SEO pentru un magazin agricol din Timișoara

SEO Timisoara ptr magazin agricol
Asa se face SEO la Timisoara? Nu, asa procedeaza cei care nu stiu...

Am să vă povestesc despre un serviciu de SEO ratat pentru un site din Timișoara. Mă rog, este ratat pentru că nici n-a început. Bun, dar pentru asta aș vrea să vă fac o mică introducere.

Există o nație de oameni care cred că totul li se cuvine. Care cred că ei sunt cei mai deștepți și toți ceilalți sunt niște proști. Mă rog, hai să nu zicem proști dar ceilalți sunt niște inutili, niște oameni de care te poți lipsi oricând. Pentru că oricum nu valorează nimic sau prea puțin. Este cazul unui întreprinzător agricol din Timișoara care m-a contactat pentru a-i presta niște servicii de SEO pentru site-ul lui, un magazin agricol. Adică echipamente agricole mai bine zis. Sere, pompe, solarii, țevi, chestii din astea utile fermelor.

Iar pentru cine nu știe la ce sunt bune serviciile de SEO, să-i spun că e vorba de fapt de promovarea site-ului. Dacă ai un magazin, de oricare ar fi el, ca să vinzi trebuie să fii găsit. Iar ca să ai mai multe șanse de a vinde ar trebui ca magazinul tău să fie găsit înaintea concurenței. Asta înseamnă SEO.

Etapa preliminară. Curtoazie, întrebări și scurgeri de informații

Ei bine, omul meu, m-a contactat și a zis că mi-a văzut site-ul, că-i place cum muncesc, lugu-plugu hai să ne-ntâlnim! Hai, zic eu. Recunosc, se umflă rânza-n mine de câte ori îmi zice cineva că-s bun la SEO! Deh, eu sunt singur și mă lupt cu agențiile care au oameni pentru fiecare bucățică din activitatea lor. Eu le fac pe toate, sunt și director și angajat și fac și pe femeia de serviciu. Așa că e logic să mă bucur de aprecieri, de oriunde ar fi ele.

Partea asta cu întâlnirile de la Iulius Mall din Timișoara, cu discuții despre cum se optimizează un site, cum se promovează…. a durat ceva timp. Eu știu, vreo două luni. Ne întâlneam și discutam. Acum, ar trebui să știți un lucru. Să vi-l spun eu, că poate alții tac. Nimeni din cei care se ocupă de SEO, vorbesc de cei buni, nu-și divulgă metodele. Chestiile astea de promovare a site-urilor nu se fac uniform. Adică nu cred că face toată lumea la fel.

(Desigur, există niște principii general valabile, dar fiecare face aproape altfel. Unii insistă mai mult pe link building, alții pe SEO on page, alții pe copywriting, care cum. Important este rezultatul. Cei de la Google spuneau mai demult că sunt vreo 200 de factori care influențează poziția unui site. Cred că este depășită ideea, aparține altor vremuri. A rămas însă un mit, voi reveni asupra aspectului într-un articol viitor.)

Important este să rețineți că valoarea unui site, pentru Google, este dată de mai mulți factori. Că te axezi pe unul mai mult, nu este atât de important, cred eu. Valoarea finală să fie mai bună ca a altui site. Acesta este un principiu de SEO sănătos. Cam ca în viață, suma viciilor este constantă!

Deci vreau să spun că m-am ținut tare. Am „divulgat” doar informații depășite, care nu sunt esențiale sau pe care oricum le știe „toată lumea”.

Contract de servicii SEO? La Sfântu’ Așteaptă

Eu tot așteptam să zică omul să facem un contract. Căci i-am spus doar că nu lucrez decât dacă am hârtii la mână. Căci sunt pățit, recunosc! Am mers pe încredere, am făcut SEO la avocați, la magazine și am rămas cu facturi neplătite. Când se adunau mai mulți bănuți și trebuia plătit… pa și pusi!

Așadar, așteptam contractul. Altfel eram o persoană agreabilă, discutam, povesteam, spuneam bancuri. Mă pricep la astea, doar am fost ziarist. Nu m-am mai răbdat și i-am zis. Omul a zis că a dat nu știu cât deja pe design, cuiva de la Cluj, de parcă aici în Timișoara nu putea, dar să-i fac o ofertă. Aveam eu deja o presimțire. I-am făcut oferta de servicii SEO, una corectă, așa cum lucrez, fără a-l vrea neapărat de client.

Nici nu mi-a mai răspuns, nici că-i albă, nici că-i neagră, nici nimic. Vedeți, ce bună este experiența cu oamenii!? Am fost „folosit ca sursă de informații”? Da’ de unde! Așa crede el.

Cum arată un site optimizat SEO de un autoștiutor

Ce-mi place mie chestia asta! Cu autoștiutorul! Mai am câteva dar nu acum, nu e cazul. Ei bine, a trecut un timp de la întâlnirile noastre de la Iulius Mall! Unul care putea fi folosit în interes comercial. De irigații este nevoie în agricultură, micii femieri caută mereu folie de polietilenă, sere, chestii din astea. Dacă ar fi avit magazinul bine optimizat, dacă făcea SEO așa cum trebuie, omul meu ar fi câștigat mult mai mult decât m-ar fi plătit pe mine.

Românii au o vorbă: ieftin la făină și scump la tărâțe! Așa a fost acest fost viitor client. Ce și-a zis, ia să-mi fac singur optimizarea la site, mă ocup singur de promovare…

Dacă vă uitați în imaginea de deschidere o să vedeți cum știe el să facă SEO. A repetat „sere și solarii” de trei ori una după alta. (Eu nu l-am învățat asta, baș așa prostii nu spun!) El crede că Google dacă găsește aceleași cuvinte înșirate fără noimă în text, gata, cine caută sere și solarii dă de magazinul lui! O prostie…

Omul este inginer.dar asta nu înseamnă că trebuie să scrii cu piciorul. Adică ia uitați-vă că între mai multe cuvinte există doar virgulă. Niciun spațiu. Și atunci, vă întreb pe dvs., s-a meritat? Ai dat o grămadă de bani pe web design, ai risipit timp și energie iar site-ul tău este de negăsit! Ba, pardon, dacă o iei după „pompe pentru irigații” este pe pagina a noua!

În fine, asta am vrut să spun. Să faci SEO nu este ca și cum ai merge la magazin și cumperi ce vrei de pe raft. Serviciile SEO sunt așa, ca o mâncare de porc. Adică dacă nu știi să le faci îți pică greu la stomac…

» SEO pentru începători. Promovați-vă site-ul wordpress

» Optimizare SEO, ce înseamnă de fapt?

» SEO de probă, țepeluș de București

» Promovarea site-urilor și cerșetorii de marketing

» Your Cheat Sheet to Google’s 200 (Known) Ranking Factors (Aici este o întreagă discuție, o să revin asupra ei. Cred cu convingere că este oarecum depășită.)

Despre Matei Bitea Articolele 212
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...