Înscrierea în Google și alte „mituri”. Vechituri care încă se vând

mituri Google înscriere
Inscrierea in Google acum se face cu mai putin efort din partea noastră, totuși să mai ceri și bani pentru asta!...

Vi s-a întâmplat să vă ceară cineva o taxă pentru ca să fiți înscris în Google? Și ați plătit-o? Țeapă! Nu există așa ceva. Sau, mă rog, nu mai există de ani buni, nici nu mai știu câți. Ați apelat de curând la cineva ca să vă înscrie în directoarele de promovare? Altă țeapă, nici asta nu se mai face de mulți ani. Și totuși, dacă sunt țepe, cum de plătesc oamenii!? Simplu. Sunt mituri Google și toată lumea vrea să fie „in” nu „out”. Din același motiv pentru care atunci când stați la un rând imens ați fi tentați „să vă băgați în față!” (Recunoașteți, oricine are momente de astea…)

Și mai sunt chestii din astea, o să scriu despre câteva. Poate că astfel, voi crește prestigiul celor care fac cu adevărat SEO. Înainte însă, să observ că relația dintre mit și Google este cam forțată. Dar vorbirea curentă este influențată de către cei care nu (prea) au răbdare.

Mituri cu taxele pentru înscrierea în Google

Atunci când vă cumpărați un serviciu de găzduire, de exemplu, dacă sunteți atenți, printre alte „opționale” este și una care începătorilor li se pare a fi un „must have”. Adică o taxă pentru înscrierea în Google. Sincer, mi se pare cam deplasat. Am mai scris despre asta și în urmă cu câțiva ani în articolul „Cât costă să fii indexat de Google!?” Noroc că sunt din ce în ce mai puțini care cer asta.

Însă se mai găsesc pe net „specialiști” care discută cu nonșalanță despre cum faci să fii înscris pe Google. Adevărata problemă este însă alta. Discutându-se în continuare despre aceasta, cei neavizați vor crede că treaba asta cu Google, cu înscrierea este așa… ceva ce doar unii pot face. Ceva ce se obține doar în schimbul banilor, a unei taxe.

Este adevărat că în urmă cu câțiva ani exista un formular de trimitere către Google a site-ului nou creat. Aceasta este o realitate, nu un mit. Însă lucrurile au evoluat, acum o fac ei, roboții, iar noi nici măcr nu trebuie să mișcăm un deget. De mai bine de 10 ani nu trebuie să mai faci (aproape) nimic. Google vă găsește site-ul de cum i-ați dat drumul. Acum, principalul mod de a vă indexa site-ul și paginile acestuia este să furnizați către Google sitemap-ul cu conținutul. Iar dacă nu vă vedeți site-ul la căutări, înseamnă că încă nu este vorba de un site relevant. Lucrați pe el, băgați SEO și veți vedea că apare…

Google nu ține cont unde apare prima oară un text

Una din falsele impresii, extras din colecția de mituri, este aceea că dacă veți raporta la Google că cineva v-a „furat” un text, site-ul respectiv va fi penalizat. Nici pe departe. Am asistat la o discuție între John Mueller și cineva care a reclamat paternitatea unui text. Pe scurt, un utilizator era revoltat că textul i-a fost copiat de pe site și postat în altă parte. Iar plagiatorul era mai bine indexat decât autorul original.

john-mueller-continut-original
John Mueller despre continutul unui site: Google doar indexează, nu analizează

„Reclamantul” solicita o anchetă, pentru a se observa unde a părut prima oară textul și indexarea copiilor în consecință. John Mueller a răspuns că Google doar indexează site-urile. Iar pentru probleme de drepturi de autor există justiția.

Aici trebuie să mai adaug ceva. Tot din categoria mituri despre Google. Adică, se zicea, că dacă pui meta tagul canonic în codul sursă, asta va spune celor de la Google care este fișierul original dacă există dubluri. Și, pe cale de consecință, se stabilește care e primul. Da’ de unde! Este ceva cu dublurile într-adevăr, dar nu se referă deloc la ceva de genul dreptului de copyright, de plagiat. Aia este cu totul altceva!

Înscrierea în directoare de promovare

Asta este o altă relicvă… Foarte adevărat, ca să obții linkuri te înscriai în tot felul de cataloage, directoare, portaluri. Google le verifica întâi pe acestea – mituri – și apoi extrăgea adresa site-urilor noi, le ordona, le inventaria, le clasa…

Metoda este însă desuetă. S-a constatat că aceste directoare erau de fapt doar depozitare de slabă calitate și solicitau diferite taxe pentru înscriere. Așa că… aus partida! Însă, culmea, încă mai curg oferte de înscriere în directoare ca să fii bine văzut de Google (!?), încă sunt firme care eliberează facturi pentru așa ceva.

În general directoarele sunt generatoare de spam și conținut de slabă calitate. Vezi CognitiveSEO.com

Publicarea în site-uri cu advertoriale și comunicate de presă

Adică acestea ar fi așa numitele site-uri unde, contra unei sume modeste sau chiar gratis, poți publica un articol de reclamă. Sau un comunicat de presă! Asta, ultima, pe mine m-a dat pe spate când am auzit-o prima oară. (Poate pentru că am fost ziarist și sunt sensibil la unele chestii.) Niște prostii!

Site-urile acestea sunt de fapt niște depozitare de texte de calitate scăzută. Google pur și simplu le ignoră, sunt doar mituri credințele că site-urile exclusive cu advertoriale sunt nemaipomenite.

Să facem însă deosebirea a ceea ce înseamnă de fapt advertorial și ceea ce este un site cu advertoriale. Advertorialul se referă de fapt la un articol de reclamă, care promovează ceva. Dar acesta ar trebui să fie plasat într-o publicație, într-un site informativ. Nicidecum într-o colecție de articole care toate promovează! O prostie, scuzați-mă. Adică să creezi un site unde să scrii doar articole de promovare. Texte laudative, cine citește?….

Sau comunicate de presă! Păi, hai să fim serioși! Dacă aveți un service auto faceți comunicate de presă o dată pe săptămână!? Ridicol.

Google nu ține cont de numărul de like-uri

Unele firme sunt „aburite” cum că ar fi mai bine plasate în Google dacă obțin mai multe like-uri pe Facebook. Sunt absolut convins că ați auzit de oferte care garantează un număr de like-uri, promovare pe Facebook, etc. Este o minciună scoasă din colecția de mituri, Google nu ține cont de numărul de like-uri ci doar de existența pe canalele de social media. Adică un site sau un serviciu despre care nu se vorbește… înseamnă că nu este atractiv. Iar în ceea ce privește numărul de like-uri… acesta poate fi măsluit! Cu siguranță.

Așadar, integrarea pe rețelele sociale este importantă și nu dimensiunea acestei fuziuni. Citisem undeva, de fapt văzusem pe Matt Cutts spunând chestia asta, pe cei de la Google chiar nu-i interesează numărul de like-uri. Sau de câte ori se face share la o postare… Nimic nu sugerează că ar fi vreo legătură între like-uri și poziționarea în SERP-ul d ela Google.

Poate citiți și articolele:

Despre Matei Bitea 164 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...