Dincolo de narcisism social; SEO, Facebook și Google ADS

promovarea in social media
Promovarea in social media - dincolo de narcisism

Întotdeauna am fost convins că promovarea în social media împreună cu serviciile de optimizare SEO este o combinație a oamenilor inteligenți. Pentru cei care știu ce înseamnă comunicarea, pentru afaceri, pentru magazine online. Într-unul din grupurile de pe Facebook pe care le frecventez am avut surpriza să constat (încă o dată) că a fi antreprenor nu înseamnă că știi ce faci. Nu înseamnă că ești citit și nici că ai cei șapte ani de acasă. De fapt, mai vechi metehne ale societății noastre și care din păcate se agravează pe zi ce trece. Concomitent cu degradarea continuă a învățământului românesc.

Vă amintiți de celebrele titluri de genul „Ce înseamnă optimizare SEO și cum te ajută”? Ei bine, cred că toată lumea care se ocupă de SEO scrie un text din acesta. Și fiecare scriitor crede că este cel mai bun. Că nu este așa, deduc din însăși faptul că aceste texte nu sunt citite, ele sunt pentru motoarele de căutare. Cum intră cineva pe un astfel de articol se ia cu mâinile de cap și pleacă. Sau se poate și invers, dacă textul e bun, cel care citește este sărac cu duhul.

În schimb, promovarea în social media a fost mereu un teren ușor de exploatat. De ce? Pentru că aveai mereu la dispoziție o imensă masă de potențiali clienți. Întrebare esențială: cum ajungi la cei de care ai nevoie? Răspuns: prin informare și educare. Oamenii au nevoie să fie permaent informați, permanent educați. Pentru că nu știu și vor să afle. Nu toți sunt limitați, nu toți sunt răutăcioși. Dar oferă-le o informație care să-i captiveze, care să-i țină pe scaun. Dacă ei caută o informație care teoretic s-ar găsi la tine… dă-le-o! Nu bate câmpii, nu o lălăi și nu copia ce au scris alții.

Așadar, la un articol postat pe site-ul meu am reușit să pun extremele să se ciondănească. Optimizarea SEO versus promovarea în social media…

Promovarea în social media – motiv de dispute

Am postat articolul „De ce eșuează multe afaceri online? Și pentru că nu sunt cunoscute!” S-au abătut asupra mea câțiva antreprenori. Nu vreau să redau epitetele și aprecierile ce mi-au fost făcute, nu pentru asta scriu acum. Căci pe Facebook, dar și pe alte rețele sociale, e ca într-o junglă. Mulți vor să se audă doar pe ei. Să se citească doar pe ei. Este un fel de narcisism. Însă este utilă discuția, dacă vrei să auzi, dacă vrei să înțelegi ce se întâmplă.

Am văzut. am constatat, am înțeles că există manageri care au idei fixe, iar dacă nu reușesc să le transmită drept adevărate, atunci atacă. Devin agresivi (verbal, căci ar fi culmea să mai vină să te ia și la bătaie!). Care n-au nicio idee despre marketing. Fie sunt adepți pentru optimizarea SEO, fie pentru promovarea în social media. Nu se gândesc la o combinație. Iar în caz particular, după ce m-au atacat pe mine, au început să se certe între ei. Pe postarea mea, se certau care știe mai multe, care este mai deștept. Sincer, eu mă întreb, ce fel de magazine conduc acești oameni? Sau, mai bine, cât de oneste sunt afacerile lor? Cât de solide sunt?

Diferența dintre optimizare SEO și promovarea pe social

Nu-mi fac iluzii că voi fi recitit de aceiași care m-au luat peste picior, ca să fiu elegant. Totuși, pentru cei care sunt open-mind și vor să accepte ideea că știu ce spun, reiau mai jos câteva idei.

Optimizare SEO 

Este o metodă care dă rezultate pentru cei care se bazează pe valoarea site-ului lor. Care își pregătesc site-ul să fie găsit de motoarele de căutare. Cine se bazează pe optimizare SEO, pentru a-și promova site-ul, mizează pe calitate, pe un conținut bun cu adevărat. Este o metodă care persistă. Adică spre deosebire de metodele descrise sumar mai jos, banii investiți în optimizare SEO rămân. Nu se pierd, cum bănuiți că se petrece la promovarea în social media. De oricare ar fi…

Acesta este cel mai mare avantaj al optimizării: acela că investiția este vizibilă mereu. Dezavantajul pentru optimizare SEO este nu se face de pe azi pe mâine. Prin urmare nu este realist să crezi că vei promova prin SEO un eveniment care are loc mâine!

Promovarea în social media; reclame și anunțuri, Facebook, Google Ads…

În primul rând, să te promovezi prin reclame pe Facebook, prin anunțuri pe Google sau în orice rețea socială este potrivit pentru urgențe. Pentru evenimente, ultimele stocuri, etc. După ce anunțurile/reclamele nu se mai afișează, totul intră în uitare. Nu mai exiști. Acesta este marele dezavantaj: pierderea investiției! Promovarea în social media este volatilă…

Dacă opțiunea dvs este de a lucra rapid și nu vă interesează traficul organic, atunci anunțurile sunt varianta ideală. Obiectivele și performanțele sunt oarecum asemănătoare, indiferent de rețeaua socială la care ne referim

După cum se vede, sunt două principii total diferite. Și, atunci, de ce atâta nervozitate? De ce trebuie să ne înjurăm unii pe alții? Doar pentru că suntem diferiți și lucrăm diferit!? Da, ați înțeles, soluția este o combinație între aceste două principii. Combinația dintre un site depozitar de informații interesante și de servicii utile și promovarea în social media, aceasta pare a fi idealul. S-ar putea să nu meargă în chiar toate situațiile. Nu este un panaceu universal. Dar se poate încerca. Nu vei ști adevărul până nu muști din măr!…

Pros and Cons of Social Media (Pro și contra promovării în social media)

SEO pentru un magazin agricol din Timișoara

About Matei Bitea 157 Articles
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...