioase.

Înlocuirea ziariștilor cu AI

Un jurnalist, un redactor, un creator de conținut dacă vreți, adică un om care să știe cum să umple un site cu text și cu imagini costă bani! Are o educație, o formație, trebuie să-i plătești un salariu. Apariția celebrului ChatBot a fost văzută ca o salvare de costuri. Adică trusturile de presă, companiile de soft, agențiile de marketing, toate au văzut în asta salvarea lor. Un fel de nouă revoluție industrială, dar mult mai tehnologizată, mai high-tech!

Folosirea roboților în locul creatorilor de conținut mai venea cu un avantaj. Un jurnalist, un copywriter, de regulă nu știe SEO. Pe undeva este logic, scriitorul este scriitor iar tehnicianul, analistul, programatorul sunt cu totul altceva. Sunt totuși excepții, se cunosc cazuri de foști jurnaliști care se ocupă de SEO cu foarte mult succes. Fără falsă modestie, unul dintre aceștia sunt eu! (Află mai multe despre mine din pagina de info-contact. Vei găsi acolo linkuri care dovedesc abilitățile mele…)

Primul fâs a fost la Microsoft: roboții au înlocuit jurnaliști cu experiență

Primul mare caz de înlocuire a oamenilor cu roboți în ceea ce privește conținutul unui site s-a înregistrat la marele Microsoft. Este vorba de redactarea de articole, despre menținerea site-ului MSN.com, știți care, cel care oferă informații și articole din actualitatea internațională. Opinia mea este că MSN este o publicație bună, o poți personaliza, poți alege ce informații să primești. (Acum este bună, dar a avut și o perioadă dementă…) Singura mea părere de rău este că nu conține și texte în limba română. Este mai ușor de citit. Astfel de informații au și cei de la Yahoo, de la Yandex și probabil că se mai pot găsi…

Ca să înțelegeți mai bine, în centrul discuției s-a aflat un grup de ziariști cu experiență de la „The Guardian”. Ei erau reuniți în grupul „Press Association” și se ocupau de interfața MSN.com. Scriau, culegeau informații, reproduceau articole, mă rog, tot ce presupunea o muncă de redacție online. Și, în 2020, în iulie, Microsoft i-a înlocuit cu software inteligent.

Logic, acum, după ce știți deja câteva lucruri și după ce a trecut un timp, aveți cu siguranță altă opinie. Intuiți că după câteva luni, după ce site-ul Microsoft debita numai bazaconii, s-a revenit la o formulă asemănătoare cu cea de dinainte.

Alte gogomănii cu inteligența artificială

Cunoscutul „Bild”, unul dintre cele mai longevive și de succes jurnale din Germania, din vara 2023 a renunțat la 200 de jurnaliști. Adică le-a desființat posturile, acestea urmând să fie preluate de AI. Respectiv de ChatBot.

Nu știu dacă sunteți la curent dar la New York a ieșit un scandal monstru cînd o casă de avocatură a folosit informații de pe ChatBot. Nu că ar fi fost ilegal, ci pur și simplu erau false. În esență este vorba de faptul că pentru a-și apăra clienții, avocații au folosit precedente preluate de pe AI. Precedente care, în realitate, nu au existat. Informații false și absolut bazaconii. Mai multe detalii despre cum se distruge o carieră de avocat cu ChatBot-ul.

Și dacă doriți o colecție de „chifle” de așa zis conținut original și cu care faceți SEO și copywriting, vă invit să revedeți un articol de-al meu. Respectiv Cum se schimbă viața noastră cu ChatBot-ul.

Explicația prostiilor scrise cu AI. Cum ajung ele la noi

Poate vă uimește răspunsul meu dar este foarte simplu: prin SEO! Adică toate prostiile pe care le putem emite, adică noi, societatea, acestea sunt așezate pe internet. Iar bazele de date din care furnizează informații OpenAI, ChatBot, Bard sau altele care vor mai fi, sunt realizate din ce există pe internet. Și există ce dăm noi. Adică sfaturi, rețete medicale, opinii juridice, principii de etică și de estetică, absolut tot la ce ne pricepem. Nu-i așa? Toți suntem scriitori, fotografi, esteți, fiecare dintre noi are ceva de spus.

Întrebare: De ce credeți că scriitorii americani au dat în judecată compania OpenAI, cea care a creat ChatBot? Tocmai din această pricină, Inteligența Artificială le-a folosit textele pentru a cea altele noi. Adică le-a furat. Or, dacă a furat o creație originală și valoroasă, nu este posibil să fure și prostii? Inteligența artificială să se autocreeze și să se dezvolte pe bază de prostii?

Să vă mai spun ceva. După ce au constat cât de idioți au fost directorii de ziare americane care și-au concediat jurnaliștii, managerii i-au rechemat la lucru. Marea vină a unui creator de conținut cum este un jurnalist este că are nevoie de salariu. Eu mă refer la jurnaliștii adevărați, nu la cei care copiază sau preiau comunicate. Și da, cei mai mulți nu știu SEO.

De obicei, oamenii nu cred pe cei din apropierea lor. Lor trebuie să le dai referințe din surse „adevărate”, nu ce scriu unii și alții pe bloguri. V-am spus mai sus, pe net, printre multe lucruri bune, pe net se găsesc o mulțime de idioțenii. Aveți mai jos niște linkuri, ca să vedeți că și alții au ajuns la concluzia mea, sau eu la a lor, cum vreți.

OpenAI și SEO în marketing; te ajută la promovare?

Opinia mea este că inteligența artificială în fondul ei este un lucru extraordinar. Problema este cu oamenii care o folosesc la modul egoist și destructiv. Deci, dacă o mare platformă de marketing digital, de SEO și informații despre website-uri te îndeamnă să folosești AI ca să scrii texte pentru strategia ta, nu te gândești că spune prostii. Nicidecum! Doar este vorba de o firmă mare, cu reputație, du-te dom’le de aici, te-ai găsit să fii tu deștept, vor zice unii dintre voi!

Păi, ia să vedem. Mă voi referi la ce zic cei de la SEMrush. Respectiv articolul 9 Tips for How to Bring AI into Your SEO and Content Strategy. Adică, dacă citești acest text vei intui că se poate crea conținut de calitate folosind ChatBot. Inteligența artificială la modul general. Ce mai tura-vura, pe românește spus, nu pune însă ChatBot-ul să scrie pentru tine și să pui pe site! Nu vei obține ceva bun.

Ok, dar s-ar putea naște întrebarea: bine, dar Google ce zice despre faptul că folosim AI ca să creăm texte? Ooooh, aici am întâlnit niște gogomani care ziceau că nimic, că Google nu are nimic împotriva textelor făcute cu ChatBot. Și, mereu și mereu, toți citează pe același John Mueller care spune că Google apreciază doar conținutul de calitate, indiferent cum este făcut.

Aici este marea eroare: un conținut, un articol, orice este copiat iese din sfera calității! Aici greșesc cei mai mulți, căci fiecare înțelege doar ce vrea. Esența este însă asta: un articol scris cu inteligența artificială, fie că este scris de de ChatBot fie de Bard, nu va fi apreciat de Google. Nu va fi indexat. Și deci munciți la copiat degeaba. (Spre deosebire de viața reală din politica românească, unde plagiatorii au salarii babane!)

Să vă spun că și alții sunt preocupați dacă ChatGPT se poate folosi la conținut și SEO. Vezi ChatGPT For Content and SEO?

Așadar, ca să nu vă plictisesc (și) mai mult, vă invit să vă răspundeți și să reflectați la întrebările de mai jos.

În lumina celor scrise până acum de mine, voi încheia cu o întrebare. Poate retorică. De ce credeți că serviciile de optimizare SEO, de copywriting, de administrare a unui site costă? În loc să fie gratuie…

Despre Matei Bitea Articolele 213
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce facem noi ca să vindem ziarul... Sunt freelancer. Mă ocup și de SEO, scriind site-urile altora. Cam asta fac...